https://keramatzade.com/

https://keramatzade.com/

۳۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

https://keramatzade.com/14-Principles-of-increasing-self-esteem-versus-others

خودتان افسار را به دست بگیرید، پیشرفت می‌کنید و زندگی‌تان از این رو به آن رو می‌شود. 

14 اصول افزایش اعتماد به نفس درمقابل دیگران

 

داستان موفقیت های بزرگ مملو از اقداماتی است که باعث شده افراد موفق نظیر بیل گیتس، وین دایر، محمد علی کلی، استیو جابز و …پیش از سایر افراد جامعه حرکت کنند. اصول افزایش اعتماد به نفس تقریبا در هر جنبه ای از زندگی ما بسیار ضروری است و یکی از نکات مهم در توسعه فردی است. اما بسیاری از مردم هنوز برای دستیابی به آن در تلاش اند. متأسفانه این مسئله می تواند مانند افتادن در یک لوپ بی نهایت و بی نتیجه باشد: افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند به سختی به موفقیت دست می یابند.

 

اصول افزایش اعتماد به نفس

 

حتما بخوانید:  10 سایت برتر قرآن کریم درسال 1396​

             چگونه تمرکز خود را بالا ببریم؟


اصول افزایش اعتماد به نفس یک جور طرز فکر مثبت راجع به خودتان و توانایی‌هایتان است و درست همان موقعی که همه چیز به‌ هم می‌ریزد، می‌تواند به فریادتان برسد و به شما کمک کند تا در برابر مشکلات‌تان قوی باشید. بزرگ‌ترین و موفق‌ترین آدم‌هایی که می‌شناسیم هم گاهی اوقات دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند. برای تقویت اعتماد به نفس، مثل هر توانایی و مهارت دیگری باید تمرین داشته باشید تا بتوانید آن را مدیریت کنید، اما وقتی بتوانید خودتان افسار را به دست بگیرید، پیشرفت می‌کنید و زندگی‌تان از این رو به آن رو می‌شود. 


اصول افزایش اعتماد به نفس ابزاری است که ‌می‌توانید در زندگی روزمره برای هر کاری مثل افزایش اطمینان به خود، مدیریت ترس‌ها و انجام کارهایی که واقعا برایتان مهم هستند، از آن استفاده کنید، اما تعداد کمی از افراد می‌دانند اعتماد به نفس مثل یک عضله است و برای تقویتش باید همیشه از آن استفاده کرد، یعنی اگر آن را به کار نبرید، تحلیل خواهد رفت.
خبر خوب اینجاست که داشتن اعتماد به نفس قابل یادگیری و اکتسابی است. اینکه شما بر روی ارتقا اعتماد به نفس خود کار می کنید و یا دیگران را برای رسیدن به آن یاری می کنید، هردو ارزشمند است. 


در زیر به14 اصول اشاره می کنیم که می تواند برای اصول افزایش اعتماد به نفس در افراد مثمر ثمر  باشد



1.  اصول افزایش اعتماد به نفس -  از مقایسه خود را دیگران دست بکشید


یکی از بهترین روش‌ها برای اصول افزایش اعتماد به نفس این است که از مقایسهٔ خود با دیگران دست بردارید. مشکل اینجاست که شما فقط قسمت کوچکی از شخصیت آن فرد را که در حال مقایسه‌اش با خودتان هستید می‌بینید. هر شخص به صورت متفاوتی فکر می‌کند، درک می‌کند، احساس می‌کند و یاد می‌گیرد. شما تنها فرد در این جهان هستید که قابلیتی خاص دارید. منظور من توانایی‌های خارق‌العاده نیستند بلکه روش و راهی است که شما برای حل یک مسئله از آن استفاده می‌کنید.

یادتان باشد هیچ دو اثر انگشتی یکسان نیستند. وقتی شما خود را با فرد دیگری مقایسه می‌کنید، در ذهنتان او را در تمام مسائل بهتر از خود می‌بینید. این کار به هیچ وجه روش خوبی برای ارزیابی خودتان نیست. به جای این کار بهتر است نگران این باشید که چقدر خودتان را دوست دارید. شما احتمالاً شگفت زده خواهید شد وقتی ببینید افرادی که خود را دوست دارند چقدر شاد تر از افرادی هستند که خود را دوست ندارند.

حتما بخوانید:  کاریزما چیست؟​

اعتماد به نفس چقدر اهمیت دارد؟

2.  اصول افزایش اعتماد به نفس -  بد صحبت کردن در رابطه با خودتان را متوقف کنید

آیا صدای درونتان از شما انتقاد و عیب‌جویی می‌کند و شما را آزار می‌دهد؟ به نظرتان اگر دشمن خودتان باشید، می‌توانید کاری را به‌خوبی انجام دهید؟ اگر با خودتان به نحوی صحبت می‌کنید که هرگز با شخص دیگری به آن طریق صحبت نکرده‌اید، جلوی این کار را بگیرید.



3.    در حال زندگی کنید

اگر در حال زندگی کنید و تمام انرژی خود را متوجه زندگی در لحظه نمایید، فردای شما هم تضمین خواهد شد. اگر عمر خود را در حسرت دیروز یا نگرانی فردا سپری کنید، لحظه‌ها را از دست خواهید داد و این به معنی از دست دادن فردا نیز می‌باشد.


 

اصول افزایش اعتماد به نفس

 

حتما بخوانید:  تجسم خلاق چیست؟​

خلاقیت چیست؟افراد خلاق چگونه هستند؟

4.  اصول افزایش اعتماد به نفس -  جسورانه و جذاب صحبت کنید

سخنرانان خوب، با اصول افزایش اعتماد به نفس، با ثبات و با یک ریتم مناسب صحبت می‌کنند. آنها یاد گرفته‌اند در صحبت کردن تأثیرگذارتر باشند، به جای اینکه حین سخنرانی تپق بزنند و گیر کنند، شمرده حرف می‌زنند و بین صحبت‌هایشان مکث می‌کنند.

یک لحن جسورانه، جذاب و در عین حال مؤدبانه برای صحبت کردن انتخاب کنید تا اعتماد به نفس‌تان را نمایش بدهید. این‌ طوری عزت نفس‌تان بیشتر می‌شود و به خودتان ایمان می‌آورید. برای اینکه جدی به نظر برسید، خیلی هیجان‌زده و عصبی نباشید و زیادی نخندید. اگر مردم حس رهبری را در شما ببینند به صحبت‌هایتان بیشتر توجه می‌کنند. 

 

5.    مثبت اندیش باشید و نقاط مثبت دیگران را نیز ببینید!

مثبت اندیشی باعث بهبود اصول افزایش اعتماد به‌ نفس می‌شود. این مساله باعث می‌شود تا نقاط قوت دیگران را نیز ببینید و از آن‌ها نیز تعریف کنید. اما تعریف از نقاط مثبت دیگران چه ارتباطی با تقویت خود باوری در شما دارد؟
تعریف شما از دیگران باعث می‌شود که دیگران نیز اینگونه با شما رفتار کنند و از شما و نقاط قوت شما تعریف کنند. افرادی که از نقاط قوت شما تعریف می‌کنند، مانند یک ذره بین، رفتارهای مثبت شما را بهتر نشان می‌دهند و این امر پیشرفت و افزایش روحیه را برای شما به همراه دارد و باعث می‌شود خود را بیشتر باور کنید.



6.   اصول افزایش اعتماد به نفس - سر خود را بالا نگه دارید

این کار باعث می‌شود جریان خون از قلب به مغز (خون شریانی) و از مغز به قلب (خون وریدی) به آسانی انجام پذیرد. حجم ریه‌ها افزایش یابد و در واحد زمان، اکسیژن بیشتری با خون مبادله شود. راه‌های هوایی از قبیل نای، نایژه‌ها، حلق و بینی تا حدودی در یک امتداد قرار گیرند و تنفس، راحت‌تر شود، میزان دید بیشتر شود، به برازندگی ظاهری شخص کمک کند و از همه مهم‌تر، اصول افزایش اعتماد به نفس شخص را زیاد می‌کند.


 

7.    فهرستی از فعالیت‌هایی که در آن‌ها خوب هستید تهیه کنید

در همان دفتر که داستان در حال تغییر و تحول زندگی‌تان را یادداشت می‌کنید، لیستی از فعالیت‌هایی که در آن‌ها خوب هستید یا از آن‌ها لذت می‌برید تهیه کنید و بکوشید بیشتر آن‌ها را انجام دهید. آن‌ها می‌توانند در شما احساس کارآمد و شایسته بودن ایجاد کنند یا خوشحالتان کنند. به هر حال آ‌ن‌ها را شناسایی کنید، لیستی جمع آوری کنید و آن‌ها را تکرار کنید.


 

8.    به تقویت مهارت‌های اجتماعی خود بپردازید

گوشه گیر بودن را کنار بگذارید و روابط اجتماعی خود را تقویت کنید. مطمئن باشید که این مسئله در اصول افزایش اعتماد به نفس شما تاثیر بسزایی دارد زیرا روابط افراد یکی از مهمترین قسمت‌های زندگی هر فردی است. پس، از همین حالا شروع کنید و روابط اجتماعی خود را تقویت نمایید.

اعتماد به نفس
 

حتما بخوانید:  25 شغلی که با آن میتوانیدبه درآمد میلیونی برسید

        ساده ترین راه برای کسب درآمد آنلاین​

9.    یاد بگیرید که پذیرای انتقادها باشید

یکی از مهم‌ترین مقاومت‌ها در زندگی این است که به نظر ما نقدها دسترسی خاصی به روح ما دارند و تا زمانی که از هویت آن‌ها مطمئن نباشیم اجازه‌ی ورود به آن‌ها نمی‌دهیم و پس از بررسی، از آن‌ها می‌خواهیم به‌سرعت ما را ترک کنند. اجازه دهید انتقادها وارد شوند و از فرد منتقد تشکر کنید.


 

10.   اصول افزایش اعتماد به نفس - ازخودتان مراقبت کنید

برای برخی افراد این جمله به معنای بهتر خوردن، تلاش برای بهتر خوابیدن و ورزش منظم است. خودتان را برای رسیدن به وضعیت ظاهری مناسب متعهد و ملزم کنید، این کار به شما نظم، پشت‌کار و مواجه شدن با چالش ها را می‌آموزد. بسیاری از ویژگی‌های خوب با تلاش برای رسیدن به یک هدف به وجود می‌آیند.


 

11.   اصول افزایش اعتماد به نفس - برای تبدیل شدن به فردی بهتر تمرین کنید

فردی مهربان‌تر و محتاط‌تر باشید. کاری را که فکر می‌کنید صحیح است انجام دهید. هر زمانی که خودپسند، کوته فکر، بی‌رحم، ناصادق و فریبکار باشید بیشتر از هر کسی خودتان آسیب می‌بینید، زیرا دیگران می‌توانند از شما دور شوند، اما خودتان نمی‌توانید از خودتان فاصله بگیرید.  



12.    شیک بپوشید

وقتی ظاهرتان خوب باشد احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت. لباس‌ها و لوازم مناسب انتخاب کنید، زندگی و کارتان را جوری نظم و ترتیب بدهید که در خور شخصیت شما باشد و احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید، همه‌ی اینها باعث تقویت اصول افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود. لباس‌تان باید طوری باشد که موفقیت را نشان بدهد. لوازم شخصی شما نشان‌دهنده‌ی شخصیت‌تان هستند پس در انتخاب‌شان دقت کنید. 


 

13.    پشتکار داشته باشید

همه ما در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و موانع موجود در زندگی هستیم. اجازه ندهید که این موانع اعتماد به نفس شما را از بین ببرد. آنها را مانند یک فرصت بدانید تا بتوانید بهتر از پس حل کردن آن ها برآیید.


 

14. اصول افزایش اعتماد به نفس -بر ناسازگاری ها غلبه کنید

غلبه بر ناسازگاری ها قدرتی به شما می دهد تا اصول افزایش اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. بهترین آثار موسیقی، هنری و متون ادبی توسط کسانی خلق شده که عمق ناامیدی، از دست دادن و احساس خالی بودن را تجربه کرده و بر آنها غلبه کرده اند. تجربه غم و از دست دادن و سپس غلبه بر آنها منجر به امید و  پیروزی می شود. این امر شما را به موجودی منعطف تبدیل کرده و تبدیل به چیزی بیش از آنچه بودید می شوید.
 

دانلود PDF‌مقاله:14 اصول افزایش اعتماد به نفس درمقابل دیگران

مطالب مرتبط

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/the-health

رازهای داشتن سلامت جسمی و روحی در زندگی


بسیاری از مردم فکر می کنند که سالم بودن کار دشواری است ، که این امر ماه ها همراه با رژیم در سالن بدنسازی همراه است. با این حال، این حقیقت ندارد. با کنترل فعالیت های روزانه خود، هر کسی می تواند سالم باقی بماند. آنقدر که فکر می کنید سخت نیست.


تغذیه سالم یکی از فاکتورهای مهم برای سلامت است .طبق نظر پزشک متخصص تغذیه داشتن رژیم غذایی مناسب برای سلامت بسیار مهم است. در این بخش فعال بودن ، لذت بردن از کار ، مفید بودن در جامعه هورمون های سالمی ترشح می کند. بدن شما نشان می دهد که چه چیزی برایش خوب و چه چیزی بد است برای اینکه سالم باشید نیاز دارید که به بدنتان گوش کنید.

همیشه سالم باشیم همه به فکر این موضوع هستند که چگونه کاری کنند که طول عمرشان بیشتر شود. بسیارند کسانی که در طول زندگی تماما مشغله دارند. در این مطلب راهکار های ساده اما کارساز را به شما معرفی می کنیم که با به کار گیری از آنها سلامت خود را دو چندان می کنید.

امید به زندگی در میان مردم در تمام دنیا رو به افزایش است. در حال حاضر دستیابی به عمر طولانی توام با سلامت آرزویی دور از دسترس محسوب نمی شود. اگر کسی بخواهد سالم و سلامت به مدت طولانی عمر کند باید برخی از اصول را رعایت کند. این اصول عبارتند از: تغذیه سالم، ورزش منظم، پرهیز از مصرف سیگار و الکل و تا حد امکان پرهیز از استرس و اضطراب . در این مطلب به برخی از این اصول تغذیه ای اشاره ای خواهیم داشت.

 

سلامتی

حتما بخوانید: 14  عوامل کلیدی موفقیت کارآفرینی برای افزایش کسب و کار شما


سلامت-روزانه امگا3 بخورید


به گفته متخصصان تغذیه مواد غذایی حاوی چربی امگا3 ضد پیری هستند. اگر موادغذایی حاوی امگا3 به صورت روزانه مصرف شوند به پایین آوردن کلسترول کمک کرده، موجب بهبود عملکرد سلول ها شده و جلوی التهاب را می گیرند که در نتیجه خطر ابتلا به سرطان، سکته مغزی و حمله قلبی کاهش می یابد. مغزگردو، دانه گیاه برزک و برخی از انواع سبزی ها حاوی امگا3 هستند ولی بهترین منبع آن غذاهای دریایی است. مطالعات منتشر شده در 


ژورنال تغذیه ایالات متحده نشان می دهد، امگا3 موجود در ماهی های چرب آب های سرد برای سلامت مغز بی نهایت مفید هستند.

توصیه: هفته ای یک بار ماهی سالمون یا یک ماهی چرب دیگر را در برنامه غذایی خود لحاظ کنید؛ در عین حال مصرف روزانه اسفناج، گردو روغن سویا، دانه برزک یا کلم پیچ را فراموش نکنید.


