تست هوش مالی

یکی از هوش‌های انسان که اخیرا هم اساتید زیادی در سرتاسر جهان اهمیت و کاربرد آن را بسیار پر رنگ کرده‌اند، هوش مالی است.

بدون رشد هوش مالی یقینا حتی یک فرد موفق و یا شخصی که پول زیادی بدست آورده، هر چه قدر هم که دارای پشتوانه مالی باشد شکست خواهد خورد.

شما یک IQ یا بهره‌ی هوشی دارید، که مخفف “intelligence quotient” است، و سطح کلی هوش شما را ارزیابی می‌کند و یک آی‌کیوی هیجانی  (emotional IQ)هم دارید، که میزان توانایی‌ شما در کنترل هیجان‌هایتان را می‌سنجد.

آی‌کیو یا بهره‌ی هوشی مالی شما با هوش مالی‌تان سنجیده می‌شود و نشانگر این است که شما چقدر خوب از پس مسائل مالی برمی‌آیید

 

هوش مالی بخشی از هوش کلی ماست که برای حل مشکلات مالی از آن استفاده می کنیم.

مشکلات مالی رایج در دنیای امروز، عدم تناسب درآمدها و هزینه‌های زندگی، نداشتن خانه شخصی، بدهکاری، هزینه‌های ماشین، هزینه‌های بهداشتی و درمانی و … است که با استفاده از هوش مالی می‌توان آنها را برطرف کرد.

اگر هوش مالی را در خود تقویت نکنیم روز به روز مشکلات وخیم‌تر می‌شوند و شرایط روز به روز سخت‌تر.

واقعیت این است که پول تاثیر به سزائی بر سبک زندگی و کیفیت زندگی دارد. پول آسایش می‌آورد، آزادی زمانی و آزادی انتخاب می آورد.

ولی بدست آوردن پول به تنهائی اگر با استفاده از هوش مالی نباشد منجر به ثروتمندشدن نمی‌شود.

 

این نکته را باید در نظر داشت که اگر بتوانید مشکلات مالی را حل کنید هوش مالی شما رشد می‌کند و وقتی هوش مالی رشد کند ثروتمندتر می‌شوید و اگر مشکلات مالی را حل نکنید روز به روز فقیرتر می‌شوید.

 

هوش مالی در مقایسه با ضریب هوش مالی

اغلب ما می‌دانیم فردی با ضریب هوشی 130 باید باهوش‌تر از فردی با ضریب هوشی 95 باشد.

همین نسبت را می‌توان در ضریب هوش مالی در نظر گرفت. شما می‌توانید در حوزه‌ی هوش آکادمیک یک نابغه باشید، اما هوش مالی‌تان در حد یک ابله باشد.

https://keramatzade.com/Astonishing-economic-intelligence-test-to-increase-financial-intelligence