با پول کم خود چه کنیم

اگر شما هم دوست دارید پول خود را هوشمندانه تر و بهتر به کار بگیرید، توصیه های هیچ کس در این زمینه بهتر از وارن بافت نخواهد بود. او کسب ثروت شخصی خود را به بیش از 72 میلیارد دلار رسانده است؛ رقمی که او را در رده ی سوم ثروتمند ترین انسان های جهان قرار می دهد. بافت تا به حال نصیحت های فراوانی در مورد استفاده ی درست از پول و نحوه ی صحیح پس انداز آن ارائه کرده است که هر کسی می تواند آنها را در زندگی خود به کار ببندد.

یکی از وبسایت های کسب ثروت و مدیریت مالی شخصی به تازگی بهترین نصیحت های مالی بافت را جمع آوری کرده است که برخی از آنها را می توانید در ادامه از نظر بگذرانید.

 

1- برای کسب ثروت ،هیچگاه پولی از دست ندهید

بافت گفته است: «قانون شماره ی 1 این است که هیچگاه پولی از دست ندهید. قانون شماره ی 2 نیز این است که هیچگاه قانون شماره ی 1 را از یاد نبرید». البته این گفته ی بافت خیلی واضح به نظر می رسد؛ نمی توان کسی را پیدا کرد که دوست داشته باشد پول هایش را از دست بدهد.

اما اگر از این برداشت سطحی عبور کنید، خواهید دید که این گفته ی او نصیحتی عملی و هوشمندانه است: هرجا که می توانید از ریسک بپرهیزید. گفته ی او به ویژه این است که هیچگاه برای به دست آوردن چیزی که می خواهید، چیزی که به آن احتیاج دارید را به خطر نیندازید؛ حتی اگر احتمال از دست دادنش یک به هزار باشد.

خود بافت با در نظر گرفتن این قانون ظرف های سال های گذشته بارها از سرمایه گذاری های پر خطر حذر کرده است و به همین دلیل مثلاً در حوزه ی فناوری از خیر سود های کلانی گذشته است. با این حال، استراتژی ریسک گریزی او در طول زمان نتیجه ی خارق العاده ای داده است.

 

2- برای کسب ثروت ،به دنبال ارزش زیاد با قیمت کم باشید

بافت جایی نوشته است: «قیمت آن چیزی است که می پردازید و ارزش آن چیزی است که به دست می آورید». بنابراین اگر برای چیزی بیش از ارزشی که دارد پول پرداخت کردید پول خود را از دست داده اید و در نتیجه قانون اول را نقض کرده اید. این اتفاق گاهی اوقات می افتد، برای مثال وقتی در اوج تقاضا و حباب قیمت ها اقدام به خرید چیزی می کنید؛ از سهام گرفته تا ملک و املاک.

بافت نوشته است: «بحث چه راجع به جوراب باشد چه سهام، من دوست دارم کالای باکیفیت را زمانی بخرم که قیمتش افت کرده است».

 

راه های پولدار شدن از طریق تلگرام

 

با ایده های تکراری هم می توانید کسب و کار تلگرامی خود را راه اندازی کنید. در ادامه ایده های جالبی را عنوان می کنم تا از طریق آن ها بتوانید کانال تلگرام خود را راه اندازی کنید تا از طریق تلگرام کسب ثروت و درآمد داشته باشید.

نکته مهم این است که در هیچ کدام از ایده ها نیاز نیست که حتما اعضای کانال خود را چند ده هزارتایی کنید تا از طریق آن ها بتوانید کسب ثروت و درآمد کنید. چون اصلا قرار نیست توسط گذاشتن تبلیغات در کانال درآمد زایی انجام شود.