حتما بخوانید:  آموزش خود هیپنوتیزمی

فال و طالع بینی​


سلامت=درست غذا بخورید


2- صبحانه : هرر روز صبحانه متفاوت بخورید و روزتان را با آرامش آغاز کنید وقتی شروع به کار کردید حدود ساعت 11 یک فنجان چای یا قهوه بنوشید و استراحت کنید و می توانید یک موز کوچک یا غذاهای سبک بخورید که انرژی مورد نیاز را تامین می کنید .

3- نهار :زمان ایده آل برای صرف نهار 1 تا 1/30 بعدازظهر است و سعی کنید در وعده نهار از برنج و سبزیجات استفاده کنید و همین طور مصرف کشک در انتهای وعده غذایی موجب می شود هضم بهتری داشته باشید بعد از نهار نیم ساعت استراحت بسیار حائز اهمیت است . بعضی افراد در این زمان چرت کوتاهی می زنند و انرژی را برای بقیه روز تامین می کنند.

4- میان وعده : حدود ساعت 5 تا 5:30 دقیقه بعد از ظهر زمان مناسبی برای مصرف یک میان وعده سبک است که انرژی مورد نیاز را تامین و شکم را پر نگه می دارد و همچنین سطح قند را هم طبیعی حفظ می کند.

5- شام : شام همیشه باید سبک باشد و بیشتر نان و سبزی مصرف کنید و از خوردن برنج اجتناب کنید چون حاوی کربوهیدارت فراوانی است ، بعد از شام حتما قدم بزنید و مستقیم به رختخواب نروید.

سلامتی وورزش


سلامت=ورزش کنید


فعالیت های بدنی و ورزشی می تواند به ما کمک کند تا جسم را نسبت به سن سلامت و شاداب نگه داریم و توانایی های ما در برابر سنمان بیشتر شود و به نوعی از افرادی که ورزش نمی کنند بیشتر عمر کنیم و سلامت بیشتری داشته باشیم.

هر روز چند حرکت کششی انجام دهید. اگر روزانه 10 دقیقه و هفته ای 3 تا 5 بار نرم بدوید، ماهیچه هایتان قوی می ماند و سلامتی همراه شما خواهد بود. یادتان باشد آهسته و پیوسته ورزش کنید. یک ساعت دویدن و بعد، یک ساعت استراحت کردن ممکن است باعث گرفتگی عضلات شود.
از آنجا که جسم و روان ارتباط عمیقی با یکدیگر دارند و اختلال سلامت در هر یک از اینها  سلامت دیگری را به خطر می اندازد . امروزه متاسفانه به نظر می رسد نوع مردم به ویژه در شهر های بزرگ و صنعتی آنها را از نیاز های طبیعی خود دور کرده است و در نتیجه زمینه را برای ابتلا به بیماری های روانی آماده می کند شواهد زیادی نشان می دهد که اغلب مردم از نظر سلامت روانی و جسمی در حد مطلوب نیستند.

در صورت بی توجه ای به امر پیشگیری و درمان بیماری های روانی این بیماری و بسیاری دیگر از بیماری های مزمن و پایدار می شوند و برای همیشه افراد را در زندگی اجتماعی دچار مشکل می کند.متخصصان و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده اند که برای رفع اختلالات روانی در کنار دار و درمانی باید ورزش هم کرد. به این گونه به نظر می رسد شرکت منظم افراد در فعالیت های بدنی و ورزش ضمن پیشگیری از ابتلا به بیماری های جسمی و روحی ، زمینه مناسبی را برای افزایش کیفیت زندگی انسان فراهم می آورد.

ورزش عامل خود باوری – تقویت اراده و احساس موفقیت و شادابی است و تخلیله هیجانی و دوری از گوشه گیری و افزایش عزت نفس را بدنبال دارد.

ورزش انسان را از حالت بی تفاوتی و افسردگی بیرون می آورد و باعث نشاط و امیدواری وی می گردد.


حتما بخوانید:  10 سایت برتر پزشکی-سلامتی در سال 1396​

                                   12 سایت پر طرفدار و پرمخاطب ایرانی در سال96​


نقش ورزش در سلامت وپیشگیری از بیماریهای جسمی و روحی:

 ما همیشه آرزو داریم تندرست بمانیم و عمری طولانی داشته باشیم .متاسفانه این ارزو گاهی بدلیل عدم رعایت بهداشت بر آورده نمی شود. دلایلی وجود دارد که می توان باور کرد که اگر از جسم و روان خود به خوبی مراقبت کنیم . می توان عمری طولانی داشت . زیست شناسان معتقدند که انسان و سایر حیوانات باید مدتی در حدود 5 برابر سال هایی که رشد جسمانی آنها طول می کشد عمر کنند.

 بیشتر ناتوانی های جسمی و فشارهای روحی باعث پیری زودرس و احیانا مرگ می شود رمز زندگی سالم و عمر طولانی را باید در عادات و رفتارهایی مثل ورزش – رژیم غذایی مناسب و کاهش استرس جستجو کرد.
سلامت و شادابی افراد وابسته به حرکت و جنب و جوش است. بعد از فعالیت بدنی در مغز ماده ایی به نام مرفین ترشح می شود که باعث نشاط و شادابی خواهد شد.و این نشاط و شادابی باعث سلامت روح و جسم می شود.

پیشگیری همیشه مقدم بر درمان است کم تحرکی ما در همه حال باعث بیماری و کسالت می شود وزش باعث جلوگیری از پوکی استخوان می شود کسانیکه در سنین کودکی و نوجوانی ورزش نمی کنند در میانسالی به این عارضه مبتلا می شوند.

ورزش باعث افزایش توان عضلات می شود.در ستون فقرات ضعف عضلات شکم باعث فشردگی مهره ها بر روی دیسک ها خواهد شد. ورزش باعث افزایش جریان خون در اندام ها می شود ودر نتیجه از سکته های قلبی جلوگیری می کند. شرکت در فعالیت های ورزشی احساس مسئولیت شجاعت را به فرد می دهد

 

ورزش و سلامتی


حتما بخوانید:  حریم خصوصی زن و شوهر در زندگی مشترک​

چگونه جذابیت مردانه داشته باشیم؟​


نقش ورزش و تأثیر آن در سلامت بدن:

ورزش خون بیشتری را به مغز می رساند وقتیکه اکسیژن خون بیشتر شود رفتار و اخلاق افراد نیز بهتر می شود. ورزش سطح نمک را در مغز پایین می آورد و باعث بهتر شدن کیفیت خواب می گردد.ورزش باعث ترشح ماده ای به نام مرفین می شود که باعث نشاط و شادابی افراد خواهد شد. در ضمن ورزش توان بدنی و تقویت عضلات را به همراه دارد ورزش باعث تناسب قد و وزن و کاهش چربی های مضر در بدن می شود.

از طرف دیگر با ورزش کردن بدن مقاومت تر می شود و از ورود میکروب به ان جلوگیری می شود و مواد زائد و مسموم حاصل از غذا ها از بدن دفع می گردد.

فروید در تحقیقات خود تأکید می کند که افراد در انواع ورزش ها با ابراز احساسات ناخود آگاه تلاش خود را برای تسلط بر موقعیت های ناخوشایند انجام می دهند ورزش انسان را قادر می سازد تا بر شرایط نامساعد تسلط یابد.

ورزش باعث می شود تا تمایلات فردی تحت تأثیر خواسته های گروهی قرار گیرد و افراد کم مهارت و ضعف حمایت شوند . و روابط خوب انسانی رشد می یابد و روحیه انصاف و عدالت و ادب و احترام به قوانین در افراد شکل می گیرد.

تمرینات سبک و کم فشار ورزشی باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود این سیستم بدن را در مقابل بیماری های عفونی محافظت می کند تحقیقات نشان می دهد که ورزش مقاومت بدن را در مقابل بیماری های بدخیمی مثل سرطان را بالا می برد.


 

سلامت=روح سالم داشته باشید


1- مثبت بیاندیشید


این شگفت انگیز است که قدرت ذهن ما بر روی همه چیز در زندگی ما تاثیر می گذراد. یک پیچیدگی ساده مثبت در یک وضعیت می تواند یک مانع را به یک فرصت تبدیل کند. نه تنها ذوق بیشتری برای زندگی دارید ،سیستم ایمنی بدن شما در زندگی روزمره می تواند با سرماخوردگی و بیماری های قلبی بهتر مبارزه کند. هاروارد دروغ نمی گوید.

برای شروع این مرحله دشوار، روی قدردانی تمرکز کنید. هنگامی که به فکر کردن درباره چیزهای بدی که در اطراف شما هستند می پردازی، سریعا متوقف کنید. آن را حذف کنید. به دو مورد از چیزهایی که برای آن سپاسگزارید فکر کنید. در نهایت، ذهن شما این الگو را متوجه خواهد شد و منفی ها را قبل از اینکه شما به طور آگاهانه آن را انجام دهید متوقف می کند


2- راضی باشید

این بدان معنا نیست که “با زندگی خود منطبق باشید” – به این معنی “خودتان راضی باشید”. اگر شما در رژیم غذایی هستید، به خودتان اجازه بدهید کمی از آنچه که اشتیاقش را دارید اتفاق بیفتد.. اگر تماشای دختران طلایی برای سه ساعت در شب جمعه بینظیر است، انجامش دهید.. تمام چیزهای کوچکی که شما را خوشحال می کند، انجام دهید.

شادی شما ارزشمند است اگر شما خوشحال نیستید، کاملا سالم نیستید. این زمانی است که ما سرمان را مستقیم گرفته ایم و می توانیم به همه چیز حمله کنیم. اگر کار، خانواده، دوستان، رابطه و پول شما را خراب کرده است، انتخاب بین جیب گرم و آن شیرینی گندمی واقعا مهم نیست!


3- کوچک فکر کن

هنگامی که ما بر اهداف غیر قابل دستیابی متمرکز هستیم، ناامید و تنبل می شویم. پس ، چرا برای رسیدن به چیزی که هرگز اتفاق نخواهد افتاد تلاش می کنید ؟ ذهنیت سالم باید در اینجا و همیشه باشد.مطمعنا باید برای آینده نگرانی داشته باشیم، اما نباید با آنچه تاکنون اتفاق افتاده و یا نداشتید، مشغول شوید.

ازلحاظ عاطفی سالم باشید. هنگامی که شما در سفر به جای مقصد به مراحل سفر خود تمرکز کنید آسان تر می شود. اگر میخواهید از بزرگ راه بروید، تمرکز خود را بر تصمیم بعدی خود بگذارید. سپس بر روی اطمینان خود تمرکز کنید، سپس روی حرکت کردن تمرکز کنید، و غیره. حال، همیشه قبل از آینده می آید، تمرکز بر روی آنها را یاد بگیرید.


حتما بخوانید: رازهای جوان ماندن با این خوراکی ها​

چگونه قدی بلند داشته باشیم؟​


4- مدیریت استرس

این یکی خیلی بزرگ است. هنگامی که استرس تمام زندگی ما را میگیرد، تمام چیزهای دیگر از بین می رود. خانه های ما بهم میریزند، ذهن ما بهم میریزد و روابط ما تیره و تار می شود. برای پنج دقیقه خود را کنار بکشی د و در مورد سطوح استرس خود فکر کنید، چگونه می توانید آنها را کنترل کنید؟ چه کاری می توانید انجام دهید تا بیشتر آرام و آرام باشید؟
یک روش بسیار سالم مدیریت استرس، یوگا است. اگر بنظرتان جذاب نیست، در مورد meditating نظرتان چیست؟ نه؟ سپس به سادگی حتما ده دقیقه از روز خود را برای ارامش صرف کنید. با خودتان بنشینید و فقط نفس بکشید. یک نقطه را برای تمرکز هر روز انتخاب کنید.



5- دوستان خود را عاقلانه انتخاب کنید

همه ما افرادی را میشناسیم که به نظر می رسند انرژی مارا میگیرند، اما با این حال ما با آنها دوست هستیم زیرا آنها یک تلویزیون خوب دارند و یا به خاطر… ما خسته شده ایم.. متاسفانه، برای سلامت عاطفی ما، باید بروند. آنها ما را خوب نمی شناسند و ما آن را می دانیم – ما فقط آن را نادیده می گیریم تا از موقعیت های ناخوشایند جلوگیری کنیم. سلامت روانی خود را بخواهید و این کار را انجام دهید.. در بلند مدت شما خوشحال خواهید شد.

 

دانلود PDF‌مقاله:رازهای داشتن سلامت جسمی و روحی در زندگی

مطالب مرتبط

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/7-ways-to-cultivate-creativity

معرفی میکنم

7 روش برای پرورش خلاقیت فردی


خلاقیت فردی، یک فرایند ذهنی است که از فرد معینی و در یک زمان مشخص دیده می شود؛ فرآیندی که در نتیجه آن، یک اثر جدید - اعم از ایده یا چیزی نو و متفاوت - تولید می شود. تولید جدید و متفاوت، می تواند کلامی یا غیر کلامی و عینی یا ذهنی باشد. در مطالعه پیرامون خلاقیت فردی، به دو نکته مهم زیر باید توجه داشت:

1. اول آن که خلاقیت فردی می تواند خلق اشکال یا صورت های جدیدی از ایده ها یا تولیدات کهنه باشد. در این صورت، اغلب فکرها و ایده های گذشته، اساس خلاقیت های تازه است.

2. دوم این که خلاقیت فردی امری انحصاری است و حاصل تلاش فردی و تنها یک موقعیت یا مسئله عمومی نیست؛ از این رو، فردی ممکن است چیزی را خلق کند که قبلاً هیچ گونه سابقه ذهنی از آن نداشته باشد؛ اگر چه آن چیز به صورت های مشابه یا کاملاً یکسان قبلاً توسط شخص دیگری و در موقعیت خاصی خلق شده باشد.

خلاقیت فردی، مستلزم بهره گیری از نوع خاصی از جریان فکری است؛ چیزی که یکی از روان شناسان، به نام گیلفورد، آن را «تفکر واگرا» نامید؛ تفکری که به گونه ای متفاوت از جریان عام فکری جامعه، در حل مسائل، نمود پیدا می کند.

به عبارت دیگر، فرد خلاق، تمایل دارد که مسائل مختلف را به طرق متفاوت حل کند؛ هر چند در ظاهر، یک راه حل بیشتر برای آن وجود ندارد.


حتما بخوانید:  10 روش اثبات شده در مورد چگونگی ثروتمند شدن​

باور به فراوانی (ایمان‌ بیشتر، ثروت بیشتر)    


باور اشتباه از نظر مردم در مورد خلاقیت فردی


باوراشتباه اول: گروه اول خلاقیت را همان هوش می پندارند که این در واقع باوری اشتباه است که در تحقیقات و مطالعاتی که شده به آن اشاره شده


به طور خلاصه موارد زیر برخی از نتایجی است که از پژوهش های مختلف در مورد هوش و خلاقیت فردی به دست آمده است و در این پژوهش ها ارتباطی میان افراد باهوش و خلاق دیده نشده است 

هوش و خلاقیت فردی دو کیفیت متفاوت هستند
هر فرد باهوشی لزوما خلاق نیست
همه ی افراد خلاق حتما از هوش بسیار بالایی برخوردار نیستند
برای خلاق بودن به حداقلی از 
هوش نیاز است


باور اشتباه دوم: عده ی زیادی معتقد هستند افراد خلاق انسانهایی خاص و استثنایی هستند و خلاقیت را منحصر به نوابغ، مخترعان و دانشمندان میدانند.

 

پرورش خلاقیت

افراد خلاق برای خلاقیت فردی دارای مشخصه های زیر هستند:


    به وضع موجود رضایت نمی دهند و طالب تغییر هستند.
    در دوران بچگی در محیطی با غنای فرهنگی، پرورش یافته اند.
    در کار اندیشیدن تاجایی که ممکن است، از قالب و چارچوب می گریزند.
   
 اضطراب و دلواپسی شان در کمترین حد است.
    استقلال نظر و پویایی بالایی دارند.
    استبداد رأی در آنها در کمترین حد ممکن است.
    موضع گیری آنها ناظر بر بازدهی بیشتر است.
    تکانه ها و امیال درونی شان با تأکید و تصدیق بیشتر مواجه می شوند.
    میزان درگیری ها و تعارضات درونی شان در سطح متعادلی قرار دارد.


حتما بخوانید:  افسردگی بعد از زایمان و درمان آن​

به نظر می آید که ویژگی های یاد شده، این حکم را که هر کسی سهمی از قوه خلاقیت دارد، نقض می کند. ولی در واقع چنین نیست، چون ویژگیهای یاد شده فقط انسانهایی را وصف می کنند که از قوه خلاقیت بسیار بالایی برخوردارند. تحقیقات انجام شده، نشان می دهد که انسان های بسیار خلاق، با کسانی که دارای قوه خلاقیت متوسط یا کم هستند، تفاوت دارند. «کروپ لی» می گوید: «انسان خلاق در فعالیتهای فکری خود نرمش و انعطاف پذیری خاصی دارد.


روش های افزایش خلاقیت فردی

1.    ذهن را با ورزش تقویت کنید


ورزش کردن و استراحت دادن به مغز نیز فکر خوبی است. گاهی‌ اوقات هرقدر تلاش می‌کنید و به ذهن خود فشار می‌آورید، حتی یک فکر کوچک خلاقانه نیز جرقه نمی‌زند. در این مواقع بهتر است به سراغ ورزش‌هایی مانند پیاده روی، یوگا یا سایر ورزش‌ها بروید و در حین ورزش سعی کنید، به ایده‌هایی جدید دست بیابید. این کار نوعی استراحت ذهنی است که غیرمستقیم شما را در مسیر خلاقیت قرار می‌دهد 

 

ذهن را با ورزش پرورش دهید

2.   خلاقیت فردی- کودک درون‌تان را بیدار کنید

کودکان هیچ مرزی برای خلاقیت فردی قائل نیستند. آنها بی‌ملاحظه و بدون هیچ فشاری ایده‌های جدید خلق می‌کنند. برای افزایش خلاقیت باید مشابه کودکان عمل کنید. کودک درون‌تان را بیدار کنید و به آن بال‌وپر بدهید. بگذارید ذهن به هر کجا که می‌خواهد برود. آن را محدود نکنید و اجازه بدهید به پرواز دربیاید و تا جایی که می‌تواند حرکت کند.


کودکان همه‌چیز را به چشم بازی نگاه می‌کنند. شما نیز باید از این ویژگی الگوبرداری کنید. تلاش کنید تا جنبه‌ی مفرح هر کاری را درنظر داشته باشید. به‌جای اینکه هر روز مانند جنازه‌ای متحرک به سر کار بروید، 


3.    طرح‌ها و نقشه‌های فکری‌تان را بکشید

برای افزایش خلاقیت فردی می‌توانید از کشیدن ایده‌ها و برنامه‌ها روی کاغذ نیز استفاده کنید. حتما برای شما هم پیش آمده است که در گوشه‌ی دفتر یا کتاب‌تان شروع به کشیدن طرح‌هایی ناخودآگاه و ذهنی کرده‌اید. این کار در افزایش خلاقیت فردی بسیار مؤثر است؛ به‌ویژه اگر شیوه‌ی تفکر شما بصری باشد، کشیدن طرح‌های ذهنی‌تان باعث می‌شود تا سریع‌تر و بهتر میان بخش‌های مختلف ذهن‌تان ارتباط برقرار شود. ایجاد شبکه‌ی ارتباطی میان بخش‌های مختلف مغزی، خلاقیت‌تان را روی غلتک می‌اندازد و به ایده‌های ناب‌تری خواهید رسید.


حتما بخوانید: 8 مرحله مهم برای رسیدن به اهداف زندگیتان​

10 روش ایجاد انگیزه در کارمندان​


4.    یادداشت برداری کنید

نوشتن کمک می‌کند آزادانه خود را بروز دهیم، به وضوح و روشنی نسبت به خود و اهدافمان دست یابیم و ایده‌های جدید خلق کنیم. فقط شروع کنید به نوشتن و به این فکر نکنید که می‌خواهید چه بنویسید یا چقدر خوب می‌توانید کلمات را روی کاغذ بیاورید. خود را ویرایش نکنید، فقط بنویسید. اگر نیاز به فکر کردن بیشتر دارید، می‌توانید کلمات یا عباراتی، چون اهداف، نقاط قوت من و … بنویسید و سپس از همان جا شروع کنید.


5.    بازی کردن را فراموش نکنید

صرف اینکه بزرگ شده‌ایم به این معنا نیست که نباید بازی کنیم. دکتر استوارت براون موسس انجمن ملی بازی، بازی را با اکسیژن مقایسه می‌کند: دورتا دور ما پر از بازی است، اما تا وقتی آن‌ها را داریم نادیده می‌گیریم و به آن توجهی نمی‌کنیم.

جنبه‌های بازیگوش شخصیت خود را پرورش دهید، بدین صورت احساس لذت و خلاقیت فردی بیشتری خواهید کرد. برای شروع به بازی این ایده‌ها را به کار ببرید: قصد کنید که بیشتر بازی کنید، چیز‌های سرگرم کننده اطراف خود نگه دارید (مانند پازل، دفتر نقاشی، هولاهپ و …)، به یک کلاس ورزشی در باشگاه نزدیک خود بروید یا یک کلاس هنری را شروع کنید، با حیوانات بازی کنید و بچه‌های کوچک را دور خود جمع کنید.

 

خلاقیت

6.    خود را از هیاهو دور کنید

نه‌ فقط رسانه‌های اجتماعی، بلکه خانواده و دوستان و حتی دل‌مشغولی‌های ذهنی ما هم اغلب اوقات مزاحم تمرکز و کارکرد بهینه‌ی ما هستند. اگر آگاهانه تصمیم نگیرید که کارتان را اولویت اول خود قرار دهید، نمی‌توانید همه‌ی پتانسیل خود را به مرحله‌ی عمل برسانید.استفاده از رسانه‌های اجتماعی و مرور اخبار را به حداقل برسانید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به‌طور مداوم اخبار و اطلاعات را پیگیری می‌کنند، بی‌دلیل مغزتان را به پردازش افکاری وادار می‌کنید که کمکی به شما نخواهند کرد.

حتما بخوانید:  اصول موفقیت در روابط زناشویی

             چگونه برای همسر خود زن جذاب باشیم؟

7.    همه چیز را برای خودتان توضیح دهید

خلاق‌ترین افراد در هر زمینه‌ای، کسانی هستند که دانش فوق العاده‌ای دارند. افراد خلاقی مثل اینشتین، در زمینه‌ی کاری خودشان متخصص بوده‌اند.

در دنیای امروز با وجود گوگل و امثال آن، این تصور وجود دارد که اطلاعات مورد‌نیاز را می‌توان در هر زمان و مکانی در اختیار داشت و نیازی به درون سپاری نیست. اما اگر مجبور باشید که برای هر چیزی جریان کاری خود را قطع کرده و به دنبال اطلاعات موردنیاز بگردید، سر رشته‌ی امور را مدام از دست می‌دهید و نمی‌توانید به خوبی ایده‌ها را دنبال کنید.

برای به حداکثر رساندن دانش خودتان باید عادت کنید که همه چیز را برای خودتان توضیح دهید.

به عنوان مثال زمانی که یک ویدیوی آموزشی یا انگیزشی می‌بینید، احساس می‌کنید تمام آنچه گفته شده را درک کرده‌اید. اما اگر پس از مدتی تلاش کنید آنچه آموخته‌اید را برای شخص دیگری توضیح دهید، متوجه خواهید شد که احساسِ درک مطلب شما بازتابی از تسلطِ سخنران بر موضوع بوده و آنطور که فکر می‌کردید همه چیز را درک نکرده‌اید. اگر پس از چنین ویدیوها یا سخنرانی‌هایی، همه چیز را برای خودتان توضیح دهید، به مرور زمان در مورد درک مطالب و تسلط بر آنها، تغییر را احساس خواهید کرد.

 

دانلود PDF‌مقاله:7 روش برای پرورش خلاقیت فردی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/What-are-the-causes-of-poverty

آنطرف ،توده های میلونی مردم را فقیر تر و فقیرتر سازند

عوامل فقر چیست؟چگونه از فقر رهایی یابیم؟


فقر اقتصادی ناشی از عدم توانایی اقتصادی یک فرد یا گروه های انسانی است، جهت برآورده ساختن نیاز های مبرم و تدارک حد اقل ما احتیاج لازمزندگی خویش. بنابر متغییر بودن نیاز های انسانی در زمان و مکان مختلف، حدود و معیار فقر نیز تغییر مینماید ، ولی با گسترش روابطِ جوامع بشری وتسریع ارتباط میان آنان ـ که در نتیجه دست آورد های علمی ـ تخنیکی معاصر ممکن گردیده ـ سازمان ملل متحد بدون در نظرداشت اختلاف مکانی، « خط  فقر» را برای کشورهای درحال رشد، عاید یک دلار در روز، برای یک نفر ، تعیین نموده است. اگرچه این معیار نیز بعضاً مورد مناقشه است. کشورهای پیشرفته صنعتی، درین زمینه معیارهای خود را دارند. مثلاً ایالات متحده امریکا در سال 2002 خط فقر را در این کشور 6.12 دالر، برای یک نفر در روز، تعیین نموده است.

عوامل فقر را به « عامل حقیقی»، « عوامل مصنوعی» و « عوامل طبیعی» تفریق نموده اند.

       عامل حقیقی فقر را در کشورهای مختلف، کمبود منابع و امکانات اقتصادی این کشور ها به تناسب نفوس آنها، میدانند.  نقش این عامل باالتدریج تضعیف میگردد زیرابا تسلط تدریجی انسان بر طبیعت ـ که در نتیجه دسترسی انسان به علوم و تکنالوژی معاصر ممکن گردیده و ارتقا می یابد ـ جوامع بشری قادر گردیده اند منابع و امکانات موجود اقتصادی خویش راانکشاف داده و یا استفاده بهتر از آن بنمایند.

       عوامل مصنوعی فقر در کشور ها را، میتوان به عوامل داخلی و عوامل خارجی تفکیک نمود.  

       اولی : شامل عدم فعالیت پلان شده ومتوازن اقتصادی، ضعف مدیریت اقتصادی وشیوع فساد درآن ،سطح نازل تعلیم وتربیه ،عدم توانایی استفاده از تکنولوژی پیشرفته و کامپیوتر، فقدان نهاد های پیشرفته اجتماعی، تسلط ایدیولوژی های فرتوت،سنن وعنعنات قرون 


وسطایی،وجود تبعیض های تباری وجنسی، و قوع جنگ های داخلی وتسلط نظامهای دکتاتوری میباشند.

      دومی : شامل مداخلات غیر مشروع استعماری و نو استعماری میگردد که بوسیله کشورهای ثروتمند جهت اختلال نظم اقتصادی کشورهای فقیر، به غرض بدست آوردن سود هرچه بیشتر و غارت منابع اقتصادی آنان، صورت میگیرد.

 

عوامل فقر

حتما بخوانید:  روانشناسی عشق

 باید گفت که کشورهای پیشرفته سرمایه داری در ضمن آنکه دیروز با عملکرد خشن استعماری به غارت مستعمرات خویش پرداختند، با بیرون رفتن خویش از مراکزاستعمار زده ، کانون های تشنج دوامدار را در این مناطق نیز ایجاد نمودند که امروز با استفاده از آن توأم با استفادۀ نا جایز از قدرت مالی ، نظامی و تخصصی خود به غارت خویش از این کشور ها ـ به شیوه دیگر ـ ادامه میدهند. بنابرین در شرایط کنونی در اکثر موارد، عوامل مصنوعی  داخلی فقیر نیز از عامل خارجی تاثیر می پذیرد، که میباید آنرا در نظر داشت.

 عوامل طبیعی فقر مانند وقوع زلزله ها ، سرازیر شدن سیلاب ها و آب خیزی ها، فوران آتشفشان های ویرانگر، همچنان شیوع امراض و غیره بوده و تاثیرات مؤقت و گذرا دارند.

باید در نظرداشت که فکتورهای متعددِ عوامل فوق الذکر،دریک پروسه عمل ها وعکس العمل های پیچیده(موافق، موازی و مخالف) باعث فقر کتلوی میگردند.

در شرایط کنونی کشورهای ثروتمند با استفاده از قدرت مالی ، نظامی و تخصصی خود ودر معامله با سازمانهای اقتصادی جهان (بطور مثال سازمان تجارت جهانی) توانسته اند « نظم اقتصادی» یی را بر جهان تحمیل نمایند که در نتیجه،خود به سود های کلانی دست یابند و در آنطرف ،توده های میلونی مردم را فقیر تر و فقیرتر سازند.بنابرین در جهان امروزی نه تنها عوامل داخلی، بلکه عوامل قدرتمند بین المللی نیز در زمینه ایجاد و گسترش دامنه فقر در جهان عمل مینمایند. به همین علت معضله فقر بطور قطع معضله جهانیست و باید در همین سطح علیه آن مبارزه صورت گیرد.  


    

حقایق و شواهد مؤید آنست که ارادۀ مسلط جهانی، نه در فکر ریشه کن نمودن عوامل فقر جهانی، بلکه میخواهند با اقدامات تدافعی، صرف از غلیان خشم توده های ملیونی فقرا جهت برهم زدن « نظم موجوداقتصادی جهان» توِأم با راه اندازی تبلیغاتو تلقینات سرسام آور، جلوگیری نمایند. درست به همین هدف است که سازمان ملل متحد در سال 2000 میلادی «اهداف توسعۀ هزارۀ» خویش را تصویب و ابلاغ نمود که درآن چنین میخوانیم:« هدف اول: تا سال 2015 باید تعداد افرادی که با درآمد کمتر از یک دلار در روز، زندگی میکنند، تا حد قابل ملاحظه یی کاسته شود.» مقامات مسوول در سازمان ملل، مفهوم «حد قابل ملاحظه یی » را مشخص ساخته و گفته اند که تعداد فقرای جهان در طول مدت تعین شده به نصف تقلیل داده خواهد شد.


طی پنجاه سال اخیر در مقایسه با پنج قرن گذشته، میزان فقر در همه کشورهای جهان از کاهش چشمگیری برخوردار بوده است. با این حال، هنوز فقر به عنوان یک پدیده هولناک مانعی برای توسعه پایدار بوده و زندگی بشر را مورد تهدید قرارداده است. 


حال، این سوال مطرح است که چرا جامعه بشری که میلیون ها سال سابقه زیست در کره خاکی دارد تا این اندازه دیر بر این مشکل تاریخی فایق آمده و چرا درجه موفقیت در این زمینه در بخش وسیعی از دنیای امروز تا این حد کم و ناچیز بوده است؟

در سال های اخیر، در کشور ما نیز این مسئله مورد توجه گسترده ای قرار گرفته است.
 با این حال، علی رغم این تلاش و صرف منابع مالی قابل ملاحظه ای تحت عنوان کمک به اقشار یا مناطق محروم هنوز حجم وسیعی از فقر و محرومیت ملاحظه می شود. در این راستا، به منظور ارایه یک راهکار مناسب، بررسی عوامل موثر بر فقر و تخمین شدت تاثیر هر یک از عوامل برای اولویت بندی و تخصیص منابع محدود برای اجرای سیاست ها و برنامه های فقرزدایی از اهمیت بالایی برخوردار است. مطالعه حاضر با استفاده از مجموعه ای از نظریات 

 

خط فقر

حتما بخوانید:  40 نکته در مورد آداب معاشرت با خانم ها​

رابطه عشق و ازدواج(عشق و علاقه قبل از ازدواج باید به وجود بیاید با بعد از ازدواج)؟​

محققین و دانشمندان در قالب نظریه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و جمعیتی و براساس یک الگوی اقتصاد سنجی سعی در شناسایی عوامل موثر بر فقر در ایران و اندازه گیری شدت تاثیرگذاری هر یک از این عوامل نموده است. براساس نتایج مطالعه حاضر، سرمایه گذاری در نیروی انسانی، اصلاح ساختار توزیع درآمد و ثروت، رشد شهرنشینی و صنعتی شدن مهمترین عوامل موثر بر کاهش فقر در استان های کشور معرفی شده است.

 


خط فقر چیست؟

با این وجود، در تعریف خط فقر آمده که خط فقر یا آستانه فقر حداقل درآمدی است که برای زندگی در یک کشور خاص در نظر گرفته می شود و هزینه کل و درآمد کل نیز دو شاخص بسیار مهم آن است. به عبارت دیگر، ممکن است خط فقر اندکی از میزان هزینه های اعلام شده توسط مراجع آماری کمتر باشد و توجه به آن بخش از هزینه ها دارد که دیگر امکان حذف آنها وجود ندارد. به بیان ساده تر، خط فقر می گوید دیگر نمی توان چیزی را از مخارج و سبد معیشت خانوار کم کرد و میزان تعیین شده حتما باید وجود داشته باشد.

در سال‌های اخیر این خط از سوی مراجع رسمی در ایران اعلام نشده و کارشناسان بازار کار می‌گویند نگرانی دولت‌ها از بیان این خط این است که برخی مقایسه‌ها در جامعه صورت گیرد. این مسئله درباره میزان درآمد کارگران در سال‌های گذشته مطرح بوده و مقامات کارگری می‌گویند میزان درآمد و حداقل مزد مشمولان قانون کار بسیار کمتر از خط فقر قرار دارد.


خط فقر به 2.7 میلیون تومان رسید


برخی صاحبنظران اقتصادی معتقدند درست در زمانی که این نرخ اعلام شد، زندگی در کلانشهرها با درآمد ماهیانه کمتر از 2 میلیون و 700 هزارتومان به معنای زندگی زیر خط فقر بوده است. توجه به این ارقام نشان می دهد که واقع بینانه دیدن خط فقر یعنی اینکه درآمد ماهیانه 2 میلیون و 616 هزارتومان در سال گذشته برای خانوارهای شهری، به معنای قرار داشتن در خط فقر بوده است.

کارشناسان اقتصادی عنوان کرده اند، خط فقر زندگی در پایتخت در سال‌جاری به 2 میلیون و 700 هزارتومان برای یک خانوار 5 نفره رسیده است. سهم هر فرد در این بخش ماهیانه 540 هزارتومان است ولی نمی توان گفت فرضا فردی با این میزان درآمد و زندگی مجردی می تواند هزینه های مسکن، خوراک، پوشاک و سایر نیازهای خود را تنها با 540 هزارتومان در ماه تامین کند.


فقر از دیدگاه اسلام


اشاره: فقیر بودن به خودی خود عیب نیست؛ آنچه ناپسند است این است که انسان با سوء اختیار خویش مبتلا به فقر شده، خود و دیگران را به زحمت بیندازد. کم نیستند کسانی که مدام با فقر و نداری دست و پنجه نرم می کنند و با وام بعدی قسطهای قبلی را می دهند؛ همیشه هشت شان گرو نُهشان است و اینگونه روزگار می گذرانند.


 علاج این معضل چیست؟ و چگونه می توان از چنگال آن نجات پیدا کرد؟


 پاسخ این سوال در آموزه های اسلامی مردم با سه نوع فقر دست در گریبانند 


    اول فقری که در اثر سوء تدبیر و یا ترک برخی از دستورات دینی نصیبشان شده است؛ 
    دوم فقری که کفاره گناهان مومنین است 
     سوم فقری که محصول کم کاری و یا بی دینی آنها نیست بلکه قرار است از تحمل آن پاداش و ترفیع درجه نصیبشان شود. 

رهایی از فقر

حتما بخوانید:  آموزش جذب دیگران وافزایش جذابیت

فقری که در سوال این نوشتار مطرح است از جنس اول است و ما برآنیم تا به پاسخ آن بپردازیم. در متون دینی به سوء رفتارهایی اشاره شده که هر یک عاملی هستند برای فقر و تنگدستی و انسان می تواند با ترک آنها از چنگال فقر نجات یابد. 


مهمترین چیزی که انسان را زمینگیر فقر می کند آلوده شدن به گناه و معصیت است. قرآن وعده داد که اگر مردم اهل تقوا و دوری از گناه باشند خداوندخیر و برکت آسمان و زمین را به سوی آنها سرازیر می کند؛ وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْض .


و در سوره طلاق فرمود هر کس از گناه بپرهیزد خداوند روزی او را از جایی که هیچ گمان نمی کند تامین خواهد کرد؛ در کارش گشایش ایجاد کرده و سختی آن را برایش آسان می گرداند؛ مَن یَتَّقِ اللَّهَ یجَْعَل لَّهُ مخَْرَجًا وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یحَْتَسِبُ ... وَ مَن یَتَّقِ اللَّهَ یجَْعَل لَّهُ مِنْ أَمْرِهِ یُسْرًا .


 تاثیر گناه در فقیر کردن انسان چنان جدی است که امیرالمومنین علی علیه السلام به ما آموخت تا در دعا اینگونه بخوانیم: اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ یَدْعُو إِلَى الْکُفْرِ وَ یُطِیلُ الْفِکْرَ وَ یُورِثُ الْفَقْرَ وَ یَجْلِبُ الْعُسْرَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِین 


 خداوندا از تو طلب آمرزش می کنم نسبت به هر گناهی که مرا به کفر می کشاند و توان فکر کردن را از من می گیرد و باعث فقر من شده و زندگی مرا به سختی می اندازد. و نیز می فرماید: اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ یَکُونُ فِی اجْتِرَاحِهِ قَطْعُ الرِّزْق 


؛ پروردگارا! از تو طلب بخشش دارم نسبت به هر گناهی که باعث قطع رزق می شود. از آنچه تا کنون نقل شد به دست می آید که اصولا گناه برکت را از زندگی انسان برده و او را گرفتار فقر و تهی دستی می گرداند. در روایات نام برخی از گناهان که تاثیر جدی تری در فقر و تنگدستی دارند ذکر شده است که ما نیز آنها را بازگو می کنیم. 



1.    امام صادق علیه السلام فرمود: الذُّنُوبُ ... الَّتِی تَحْبِسُ الرِّزْقَ الزِّنَا 8؛ زنا از گناهانی است که جلوی نزول رزق را می گیرد. 

2.    قطع ارتباط با خویشاوندان نزدیک  از دیگر گناهانی که موجب فقر است قطع رحم یا همان قطع ارتباط با بستگان نزدیک مانند: پدر، مادر، برادر، خواهر و مانند آن است. امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: قَطِیعَةُ الرَّحِمِ تُورِثُ الْفَقْر 9؛ قطع ارتباط خویشاوندی فقرآور است. 


3.    . اسراف  تهیه کالا بیش از حد نیاز و تلف کردن بخشی از نعمتهای خدادادی سبب می شود که انسان از همان مقدار ضروری هم محروم شود. امام صادق علیه السلام فرمودند: إِنَّ السَّرَفَ یُورِثُ الْفَقْرَ وَ إِنَّ الْقَصْدَ یُورِثُ الْغِنَی 10
؛ اسراف انسان را فقیر می کند و مدیریت صحیح 
اقتصادی باعث بی نیازی انسان می شود


 

دانلود PDF مقاله: عوامل فقر چیست؟چگونه از فقر رهایی یابیم؟

مطالب مرتبط

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/second-job

15 توصیه مهم برای انتخاب شغل دوم

 

معمولاً وقتی به مردان ایرانی می گویید درآمد بیشتری کسب کنید و این شغل درآمد کافی ندارد، آن ها پس از اندکی تفکر و تامل به سراغ مسافر کشی می روند. معمولاً شغل دوم ایرانی ها مسافرکشی و کار در آژانس است اما این تنها شغل دوم در ایران نیست و پیشنهاد های فراوان برای شغل دوم در ایران وجود دارد.

اگر علاوه بر شغل ثابتتان یک شغل دوم با ساعات کاری منعطف و پاره وقت پیدا کنید با این شغل هم می توانید درآمد کسب کنید و هم سرگرم شوید. کسب درآمد بیشتر موضوعی است که همه ما در جستجوی آن هستیم. به لحاظ وضعیت اقتصادی جامعه وجود شغل دوم برای هر فردی ضروری است زیرا جامعه امروز ایران با پیشرفت تکنولوژی و تجملات به سمت سرمایه داری و کسب ثروت گروییده است.


 

کسب درآمد بیشتر با شغل دوم

در گذشته شغل دوم نیاز نبود و خرج و مخارج زندگی با وجود یک شغل ثابت می گذشت اما اکنون مخارج زندگی به دلیل تجمل گرایی و گرانی بالا رفته است. شغل دوم به معنی رفتن به محل کار دیگر و داشتن ساعت کاری خاص برای آن نیست زیرا اگر شما بخواهید در دو محل متفاوت بیش از توانتان کار کنید بازده مناسب خود را از دست می دهید و خسته می شوید.


توصیه هایی درمورد شغل دوم

 

1کاری متفاوت انجام دهید که حتی‌المقدور مورد علاقه‌تان باشد

اگر کل روز را پشت میز می‌نشینید، شب‌ها از کار با کامپیوتر اجتناب کنید. ممکن است فکر کنید ایستادن پشت صندوق یا کار در یک رستوران شلوغ به عنوان گارسون، کاری متفاوت است اما بهتر است سعی کنید کاری را که به آن علاقه دارید به عنوان شغل دوم انتخاب کنید. اگر حیوانات را دوست دارید، می‌توانید مراقبت از حیوانات را به عهده بگیرید یا اگر به موسیقی علاقه دارید،‌ می‌توانید راهنمای سالن کنسرت باشید.


 

2از استرس دوری کنید

هر شغلی با میزانی از استرس همراه است، اما اگر شغل اصلی شما خیلی پر استرس است،‌ شب‌ها شغلی مانند کنترل خطوط هوایی را انتخاب نکنید. سعی کنید شغل دوم‌تان کمترین میزان استرس را داشته باشد. اگر کارمند با انگیزه‌ای باشید ممکن است به نظر برسد که تمایل به داشتن دو شغل دارید، در این صورت ممکن است به عنوان مسئول نظارت نیز انتخاب شوید اما، سعی کنید مسئولیت‌های اضافی را با احتیاط قبول کنید، زیرا ممکن است کمی به درآمدتان اضافه شود اما اگر میزان استرس را افزایش دهد دیگر ارزشی نخواهد داشت.

 

استرس در شغل

حتما بخوانید:  دلایل احساس نارضایتی در زندگی چیست

دوستی و معیار انتخاب دوست چیست؟​

3در شغل اصلی خود دقت کافی به خرج دهید

برای گفتن یا نگفتن دو شغله بودن به رئیس‌تان دقت به خرج دهید. این موضوعی است که خیلی‌ها با آن درگیر هستند، ممکن است برداشت رئیس ازدو شغله بودن شما این باشد که توانایی و بهره‌وری‌تان در شغل اصلی تحت تاثیر قرار می‌گیرد، از طرفی بد نیست که رئیس‌تان بداند شما چرا راس ساعتی خاص محل کارتان را ترک می‌کنید و این را به معنای فراری بودن شما از کار برداشت نکند. همچنین دو شغله بودن ممکن است عواقبی داشته باشد که باید نسبت به آن هوشیار باشید. چنانچه شغل دوم روی کار اصلی اثر بگذارد، بسیاری از کارفرمایان اجازه‌ی این کار را نمی‌دهند. برای مثال کارمندان کنترل خطوط هوایی اجازه‌ی چنین کاری را ندارند زیرا ممکن است خسته شوند و کنترل هواپیماها از دست‌شان خارج شود. اگر در مورد مطرح کردن این موضوع تردید دارید، باید بدانید که صداقت داشتن بهترین سیاست است.


 

4سعی کنید با یک کارفرمای انعطاف‌پذیر کار کنید

 

همیشه به یاد داشته باشید که شغل اصلی شما بر هر کاری اولویت دارد. بنابراین سعی کنید در شغل دوم‌تان رئیس انعطاف‌پذیری پیدا کنید تا اگر برای کار اصلی نیاز به مرخصی داشتید بتوانید مرخصی بگیرید. ممکن است نیاز باشد که به یک سفر کاری بروید یا برای یک پروژه‌ی خاص اضافه‌کاری داشته باشید. صاحبان مشاغل و کسب‌ و‌ کارهای کوچک و مستقل معمولا شرایط خاص شما را درک می‌کنند و برای کنار آمدن با این شرایط سخت‌گیری نمی‌کنند و بر خلاف تصور، برخی از زنجیره‌های بزرگ، زمان‌بندی قابل انعطافی دارند و حتی می‌توانند کار را به شخص دیگری در نزدیک‌ترین مکان واگذار کنند.


 

5اهداف مالی برای خود در نظر بگیرید

پیش از انتخاب شغل دوم در نظر بگیرید چقدر به درآمد ماهیانه‌تان افزوده می‌شود و تنها به میزانی کار کنید که به درآمد مدنظرتان برسید. درآمد اضافه را برای چیزی معین در نظر بگیرید مثلا برای تسویه‌ی کارت اعتباری یا ایجاد یک حساب پس‌انداز،‌ به این ترتیب بهتر می‌توانید نتایج کارتان را ببینید.

 

توصیه ها درم.ورد شغل دوم

حتما بخوانید:  فن بیان چیست ؟چگونه می توانیم فن بیان خود را تقویت کنیم؟​

کاریزما چیست؟​

6زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید

هیچکس نمی‌تواند 24 ساعته کار کند، شما باید حداقل یک شبانه روز کامل در طول هفته استراحت داشته باشید و اگر فکر می‌کنید به دلیل زیاد کار کردن از فعالیت‌های اجتماعی بازمانده‌اید به خاطر بیاورید که بخشی از پول‌های‌تان باید صرف تفریح و خوشگذرانی شود.


 

7نسبت به روابط‌تان با دیگران بی‌توجه نباشید

دو شغله بودن طبیعتا استرس‌زاست اما بیشتر از آن ممکن است بر روابط شما با دیگران تاثیر بگذارد. اگر می‌توانید پیش از انتخاب شغل دوم با همسرتان مشورت کنید تا از احساس او در مورد اضافه کاری‌تان باخبر شوید. حواس‌تان را جمع کنید و از رفت و آمد و رابطه با نزدیکان و دوستان‌تان غافل نشوید. یادتان نرود که همیشه می‌توان پول درآورد یا کار دیگری پیدا کرد اما روابط دوستی و فامیلی خیلی مهم‌تر هستند و نباید از آنها غافل شوید زیرا به راحتی قابل جایگزینی نیستند.


 

8مراقب سلامتی خود باشید

خستگی بیش از حد ناشی از کار زیاد موجب به خطر افتادن سلامتی می‌شود و روی جسم اثر منفی دارد. وقتی شما دو شغله می‌شوید زمان کمتری برای خوابیدن دارید، در حالی که بدن شما به خواب کافی نیاز دارد،‌ تندتر غذا می‌خورید و کمتر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید در حالی که به تغذیه‌ی مناسب‌تری نیاز دارید.

ممکن است تمایل بیشتری به مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار داشته باشید تا خستگی‌تان در برود و مصرف این نوشیدنی‌ها موجب کم‌خوابی می‌شود. سعی کنید بیشتر ورزش کنید،‌ یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید و حداقل 6 ساعت در روز بخوابید تا توانایی جسمی‌تان افزایش یابد و آمادگی مواجهه با شغل دوم را داشته باشید.

برخی افراد از مولتی‌ویتامین‌ها و مواد انرژی‌زا برای سرپا ماندن و بیشتر کار کردن استفاده می‌کنند که ما مطلقا چنین روشی را توصیه نمی‌کنیم.


 

9زمانی موقت برای دو شغله بودن در نظر بگیرید

تا زمانی که نیازهای مالی ضروری‌تان برطرف شود، کار دوم را ادامه دهید. مثلا یک سال کار کنید و شش ماه به خودتان استراحت بدهید. به این ترتیب همواره با موقعیت‌های جدید و افراد جدید مواجه می‌شوید. هرگز به مدت طولانی و بی‌وقفه دوشغله نباشید. یکی از خوبی‌های دو شغله بودن این است که قدر لحظات و ایامی را که در حال استراحت هستید،‌ بیشتر می‌دانید و سعی می‌کنید از آن بهتر استفاده کنید.

 

انتخاب شغل دوم بخشی چالش‌‌برانگیز از زندگی کاری افراد است. بخشی که بدون برنامه‌ریزی دقیق ممکن است باعث ایجاد مشکل شود. به همین دلیل پس از دانستن اصول اصلی حاکم بر انتخاب این‌گونه مشاغل که در بخش دیگری به آن‌ها اشاره شد، در ادامه گام‌های اصلی در فرایند انتخاب شغل دوم را به شما معرفی می‌کنیم. این گام‌ها باعث تسهیل فرایند کاریابی و ورود موفق به شغل دوم برای شما خواهد شد:


 

10.نقاط قوت خود را شناسایی کنید

هنگام انتخاب شغل دوم نیز مانند شغل اصلی، باید به نقاط قوت خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. سعی کنید فهرستی از قابلیت‌های کارساز خود را تهیه کرده و بر اساس این فهرست کاریابی را آغاز کنید. هنگام شناسایی این نقاط از بدبینی یا خوش‌بینی پرهیز کنید و تا حد امکان واقع‌بین باشید. یافتن ویژگی‌های مثبت و مزیت‌های رقابتی، شما را قادر خواهد کرد تا در زمینه مناسب برای کار جستجو کنید و در ادامه مسیر، این ویژگی‌ها را بیشتر تقویت نمایید.

 

شغل دوم

حتما بخوانید:  10 سایت برتر قرآن کریم درسال 1396​

11نقاط ضعف خود را بپذیرید

هر فردی در کنار ویژگی‌های مثبت، در برخی از حوزه‌ها نیز ضعیف است. واقع‌بینی به معنای پذیرش همزمان این دو وجه است. فهرست ویژگی‌های شما باید در کنار نقاط برتری ‌بخش، به موارد ضعیف‌تر نیز اشاره کند. آگاهی از این نکات به شما کمک می‌کند تا در طول زمان برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. البته با توجه به محدودیت‌های موجود در انتخاب شغل دوم، بهتر است بیشتر بر نقاط قوت خود تکیه داشته باشید.


 

12شغل مکمل را انتخاب کنید

در طول مدت حضور در شغل اصلی، بخش زیادی از انرژی شما صرف انجام وظایف مرتبط با حوزه کاری‌تان خواهد شد. طبیعی است که اگر شغل دومشما با این حوزه فاصله زیادی داشته باشد، مجبور خواهید بود اندک توان باقیمانده خود را نیز صرف سازگاری با این شغل کنید. در حالی که اگر شغل دوم به نوعی مکمّل شغل اول باشد، می‌توانید با فراغت بیشتری وظایف را انجام دهید. نکته دیگر این است که تخصص شما به طور معمول در زمینه خاصی شکل گرفته و ورود به شغلی که چندان در آن مهارت ندارید، باعث آسیبِ وجهه کاری شما خواهد شد.


 

13مهارت بیاموزید

به شغل دوم مانند فرصتی برای تقویت توانایی‌های خود نگاه کنید؛ زیرا با کار بیشتر و مواجه شدن با چالش‌های جدید، مهارت‌های مورد نیاز شما تقویت می‌شود. در این زمینه منابع مختلفی در دسترس شماست که می‌توانید با کمترین هزینه از آن‌ها استفاده کرده و پشتوانه علمی و مهارتی خود را تقویت کنید.


 

14ریسک‌ها را بشناسید

مشاغل دوم نیز از قواعدی مشابه با کار اصلی شما پیروی می‌کنند. بر همین اساس، برخی از مشاغل بار مسئولیت بیشتری دارند و میزان ریسک آن‌ها بالاتر است. البته نمی‌توان در مورد ورود به چنین مشاغلی پرهیز از آن‌ها توصیه کلی داشت. با این حال، بهتر است پیش از پذیرش مسئولیت در شغل دوم، تمام خطرات و چالش‌های آن را شناسایی کنید. به یاد داشته باشید که زمان و انرژی شما در این مشاغل محدودتر است و به همین دلیل ممکن است توانایی کنترل کامل شرایط را نداشته باشید.


 

15به علایق خود اهمیت دهید

شغل دوم می‌تواند مجالی برای ورود به حوزه‌های مورد علاقه شما باشد؛ به‌ویژه اگر در این شغل صرفاً پول هدف شما نیست. سعی کنید زمینه‌ها و استعدادهایی را که در فشار کاری چندان توجهی به آن‌ها نداشته‌اید به تدریج شناسایی نموده و در زمان انتخاب کار فرعی از آن‌ها به عنوان راهنما استفاده کنید. از این طریق می‌توانید انتخاب خود را انگیزه تقویت بیشتر کنید و شاید در نهایت همین شغل دوم به سبب استعداد و علاقه، به گزینه اول شما تبدیل شود.

 

دانلود PDF مقاله:15توصیه مهم برای انتخاب شغل دوم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/Meditation-benefits

ضعف سلامتی و افسردگی را معکوس می کنند.

فواید مدیتیشن و اموزش ساده آن برای تازه کارها


هدف از مدیتیشن :

 

مدیتیشن می تواند به آرامش افراد در استرس، به حفظ سلامتی و به بهبودی بیماران کمک کند .کسانی که مدیتیشن را به صورت مرتب انجام می دهند، هم کمتر دچار اضطراب و افسردگی می شوند و هم شادمانی و رضایت بیشتری از زندگی دارند. مدیتیشن آرامش عمیقی ایجاد می کند که در آن احساس توازن و تعادل فکری خواهید کرد. دستاورد این تعادل فکری افزایش بصیرت، ارتقای افکار، و خونسردی در برخورد با مشکلات است. آرامش و خود شناسی بیشتر و پذیرش بهتر دیگران روابط اجتماعی را نیز دگرگون می کند. مدیتیشن با ایجاد شرایط رهایی از استرس می تواند به کاهش علائم بسیاری از بیماریها کمک کند.

 
1- بر اساس یافته های بالینی مدیتیشن منظم می تواند در درمان حمله اضطراب، اختلال اضطرابی فراگیر، زخمهای گوارشی، التهاب روده بزرگ، پسوریازیس، وبرخی اختلالات افسردگی مانند دیس تایمی موثر باشد.

2- مدیتیشن می تواند به عنوان مکمل درمان در فشار خون بالا، پیشگیری از سکته قلبی،سخت شدن دیواره عروق، التهاب مفاصل، دردهای عضلانی، سرطان، بی خوابی، میگرن، و سکته مغزی به کار رود.

3- مدیتیشن می تواند درمان مکملی برای آلرژیهای خفیف تا متوسط وآسم باشد، چون کاهش استرس در این بیماریها نقش پیشگیری کننده دارد.


4- مدیتیشن موجب کاهش علائم و بهبود عملکرد در بیماریهای عصبی مانند پارکینسون، ام اس، و صرع می شود.

 یوگا و مدیتیشن در لحظه باعث آرامش شما می شوند. بررسی های علمی جدید نشان می دهد این ورزش ها و سایر تمرینات ذهنی تغییرات مرتبط با استرس در ژن های مرتبط با ضعف سلامتی و افسردگی را معکوس می کنند.

در مقاله جدیدی که در مرزهای ایمونولوژی منتشر شد، محققان بریتانیایی یافته های 18 مطالعه منتشر شده را که شامل 846 نفر بود و اثرات بیولوژیکیمدیتیشن، یوگا، تمرینات تنفسی، چی گونگ و تای چی را بررسی کردند، تحلیل نمودند. نویسندگان می گویند، مطالعات نشان می دهد این تمرینات ذهنی، ژن ها و مسیرهای ژنتیکی را سرکوب کرده و باعث التهاب می شوند.

نویسندگان در مقاله خود می نویسند: التهاب می تواند به طور موقت سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از عفونت و آسیب محافظت کند. اما در جامعه امروز، که در آن استرس در درجه اول روانشناسی است، پاسخ التهابی بدن می تواند مزمن شود و سلامت جسمی و روانی را مختل کند.

محققان دریافتند افرادی که این فعالیت ها را به طور منظم انجام می دهند، نشانه های التهاب کمتری دارند؛ کاهش تولید پروتئین های التهابی. آنها نوشتند که این می تواند “کاهش معکوس مولکولی اثرات تنش مزمن” باشد که ممکن است به کاهش خطر بیماری و بیماری مرتبط با التهاب تبدیل شود.


مدیتیشن از نظر فیزیکی و روانی، تاثیر شگفت انگیزی روی بدن دارد.اما علاوه اینکه به صورت کلی برایتان خوب است، برخی مشکلات مزمن وجود دارد که توسط این ورزش کاهش پیدا کرده یا به کلی متوقف می شوند. 

 

تاثیر مدیتیشن


حتما بخوانید:  دلایل بی حوصلگی چیست؟؟​

                      چگونه صبور و آرام باشیم؟​



تاثیر مدیتیشن بر روی سلامت بدن

 

1. فشار خون بالا

ابتدا خبر بد: فشار خون بالا ” قاتل خاموش ” نام گذاری شده که هر ساله باعث مرگ بسیاری می شود. بسیاری از مردم بدون اینکه بدانند دچار فشار خون بالا هستند و متاسفانه این مشکل مزمن باعث می شود فرد بیشتر در خطر مشکلاتی نظیر حملات قلبی و سکته مغزی قرار بگیرد.

خبر خوب: مشخص شده که مدیتیشن می تواند به کاهش فشار خون کمک کند و همچنین ژن هایی که باعث التهاب می شوند را نیز خاموش می کند.



2. آسم

آسم بیماری کشنده ای است که در سال 2013 باعث حدود نیم میلیون مرگ و میر شده است. با اینکه آسم بر اثر فاکتورهای مختلفی مانند آلودگی هوا، آلرژن ها، استرس و برخی داروهای خاص بروز می کند، در واقع واکنش التهابی بدن است به این موارد که مشکل اصلی می باشند. در یک تحقیق، محققان مدیتیشن را با موسیقی درمانی و ورزش جهت بهبود آسم مقایسه کرده بودند و حدس بزنید نتیجه چه شد؟ بله مدیتیشن تاثیر بسیار بیشتری داشت.


 

3. سندروم روده تحریک پذیر (IBS) و بیماری های التهابی روده (IBD)

این نوع بیماری ها به ندرت کشنده می شوند، اما زندگی کردن را برای فردی که به آن مبتلا است دشوار می کنند و گاهی نیز باعث بروز موقعیت های خجالت آوری می شوند.

IBS و IBD همچنین نمونه هایی از مشکلات مزمنی هستند که بر اثر واکنش های بیش از حد التهابی به وجود می آیند. در یک مطالعه آزمایشی با 48 نفر داوطلب، محققان به این نتیجه رسیدند که مدیتیشن می تواند تاثیر بسیار بالایی روی این بیماری ها داشته باشد. بعد از 9 هفته آزمایش که در هر روز به مدت 15 تا 20 دقیقه مدیتیشن کار می شد، افراد داوطلب شاهد کاهش علائم، درد کمتر و همچنین بالا رفتن چشمگیر سطح زندگی کلی شان بودند.


 

4. آرتریت روماتوئید

بسیاری بر این باورند که آرتریت روماتوئید یک بیماری مفصلی است که فقط برای افراد مسن اتفاق می افتد. اما جالب است بدانید با اینکه احتمال ابتلای به این بیماری با افزایش سن بالا می رود، ولی بعد از 15 سالگی هر زمان ممکن است به آن مبتلا شوید. همچنین این بیماری تنها در مفاصل خود را نشان نمی دهد، آرتریت می تواند روی ریه، کلیه، قلب و رگ های خونی نیز تاثیر بگذارد.
خوشبختانه مدیتیشن روی این مورد نیز می تواند تاثیر بگذارد. با اینکه مدیتیشن نمی تواند آرتریت را درمان کند اما تحقیقات نشان داده اند تاثیر بسیار بالایی روی بهبود این بیماری دارد. در این تحقیقات داوطلبان به مدت 12 ماه، 10 دوره مدیتیشن و تمدد اعصاب را گذراندند و در پایان تاثیر بسیاری در بهبود آنها مشاهده شد.



اگر به دنبال خارج شدن از لوپ زندگیتان هستید و می‌خواهید آدم موفق و شادی باشید احتمالا مقالات زیادی در مورد سبک زندگی خوانده‌اید، تقریبا در تمام مقاله ها مثل یک روز پربار برای شما می خوانیم که آدم‌های موفق و ابر-ثروتمندان حتما بخشی از زمانشان را در روز به مراقبه یا مدیتیشناختصاص می دهند. برای اینکه سبک زندگی موفق خود را کامل کنید با سبکتو برای شروع و انجام یک مراقبه ساده همراه باشید:


مدیتیشن در حقیقت به رفتاری گفته می شود که شما تمام اتفاقات و درگیری‌های ذهنتان را کنار می گذارید و سعی می کنید ذهن را از همه چیز خالی کنید. در واقع روی “هیچ چیز” تمرکز می کنید. با این کار ذهن آرام می گیرد و فکرهای بیهوده ای که ذهن شما را مشغول کرده را دور می ریزد، فشار خونتان تنظیم می‌شود و مهمتر از همه خلاقیت تان افزایش می‌یابد. این مراقبه ساده تنها 10 دقیقه وقت لازم دارد و بهتر است صبح ها بعد از بیدار شدن و شب ها قبل از خواب انجام دهید. خوب شروع کنیم:


یک جای خاص پیدا کنید


به طور کلی سعی کنید یک قسمت از خانه را برای خودتان انتخاب کنید و فضای اختصاصی خودتان بدانید، جایی که در آن احساس آرامش کنید این‌طوری هر وقت نیاز به آرامش داشتید می‌دانید کجا به آن می‌رسید این فضا می‌تواند یک کوسن کوچک کنار پنجره باشد یا یک اتاق مخصوص برای اینکار. حالا برای مراقبه سراغ همان مکان خاصتان بروید یا آن را در جایی که راحت هستید و تا جای ممکن سکوت است و سر راه بقیه نیست انجام دهید. می‌تواند هر جایی باشد، روی زمین، روی صندلی یا روی تخت

 

 

صاف بشینید


حتما بخوانید:  چگونه هوش مالی داشته باشیم​

                       اهمیت پول در زندگی​


صاف بشینید


هرجایی که هستید راحت بشینید عضلات بدنتان را در وضعیت غیر معمول قرار ندهید و راحت باشید اگر روی صندلی نشسته‌اید می‌توانید پاهایتان را آویزان بگذارید فقط یادتان باشد که کف پایتان به زمین نچسبیده باشد یا حتی می‌توانید دراز بکشید البته به شرطی که خوابتان نرود! اما بهترین وضعیت چهارزانو است و تا جایی که می توانید سعی کنید به جایی 


تکیه ندهید چون باعث ایجاد احساس خواب آلودگی می‌شود. کمرتان را صاف کنید و یک نفس عمیق بکشید.


 

تمرکز کنید


چشمانتان را ببندید و سعی کنید آرام باشید. اتفاقاتی که فکرتان را درگیر کرده را در ذهن بیاورید و بدون اینکه بخواهید به جزییاتش فکر کنید به کناری ببرید. حالا نفس های عمیق‌تر بکشید و روی صدای دم و بازدمتان تمرکز کنید فقط صدای نفستان را گوش دهید و به آن فکر کنید. تمام کاری که در مراقبه باید انجام دهید دور کردن فکرهای روزمره و کنار زدن آنهاست. باید تمرکز کنید که هیچ فکری در ذهنتان نباشد. در مراقبه به روش های مختلفی این کار را انجام می دهند مثلا از مانترا که یک صدای بی معنی است و آن را مدام تکرار می کنند تا بر روی آن تمرکز کنند و فکرشان را از مسایل حاشیه ای دور کنند. در اینجا می توانید از هر روشی که راحت هستید تمرکزتان را پیدا کنید. تنها چیزی که مهم است این است که روی هیچ چیز تمرکز داشته باشید و به نظر ما تمرکز بر روی تنفس یک روش عالی است



عمیق تر شوید


همانطور که به صدای دم و بازدمتان فکر می کنید (با چشمان بسته) بالای سرتان را ببینید یعنی انگار از بالا خودتان را نگاه می‌کنید. همزمان صدای نفس کشیدنتان را هم گوش کنید حالا نگاهتان را به سمت پایین بیاورید. به جریان دم و بازدم فکر کنید به مسیری که اکسیژن ها طی می‌کند از لحظه ای که وارد بینی می‌شود و گردشی که در بدن دارند، وقتی که وارد قلب می‌شود و تبدیل به کربن دی اکسید می‌شوند و تا زمانی که از بینی خارج می‌شوند. با این جریان همراه شوید بیشتر بهش فکر کنید ببینید که شش‌هایتان را سبک و پر از هوا می‌شود مغزتان را ببینید که با اکسیژن تازه می‌شود و کربن‌دی‌اکسیدی که خارج می شود.

 

دانلود PDF مقاله:​فواید مدیتیشن ها و اموزش ساده آن برای تازه کارها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/25-Knowing-the-psychology-that-is-interesting-to-know

ادامه با ما همراه باشید تا 25 جالبترین دانستنی های روانشناسی  را بدانید.

25 دانستنی های روانشناسی که جالب است بدانید

 

 در دنیای امروز پیوند محکمی میان روانشناسی و بسیاری از علوم دیگر برقرار است و آگاهی عمومی از برخی واقعیت های روانشناسی در زندگی روزمره و کار روزانه می‌تواند مفید باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا 25 جالبترین دانستنی های روانشناسی  را بدانید.

 

1افراد 18 تا 33 ساله پراسترس‌ترین افراد کره زمین هستند.

خانواده، تحصیل، کار، همه‌ی این‌ها می‌توانند برای این گروه سنی خیلی استرس‌آور باشند.


 

2بودن در میان آدم‌های خوشبخت، باعث می‌شود که شما هم خوشبخت‌تر شوید

پژوهش جدیدی که در ژورنال سایکونروانداکرینولاجی منتشر شد نشان می‌دهد که استرس و خوشبختی هر دو مسری هستند، و بودن در میان هر یک از این گروه‌ها به طور مستقیم روی ما تاثیر می‌گذارد


 

3آهنگ مورد علاقه‌تان احتمالا با یک رویداد عاطفی در ارتباط است.

این درمورد شما و هر شخص دیگری صدق می‌کند.


4: دانستنی های روانشناسی  :هر انسانی پنج مرحله‌ی اندوه دارد

ممکن است این را از منابع پرشمار مانند سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، یا کتاب‌ها شنیده‌باشید. مطالعه‌ی اصلی می‌گوید وقتی یک شخص با واقعیت مرگ قریب‌الوقوع یا یک تقدیر سخت و رنج‌آور دیگر روبه‌رو می‌شود، یک سری مراحل هیجانی را تجربه می‌کند.

 

1انکار- “من خوبم”، “چنین اتفاقی نمی‌افتد، برای من نمی‌افتد”.

2خشم- “چرا من؟ این انصاف نیست! “، “چه‌طور این اتفاق برای من افتاد؟”، “مقصر کیست؟

3چانه‌زنی- “حاضرم هرکاری بکنم تا چند سال بیش‌تر زنده بمانم.” “حاضرم حاصل عمرم را بدهم تا…”

4افسردگی- “من خیلی غمگینم، چرا خودم را به زحمت بیندازم؟”؛ “من قرار است به زودی بمیرم پس چه اهمیتی دارد؟”؛ “من عشقم را از دست دادم، چرا باید ادامه بدهم؟

5پذیرش- “اشکالی ندارد.”؛ “من نمی‌توانم با آن بجنگم، اما شاید بتوانم برایش آماده شوم.”


 

5.اگر اهداف‌تان را اعلام کنید، کم‌تر احتمال دارد موفق شوید.

درست است. آزمون‌ها از 1930به خوبی این را اثبات کرده‌اند.


6. دانستنی های روانشناسی  :اثر موتزارت واقعی است

اثر موتزارت به پژوهشی اشاره دارد که نشان می‌دهد ممکن است گوش کردن به موسیقی موتزارت موجب بهبود عملکرد در وظایف ذهنی شود- که با عنوان استدلال فضایی زمانی شناخته می‌شود. استدلال فضایی زمانی هم در علوم رایانه و هم در روانشناسی وجود دارد. این استدلال توانایی تصویرسازی الگوهای فضایی و دستکاری آنها در ذهن بر اساس یک ترتیب زمانی است.

 

بچه های عصبی

7.امروزه بچه‌ها حساس‌تر و عصبی‌تر از یک بیماری روانی متوسط‌ الحال در  دهه‌ی 1950 هستند.

این خیلی ترس‌آور است اما عجیب نیست. حدود نیمی از جمعیت اکنون از اضطراب، افسردگی، یا سوءمصرف مواد رنج می‌برد.


 

8بعضی از اعمال مذهبی استرس را کاهش می‌دهند.

کتاب درسی اختلالات روحی از انتشارات روان‌پزشکی آمریکا ” نشان می‌دهد آدم‌هایی که در مراقبه و دعاهای مذهبی شرکت می‌کنند کم‌تر دچاراسترس می‌شوند.


9. دانستنی های روانشناسی :همه‌ی آدم‌ها احساس مشابهی دارند

‌شما شدیدا نیاز دارید آدم‌های دیگر دوست‌تان داشته‌باشند و تحسین‌تان کنند. تمایل دارید خودتان را نکوهش کنید. قابلیت‌های استفاده‌نشده‌ی بسیار زیادی دارید که آنها را برای‌تان خودتان تبدیل به امتیاز نکرده‌اید.

با این‌که چند ضعف شخصیتی دارید، اما درکل می‌توانید این ضعف‌ها را جبران کنید. نحوه‌ی تطبیق‌پذیری جنسیت‌تان با مسائل مختلف، مشکلاتی برایتان ایجاد کرده‌ است. شما در بیرون استوار و مسلط به خودتان هستید، اما از درون تمایل دارید احساس نگرانی و ناامنی داشته‌ باشید. گاهی دچار تردیدهای جدی می‌شوید که آیا تصمیم درستی گرفته‌اید یا کار درست را انجام داده‌اید یا نه.


 

10اگر خودتان را متقاعد کنید که خوابیده‌اید، مغزتان فریب می‌خورد که واقعا خوب خوابیده‌اید.

و این‌گونه انرژی بیش‌تری به شما می‌دهد. پژوهش‌گران آن را “خواب دارونما” می‌نامند.


11.دانستنی های روانشناسی :اثر میهمانی شبانه را بشناسید

حتی در یک مکان شلوغ و پر سروصدا اگر کسی نام‌تان را بیاورد، می‌توانید صدای آن فرد را در میان صداهای دیگر تشخیص دهید و روی آن تمرکز کنید. این اثر درباره‌ی اطلاعات دیگری هم که برایمان مهم است صدق می‌کند. این اثر تصور روانشناسان را از درون‌داد شنیداری و توجه به محرک‌های شنیداری تغییر داد.


 

12موسیقی چشم‌اندازتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این یکی تا حدی بدیهی به نظر می‌رسد! پژوهشی در دانشگاه گرونینگن نشان داده‌است موسیقی تاثیر شگرفی روی ادراک‌تان دارد.


 

13اگر پول‌تان را به جای خرید مال و منال، صرف کسب تجربه کنید، خوشبخت‌تر خواهید بود-

در حوزه‌ی علمیِ مطالعه روی رفاه عاطفی، موضوع خوشبختی هر روز بیش‌تر از روز قبل معروف می‌شود. پژوهش‌ها در این حوزه اظهار می‌کنند که آدم‌ها اغلب، چیزهایی که آنها را خوشحال می‌کند مثل رفتن به تعطیلات یا حضور در رویدادها، قربانی می‌کنند تا از عهده‌ی خرید مال و منال (مثلا ملک و املاک) بربیایند.


 

14هرچه بیش تر برای دیگران مایه بگذارید، شادتر هستید.

بر اساس پژوهش‌های متعدد این موضوع درست است. مطمئن باشید در این تعطیلات برای دیگران خیلی مایه می‌گذارید!


 

15آدم‌های باهوش خودشان را دست‌کم می‌گیرند و آدم‌های نادان فکر می‌کنند نابغه هستند.

نام این پدیده اثر دانینگ-کروگر است، و واقعی است. کافی است به فیس‌بوک بروید تا ببینید درمورد چه‌چیزی صحبت می‌کنم.


16. دانستنی های روانشناسی :اثر تماشاچی تاثیر عجیب روی جامعه دارد

شاید بخواهید باور کنید که اگر در یک تصادف یا وضعیت اضطراری باشید، در صورتی که در مکانی شلوغ باشید، شانس نجات‌تان بیش‌تر است. اما آزمایش‌ها و رخداد‌های بی‌شمار خلاف آن را اثبات کرده‌اند. هرچه تعداد تماشاچیان بیش‌تر باشد، احتمال این‌که یکی از آنها کمک‌تان کند کم‌تر خواهدبود. علت‌اش پدیده‌ای به نام پخش شدن مسئولیت است که به واسطه‌ی آن احتمال این‌که یک فرد در حضور دیگران مسئولیت اقدام کردن یا نکردن را قبول کند، کم است.

 

آب ریختن روی کسی که خوابه

 

17شما می‌توانید خواب فردی را که در حال خواب دیدن است تغییر دهید

کار مغز اغلب اوقات این است که محرک‌های رخ‌داده در واقعیت را در خواب‌هایی که فرد می‌بیند، اعمال کند. فرض کنید روی کسی که خواب است آب ریخته‌اید و او ناگهان بیدار می‌شود و آن‌چه را در خواب دیده‌است برایتان تعریف می‌کند. در اغلب موارد این آب پاشیدن با ظرافت در خواب گنجانیده شده‌است. این موضوع الهام‌بخش سکانسی در فیلم تلقین بود.


 

18وقتی رویداد مربوط به گذشته را به یاد می‌آورید، درواقع دارید آخرین باری را به یاد می‌آورید که آن را به یاد آوردید.

بسیار خوب، این یکی سرم را به دوران انداخت. برای همین است که خاطرات‌مان به مرور زمان محو می‌شوند و عوض می‌شوند.


 

19وقتی با استفاده از یک زبان دیگر فکر می‌کنید، تصمیمات‌تان عاقلانه‌تر هستند.

پژوهشی در دانشگاه شیکاگو نشان داده‌است شهروندان کره‌ای که با استفاده از زبان‌های خارجی فکر می‌کنند سوگیری‌شان در مجموع کم‌تر است. چه خوب.


 

20افراد کمدی و بامزه بیش از سایر افراد استرس دارند

تحقیقات بر روی کمدین ها و افراد بامزه نشان میدهد که آنها دارای میانگین سطح استرس بالاتری نسبت به دیگران هستند.

گریه کردن باعث میشود احساس بهتری پیدا کنید، استرس را کاهش میدهد و به سلامت بدن کمک میکند.


 

21. قدردانی میتواند باعث افزایش ترشح دوپامین و سروتونین شود، درست مثل داروهای ضد افسردگی.


22. 82٪ مردم اگر سگشان همراهشان باشد در هنگام نزدیک شدن به افراد جذاب احساس اعتماد بنفس بیشتری دارند.

سندروم ترومن یک اختلال روانی است که در آن بیمار معتقد است که در یک برنامه ی تلویزیونی زندگی میکند.


23. 68٪ مردم مبتلا به سندروم ویبره ی فانتوم هستند، یعنی وقتی گوشی آنها روی ویبره نیست حس ویبره دارند.


24. هیچ شخص نابینایی تابحال به اسکیزوفرنی مبتلا نشده است.


25.  Anorexia  بی اشتهایی بر اثر اختلالات روانی) دارای بالاترین میزان مرگ ومیر نسبت به هرگونه اختلال روانی دیگر است. 5 تا 20 درصد مبتلایان به آن جان سالم به در نمیبرند.

 

منبع:factslides

 

دانلود PDF‌مقاله :25 دانستنی روانشناسی که جالب است بدانید

مطالب مرتبط

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/Best-marriage-age1

فرزندان‌شان ایجاد می‌شود.

بهترین سن ازدواج چه سنی است؟


سن ازدواج در ایران نیز دچار تغییر و تحولاتی شده است. سن ازدواج قانونی در ایران 13 سال برای دختران و 15 سال برای پسران است اما آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد در حال حاضر سن ازدواج در مردان به بالای 35 سال و در دختران به بالای 30 سال رسیده است.

در آمار مربوط به 1394 در ایران بیشترین ازدواج‌ها یعنی حدود 84 درصد ازدواج‌ها برای مردان در سنین 20 تا 34 سالگی و حدود 79 درصد برای زناندر سنین 15 تا 29 سالگی ثبت شده است.
    
برای بررسی این موضوع و نقد اینکه آیا نوجوانان در این سنین قادر به اداره یک زنگی مستقل هستند یا خیر نظرات دکتر سیدعلی احمدی ابهری، روان‌پزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران را جویا شده‌ایم که می‌خوانید.


سوال: آقای دکتر! آیا تنها با رسیدن به بلوغ جسمانی، می‌توان از عوامل دیگری که در شروع یک زندگی مشترک نقش دارند چشم‌پوشی کرد؟

 از نظر ما سن ازدواج باید مبتنی بر سه اصل بلوغ جسمانی، بلوغ روانی و بلوغ اجتماعی باشد. منظور از بلوغ جسمانی دوران توانمندی فرد از نظر تولید مثل است که برای دختران از حدود سنین 12 تا 14 سالگی و در پسران از حدود 14 تا 16 سالگی شروع می‌شود. بلوغ روانی، عنوانی است که روان‌پزشکان از آن تحت عنوان رشد شخصیت نام می‌برند.


 از لحاظ حقوقی نیز بلوغ روانی با عنوان رشد شناخته می‌شود. اما اختلافی که ما با حقوقدانان در این زمینه داریم این است که حقوقدان‌ها به حداقل کفایت می‌کنند و معتقدند فقط کافی است فرد توان تشخیص مصالح خود را داشته باشد ولی عقیده روان‌پزشکان و اصولا مکاتب روان‌شناختی بر این است که فرد باید از لحاظ شخصیتی، توانمندی، پختگی و رشد به مرحله‌ای برسد که نه تنها نسبت به خود شناخت کافی پیدا ‌کند و بتواند مصالح خود را تشخیص بدهد بلکه نسبت به فردی که در نظر دارد با او ازدواج کند نیز شناخت کافی به‌دست آورد.


سوال: و منظور از بلوغ اجتماعی چیست؟

بلوغ اجتماعی به معنی توانمندی لازم برای اداره امور خانواده، همسر و فرزندان است. این امر، مستلزم برآورده‌شدن نیازهای اقتصادی، بهداشتی،‌ علمی، آموزشی و... برای گذراندن زندگی است تا فرد بتواند با آن، مسکن و حداقل نیازهای خانواده را تامین کند.



سوال: خصوصیاتی که ذکر کردید معمولا در چه سنی به‌دست می‌آید؟

 بستگی به فرد دارد. یک فرد ممکن است در سن 20 سالگی زمینه‌های فوق را یکجا و کامل پیدا کند. در حالی که فردی دیگر در سنین بالاتر هم نتواند به آنها دست یابد. در مورد خانم‌ها هم به همین شکل است. یک دختر جوان ممکن است در سن 14 تا 15 سالگی به رشد کامل جسمانی رسیده باشد اما رشد روانی و شخصیتی او کامل نشده و توانایی ایجاد یک رابطه درست با همسر، فرزند، اطرافیان خود و از جمله خانواده جدیدی که با او پیوند می‌خورد یعنی خانواده شوهر را نداشته باشد. 

در این صورت تبعات آن نه تنها به فرد و خانواده بلکه به جامعه هم کشیده می‌شود. جامعه‌ای که نیازمند افراد فعال، آگاه، پخته و توانمند است. بنابراین ما فقط سن ازدواج را ملاک اولیه و اصلی برای تشکیل خانواده قرار نمی‌دهیم.

 البته به این نکته هم باید اشاره کنم که خرده‌گیری و سخت‌گیری و اینکه افراد فکر کنند ابتدا باید همه امکانات را فراهم و تمام دوره‌های تحصیل را طی کنند، شغل پردرآمد داشته باشند و بعد ازدواج کنند را تایید نمی‌کنیم. 


صحبت ما در مورد حداقل‌هاست. اگر فرد بتواند به توانمندی‌های شخصیتی، اجتماعی، اقتصادی و... برسد، می‌تواند ازدواج کند که این اتفاق می‌تواند در شروع دهه سوم زندگی باشد که بسیار هم مطلوب است. البته گاهی ممکن است افراد در همان زمان هم آمادگی لازم برای ازدواج را پیدا نکنند و انجام این کار مهم به سنین و سال‌های بعدی موکول شود.

 

بهترین سن ازدواج


سوال: آیا جوانان کشور ما این قابلیت را دارند که در سنین ذکر شده به این حد از بلوغ روانی و اجتماعی برسند؟

 
ممکن است برای تعداد کمی از افراد این اتفاق بیفتد اما طبیعتا این امر برای اکثریت افراد جامعه محقق نمی‌شود. البته این تعداد کم نیز وابسته به خانواده‌شان هستند. خانواده این افراد، معمولا خانواده‌ای تحصیلکرده و هوشمند هستند، خانواده‌هایی که ازدواج‌‌ والدین بر پایه اصول و سن ازدواج و انتخاب‌شان برنامه‌ریزی شده است و مسیر رشد درستی را برای فرزندان‌شان فراهم کرده‌اند.


 

سوال: پس با توجه به گفته‌های شما، رسیدن به این حد از بلوغ در شهر و روستا و با توجه به سطح تحصیلات، فرهنگ و سایر شرایط محیطی در افراد متفاوت است؟


بله دقیقا. برای هر فرد، هر خانواده و هر اجتماع کوچک و بزرگ این مساله متفاوت است. اما به هر حال ما یک حداقل‌هایی را نیاز داریم. علت تاکید بر انجام مشاوره قبل از ازدواج نیز همین است که ما ببینیم دو نفری که می‌خواهند ازدواج کنند به بلوغ روانی و اجتماعی رسیده‌اند یا خیر.


 سوال: بهتر است تفاوت سنی زوجین چقدر باشد؟

 ما اختلاف سنی 5 سال را مطلوب می‌دانیم. در این صورت می‌توانیم بگوییم که زمینه‌ها به عنوان قدم اول یعنی حداقل اختلاف سن ازدواج شروع می‌شود. اگر مبنا را فقط سن در نظر بگیریم، می‌توانیم بگوییم حداقل سن ازدواج در دختران 18 سال و در پسران 5 سال بیشتر یعنی 23 سال است البته با حداقل توانمندی‌ها، مهارت‌ها، حرفه و تحصیلات.

 



اگر خانمی از همسرش بزرگ‌تر بود چطور؟

 این مساله هم اگر به‌صورت موردی در جامعه وجود داشته باشد و همراه با مشاوره‌های لازم، شناخت فردی و شناخت نسبت به فرد مقابل باشد، مشکلی نیست و می‌توان آن را پذیرفت اما به عنوان یک قانون عام مورد تایید نیست.


 

سوال: همیشه بحث بر سر فاصله سنی زوجین است و کمتر در مورد فاصله سنی والدین با فرزندانشان اظهارنظر می‌شود. نظر شما در این رابطه چیست؟

 
ازدواج کردن به مفهوم این نیست که بلافاصله زوجین بچه‌دار شوند. البته اگر زوج سن بالاتری داشته و پختگی و تجربه داشته باشند، چنانچه بلافاصله بعد از ازدواج بچه‌دار شوند، مشکل چندانی نخواهند داشت. اما جوانانی که با حداقل سنینی که صحبت کردیم ازدواج می‌کنند نباید برای بچه‌دار شدن عجله کنند. 
شروع زندگی به معنای افزایش تعداد افراد خانواده نیست. 



شروع زندگی مستلزم زمان‌هایی است که زندگی مشترک برای یک زوج بسیار جوان‌ معنادار شود و اصطلاحا جا بیفتد. بنابراین پاسخ به این سوال که یک دامنه وسیعی را شامل می‌شود، خیلی آسان نیست. اگر ازدواج در دهه سوم زندگی که مطلوب‌ترین زمان برای ازدواج است صورت بگیرد و در این سنین زوج صاحب فرزند شوند فاصله مناسبی بین آنها و فرزندان‌شان ایجاد می‌شود. 


به عنوان نمونه برای یک مرد 30 ساله و یک زن 25 ساله بچه‌دار شدن بسیار مناسب است. اما برای زوجی که در 23 سالگی و 18 سالگی هستند زود است و باید ابتدا تجربه کسب کنند و بعد صاحب فرزند شوند.


بهترین سن ازدواج در آمریکا


نرخ ازدواج در امریکا به‌طور کلی در تمام سنین پایین است. تنها 51 درصد از جامعه امریکا متأهل هستند، در حالی‌ که در 1960 این نرخ 72 درصد بوده است.

 

بهترین سن ازدواج چند است

 

بهترین سن ازدواج چه زمانی است؟


1. سن ازدواج  در 22 تا 25 سالگی


احتمالا در این سن تحصیلات دانشگاهی‌تان را به پایان رسانده‌اید و به دنبال شغل هستید. در این مرحله احتمالا به دنبال ازدواج با همکلاسی‌تان هستید.

مزایا: 
هر دوی شما جوان هستید. از این رو امکان رشد، تغییر، و حرکت در یک مسیر مشترک برایتان وجود دارد. اگر تصمیم به بچه‌دار شدن داشته باشید، والدین جوانی خواهید بود و اختلاف سنی‌تان با فرزندان‌تان زیاد نیست. همچنین به اندازه‌ی کافی برای بزرگ‌تر کردن خانواده‌تان و به‌دنیا آوردن فرزندان بیشتر زمان دارید. وقتی فرزندان‌تان به سن دانشگاه برسند شما هنوز در دهه 40 زندگی‌تان هستید و فرصت و توانایی کافی برای ماجراجویی و سفر را خواهید داشت.


معایب: 
وقتی زیر 25 سال باشید، ممکن است خودتان را به‌خوبی نشناسید، به‌ویژه وقتی پای این موضوع به میان بیاید که می‌خواهید با زندگی‌تان چه کنید و به چه چیزی 
باور دارید. پس از عبور از 25 سالگی ارزش‌های افراد تا حدودی تغییر می‌کنند.


2. سن ازدواج در 25 تا 30 سالگی


این روزهای طلایی همان زمانی است که به ماهیت و شخصیت خودتان پی می‌برید. متوجه می‌شوید در نهایت می‌خواهید چه کاری انجام دهید.


مزایا:
احتمال بیشتری دارد با فردی آشنا شوید که ارزش‌های مشابهی با یکدیگر داشته باشید. همچنین، زمان کافی در اختیار دارید تا با دوستان محردتان وقت بکذرانید، سفر کنید، و ساعت‌های طولانی را به کار کردن اختصاص دهید.

معایب:
بر اساس یک مطالعه‌ی آنلاین صورت گرفته در این زمینه، توان درآمدزایی بانوان پس از 30 سالگی افزایش می‌یابد، ولی اگر در 30 سالگی ازدواج کنید، بچه‌دار شدن و تربیت فرزند مانعی بر سر راه درآمدزایی‌تان است.


3. سن ازدواج در 30 تا 35 سالگی


30 سالگی برای زنان مرحله‌ی دوم بیست سالگی‌شان است و فرصت‌های جدیدی سر راه‌شان قرار می‌گیرد. هم از لحاظ شغلی و هم از لحاظ مالی به ثبات می‌رسند.

مزایا: 
در این سن نه تنها به خودشناسی رسیده‌اید و هدف‌تان از زندگی را مشخص کرده‌اید، بلکه حس خوبی نسبت به پیدا کردن یک شریک عاطفی خواهید داشت. دوام زندگی‌ها پس از این سن بیشتر است و نرخ 
طلاق پایین‌تر است.


معایب: 
برخلاف باور عامه مردم، باروری زنان از 28 سالگی کم می‌شود. نرخ ناباروری زنان در 30-34 سالگی 8-15 درصد افزایش می‌یابد، ولی خبر خوب این است که اگر در 
باردار شدن پشتکار داشته باشید برای این کار زمان دارید.

 

سن ازدواج

4. سن ازدواج در 35 تا 40 سالگی


برخی بانوان برای تصمیم گرفتن به ازدواج به زمان بیشتری نیاز دارند. این دسته از بانوان زمانی تصمیم به ازدواج می‌گیرند که چند شغل را امتحان کرده باشند، به چند سفر خارجی رفته باشند و در این مسیر با زندگی و اهداف‌شان بیشتر آشنا شوند. آن‌ها می‌خواهند با مردان بیشتری آشنا شوند و بررسی کنند چه کسانی را نمی‌خواهند، یا نمی‌توانند، به‌عنوان شریک زندگی انتخاب کنند.

مزایا: 
در این سن، احتمالا اولین ازدواج، آخرین ازدواج شما است. خوب، به خاطر داشته باشید، وقتی تا بدین‌جا برای ازدواج صبر کرده‌اید، این حق شما است که هر نوع مراسمی را که دوست دارید تجربه کنید. والدین شما آن‌قدر از انتخاب شریک زندگی‌تان خوشحال هستند که به هزینه‌های مراسم یا فهرست میهمانان، توجهی نمی‌کنند.

معایب:
مشکلی که در این‌حا وجود دارد این است که احتمال ناباروری 15-32 درصد افزایش می‌یابد. شما در این سن تنها 33 درصد شانس باردار شدن دارید.


5. سن ازدواج پس از 40 سالگی


در میانسالی، قطعا به بانویی مستقل تبدیل شده‌اید که از درخشیدن در حرفه‌تان لذت می‌برید و دایره دوستان خوبی دارید که شما را از لحاظ عاطفی حمایت می‌کنند. دوباره دایره انتخاب‌های‌تان افزایش می‌یابد زیرا مردان مطلقه، بیوه و پدران تنها نیز به دایره انتخاب‌های‌تان اضافه می‌شوند.

مزایا:
شما در این سن تجربیاتی که می‌خواستید به دست آورده‌اید، به مکان‌هایی که می‌خواستید سفر کرده‌اید و از نردبان 
موفقیت بالا رفته‌اید و به ثبات رسیده‌اید. پس، دیگر حسرت بخش‌های کشف نشده‌ی زندگی‌تان را نمی‌خورید.

معایب:
اگر هنوز هم به بچه‌دار شدن علاقه داشته باشید، احتمالا به کمک یک متخصص نیاز خواهید داشت، ولی از لحاظ روحی و مالی توانایی فائق آمدن بر این چالش را دارید.

 

منبع :salamat.ir

 

 

دانلود PDF‌مقاله :بهترین سن برای ازدواج چه سنی است؟

مطالب مرتبط

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/Rich-ways-in-Iran


روش ها و راه پولدار شدن در ایران

 

برای آنکه راه پولدار شدن در ایران را بدانید باید تمام راه پولدار شدن در خانه ، راه پولدار شدن با سرمایه کم ، راه پولدار شدن بدون سرمایه و راه پولدار شدن از طریق اینترنت را هم بلد باشید. برخی از پولدارهای تهران و ایران اغلب از راه های پول درآوردن و راههای کسب درآمد عجیب و غریبی حرف می زنند که شما را وسوسه میکنند

هرچه زودتر آستین بالا بزنید و برای خودتان یک منبع درآمد جانبی پیدا کنید. 5 راه پولدار شدن در ایران را بدانید و انجام دهید

اگر شما هم با ما در رویای پولدار شدن مشترک هستید پس با بازده همراه باشید و این مقاله 5 راه پولدار شدن در ایران را بخوانید امیدوارم از همین امروز دست به کار شوید و به رویای خود برسید.

 

سرمایه گذاری در بورس

1. راه پولدار شدن-ریسک پذیر شوید و در بورس سرمایه گذاری کنید


درست است که بازار بورس اوراق بهادار ایران بسیار نوسان دارد و خیلی ها در این بازار ضرر کرده اند. اما یادتان باشد آنهایی که سود سرشاری نصیب شان شده هرگز نیامده اند برای شما از میزان سودشان تعریف کنند! اگر در دوره های آموزش سرمایه گذاری و آشنایی با بازار اوراق بهادار و سهام ثبت نام کنید در مدت کوتاهی اطلاعات کاملی به دست می آورید و می توانید با همراهی یک مشاور مالی یا یک کارگزار خوب هرچقدر که در توان تان است در بازار سرمایه کنید و به طور آنلاین خودتان وضعیت پولتان را رصد کنید


2. راه پولدار شدن-محصولات و سوغات شهرهای دیگر را به شهر خودتان بیاورید و بفروشید


یک راه پولدار شدن در ایران توجه به محصولات تولیدی سنتی اقوام مختلف است. لازم نیست حتما اهل ساوه باشید تا بتوانید انار خوب ساوه را با نصف قیمت تهران خرید کنید و بیاورید. 


کافی است یک روز تصمیم بگیرید و درباره یکی از شهرهای ایران که محصولات غذایی خوب و معروفی دارد تحقیق کنید سپس دور و برتان با مغازه های مختلف یک صحبتی بکنید و بازاریابی محصول مورد نظرتان را انجام دهید. بعد که از یکی دو فروشنده قول قطعی گرفتید و حتی توانستید یک پیش پرداخت اولیه (البته با سپردن وثیقه) بگیرید با یک سفر ارزان قیمت به آن شهر بروید و محصول مورد نظر را بخرید و بیاورید.

تا به حال به سوغات مختلف شهرهای دیگر که در شهر شما فروخته می شود دقت کرده اید؟ چرا شما یکی از آن فروشنده ها نباشید و پس از مدتی تبدیل به قطب وارد کردن آن محصول مخصوص به شهرتان نشوید و ثروت سرشاری برای خودتان رقم نزنید.



3. راه پولدار شدن-ویدیوهای آموزشی از هر مهارتی که دارید تهیه کنید و مدرس آنلاین شوید


دوستی دارم که نقاش است. اما بیشتر از آنکه نقاشی را بلد باشد پول درآوردن و راه پولدار شدن در ایران را بلد است! شیوه کار ساده است. کافی است یک مهارت قابل آموزش به دیگران بلد باشید.سپس یک جای ثابت داشته باشید و با یک گوشی موبایل یا دوربین خوب از آموزش آن مهارت و فن فیلم بگیرید.

 فیلم های دنباله دار و کوتاه اما اثرگذار و کاربردی تهیه کنید. مدتی هم برایش در فضای مجازی بازاریابی کنید. در کانال ها و گروه های مختلف تلگرامی، اینستاگرام، صفحه فیسبوکتان و هرجایی که میشناسید درباره اش عکس ها و متن های هیجان انگیز بگذارید. می بینید که پس از مدتی مشتری خودش را پیدا میکند.

 

فروشنده لوازم دست  دوم
 
4. راه پولدار شدن-فروشنده وسایل و لوازم دست دوم شوید

بسیاری از مردم در تمام ایام سال نیاز دارند وسایل اضافی شان را بفروشند و بسیاری دیگر هم هستند که نیاز دارند اسباب و وسایل دست دوم را بخرند. شما می توانید در نقش یک کانال ارتباطی بین آنها یا به همدیگر معرفی شان کنید یا از گروه اول بخرید و بااندکی شود به گروه دوم بفروشید. مطمین باشید هرچقدر هم در اینبازار رقیب داشته باشید و حتی سیستم های آنلاینی در این زمینه فعالیت کنند باز شما شانس این را دارید که یک گوشه بازارکسب و کار را تصاحب کنید.

5. راه پولدار شدن-در بازار ملک و مسکن و زمین فعالیت کنید

همواره مشارکت و فعالیت در بازار مسکن یک راه پولدار شدن در ایران است. منتها باید ببینید که چگونه در این حوزه می خواهید فعالیت کنید. مثلا می توانید با یکی از دوستان یا افوام تانشریک شوید و یک زمین یا خانه کوچک در منطقه ای در حال رشد را بخرید.

یا یک صندوق خانوادگی تشکیل دهید وبا جمع آوری مبلغی پول از تمام فامیل یک باغ میوه یا مزرعه پرمحصولی را بخرید و حسابی سود کنید. یا اگر زبان چرب و نرمی داشتید به عنوان مشاور املاک وارد عمل شوید و حق العمل خوبی عاید خود کنید. این به شما بر میگردد که از کدام راه بخواهید در این حوزه فعالیت کنید. فقط یادتان باشد هرکاری که خواستید انجام دهید قبلش جستجو و بررسی را بسیار دقیق و موشکافانه در نظر داشته باشید.
 

منبع :bazdeh

 

 

دانلود PDF مقاله :

مطالب مرتبط

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/12-of-the-most-important-foods-rich-in-folic-acid

دسترس است. این ویتامین برای رشد سلولی و متابولیسم (سوخت و ساز) بسیار حیاتی است

12 از مهمترین مواد غذایی سرشار از اسید فولیک  که باید مصرف کنید


فعالیت بدنی، خواب، مواد مغذی، همه و همه برای سالم بودن ضروری هستند، ولی یک ماده مغذی وجود دارد که در این میان، از اهمیت بالایی برخوردار است (ماده‌ای که شاید آن‌چنان توجهی به آن نداشته باشیم)؛. با ما همراه باشید تا با 12تا ازمهمترین مواد غذایی سرشار از اسید فولیک که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید آشنا شوید.


مختصری درباره‌ی اسید فولیک


احتمالا بیش‌تر آدم‌ها بارها درباره‌ی اسید فولیک (که به آن فولات یا ویتامین B9 نیز گفته می‌شود) چیزهایی شنیده‌اند. ولی این ویتامین واقعا چیست؟ اسید فولیک چه نقشی برای سلامتی‌مان ایفا می‌کند؟

فولات نوعی ویتامین B قابل حل در آب است. اسید فولیک به طور طبیعی در برخی خوراکی‌ها وجود دارد، به برخی مواد غذایی اضافه می‌شود، و هم‌چنین به شکل مکمل نیز در دسترس است. این ویتامین برای رشد سلولی و متابولیسم (سوخت و ساز) بسیار حیاتی است.
اکنون، یک سوال مهم دیگر؛ در شرایطی که می‌توانیم اسید فولیک را از طریق مصرف مکمل‌ها دریافت کنیم، چرا باید برای تامین این ویتامین به خوراکی‌های طبیعی اتکا کنیم؟ آیا هر دو منبع، مشابه یکدیگر هستند؟ پیش از پاسخ به این سوال، باید مطلب مهم دیگری را نیز بیان کنیم.


فولات یا اسید فولیک؟


در بخش بالا، اطلاعاتی را درباره‌ی فولات بیان کردیم. ولی اسید فولیک چیست؟ هر دوی این مواد یکسان و مشابه هستند – ولی تفاوت آشکاری میان این دو وجود دارد فولات و اسید 


فولیک، هر دو، اشکال مختلف ویتامین B9 هستند. تفاوت در این جا است که فولات شکل طبیعی ویتامین B9 است؛ در حالی که اسید فولیک شکل مصنوعی این ویتامین به شمار می‌رود. از اسید فولیک برای تولید مکمل‌ها و افزودنی‌ها به برخی محصولات غذایی نظیر آرد یا غلات صبحانه استفاده می‌شود.

دستگاه گوارش بدن انسان فولات را به شکل بیولوژیک و فعالی از ویتامین B9، به نام 5-MTHF تبدیل می‌کند. ولی اسید فولیک این گونه نیست.
اسید فولیک، به جای دستگاه گوارش، در کبد یا سایر بافت‌ها به 5-MTHF تبدیل می‌شود. به همین دلیل، این فرایند به اندازه‌ی فرایند مربوط به فولات در بدن اثربخش نیست. به عبارت دیگر، وقتی مکمل‌های اسید فولیک مصرف می‌کنید، فرایند تبدیل آن به5-MTHF به آهستگی انجام می‌شود. به این ترتیب،‌ مشکل اصلی از همین جا شروع می‌شود. حتی دوز اندکی، به اندازه‌ی 200 میکرو گرم اسید فولیک (در یک روز)، تا وعده‌ی بعدی مصرف به طور کامل سوخت و ساز (تجزیه و جذب) نمی‌شود. همین مسئله می‌تواند میزان اسید فولیک سوخت و ساز نشده (تجزیه و جذب نشده) را در جریان خون افزایش دهد، و باعث بروز برخی مشکلات جدی شود.

به این ترتیب، سوال بالا پاسخ داده شد. در صورت مصرف فولات (شکل طبیعی ویتامین B9) نگرانی بابت عدم سوخت و ساز این ماده وجود نخواهد داشت. فولات در دستگاه گوارش تجزیه و جذب می‌شود. بنابراین، عارضه‌ی جانبی در بر نخواهد داشت.

البته از آن‌جا که معمولا فولات، و به طور کلی، ویتامین B9 را با نام اسید فولیک می‌شناسیم، در طول این مقاله نیز عمدتا از عبارت اسید فولیک استفاده می‌کنیم.

در ادامه‌ی مقاله به بهترین خوراکی‌های سرشار از اسید فولیک اشاره می‌کنیم.


مواد غذایی سرشار از اسید فولیک

 

لوبیا چیتی


1)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : لوبیا چیتی


میزان مصرف – یک فنجان (به اندازه‌ی 193 گرم)
یک وعده مصرف لوبیا چیتی حاوی مقدار قابل توجه 1013 میکرو گرم اسید فولیک است. این میزان لوبیا چیتی حاوی 670 کالری، و مقدار ناچیزی چربی اشباع شده است.

لوبیا چیتی غنی از پتاسیم نیز هست. طبق نتایج مطالعه‌ای که در دانشگاه پردو، ایالات متحده، به عمل آمد، مصرف بهینه پتاسیم می‌تواند باعث کاهش خطر سکته‌ی مغزی شود.



2)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : جگر
 

میزان مصرف – 28 گرم

اگر جزء افراد گیاه‌خوار نباشید، این گزینه برای‌تان بسیار مناسب خواهد بود. جگر گاو (81.2 میکرو گرم به ازای هر وعده‌ی مصرفی) و هم‌چنین جگر مرغ (165 میکرو گرم در هر وعده‌ی مصرفی) حاوی مقدار زیادی اسید فولیک هستند.

به علاوه، جگر منبع بسیار خوبی برای سلنیوم نیز به شمار می‌رود؛ طبق یافته‌های علمی، سلنیوم می‌تواند از بروز انواع مختلف سرطان و اختلال ماهیچه‌ای و قلبی پیشگیری کند. ولی باید یک مسئله را به خاطر بسپارید – در مصرف جگر تعادل را رعایت کنید زیرا این ماده‌ی غذایی حاوی چربی ترانس و کلسترول است.


سویا


3)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : سویا


میزان مصرف – یک فنجان (186 الی 256 گرم)

دانه‌های رسیده‌ی سویا حاوی 697 میکرو گرم اسید فولیک هستند؛ در حالی‌که هر وعده‌ی مصرف سویای سبز حاوی 422  میکرو گرم اسید فولیک است. این ماده‌ی غذایی مملو از کالری است – هر وعده‌ی مصرف سویا دارای 376 کالری است.
به علاوه، سویا به عنوان منبعی عالی برای پروتئین شناخته می‌شود. طبق نتایج مطالعه‌ای در دانشگاه کارولینای جنوبی، پروتئین سویا باعث کاهش تجمع کلسترول بد در بدن می‌شود. هم‌چنین، این ماده‌ی غذایی تاثیر مثبتی بر تعادل کلسیم و 
سلامت استخوان‌ها در زنان یائسه می‌گذارد.


4)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : لوبیا چشم بلبلی


میزان مصرف – یک فنجان (172 گرم)

هر وعده‌ی مصرف لوبیا چشم بلبلی حاوی حدود 358 میکرو گرم ویتامین B9 است. به علاوه، کلسترول، چربی اشباع شده، و سدیم موجود در این ماده‌ی غذایی نیز بسیار اندک است.


موز

5)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : موز


میزان مصرف – یک فنجان پوره (225 گرم)

یک وعده‌ی مصرف موز حاوی 45 میکرو گرم اسید فولیک است که می‌تواند 11 درصد از نیاز روزانه‌ی بدن را به این ویتامین تامین کند. هم‌چنین، موز منبعی غنی از ویتامین B6 است که به فراهم‌آوری پادتن‌ها جهت مبارزه با انواع مختلف بیماری‌ها کمک می‌کند. این ویتامین هم‌چنین به حفظ کارکرد معمول دستگاه عصبی و سطح قند خون در محدوده‌ی طبیعی نیز کمک می‌کند.


6)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : گوجه فرنگی


میزان مصرف – یک فنجان (149 گرم)

یک وعده‌ی مصرف گوجه فرنگی حاوی حدود 22 میکرو گرم اسید فولیک است. گوجه فرنگی حاوی چربی اشباع شده، سدیم، و کلسترول اندکی است. این ماده‌ی غذایی منبع بسیار خوبی برای کاروتنوئیدهایی نظیر بتا کاروتن و لیکوپن است که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی هستند.


 

مرکبات

7)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : مرکبات


میزان مصرف پرتقال – یک فنجان (180 گرم)
میزان مصرف گریپ فروت – یک فنجان با آب (230 گرم)

مادربزرگ‌ها و مادرهای‌مان همیشه از فواید مصرف مرکبات تعریف می‌کنند. البته، آن‌ها حق دارند، زیرا مرکبات فواید بسیاری برای سلامتی انسان به همراه دارند. این میوه‌ها نظیر پرتقال (54 میکرو گرم در هر وعده‌ی مصرف) و گریپ فروت (29.9 میکرو گرم در هر وعده‌ی مصرف) حاوی مقادیر زیادیاسید فولیک هستند.

طبق نتایج مطالعات دانشمندان چینی، مصرف مرکبات برای حفظ سلامت قلب، مغز، و کبد مفید است. این میوه‌ها، هم‌چنین، دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی هستند و با مصرف آن‌ها از داشتن زندگی سالم بهره‌مند خواهید شد.


8)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : عدس


میزان مصرف – یک فنجان (192 گرم)

یک وعده‌ مصرف عدس حاوی مقدار قابل توجهی اسید فولیک است – 920 میکرو گرم؛ از این جهت،‌ عدس به عنوان منبع بسیار خوبی برای این ویتامین به شمار می‌رود. عدس، هم‌چنین، غنی از پتاسیم است که می‌تواند به حفظ سطوح مناسب فشار خون کمک می‌کند. این ماده‌ی غذایی به عنوان منبع خوبی برای پروتئین نیز شناخته می‌شود؛ به همین خاطر، اگر گیاه‌خوار هستید و نمی‌توانید گوشت قرمز یا سفید مصرف کنید، باید عدس را در برنامه‌ی غذایی‌تان قرار دهید.


 

گل کلم


9)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک :  گل کلم


میزان مصرف – یک فنجان (100 گرم)

یک وعده‌ی مصرف گل کلم حدود 57 میکرو گرم اسید فولیک دارد و می‌تواند 14 درصد از نیاز روزانه‌ی بدن‌تان را به این ویتامین تامین کند. گل کلم غنی از مواد مغذی است و طبق یافته‌های علمی، می‌تواند از بروز بیماری‌‌‌های خطرناکی نظیر سرطان پیشگیری کند.



10)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : ذرت

مواد غذایی سرشار از اسید فولیک 18: ذرت
میزان مصرف – یک فنجان (166 گرم)

ذرت یکی از تنقلات محبوب بسیاری از آدم‌‌ها است. یک وعده‌ی مصرف این ماده‌ی غذایی حاوی حدودا 32 میکرو گرم اسید فولیک است. به علاوه، ذرت غنی از منگنز، منیزیوم، فسفر، مس، و روی (زینک) است که همه‌ی این‌ها فواید بسیاری برای سلامتی به همراه دارند.


 

هویج

11)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : هویج


میزان مصرف – یک فنجان خرد شده (128 گرم)

یکی وعده‌ی مصرف هویج حاوی 24.3 میکرو گرم اسید فولیک است. هویج که به عنوان یکی از سبزیجات محبوب به شمار می‌رود، جزء تشکیل دهنده‌ی بیش‌تر غذاهای حاوی سبزیجات و میوه‌ها است. هم‌چنین، هویج منبعی غنی از بتا کاروتن، فیبر، و بسیاری دیگر از ریز مغذی‌ها است.


12)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : آجیل و دانه‌‌های خوراکی


میزان مصرف برای تخم کتان – یک فنجان (به اندازه‌ی 168 گرم)
میزان مصرف برای تخمه آفتاب گردان – یک فنجان با پوست (46 گرم)
میزان مصرف برای بادام – یک فنجان خرد شده (به اندازه 95 گرم)

دانه‌هایی مانند تخم کتان (146 میکرو گرم در هر وعده‌ی مصرف) و تخمه آفتاب گردان (104 میکرو گرم در هر وعده‌ی مصرف)، یا آجیلی نظیر بادام (48 میکرو گرم اسید فولیک در هر وعده مصرف) سرشار از فولات یا ویتامین B9 هستند. به راحتی می‌توانید این دانه‌‌‌ها را به صورت خام مصرف کنید یا آن‌‌ها را در سالادتان بریزید تا به اندازه‌ی کافی اسید فولیک برای بدن‌تان فراهم آورید.

به علاوه، تخم کتان غنی از منگنز و سایر ویتامین‌‌‌هایی است که همگی به حفظ سلامت دستگاه ایمنی، دستگاه عصبی، استخوان‌ها، و بیش‌تر فرایندهای بدن کمک می‌کنند.

تخمه‌ آفتاب گردان و بادام نیز غنی از ویتامین E است که می‌تواند به حفظ سلامت پوست و چشم‌ها کمک کند.  این مواد غذایی سرشار از اسید فولیکواقعا عالی هستند.

 

منبع :stylecraze

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت