https://keramatzade.com/

https://keramatzade.com/

۳۹ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

https://keramatzade.com/How-to-get-inward-

چگونه به آرامش درونی برسیم؟

 

بعضی‌ها اعتقاد دارند که درون هر کسی مکان آرامی هست ( من این محل را "مرکز" می‌نامم). از مرکز می‌شود همه چیز را شفاف دید، تمرکز کرد و آرام بود. هسته این روش جدا دیدن مرکز از بقیه قسمت‌های درون بدن است. وقتی در مرکز هستید آسیب‌پذیر نیستید. رفتار غلط خود را می‌بینید اما هیچ واکنش عاطفی نشان نمی‌دهید، همانطور که آشوب فکر، دردهای جسم و عواطف منفی را می‌بینید اما آرام می‌مانید.

1- آرامش درونی : تحمل خود را افزایش دهید

اگر قبول کنید که هر رویدادی علتی دارد می‌توانید علت واقعی را ببینید و ذهنتان به واکنش‌های به واکنش‌های احساسی مشغول نشود، همچنین آرام می‌مانید چون نتیجه را قانونمند می‌دانید.

2-آرامش درونی : باور اینکه دیگران دوستمان دارند

با درک اینکه اتفاقات منفی دوران کودکی باعث می‌شود احساس کنیم کسی دوستمان ندارد و اعتماد‌ به‌ نفسمان پایین بیاید، سعی کردم حقیقت را درمورد خودم کشف کنم. این چیزی نبود که باور داشتم درست است!

 

رازهای-دستیابی-به-آرامش-درون


باور اینکه دیگران دوستمان دارند از شناختن خودمان سرچشمه می‌گیرد، از قضاوت نکردن خودمان یا دیگران بخاطر اشتباهاتی که مرتکب می‌شویم و از تفکرات هر روز که باعث می‌شود عشقی بدون‌شرط برای چیزی بزرگتر از خودمان احساس کنیم.

3-آرامش درونی : وارد کردن تمرین پذیرش به زندگی روزانه

شاید رمز احساس آرامش درونی واقعی این است که بتوانید آنچه که هست را بپذیرید. پذیرش یعنی صدای نفستان را شنیده و آن را رد کنید. اینکه بدانید تنها کسی که می‌توانید تغییر دهید خودتان هستید کمکتان می‌کند اینکار را انجام دهید.
 

 

به محض اینکه به این فکر کنید که چیزی سر جایش نیست، یا چیزی آنطور که باید باشد نیست، یا درمورد یک موقعیت خاص یا یک فرد منتقدانه رفتار می‌کنیم، می‌فهمیم که نتوانسته‌ایم آنچه که هست را همانطور بپذیریم و خواسته‌ایم روی چیزی که بیرون از ما است کنترل داشته باشیم.


4-آرامش درونی : مدیتیشن

مدیتیشن چیست؟ به زبان ساده نوعی از تخیل و یا تفکر است که آرامش درونی به وجود می‌آورد و نیز نوعی از حساسیت‌زدایی محسوب می‌شود. غیر از آرامش، موجب تقویت خودآگاهی هم می‌شود. مدیتیشن دنیای گیج‌کننده و پیچیده بیرون را محو می‌کند ولی هیچ فشاری به ذهن نمی‌آورد. اگر ذهن تحت فشار نیاز‌ها و مشکلات نباشد خودبه‌خود شفاف و خلاق می‌شود و درنتیجه راه برای رشد باز می‌شود. اگر ذهن بتواند هر جا که می‌خواهد متمرکز شود، به موضوعات مهم و عمیق دست پیدا می‌کند. در هنگام مدیتیشن فرد فقط روی یک مطلب تمرکز می‌کند و از احساسات و افکار سرکوب‌شده دور می‌شود. در چنین موقعیتی افکار و احساسات ناخودآگاه فرصت ظهور یافته و منجر به افزایش بصیرت می‌شود.
مدیتیشن مسئله را حل نمی‌کند، بلکه آن را می‌پذیرد.

 

آرامش-درون

 


5-آرامش درونی: مراحل رسیدن به آرامش درونی

مرحله اول: در خود مدیتیشن مطالعه کنید. تنها ارزش مدیتیشن آرام‌بخش بودن آن است. انتظار نداشته معجزه و شفا از آن نداشته باشید، اگر با انجام مدیتیشن بصیرتتان افزایش یافت، لطف خداست.

مرحله دوم: مکان و زمانی‌برای مدیتیشن هر روزه پیدا کنید.روزی نیم ساعت را برای مدیتیشن در مکانی آرام خالی‌بگذارید.

مرحله سوم: راحت باشید. در راحت‌ترین وضعیت ممکن قرار بگیرید، دراز نکشید. سر باید امکان حرکت داشته باشد. رایج‌ترین وضعیت، چهار زانو نشستن است.

مرحله چهارم: برای آزاد کردن ذهن، روی یک چیز ثابت تمرکز کنید. هدف آزاد کردن فکر است. پس محیط و تمایلات فرد نباید در این کار دخالتی داشته باشد. راه کاهش فشار بر ذهن، تمرکز بر یک چیز است.

مرحله پنجم: فکرتان را رها کنید و ببینید چه می‌شود. به تمرکز ادامه دهید. به خودتان فشار نیاورید. هیچ چیز را کنترل نکنید. افکار، برنامه‌ها، خاطرات و خیال‌های متعددی وارد ذهن می‌شوند. هر بار دوباره تمرکز کنید ولی‌فشار نیاورید و دنبال پیشرفت فوری‌نباشید. هر کس در مدیتیشن سختگیری کند، کندتر جلو می‌رود.

مرحله ششم: به دنیای واقعی برگردید

مرحله هفتم: شرح رخداد را بنویسید.

  • حادثه ای که آن فکری که احساس مورد نظر را ایجاد کرده تایید می کند را روی کاغذ بیاوریدبعنوان مثال، ممکن است حرفی از دهانتان خارج شده باشد که او را عصبانی  کرده باشد و جمع و جور کردن آن دیگر ممکن نباشد.
  • حادثه ای که مخالف آن فکر است را نیز بنویسید. اگر فکر کنید می فهمید که ازآنجاکه  هیچ کس نمی تواند به خوبی با این رئیس راه بیاید، به همین خاطر نمی تواند کسی را اخراج کند چون تعداد کارمندان همین حالا هم کم هستند.

    مشکلات رایج: بعضی‌ها از مدیتیشن خوششان نمی‌آید، بهتر است آن را کنار بگذارند. بزرگترین خطر، باور کردن وعده‌های دروغین است. یک مشکل دیگر نیاز به تداوماست.
    تاثیر، فواید و خطرها: ترکیب مدیتیشن و تلقین، نتایجی همچون ریلکسیشن، خودداری، اعتماد‌به‌نفس و حساسیت‌زدایی در مقابل ترس و آگاهی را به دنبال دارد.

نکات

زندگی آرام و آرامش درونی با رعایت این نکات

 

راز آرامش درونی در رفتار آزادانه است، رفتاری که بر آمده از خود واقعی ات باشد، نه افکار دیگران.
 راز آرامش درونی در این است که در تمام مراحل زندگی از حق پیروی کن
راز آرامش درونی در غبطه نخوردن به مال دیگران است، این را بدان که آنچه حق توست، هر طور شد خود را به تو خواهد رساند.
راز آرامش درونی در گله مند نبودن است، آنچه دنیا به تو می بخشد، در مقابل چیزی است که پیش تر، تو به او بخشیده ای.
راز آرامش درونی در این است که اشتباهات خود را بپذیری و بدانی که فقط خود تو می توانی آنها را به موفقیت تبدیل کنی.
راز آرامش درونی در این است که بر دشمن درونت غلبه کنی، نه اینکه او را سرکوب کنی.

 

منبع:lifehack

مشاهده لینک pdf مقاله:رازهای دستیابی به آرامش درونی

مطالب مرتبط

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/Become-confident-with-these-7-way-bombs

می‌کنید دلیلش اعتماد به نفس پایین شما در گفتگو است؟

 

اعتماد به نفس در مکاتب مادی و روانشناسی غرب به معنای خود اتکایی است؛ اما باید توجه داشت که نیروی جسمی و روانی هر انسانی محدود است و در نتیجه درجه امیدواری او نیز محدود است بر خلاف بینش الهی.

کسانی که از ایمان به خدا، بی بهره اند تا موقعی که در بن بست گرفتار نشده اند، مرد کار و فعالیت هستند، اما همین که در بن بست ها قرار گرفتند حالت یأس و نا امیدی به آنها دست می دهد و در چنین شرایطی اعتماد به نفس، نمی تواند روان آنها را از اظطراب و نگرانی حفظ کند.اما کسانی که به خدا ایمان و اعتماد دارند، هرگز دچار یآس نمی شوند.

 

در این متن قرار است 7راه برای تقویت اعتماد به نفس به شما پیشنهاد بدهیم. لطفا ما را تا پایان همراهی کنید.

  1. اعتماد به نفس - جسورانه و جذاب صحبت کنید

سخنرانان خوب، با اعتماد به نفس، با ثبات و با یک ریتم مناسب صحبت می‌کنند. آنها یاد گرفته‌اند در صحبت کردن تأثیرگذارتر باشند، به جای اینکه حین سخنرانی تپق بزنند و گیر کنند، شمرده حرف می‌زنند و بین صحبت‌هایشان مکث می‌کنند.

  • یک لحن جسورانه، جذاب و در عین حال مؤدبانه برای صحبت کردن انتخاب کنید تا اعتماد به نفس‌ شما را نمایش بدهید. این‌ طوری عزت نفس‌تان بیشتر می‌شود و به خودتان ایمان می‌آورید. برای اینکه جدی به نظر برسید، خیلی هیجان‌زده و عصبی نباشید و زیادی نخندید. اگر مردم حس رهبری را در شما ببینند به صحبت‌هایتان بیشتر توجه می‌کنند.

 

اعتماد-به-نفس

مقاله مرتبط:اعتماد به نفس چیست؟

  1. اعتماد به نفس - تلاش نکنید باهوش و زیرک به نظر برسید

اینکه کسی بخواهد باهوش و زیرک به نظر برسد امری کاملا طبیعی است. بسیاری از ما تمایل داریم در قالب کسی ظاهر شویم که به اصطلاح این کاره است و حرفی برای گفتن دارد. ولی بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند برای رسیدن به این منظور باید سِیلی از اصطلاحات نامفهوم و کلمات پیچیده را به ذهن مخاطبانشان روانه کنند که تا حالا اصلا به گوش کسی نخورده است. ولی احتمالا زمانی که دریابید در واقعیت انسان‌ها دوست دارند با آنها واضح و شفاف صحبت شود، حتما متعجب خواهید شد.

استفاده از ادبیاتی که با آن راحت هستید به شما کمک می‌کند جریان سیال ذهن خود را راحت‌تر سازمان‌دهی کنید. در این حالت دیگر نگران نخواهید بود که باید کدام مترادف تجملی و پیچیده را برای واژه‌های مختلف به کار برید. تلاش برای تظاهر به هوش از طریق به کارگیری واژه‌های پیچیده و نامفهوم نه تنها شما را به هدفتان نمی‌رساند بلکه سبب می‌شود در حین صحبت به لکنت دچار شوید، مضطرب و مردد شوید یا حتی به اشتباه بیفتید.


  1. اعتماد به نفس - از انتقادها به عنوان سکوی پرش استفاده کنید

تقریبا هیچکس از اینکه مورد انتقاد قرار بگیرد لذت نمی‌برد. انتقاد معمولا برای تمام ما ناخوشایند و آزاردهنده است و در اغلب موارد هم آنها را نابجا می‌دانیم. ولی اگر قصد دارید در طول مباحثه تاثیر ماندگاری از خود به‌ جا بگذارید، هیچگاه در مواجه با کلمات نامناسبِ دیگران تسلیم نشوید.

اگر انتقادات دیگران را به مسئله‌ای شخصی تبدیل نکنید، همین انتقادات فرصت بزرگی را برای پیشبرد گفت‌وشنود در اختیار شما قرار می‌دهند. احتمالا بسیاری از شما به این گزاره منتقد هستید و تصور می‌کنید عدم مواجهه شخصی با انتقاد دیگران در عمل چندان هم آسان نیست. شاید حق با شما باشد، ولی خوشبختانه در این بخش از مقاله روش ساده‌ای را معرفی می‌کنم که شما را به یک انتقادپذیر حرفه‌ای تبدیل خواهد کرد.

پیش از هر چیز تنش را خنثی کنید. در بسیاری از موارد منتقد به جای انتقاد کردن تنها قصد دارد دشنام‌های خود را در پوشش یک انتقاد به ظاهر سازنده پنهان کرده و به واسطه

 

آن خود را به طور کامل تخلیه کند. در چنین شرایطی بهتر است با منتقد خود همدلی و او را درک کنید. به عنوان مثال در جواب او از این عبارت استفاده کنید: «تو داری میگی که… (در ادامه جمله‌ی خود، عین انتقاد او را تکرار کنید)»

در قدم دوم باید تهدید را به فرصت تبدیل کنید.

کلام خود را اینگونه ادامه دهید: «به نظرم متوجه شدم که چرا همچین برداشتی کردی، احتمالا من نتونستم منظور خودم رو واضح بگم.» استفاده از این روش فرصت دوباره‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد تا ایده‌ی خود را بسط دهید.

مقاله مرتبط:راه های افزایش اعتماد به نفس

  1. اعتماد به نفس - به صدایی که در سرتان فکرهای منفی را تکرار می‌کند توجه نکنید

وقتی دچار تردید می‌شوید یک لحظه بایستید و گوش کنید. به آن صدای کوچک منفی در درون‌تان توجه کنید و ببینید این صدا واقعا صدای کیست؟ صدای والدین‌تان؟ صدای بچه‌های زورگوی مدرسه؟ مجموعه‌ای از صداهای متنوع زیاد، مربوط به زمان‌ها و اشخاص مختلف؟ یک چیز مسلم است: این صدای خودانتقادگر درونی در اصل صدای شما نیست. ممکن است خودش را طوری جا زده باشد که فکر کنید هست، ولی این صدا واقعا مربوط به شما نیست.

 

بمب اعتماد به نفس

 

به خودتان بگویید: این صدای من نیست! بعد آن را به چالش بکشید و به تدریج سعی کنید کاملا آن را نادیده بگیرید.


5- اعتماد به نفس - یک تصویر قوی از خودتان بسازید

صرفِ متقاعد کردنِ خودتان به اینکه می‌توانید کاری را انجام بدهید برای رسیدن به خودباوری کافی نیست.

خودباوریِ حقیقی زمانی به دست می‌آید که به تدریج بتوانید به درجه‌ای برسید که خودتان را در حال آرامش اجتماعی ببینید؛ در حالی که کاری را که می‌خواهید شروع کرده‌اید، کتابی که را می‌خواستید نوشته‌اید و یا هر چیز دیگری را که لازم بوده باور داشته باشید انجام داده‌اید و همان آدمی شده‌اید که می‌خواستید.

این عادت را برای خودتان به وجود بیاورید که هر روز چند دقیقه بنشینید و چشم‌هایتان را ببندید و خودتان را ببینید که با قاطعیت، آرامش و قدرت رفتار می‌کنید. این تمرین تصویرسازی قوی به این معنی است که شما می‌توانید از خودتان یاد بگیرید که چطور اعتماد به‌نفس و خودباوری داشته باشید، و طوری عمل کنید که شانس موفقیت‌تان به حداکثر برسد. تصور کنید دارید خودتان را در تلویزیون می‌بینید. بعد آن «شما»یی که در تلویزیون است یادتان می‌دهد که چطور با خودباوری عمل کنید. خواهید دید که هر چه بیشتر این تمرین را تکرار کنید، بیشتر شبیه آن آدمی می‌شوید که در صفحه‌ی تلویزیون می‌بینید.


  1. اعتماد به نفس - در لحظات سختی و پریشانی، دقایقی را با خود خلوت کنید .

سعی کنید عوامل مولد نگرانی تان را پیدا کرده و درصدد رفع آن عوامل برآیید. اجازه ندهید افکار منفی به ذهنتان هجوم بیاورد. خود را دلداری بدهید و تصمیم بگیرید تلاش های خود را از سر بگیرید.


  1. اعتماد به نفس - در حین صحبت، ژست یک فرد قدرتمند را داشته باشید

اینکه دیگران با توجه به ژست و نحوه‌ی ایستادن شما، میزان اعتماد به‌ نفس‌ شما را درک کنند، نه یک راز و ترفند محرمانه، بلکه یک حقیقت آشکار است. ولی با وجود تاثیر قابل توجه حالت قرارگیری بدن بر احساس شخص از خود، اغلب افراد به این نکته‌ی کلیدی توجه نمی‌کنند.

 

اعتماد-به-نفس

می کودی (Amy Cuddy) از جمله پژوهشگرانی است که این پدیده را مورد بررسی قرار داده و نحوه‌ی تاثیرگذاری آن را در قالب یکی از سخنرانی‌های مشهور خود در همایش TED ارائه داده است. او طی آزمایشات خود از گروهی از داوطلبین درخواست کرد قبل از انجام یک مصاحبه‌ی پراضطراب یک ژست قدرتمند به خود بگیرند. برای درک میزان سختی این مصاحبه، در نظر بگیرید که مصاحبه‌کننده مردی با ظاهری ترسناک بود که می‌توانست در هر شرایطی حالت خنثی و بی‌احساس صورت خود را حفظ‌ کند.

از گروه دوم درخواست شد که پیش از مصاحبه ژستی ضعیف به خود بگیرند (شانه‌های افتاده، بازوهای جمع شده، سر پایین و غیره).کودی پس از مصاحبه از بزاق داوطلبین خود نمونه‌برداری کرد تا میزان هورمون‌های بدن هریک را مورد بررسی قرار دهد. نتایج حاصل از تجزیه‌وتحلیل نمونه‌ها حاکی از آن بود که میزان هورمون تستسترون در داوطلبین گروهی که ژست قدرتمند داشتند، به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته‌ بود. تستسترون هورمونی است که به شما کمک می‌کند در مواجهه با موقعیت‌های تنش‌زا حس غلبه و قدرت داشته‌ باشید. در مقابل در گروهی که از ژست ضعیف استفاده می‌کردند، میزان هورمون کورتیزول به میزان قابل توجهی افزایش پیدا‌ کرده‌ بود. کورتیزول هورمونی است که سبب می‌شود در برابر تنش‌های محیطی حساس‌تر باشید.


نکته:

به قابلیت های خود ایمان و اعتماد به نفس داشته باشید و به خاطر بسپارید حتی یک «به دانه» با آن که  کوچک است، خواص درمانی قابل توجهی دارد.

 

مشاهده لینک pdf مقاله:با این 7 راه بمب اعتماد به نفس شوید

مطالب مرتبط

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/How-to-socialize-with-people-around-you


نحوه آداب معاشرت با اطرافیان

 

 در دیدگاه اسلامى، جامعه و معاشرت روابط انسانى آن، رنگ الهى و عبادى به خود مى ‏گیرد و همه جنبه ‏هاى گوناگون رفتار آدمى در جهت نیل به هدف نهایى که انسان کامل شدن است، معنا و مفهوم مى ‏یابد. آداب معاشرت از نظر اسلام را مى ‏توان در دو مرحله‏ى «اندیشه» و «عمل» خلاصه کرد. مرحله اندیشه به این معناست که مسلمانان باید صفحه اندیشه و نیت خود را نه تنها نسبت به برادران دینى خود، بلکه نسبت به تمام انسانها و بلکه سایر موجودات نیکو و زیبا گردانند و اندیشه خیرخواهى، دوستى و سعادت آن‏ها را در سر بپرورانند و از نقشه کشى و توطئه چینى بر ضرر آنان بپرهیزند. امام على(ع) در این مورد مى ‏فرماید: خداى سبحان دوست دارد که نیت انسان درباره همنوعانش نیکو و زیبا باشد. (شرح غرر الحکم، ج 2، ص 667)

 

فرق اخلاق و آداب معاشرت

شاید برخی این طور تصوّر کنند که اخلاق و آداب یکی است و حال آن که چنین نیست، زیرا اخلاق از اوصاف روح به شمار می رود، ولی آداب از اوصاف اعمال و کارهای انسان است و نحوه صدور کارها بستگی به صفات روحی دارد.

اصول اخلاقی مانند قدرت اراده، شجاعت، سخاوت و غیرت و... با آداب و سنن ملّی، محلی و... فرق دارد چرا که آداب اجتماعی از امور نسبی است که با اختلافات محیطی فرق می کند. ولی زشتی و زیبایی اصول اخلاقی با اختلاف نژادها و ملّیت ها دگرگون نمی شود لذا در هیچ جای دنیا دیده نشده است که سخاوت و شجاعت را کسی بد بشمارد و دزدی را خوب.

چنانکه از مضامین احادیث بر می آید، آداب معاشرت را غیر از اخلاق ذاتی دانسته و به آن اهمیت زیادی داده شده. چرا که گاهی ممکن است شخص از نظر اخلاقی فردی ناصالح باشد، ولی در اثر تربیت و تأدیب درست و خوب، خُلق خوی او تغییر یابد. مانند آموزش امت اسلامی توسط پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهارعلیهم السلام که یکی از شؤونات امام معصوم این است که امت را با آداب نیک تأدیب کند و انسانهای منحرف را به راه راست هدایت نماید حتی ممکن است گاهی با تندی و حد زدن باشد. و اینک نمونه هایی از احادیث:

پیامبر گرامی اسلام فرمود:

«اَکْرِمُوا اولادَکُمْ وَ أَحْسِنُوا آدابَهُم»(6). «فرزندان خود را محترم بدارید و آنان را با آداب خوب و پسندیده با آنان رفتار نمایید».

«رَحِمَ اللَّهُ عبداً أعانَ ولَدَهُ علی برِّه بالإحسان إلیه، و التألّف له و تعلیمه و تأدیبه،»(7). «رحمت خدا بر کسی باد که در احسان و محبت به فرزند خود کوشا باشد و به او آداب خوب و نیک بیاموزد».

علی علیه السلام فرمود:

«أَدِّبِ الیَتِیمَ مِمَّا تُؤدِّبُ مِنهُ وَلَدَکَ»(8) «یتیم را با آنچه فرزندان خود را ادب می کنید، ادب نمائید». یعنی حتی ادب کردن منجر به زدن گردد.

امام صادق علیه السلام می فرماید: «ثلاثهٌٔ لیسَ معهُنَّ غُربهٌٔ: حُسن الأدب و کفّ الأذی و مجانبهُٔ الریب». «سه چیز است که شخص با داران بودن آنها احساس غربت نمی کند: ادب پسندیده و بی آزاری نسبت به مردم و دوری از شک و تردید».

پس معلوم می شود گرچه آداب، ناشی از اخلاق؛ و به عبارت دیگر اخلاق، پایه و مقدمه آداب است. ولی باهم فرق دارند و به وسیله ادب خوب؛ می تواناخلاق بد را تغییر داد


اداب معاشرت بالا: چگونه ارتباط برقرار کنیم

  1. .    هیچ‌وقت بیش از 5 ثانیه مستقیما در چشم کسی نگاه نکنید و نگاه‌تان را به فرد دیگری بیندازید. تمرین این کار باعث می‌شود که به عادت تبدیل شود.
  2.  هر فکری به ذهن‌تان خطور می‌کند را به زبان نیاورید، مراقب افکارتان باشید. با فکر حرف زدن به این معنا نیست که هر چیزی که در ذهن‌تان می‌گذرد را با بقیه در میان بگذارید،  بعضی از افکار مناسب نیستند و می‌توانند به روابط شما با دیگران صدمات جبران‌ناپذیری وارد کنند.
  3.     هیچ‌وقت در مورد رابطه‌ی یک فرد با دیگران، اظهارِ نظر نکنید یا آن را محکوم نسازید، برای بیشتر افراد، این یک خط قرمز مهم است و اگر این مورد را رعایت نکنید، دیگران  فکر می‌کنند که شما به بدگویی و غیبت کردن عادت دارید که موجب دوری سایرین از شما می‌شود.
  4.     هرگز غیبت نکنید، زیرا عملی منفی و ناشایست است و روابط بین افراد را بهم می‌زند.
  5.     دانستن اطلاعاتی مانند تاریخ تولد، عادات، علایق، مدرسه‌ی دوران کودکی، جایی که در آن بزرگ شده‌اند، وضعیت تأهل، محل زندگی،‌ رویاها یا اهدافِ کسانی که با آنها در ارتباط هستید، بسیار مهم است.
  6.     برای احوال‌پرسی، تبریک تولد یا سایر وقایع زندگی دوستان و آشنایان‌تان با آنها تماس بگیرید.

 

چگونه ارتباط برقرار کنیم

مقصود من آن نیست کـه مـردم بـاید هـمـانـنـد ربـات آداب معاشرت را یک به یک و مـو بـه مـو، بـرده وار رعایت و اجـرا کنند بلکه رعایت برخی آداب پسندیده بشما کمک خواهد کرد تا شان و منزلت اجتماعیتان ارتقا یابد. مـن نـکاتـی را گرداوری کرده ام که می تواند شما را از یک فرد عامی به یک انسان متشخص و جنتلمن تبدیل کند. با رعایت این نکات ساده به شما اطمینان میدهم که دیگران شما را در زمره افراد با اصل و نسب و فرهیخته قرار خواهند داد.شخصی که دیگران آرزوی معاشرت و شراکت با وی را دارند. و لازم به ذکر نیست کـه هـمـواره خـانـم ها از ملاقات با یک مرد متشخص خوشنود خواهند شد.

1.اداب معاشرت : همیشه مودب باشید


اگـر هـم از کـسی خوشتان نمی آید نیازی نیست که شان و منزلت خودتان را تا سطح اجـتمـاعی آن فرد تنزل دهید. مودب و با نزاکت بـاشید تـا بـرتـری خـود را نـسـبـت بـه آن شخص ثابت کنید.



2-اداب معاشرت: هیچگاه دشنام ندهید 


دشنام و ناسزاگویی مطلقا ممنوع می باشد. چون نشان دهنده آن است که شما قادر نیستید برای بـیـان عقاید خودتان از واژه ها ولغات مناسبتری بهره بگیریـد. از آن گذشته لاابالیگری همیشه دور از نزاکت و ادب می باشد.



3-اداب معاشرت: با صدای بلند صحبت نکنید 

با صدای بلند صحبت نکنید

هنگامی که با صدای بلند صحبت میکنید، بـاعث بالا بردن سطح استرس میان اطرافیان خود میگردید. بـلند صحبت کردن بیانگر آن است که شما قادر به بحث منطقی با دیگران نـیـستید و عجز شما را در استدلال معقولانه نشان می دهد و آنکه می خـواهـیـد حرف خودتان را با توسل به زور وخشونت به کرسی بنشانید . هـمـچـنـیـن بلند صحبت کردن سبب جلب توجه اطرافیان میگردد البته توجه منفی.


مقالات مرتبط: چگونه با اعتماد به نفس بالا صحبت کنیم|راز متقاعد کردن افراد|چگونه فن بیان قوی داشته باشیم|فن بیان |مبهوت کردن افراد


4.اداب معاشرت:خودتان را با ظاهری تمیز و آراسته متمایز کنید


ظاهر عالی داشتن، نیمی از باکلاس بودن است. لباس‌هایی بپوشید و از زیورآلاتی استفاده کنید که خوشایند و مناسب بدن‌تان باشند و هرگز چیزی نپوشید که با آن احساس راحتی ندارید. شما مجبور نیستید گران‌قیمت‌ترین لباس فروشگاه را به تن داشته باشید یا حتی همین لباس‌های گران‌قیمت را در یک حراجی خوب 

خریداری کنید، بلکه بهتر است به دنبال ظاهری منحصربه‌فرد و سنجیده باشید. تمیزی و بهداشت بسیار مهم است. هر روز دوش بگیرید و همیشه در جاهایی که برای اولین بار حضور می‌یابید با احساس و ظاهری تازه و شاداب حاضر شوید.


5.اداب معاشرت : لباس غیر رسمی نپوشید

اگر می‌خواهید برای مکانی رسمی یا نسبتا رسمی لباس بپوشید، بهتر است شرایط را به خوبی درک کنید. اگر کمی رسمی‌تر لباس‌ بپوشید، بهتر از این است که لباس‌ غیر رسمی به تن داشته باشید. ضمنا نباید برای حضور در یک محفل رسمی از لباس جین استفاده کنید. در مورد عُرف و رسوم پوشش جایی که قرار است بروید، اطلاعات کسب کنید و در صورت سردرگمی از میزبان یا دوستانی که آنها هم قرار است بیایند پرس‌و‌جو کنید.

لباس غیر رسمی نپوشید

 

6.اداب معاشرت : قبل از خروج از خانه، کاملا مرتب و آراسته باشید


شانه‌زدن، بستن دکمه‌ها، بستن بند کفش و… را در مکان عمومی انجام ندهید. یعنی کارهای لازم برای آماده شدن و کاملا آراسته بودن را پیش از خروج از خانه تمام کنید. قبل از اینکه از خانه بیرون بروید، لباس‌تان را مرتب کنید و هیچ کدام از این‌ها را برای بیرون از خانه باقی نگذارید.


7.اداب معاشرت : لباس و پوشش‌تان را متناسب انتخاب کنید


پوشش‌تان را هوشمندانه انتخاب کنید و با آن راحت باشید.


8.اداب معاشرت: در همه حال خوش‌ژست باشید


بخشی از باکلاس بودن، داشتن ژستِ خوب است. کمرتان را صاف نگه دارید، به جای اینکه به پایین نگاه کنید نگاه‌تان به جلو باشد و تا جایی که می‌توانید شانه‌های‌تان را پایین نیندازید. دست‌های‌تان را روی سینه ضربدری نکنید، آنها را طرفین‌تان نگه‌ دارید تا سینه‌تان فراخ باشد. اگر سرتان را بالا بگیرید، هم احساس باکلاس بودن می‌کنید و هم باکلاس به نظر می‌رسید. وقتی هم که می‌نشینید، قوز نکنید.



9.اداب معاشرت: متکی به خودتان باشید


شما باید با ادب و مبادی آداب باشید، اما برای خوشایند دیگران سر تعظیم فرود نیاورید. اگر این نکته را رعایت کنید، بعدها خواهید دید که چه امتیازاتی نصیب‌تان می‌شود. وقت و زمان در دسترس بودن‌تان را محدود کنید و در برخورد با دیگران برای خودتان حد و حدودی 

مشخص کنید تا آنها نیز از حریم شخصی‌تان آگاه شوند. به جای اینکه همیشه درگیر مشغله‌ها و برنامه‌های گوناگون باشید، زمانی را به خودتان اختصاص دهید تا خود واقعی‌تان را بهتر بشناسید؛ این شیوه خیلی باکلاس است! دیگران شما را به‌عنوان فردی خاص خواهند دید و احترام بیشتری برای شما قائل خواهند شد.

10.اداب معاشرت: جسور باشید


از طرز تفکر کنش‌پذیر – پرخاشگر دست بردارید؛ با این شیوه‌ی تفکر در نهایت سردرگم و دستپاچه خواهید شد. جسارت و بی‌باکی نشان‌دهنده‌ی پختگی، با فکر 

بودن و اعتمادبه‌نفس است. باکلاس بودن نیاز به تعادل فکری دارد و جسارت از اولویت‌های آن به شمار می‌رود.


11.اداب معاشرت: تظاهر به دانایی نکنید

 

تظاهر به دانستن نکنید

وقتی در گروه یا پیش کسی هستید و صحبت در مورد موضوعی پیش می‌آید که اطلاعی درباره‌اش ندارید، مصلحت این است که بگویید در حال حاضر اطلاعی در این مورد ندارید، یا اگر می‌خواهید خودتان ادامه‌ی بحث را در دست بگیرید، درباره‌ی آن موضوع سؤال کنید و ببینید چه کسی در این مورد اطلاع خاصی دارد. این طر رفتار نه تنها بلوغ و پختگی شما را می‌رساند، بلکه نشان می‌دهد تا چه حد روشنفکر هستید. وقتی چیزی را نمی‌دانید و این عدم آگاهی را تأیید می‌کنید، دیگران احترام بیشتری به شما خواهند گذاشت.


12.اداب معاشرت: باملاحظه و دلسوز باشید


افرادِ واقعا باکلاس، ذاتا حتی از فکر اینکه اسباب مزاحمت دیگران شوند، آنها را برنجانند، راه دیگران را سد کنند یا به هر طریقی زحمتی برای دیگران ایجاد کنند، اجتناب می‌کنند. 


یک فرد باکلاس وقتی در میان غریبه‌هاست، سرش به کار خودش گرم است و کاری نمی‌کند که دیگران معذب باشند. افرادی که واقعا باکلاس هستند، نسبت به همه مهربان و رئوف 
هستند؛ چه مدیرعامل شرکت‌شان باشد و چه پستچی یا سرایدار. اشخاص باکلاس، اسم دیگران را می‌دانند و وقتی مرتبا دیدارشان می‌کنند آنها را به اسم‌شان خطاب می‌کنند، چه دربان باشد و چه همسر رئیس. این افراد با همه یکسان رفتار می‌کنند، با احترام و نزاکت.


13. آداب معاشرت را رعایت کنید


تا جایی که می‌توانید از عبارات مؤدبانه استفاده کنید، مثلا بگویید: «بله مامان»، «خیر آقا» و «متشکرم». با بزرگ‌ترها مؤدبانه رفتار کنید. اگر عطسه‌تان گرفت، دستمال جلوی دهان‌تان بگیرید. در میان جمع، خورده‌های غذا را از لای دندان‌هایتان درنیاورید. انگشت‌تان را در دهان یا بینی‌تان نکنید. سر میز غذا، دست کم آداب اصلی را رعایت کنید. قبل از شروع به خوردن، روی پاهایتان دستمال بگذارید. در میان جمع خودتان را نخارانید، موهایتان را برس نزنید، آرایش نکنید یا با لباس‌تان ور نروید. همه‌ی این کارها را می‌توانید در خلوت‌تان انجام دهید، پس صبر کنید تا جای مناسبی پیدا کنید. با خنده‌های ناگهانی و پر سروصدا، سکوت را نشکنید.

مشاهده لینک pdf مقاله:نحوه آداب معاشرت با اطرافیان

مطالب مرتبط

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/Important-points-in-achieving-sports-success

موفقیت ورزشی معرفی کرده ­اند  

نکات مهم در رسیدن به موفقیت های ورزشی

 


موفقیت ورزشی چیست؟مطالعة حاضر با تکیه بر نظریه های سیستم­های پویا، هدف پیشرفت، انگیختگی، تمرین هدفمند، مدل اشتیاق دوگانه، و مدل خودتنظیمی، عوامل مؤثّر در موفقیت ورزشی را مرور کرده­ است. نتایج مطالعة حاضر به­ شیوه مرور تحلیلی مبتنی بر شواهد گزارش شده ­است که می­تواند در شناسایی عوامل مؤثّر در موفقیت ورزشی و ویژگی­ های ورزشکاران نخبه مفید باشد. همچنین یافته ­های این مطالعه،  برای ایجاد ابزاری جامع برای سنجش موفقیت ورزشی قابل ­­استفاده خواهد بود.


تمرکز روان شناسی موفقیت ورزشی در ورزش


یک ویژگی ذهنی است که در آن فرد بر کار خاصی متمرکز شده و تمام ذهن خود را معطوف آن کار و انجام بهینه آن می کند. چنانچه ورزشکاری تمرکز مناسبی نداشته باشد نمی تواند توانایی های خود را به صورت موثر در جهت رسیدن به هدف که همان پیروزی بر حریف می باشد به کار گیرد و نتیجه مناسبی را کسب نمی کند.



به نظر شما، یک برنامه تمرینی یا یک مربی خوب و تمرینات سخت باعث موفقیت در ورزش می شود؟ یا عوامل دیگری نیز نقش دارند؟ برای موفقیت در ورزش کارشناسان و ورزشکاران موفق برای حداکثر استفاده و نتیجه از تمرینات روزانه نکات مهم و ترفندهایی را آشکار کرده اند. این نکات به ظاهر ساده، از مهمترین مسائلی است که همه ما باید به آن ها توجه کنیم.


1- موفقیت ورزشی :صبور باشید


در نهایت، به یاد داشته باشید که حتی اگر این نکات را دنبال کنید، فراز و نشیب ها، شکست و پیروزی، حضورشان اجتناب ناپذیر خواهد بود. فقط صبور باشید و تسلیم نشوید. هر هدفی که دارید،  به آن چنگ بزنید، در نتیجه شما به آن خواهید رسید.



2-موفقیت ورزشی :به ساعت نگاه کنید

قبلا" در خصوص بهترین زمان برای ورزش کردن مطلبی نوشته بودیم که توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید. اما جیسون تئودوساکیس، فیزیولوژیست ورزش در دانشگاه پزشکی آریزونا پیشنهاد می کند: سعی کنید در زمانی که بیشترین انرژی را دارید، تمرین کنید. اگر سحر خیز هستید، فعالیت های تناسب اندام خود را در اوایل روز زمانبندی کنید، یا اگر با گذر روز، شاد و پر انرژی می شوید، فعالیت های خود را در بعد از ظهر یا عصر برنامه ریزی کنید. او معتقد است که:
تمرین کردن در زمانی که بیشترین انرژی را دارید منجر به بهترین نتایج خواهد


مقاله مرتبط: موفقیت |موفقیت شخصی|5 قدم تا داشتن خانواده شاد و موفق|6 مورد برای موفقیت بیشتر|ده راز موفقیت افراد ثروتمند


3-موفقیت ورزشی :از یک برنامه ورزشی مؤثر پیروی کنید

یک برنامه ورزشی مناسب داشته باشید
 

شورای ورزش آمریکا پیشنهاد 1000 مربی شخصی که دارای گواهینامه از این شورا هستند را در خصوص بهترین روش ها برای رسیدن به آمادگی بدنی را بررسی کرده است. 3 پیشنهاد مهم آن ها:

  • تمرینات قدرتی،
  • تمرینات اینتروال
  • تمرینات هوازی 


تمرینات قدرتی: حتی 20 دقیقه در روز و دو بار در هفته به قدرت کل بدن کمک می کند. تمرینات تناوبی یا اینتروال: سدریک برایانت، مدیر ارشد علمی شورای ورزش آمریکا می گوید: در ابتدایی ترین شکل آن، تمرینات تناوبی باید شامل راه رفتن به مدت دو دقیقه، دویدن به مدت دو دقیقه و تناوب این الگو در طول مدت تمرین باشد. این روش در برنامه تمرینی بسیار کارآمد و سازنده است. افزایش تمرینات هوازی: فعالیت ورزشی به مدت 60 دقیقه یا فعالیت بدنی از شدت کم به شدت متوسط مثل پیاده روی، دویدن، یا رقص نیز  دیگر پیشنهاد این بررسی بوده است.
 


4-موفقیت ورزشی :خط پایین چیست؟
تمام ورزشکاران می توانند موفقیت را به دست آورند، زیرا این امر به تلاش برای تحقق پتانسیل شخصی خود می انجامد.

 

 

مشاهده لینک pdf مقاله:رسیدن به موفقیت های ورزشی

مطالب مرتبط

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

کتاب صوتی موفقیت نامحدود در20 روز-آنتونی رابینز

کتاب صوتی موفقیت نامحدود در20 روز-آنتونی رابینز

کتاب صوتی موفقیت نامحدود در 20 روز اثر آنتونی رابینز، مدرس – سخنران و مربی موفقیت است که میشه این کتاب رو معروف ترین و بهترین کتاب رابینز در ایران دونست. به جرات می توان گفت که کتاب موفقیت نامحدود در 20 روز بهترین کتابی است که از این نوی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/What-is-success

هستم، من برای موفقیت  کار می کنم. چرا این احساسات رایج هستند؟

موفقیت چیست؟


می بینید، موفقیت شخصی در اشکال مختلف ظاهر می شود و مفهومی که شما از موفقیت دارید ممکن نیست که شبیه تعریف من از موفقیت باشد. اگر می خواهید در زندگی خود موفق باشید، نخستین کاری که باید انجام دهید این است که زمان تصمیم گیری دقیقا همان چیزی باشد که "به معنای موفقیت شماست. هرگز فکر نکنید که دیگران چه معنایی ازموفقیت دارند، بلکه باید بدانید برای شما چه معناییموفقیت چیست؟دارد؟

برای بعضی از مردم، موفقیت در این است که، پول زیادی را به دست آوریم. در واقع جامعه به نظر می رسد کل مفهوم موفقیت را در درجه اول بر اساس میزان پولی که یک فرد کسب می کند، بنا نهاده است. بسیاری از افرادی که به اصطلاح موفق هستند در زندگی شخصی خود بسیار ناراضی هستند. بنابراین، ما باید ازخود بپرسیم...


انسان دارای ابعاد متفاوتی است که برای رسیدن به موفقیت باید تمام فاکتورهای خود را پیشرفت دهد یک فرد صرفا با پرورش یک بعد وجودی خود موفق محسوب نمی شود بلکه باید تمام زوایای وجودیش را پرورش دهد تا به هدف نهایی خود در زندگی برسد.
انسان باید دارای باورهای مثبت باشد و همیشه خود را فردی ببیند که آرزو دارد باشد.افکار منفی فرد را از رسیدن به خواسته ها و اهدافش دور می کند.این افکار از کودکی درون ذهنمان لانه کرده و ما را به سمتی پیش می برد که نمی خواهیم. باورهای ما از کودکی ساخته شده و اگر می خواهیم زندگیمان تغییر کند ابتدا باید باورهایمان را تغییر دهیم.


1-چه چیزی درنظر ما موفقیت است؟

 

تعریف شخصیتان از موفقیت را بنویسید
 

داشتن یک تعریف شخصی از موفقیت به معنی موفقیت شماست، و سپس تنظیم اهداف به ترتیب، تنها راه ایجاد موفقیت است.

 

تلاش برای موفقیت در راستای پیروی از استاندارد یا تعریف دیگران ممکن است باعث شود شما تحسین دیگران را برانگیزید و درنظر دیگران یک فرد موفق تجلی کیند، اما آیا دراحساس شخصی  خود تان هم خود را موفق می دانید واحساس رضایت دارید؟


اگر میخواهید به سطحی از موفقیت برسید که باعث احساس آرامش شما شود، من شما را تشویق می کنم که در حال حاضر به یک تعریف شخصی ازموفقیت خود بنویسید.
فکر می کنید که چه چیزی از لحاظ مالی و احساسی موفقیت آمیز است؟. چه نوع روابطی روابط مناسبی برا ی شما است؟ هنگامی که برخی از موفقیتها را در این زمینه ها به دست آورید، زمان، پول و انرژی خود را چگونه صرف خواهید کرد؟ 


مقالات مرتبط: موفقیت شخصی | هفت قانون معنوی موفقیت | ده راز موفقیت افراد ثروتمند | موفقیت ورزشی | کارافرینان موفق | موارد موفقیت بیشترخانواده شاد و موفق



2-درک  و مفهوم معنی موفقیت برای شما روشن است

 

درک ومعنی موفقیت برای شما روشن می شود
 

اگر مفهوم موفقیت شخصی برای شما روشن  است، امروز اولین قدم را بردارید. تعریف شخصی خود از موفقیت را درک کنید و آن را بنویسید. من قول می دهم که شما فورا موفق خواهید شد .موفقیت یک مفهوم چند منظوره و شخصی است. با تعریف آنچه که این مفهوم را به شما نشان می دهد شخصا و با اتخاذ زمان برای نوشتن آن، شما به طور خودکار حرکت خود را در جهت موفقیت شروع کرده اید...


3-موفقیت واقعی چیست؟

 


کوشیدن، جستن، یافتن و هرگز تسلیم نشردادن راز موفقیت واقعی است؛ که اگر به آن دست یابیم با تمام وجود احساس رضایت خواهیم کرد.

 

مهمترین اصول موفقیت چیست؟


1- خود را برای شکست های بزرگ بارها و بارها آماده کنید.
2- با افراد موفق نشست و برخواست کنید
3- از تجربه افرادی که قبل از شما این مسیر را طی کرده اند استفاده کنید
4- در مورد کار خود و مسیری که طی می کنید بسیار بیاموزید
5- با کارهای کوچک شروع کنید تا ریسک شکستهای اقتصادی کم شود
6- به تنهایی وارد مسیر موفقیت نشوید و از کمک دوستانتان استفاده کنید
7- ریسک موفقیت و هزینه آنرا محاسبه کنید و برای پرداخت آن کاملا آماده باشید
8- گاهی دست از تلاش بردارید و ابزار خود را تیز کنید
9- از کمک مشاوران موفقیت استفاده کنید
10- اهداف خود را یادداشت کنید
11- برنامه زمانی دقیق برای رسیدن به هدف داشته باشید
12- لوازم مورد نیاز مسیر را کسب کنبد
13- بر روی روشهای اشتباه نمانید و در صورت لزوم مسیر و یا روشها را عوض کنید


 

چگونگی استفاده از اصول موفقیت

 

این 13 اصل جهانی موفقیت برای کسب موفقیت در همه زمینه ها کاربرد دارد. اما اجرای این 13 اصل مستلزم ایجاد یک شخصیت موفق در خود است. دیسیپلین در موفقیت، از هر چیز دیگری اهمیت بیشتری دارد. با وجود همه موانع باید به برنامه خود پایبند باشید. در بسیاری از موارد ممکن است فرد بدلیل سهل انگاری و تنبلی از اجرای برنامه سر باز بزند و اجرای آن را به تاخیر بیندازد. 13 اصول جهانی موفقیت برای زندگی میگوید،

بزرگترین دشمن موفقیت سهل انگاری و تنبلی است. ضرب المثلی که میگوید کار امروز را به فردا نسپار گویای روشن این مطلب است. نظم و انسجام در اجرای برنامه از هر چیز دیگری مهمتر است. عادت کردن به اینکه کارها را به فردا بسپارید موجب سست شدن اراده در شما میشود و قوای شما را تحلیل میبرد.

 

13 اصول جهانی موفقیت برای زندگی میگوید، ترس از شکست و سستی و تنبلی و عدم اراده کافی برای حرکت در مسیر موفقیت، کار موفقیت را یکسره می کند. در پیمودن مسیر موفقیت بیش از همه چیز درد و رنج را تجربه خواهید کرد. در صورتی که در شرایط خوب و مساعد موفق به کسب موفقیتمورد نظر شوید، البته ارزشمند است ولی چیز بیشتری بدست نیاورده اید. در واقع موفقیت وقتی معنای واقعی را می یابد که شما در شرایط نامساعد موفق به برداشتن موانع بصورت ذره ذره بشوید.

هنر موفقیت در دستان قدرتمند انسانی والاست که قادر است میلیمتر به میلیمتر در مسیر موفقیت حرکت کند. برای شروع حرکت در مسیر موفقیت باید با قدمهای زیر شروع کنید. 


1- جمع آوری اطلاعات زیاد در مورد خواسته و موفقیت مورد نظر برای کاهش دادن ریسک شکست
2- ارزیابی ارزش اطلاعات برای کمک به شما در مسیر موفقیت
3- ارزیابی و محاسبه دقیق هزینه مادی و معنوی موفقیت
4- تهیه برنامه زمانی برای انجام مراحل مختلف کار 
5- آماده شدن برای بدترین سناریوی ممکن برای شکست 
6- شروع اول و برداشتن اولین قدم برای شروع کار
7- ارزیابی روزانه، هفتگی و ماهانه و سالانه پیشرفت 
8- اصلاح مجدد برنامه بطور دقیقتر
9- شروع مجدد و ...

 

مشاهده لینک pdf مقاله:موفقیت چیست؟

مطالب مرتبط

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

کتاب صوتی موفقیت نامحدود در20 روز-آنتونی رابینز

کتاب صوتی موفقیت نامحدود در20 روز-آنتونی رابینز

کتاب صوتی موفقیت نامحدود در 20 روز اثر آنتونی رابینز، مدرس – سخنران و مربی موفقیت است که میشه این کتاب رو معروف ترین و بهترین کتاب رابینز در ایران دونست. به جرات می توان گفت که کتاب موفقیت نامحدود در 20 روز بهترین کتابی است که از این نویسنده منتشر شده است


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/Communication-Skills-and-Techniques-in-Marketing

خصوص بازاریابی های آنلاین و حضوری نقش زیادی دارد.

 

کسانی که به دنبال کسب موفقیت در بازاریابی هستند باید مهارت های فن بیان خویش را تقویت کنند. به کمک مطالعه و تجربه می توانید به طور حرفه ای مهارت های فن بیان در بازاریابی را کسب کنید و  یا آن ها را بهبود ببخشید..


1-اهمیت فن بیان در بازاریابی

توانایی فن بیان و صحبت کردن با مخاطبان برای موفقیت بسیار ضروری است و البته خوب صحبت کردن می‌تواند احترام و توجه دیگران را به دنبال خود داشته باشد. با توجه به این توصیفات به این نتیجه می‌رسیم که ارزشمندترین دارایی انسان ذهنش می‌باشد. یکی از گرانبهاترین مهارت‌ها، توانایی در خوب فکر کردن و بیان واضح پیام است؛ این مهارت بیش از هر مهارت دیگری به پیشرفت هر فرد کمک زیادی می‌کند.

البته باید به این مورد توجه کنید که برای خوب صحبت کردن و فن بیان باید اعتماد بنفس خود را افزایش دهید. قطعا خوب صحبت کردن و فن بیان در جمع در تمام مراحل زندگی به شما کمک خواهد کرد اما تنها اعتماد بنفس کافی نیست و دلایل مهمتری برای یادگیری فن بیان وخوب صحبت کردن با مخاطبان وجود دارد. هر چه بهتر و ترغیب کننده‌تر صحبت کنید خودتان را بیشتر از هر وقتی دوست خواهید داشت زمانی که یاد می‌گیرید به نحوی تاثیر گذارتر از قبل صحبت کنید، تصور ذهنیتان از خودتان بالا می‌رود پس هر چه تصور ذهنیتان مثبت‌تر باشد عملکردتان خیلی بهتر خواهد شد.

اگر بتوانید یک حسّ فوق العاده در مشتریان خود ایجاد کنید، حتی در شرایط بد اقتصادی هم می‌توانید از رقیب های خودتان جلو بزنید.

 عامل مشترک در تمام کسب و کارها در رضایت مندی مشتری، ارتباط مناسب با مشتریان است.

 اگر به هر طریقی با مشتریان خود ارتباط دارید، بدون شک مهارت‌های ارتباطی و فن بیان در ارتباط با مشتری می‌تواند تغییری شگرف در کسب و کار شما ایجاد کند.


2- صدای واضح در فن بیان

بسیاری از فروشنده ها در موقع صحبت با مشتری بگونه ای حرف می زنند که مشتری متوجه صحبت آنها نمی شود.مشکلات عمده ای که دیده می شود شامل سرعت زیاد صحبت، لهجه داشتن، جویده حویده شدن برخی از حروف و کلمات است.

  • بهترین گزینه برای حل این مشکل ضبط صدا و گوش دادن به صحبت های خودتان و حذف مواردی که مشکل داشته اید.
  • راه حل بعدی تمرین شمعک است، برای اینکار باید وسیله ای به ارتفاع حدود 1.5 تا 2 سانت (مانند هسته خرما) را بین دندانهای جلو بگذارید و بلند بلند متنی را بخوانید، این کار کمک می کند دهان شما بیشتر باز و بسته بشود و به ادای کامل کلمات عادت کنید و به مرو صدای شما صدای واضح و بهتری می شود.

البته این تمرین ها نیازمند تکرار و ممارست برای فن بیان قوی است.


  3-سرعت کلام در فن بیان


برخی افراد خیلی آرام صحبت می کنند و برخی خیلی تند.
در فروشندگی نحوه و سرعت صحبت ما بستگی به سرعت صحبت مشتری دارد یعنی اگر مشتری سریع حرف می زند ما هم سریع صحبت می کنیم و اگر کند حرفه می زند ماهم با آرامش و اهسته صحبت می کنیم.

با توجه به سرعت بیاان مشتری بااو صحبت کنید

 


رعایت کردن این نکته می تواند منجر به ایجاد اعتماد بین فروشنده و مشتری شود.

مقالات مرتبط : مبهوت کردن افراد | فن بیان | چگونه فن بیان قوی داشته باشیم؛ 7 راه علمی برای جلب توجه دیگران


3-برای فن بیان قوی ،با اعتماد به‌ نفس صحبت کنید

اِاِ…، سلام به همگی…، اسم من، اِاِ…، امینه.
متأسفانه باید بگویم کسی به ادامه ی این سخنرانی گوش نمی کند. این مثال نشان می دهد که چگونه نداشتن اعتماد به‌ نفس به فن بیان همه‌چیز لطمه می‌زند، مخصوصا به صدای‌تان.احساس کنید حرفی که می‌زنید، متعلق به خودتان است. با تمام اعتماد به‌ نفسی که در دنیا وجود دارد، صحبت کنید. فرض کنید می خواهید با کاراته‌بازی، تعدادی بلوک محکم را بشکنید. اندکی تردید باعث می‌شود به جای بلوک ها دست‌های شما بشکنند.


مقالات مرتبط : مبهوت کردن افراد | فن بیان | فن بیان قوی | با اعتماد به نفس بالا صحبت کردن | صحبت کردن صحیح | میقاعد کردن افراد


4-در فن بیان مراقب زیر و بَم صدای‌تان باشید

 کند ارتباطات بهتری برقرار کنید. می توانید بهترین اوج صدای‌تان را با گفتن «آ-ها» پیدا کنید (همان عبارتی که به جای «بله» در جواب یک دوست می گویید). شوارتز اعتقاد دارد که اوج صدای تان در هنگام صحبت کردن باید با «آ» همخوانی داشته باشد.


5- در مورد یادگیری درباره فن بیان و سخنرانی دونکته  مهم وجود دارد:

با تصحیح اشتباهاتی که ایجاد می کنید، شروع کنید. برای من، اصلاح فقط دو مورد از این اشتباهات، باعث بهبود 80٪ مهارت های مکالمه و فن بیان من شد. اما زمانی که چند بار تمرینات را انجام می دهید و تمرکز خود را روی رفع این اشتباه ها می گذارید، بهبود را خواهید دید.



6-سرتان را بالا بگیرید تا فن بیان شما قوی شود

تمرین کنید وقتی با مشتریان حرف می زنید ارتباط چشمی تان را حفظ کنید. نگاه به این طرف و آن طرف نشان دهنده این است که یا اعتماد به نفس بالایی در فن بیان ندارید یا اینکه دارید دروغ می گویید!


مهارت های غیر کلامی

در کنار مهارت های کلامی و فن بیان , مهارت های غیر کلامی مانند زبان بدن می تواند به بازاریابی کمک کند.

 

طرز ایستادن صحیح


تماس چشمی و زبان بدن می تواند پیام های مهم را به مخاطبین به طور موثرتری منتقل کند. گوش دادن به حرف های مشتری به اندازه مهارت فن بیان اهمیت دارد
حواس‌تان به وضع نشستن یا ایستادن تان باشد
دِوُر اعتقاد دارد طرز نشستن یا ایستادن هم می تواند سخنرانی شما را تحت‌تأثیر قرار بدهد. صاف ایستادن یا نشستن به شما اجازه می دهد به خوبی نفس بکشید و صدای‌تان قدرت نفوذ بیشتری داشته باشد. کمی تکان دادن سر هم می تواند مفید باشد. اگر چانه تان را بالا ببرید و سرتان را کمی کج کنید، می توانید طنینِ صدای تان را کم کنید و در نتیجه صدای تان شفاف تر به گوش برسد. او می گوید: «اگر شانه های تان به هم نزدیک باشد و به سمت سرتان قوز داشته باشد، بخش بزرگی از قدرت بالقوه ی صدای خود را از دست می دهید.»


 7-برای سخنرانی و فن بیان تمرین کنید

برای تقویت قدرت و فن بیان باید تمرین کنید. بااینکه دیگران بارها و بارها اهمیت تمرین کردن را برای نتیجه دادن کارها توضیح داده‌اند، ما هم در مورد آن صحبت می‌کنیم. بهترین هنرمندان دوبله می‌توانند هزاران کلمه را بدون ارتکاب اشتباه بیان کنند، اما برای به‌دست آوردن این مهارت، سال‌ها زمان لازم است. تمرین باعث از بین بردن نواقص می‌شود و صداپیشه‌ها از این راه به موفقیت می‌رسند.
خیلی زود روی غلتک می‌افتید و خواندن و گفتارتان به‌هم‌پیوسته و بدون اشتباه می‌شود. به‌این‌ترتیب در وقتتان صرفه‌جویی، در کارتان پیشرفت و از مهارتتان سود کسب می‌کنید و قدرت فن بیان ونفوذ کلامتان را بالا می‌برید.

 

مشاهده لینک pdf مقاله:مهارتهای ارتباطی وفن بیان در بازاریابی

مطالب مرتبط

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/What-is-the-law-of-attraction-How-does-it-work-

حالت‌های منفی مانند بدبختی، بی‌پولی، بیماری و رنج.

 

بر هر چه که تمرکز کنید همان اتفاق می‌افتد. مهم این است که بتوانیم ذهنمان را بر مطلوب های خود متمرکز کنیم.

یکی از مدافعین جدی قانون جذب در این مورد می گوید:«تنها کافی است به گوشه ذهنتان بچسبید و به تصاویر ذهنی تان تمرکز دهید و آن قدر به آن انرژی مثبت بدهید تا در دنیای برون به صورت واقعیتی عینی جلوه گر شود.

این قانون همان قانون جاذبه عمومی است اما در حیطه افکار. قانون جاذبه نیوتن میگوید: کره زمین همه اجسام را به سمت خود می کشد، اما قانون جذب می گوید: تمام چیزهایی را که ما تصور می کنیم به سوی ما جذب می شوند.
 

1- قدم اول قانون جذب فعال سازی قدرت ذهن، تغییر تصاویر ذهنی است

رویدادهای زندگی همه پرداخته تجسمات انسان است بنابراین باید نیروی تجسم و تصور ذهن را باور داشت و به تغییر نگرش نسبت به خود، محیط پیرامون، دیگران و زندگی همت گماشت تا موجبات تغییر در واقعیت این امور فراهم شود. آینده انسان‌ها از راه شیوه تفکری که بر می گزینند رقم می خورد و در حقیقت آن‌ها به آنچه تفکر می‌کنند تبدیل می‌شوند.


قدرت تغییر ذهن

پدیده هایی که در زندگی انسان‌ها اتفاق می‌افتد زاییده تفکر آن‌هاست نه مستقل از فکر.»« هر چیزی که می خواهید در زندگی شما اتفاق بیفتد در ذهن خود تصور کنید. از درون بر آن تمرکز کنید و از بیرون به آن علاقه نشان دهید و به تصور ذهنی عشق بورزید. حالا انرژی درونی شما تصادفاتی را جذب خواهد کرد که با آرزوهای شما جور درخواهند آمد و ذهن بر هر چه تمرکز پیدا کند همان توسعه پیدا میکند و بزرگ میشود.

این قدرت ذهن، از زبان و بیان متأثر میشود، بیان کلمات و عبارات باعث می شود بدن مان نیز به همان راهی برود که اظهارشده است

«تو همه‌چیز را به‌ طرف خودت جذب می‌کنی. مردم، شغل، شرایط زندگی، وضع سلامتی، ثروت، قرض، شادی، ماشینی که سوار می‌شوی و اجتماعی که در آن زندگی می‌کنی. مثل آهن‌ربا همه این‌ها را به‌طرف خودت جذب می‌کنی.

به هر چه فکر کنی همان اتفاق می‌افتد. کل زندگی تو تجلی افکاری است که در ذهنت جریان دارند.
"با تصور شما و افکار شما تمام دنیا یک کاتالوگ می شود در دست شما. انگار شما دارید به جهان سفارش می دهید.

 

2-در قانون جذب افراد موفق تنها به چیزهایی که میخواهند فکر میکنند.
 
به این مطلب فکر کنید : وقتی کاری مهم پیش روی خوددارید یا با مشکلی خاص مواجه می‌شوید، دوست دارید تمام مراحل انجام کار را بی عیب و نقص به اتمام برسانید. اما همین تمایل ممکن است باعث شود در ذهن خود بیشتر راجع به مواردی که ممکن است اشتباه شود فکر کنید؛ و بدون اینکه متوجه شوید، این طرز برخورد مانع از دستیابی به برنامه‌ای مفید و کارآمد خواهد شد، همان‌طور که شاید حدس زده باشید… این عمل شانس اشتباه انجام دادن کارها را دوچندان خواهد کرد.


 

مقالات مرتبط : قانون جذب ثروت | قانون جذب | قانون جذب عشق | چگونه با قانون جذب ثروتمند شویم؟


3- اگر تمایل دارید کارهای خود را به این صورت قانون جذب انجام دهید باید بدانید تنها نیستید

 
اگر از مردم سؤال کنید در زندگی خود چه می‌خواهند یا تصمیم دارند به چه اهدافی دست یابند، آن‌ها اغلب مقدار زیادی از زمان و انرژی خود را صرف گفتن اینکه چه چیزی را نمیخواهند خواهند کرد.
 
ما در زندگی خود زمان زیادی را صرف اینکه چه چیزهایی ممکن است اشتباه شود یا غلط از کار در بیاید، تلاش برای جلوگیری از وقوع این موارد و مقابله با نتایجی که نمی‌خواهیم، می‌کنیم.
 
مطمئناً نمی‌خواهیم موارد بد یا اشتباهات مهلک برایمان اتفاق بیفتند، پس باید اقدامات احتیاطی منطقی و معقول را در نظر بگیریم.

اما اگر دائماً به چیزهایی که نمی‌خواهیم فکر کنیم، در زندگی‌مان بیشتر اتفاق می‌افتند و پیوسته آن‌ها را تجربه می‌کنیم.



بگذارید یک‌بار دیگر این مطلب را بگویم… چون خیلی مهم است : 

فکر کردن در مورد چیزهایی که نمی‌خواهیم احتمال وقوع آن‌ها را بیشتر خواهد کرد.
و افکار ناخودآگاه شما نیز هستند، یعنی همان افکاری که شما به دنبالشان نیستید. افکار ناخودآگاه تأثیری عمیق بر روی تجربیات زندگی واقعی ما دارند.

 

 

قانون جذب
 

اکثر اوقات کارهایمان را به صورت کاملاً ناخودآگاه انجام می‌دهیم … بنابراین آنچه در ناخودآگاه ماست دنیای ما را شکل می‌دهد … به عنوان مثال ترس‌ها و ناکامی‌هایمان را. آیا تابه‌حال متوجه شده‌اید زمانی که امری نامطلوب یا چیزی بد اتفاق می‌افتد، شما به افکار منفی خود ادامه می‌دهید و ناگهان اتفاق بد دیگری می‌افتد؟
و اگر شما ترکیبی از افکار مثبت و منفی را در ذهن خود داشته باشید، آنچه تجربه خواهید کرد شرایطی بینابین از مجموع این افکار است.اما تقصیر شما نیست.


4- قانون جذب :حتی دررسیدن به هدف نباید ذره‌ای شک کرد .


وقتی کائنات این یقین و اطمینان را در وجود شخص پیدا کند خودش راهی برای رساندن آرزو به صاحب آرزو پیدا خواهد کرد .
البته روشن نگه‌داشتن شعله وصال در دل صاحب آرزو هم شرط اساسی است و فردی که خواستار رسیدن به خواسته و مطلوب خود است حتی لحظه‌ای برای یافتن معبر و گذرگاهی به سمت مقصد نباید تعلل کند .
ضمانت و اطمینانی که قانون جذب می‌دهد این است که اگر صاحب آرزو حتی یک‌لحظه دررسیدن به خواسته و آرزویش تردید نکند و خود را همین‌الان رسیده به آرزو تصور کند بقیه کارها به عهده کائنات است و حتماً شخص به خواسته و آرزویش میرسد این ضمانت چیز کمی نیست و این همان چیزی است که فرد عاشق و دلباخته در اعماق وجود خودش حس میکند و به ان اطمینان دارد .


نکته طلایی و کلیدی دیگری که در قانون جذب و عشق ، هر دو وجود دارد و در کتاب قدرت خانوم بایرن هم به ان اشاره شده است این است که این دو قانون در هر دو سمت کار میکنند .
یعنی اگر کسی عاشق چیزهای بد و ناپسند باشد باز هم قانون عشق برایش کار میکند و او نهایتا با معشوق زشت و نازیبای خود محشور میشود و اگر کسی به چیزهای ناشایاست دل ببند باید بداند که قانون دلبستگی دیر یا زود او را با سرعتی شگفت اور به ناشایست ها میرساند . قانون جذب هم همین ادعا را دارد .


طرفداران قانون جذب میگویند اگر کسی از این قانون در مسیر غلط استفاده کند باز هم جواب میگیرد و در حقیقت علت این که خیلی ها با وجود به کار بردن قانون جذب به جواب و ارزوی دلخواه خود نمیرسند بلکه بر عکس به چیز دیگری میرسند که دلخواه آن‌ها نیست .

طرفداران قانون جذب و همینطور خانوم بایرن میگوید که آن‌ها دقیقا همان چیزی را که الان به ان رسیده اند به قانون جذب دیکته کرده اند .
همین که فرد گوشه چشمی به چیزی غیر آرزو داشته باشد و در خلوت با ان غیر آرزو دلخوش باشد همین گوشه چشم داشتن برای کائنات که قرار است ما را به اهداف و ارزوهایمان برساند یک علامت قوی است که میگوید مقصد و مقصود واقعی ما چیزی جز ان چیزی است که بر زبان می اوریم و در حقیقت همان چیزی است که به ان گوشه چشم داریم و در خلوت از ان یاد میکنیم .


5- قدرت و قانون جذب

شما می‌توانید زندگی‌تان را تغییر دهید، زیرا توانایی نامحدودی دارید تا درباره‌ی آنچه دوست دارید فکر کنید و سخن بگویید، و بنابراین توانایی نامحدودی دارید تا تمام چیزهای خوب را به زندگی‌تان بیاورید! درهرحال قدرت شما بسیار بیشتر از افکار و گفتار مثبت درباره‌ی آن چیزهایی است که دوست دارید، زیرا قانون جذب به افکار و احساسات شما واکنش نشان می‌دهد. باید عشق را احساس کنید تا بتوانید قدرتش را در اختیار بگیرید!


6-قانون جذب :احساسات شما محرک هستند

افکار و گفتار بدون احساسات هیچ قدرت و تأثیری در زندگی‌تان ندارند. در روز افکار بسیاری از ذهنتان می‌گذرد که بار چندانی ندارند و به‌حساب نمی‌آیند زیرا بسیاری از افکار احساسی قوی را در درونتان برنمی‌انگیزند. آنچه احساس می‌کنید است که اهمیت دارد.

مشاهده لینک pdf مقاله:قانون جذب چیست؟چگونه کار میکند؟

مطالب مرتبط

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

آرزوهایی دست یافتنی

آرزوهایی دست یافتنی

اولین بار کتاب ارزوهای دست یافتنی را زمانی نوشتم، که سراسر وجودم فقط لبریز از یک چیز بود:
تعهد به موفقیت، تعهد به تغییر همه‌ی جوانب زندگی‌ام، تعهد به تبدیل تمام رویاهایم به واقعیت!!
هم، اکنون که این جملات را می‌نویسم و هم در تمامی لحظات زندگی‌ام در تمامِ این سال‌ها، این تعهد نه تنها فراموش نشده، بلکه جزئی از تجربه زندگی‌ام است!
هرگاه از خودم می‌پرسم که اگر بخواهم مهم‌ترین عامل موفقیتم را بیان کنم، از چه عاملی یاد می‌کنم:
در پاسخ به خودم می گویم: شناخت ِقوانینی که خداوند برای موفقیت ما در جهان تعبیه نموده و اجرای آن‌ها در تمام جزئیات زندگی‌ام! قوانینی کیهانی که هرگز تغییر نمی‌کند و به قول خداوند: هرگز از قوانینِ خود تخطی نمی‌کند!
در حالیکه صدای آرامی نیز به من می‌گوید: همین “تعهد” تو را با قوانین کیهانی موفقیت آشنا کرد.
در بازنویسی کتاب رویاهایی که رؤیا نیستند، تمامِ تجاربم و آگاهی‌ام از قوانین ِکیهانی موفقیت را با شما شریک شده‌ام!

این‌ها همه تجارب فردی است که راههای مختلفی را آزموده و به روشی قطعی، دقیق و عملی برای تجربه موفقیت در تمام جنبه‌های زندگی‌اش دست یافته!                                                                                                                                                                                              احمدرضا کرامت

کتاب صوتی قانون جذب ثروت

کتاب صوتی قانون جذب ثروت

این کتاب به ما میگوید،مهمترین عاملی که نمی توانیم پول درآوریم,عدم درک این است که: هر ذره در جهان هستی، شامل هم خواسته و هم ناخواسته است و اصل و اساس قانون جذب این است که شما با توجه کردن به هر چیزی، آن را به زندگی‌تان دعوت می‌کنید، نه با فکر کردن به آن


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/Definition-of-Self-Esteem-in-Islam

عزتى کسب مىی کند از برکت دریاى نعمت های  اوست

عزت نفس در اسلام


قرآن کریم از نفس به عنوان بزرگترین سرمایه آدمی یاد می کند و نفس را آنقدر ارزشمند می داند که اگر معامله ای صورت گیرد, جز با پروردگار عالم این معامله نیست. به عبارت دیگر, نفس آنقدر پربهاست که نمی تواند مورد معامله قرار گیرد مگر در برابر خلاق جهان یعنی دادن نفس و گرفتن چنانکه امام صادق (ع) می فرماید: "انا من بالنفس النفسیهٔ البها" (بهای نفس گرانبها را پروردگارش قرار می دهم)

1- عزت نفس در قران
در چند جای قرآن تصریح شده که تمام عزت نزد خداوند است: «إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمیعاً» (نساء، 139؛ یونس، 65؛ فاطر، 10) لذا اگر کسی به دنبال کسب عزت باشد راهی ندارد مگر این که خداوند آن را به او عطافرماید؛ و در راستای ایمان و اطاعت از خداوند است که انسان دارای عزت می شود.
در حدیثى پیامبر (ص) فرمودند: "ان ربکم یقول کل یوم: أنا العزیز، فمن أراد عز الدارین فلیطع العزیز": پروردگار شما همه روز مى‏گوید: منم عزیز؛ و هر کس عزت دو جهان خواهد باید اطاعت عزیزکند. (تفسیر نور الثقلین، ج‏4، ص 352)

عزت نفس در اسلام
 


اگر مى‏بینیم در بعضى از آیات قرآن "عزت" را علاوه بر خداوند، براى پیامبر(ص) و مؤمنان قرار مى‏دهد "وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِینَ" (منافقون، 8) به خاطر آن است که آنها نیز از پرتو عزت پروردگار کسب عزت کرده ‏اند، و در مسیر طاعت او گام بر می ‏دارند.

ضمنا مؤمن اجازه ندارد عزت نفس خود را جریحه دار نموده و خود را ذلیل و خوار کند. در روایت آمده: خداوند همه کارهاى مؤمن را به او واگذار کرده‏ جز این که به او اجازه نداده است که خود را ذلیل و خوار کند، مگر نمى‏بینى خداوند در این باره فرموده: عزت مخصوص خدا و رسول او و مؤمنان است. سزاوار است مؤمن همیشه عزیز باشد، و ذلیل نباشد. (نورالثقلین جلد 5 صفحه 336)

در روایتی از امام حسن(ع) آمده: "و اذا اردت عزا بلا عشیرة، و هیبة بلا سلطان، فاخرج من ذل معصیة اللَّه الى عز طاعة اللَّه"؛ هر گاه بخواهى بدون داشتن قبیله، عزیز باشى، و بدون قدرت حکومت، هیبت داشته باشى، از سایه ذلت معصیت خدا بدر آى و در پناه عزت اطاعت او قرار گیر! ("بحار الانوار" جلد 44، صفحه 139)



2- توصیه های امام صادق (ع) درمورد عزت نفس و سختی های زندگی

مفضّل با فشار سخت زندگی روبرو شده بود ،فقر وتنگ دستی ، داشتن قرض و مخارج سنگین زندگی اورا آزار می داد،درمحضر امام صادق (ع)لب به شکایت گشود وبیچارگی های خود را موبه موتشریح کرد "فلان مبلغ قرض دارم،فلان مشکل دارم ،متحیّرم چه کنم و...."خلاصه در آخر کلامش از امام  صادق(ع) در خواست دعا کرد . امام  (ع)به کنیزش دستور دادند یک کیسه اشرافی که منصور برای وی فرستاده بود بیاورند ،بعد این کیسه را در اختیارمفضّل قرار می دهد،مفضّل رو به امام(ع) خطاب کرده می گوید: "آقا مقصودم آنچه در حضور شما گفتم دعا بود."

حضرت می فرمایند :"بسیار خوب دعا هم می کنم ،امّا این را بدان؛ هرگز سختی های خود را برای مردم تشریح نکن اولین اثرش این است که وانمود می شود تو در میدان زندگی زمین خورده ای وازروزگار شکست یافته ای،در نظر ها کوچک می شوی وشخصیّت واحترامت از میان می رود.(شهید مطهری،داستان راستان ص17 .و  رحمتی ،محمد،گنجینه معارف ج1ص112)


3- عزت نفس در نهج البلاغه

در ضمن خطابه ای که امام علی علیه السلام به اصحابشان می فرمایند، آمده است: فَالْمَوْتُ فی حَیاتِکُمْ مَقْهورینَ وَالْحَیاةُ فی مَوْتِکُمْ قاهِرینَ؛[4] مردن این است که بمانید ولی مغلوب و مقهور باشید وزندگی این است که بمیرید ولی پیروز باشید.

در این سخن امام مسئله عزت نفس و قاهریت و سیادت آنقدر ارزش والایی دارد که اصلاً زندگی بدون آن معنی ندارد؛ اگر باشد مهم نیست که تن انسان روی زمین حرکت کند یا نکند و اگر نباشد حرکتکردن روی زمین حیات نیست.

همچنین جمله دوم از حِکَم چنین است: اَزْری بِنَفْسِهِ مَنِ اسْتَشْعَرَ الطَّمَعَ، یعنی آن کسی که طمع را شعار خود قرار داده، حقارت به نفس خود وارد کرده است.

شهید مطهری در مورد این حکمت می گویند: اینجا طمع به این جهت محکوم شده است که انسان را خوار می کند. مبنای این خُلق پلید، حقارت نفس ذکر شده. وَ رَضِیَ بِالذُّلِّ مَنْ کَشَفَ عَنْ ضُرِّهِ. شرعامکروه است که انسان اگر گرفتاری و ابتلایی دارد پیش هر کس که رسید بگوید، چون این امر آدمی را حقیر می کند.

و در حکمت 396 آمده است: اَلْمَنِیَّةُ وَلاَ الدَّنِیَّةُ وَالتَّقَلُّلُ وَلاَ التَّوَسُّلُ؛[5] مرگ و نه پستی و قناعت به کم نه دست درازی پیش دیگران.

این داستان، حدیث است که حضرت امیر از جلو دکان قصابی می گذشتند. قصاب گفت: گوشتهای خوبی آورده ام. حضرت فرمودند: الآن پول ندارم که بخرم. گفت: من صبر می کنم. حضرت فرمودند:من به شکمم می گویم که صبر کند.

 

مشاهده لینک pdf مقاله:عزت نفس از دیدگاه اسلام

مطالب مرتبط

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/personality-psychology


1-تعریف روانشناسی شخصیت:


اصطلاحی در روانشناسی شخصیت برای توصیف خصوصیات منحصر به فرد انسان ها توصیف شخصیت شامل قضاوت درباره ی ماهیت حقیقی شخص و تفاوت های او با دیگران است. منحصر به فرد بودن شخص معلول گرایشات زیست شناختی و آموزه ها وتجربه های اجتماعی و فرهنگی وی می باشد.


2-روانشناسی شخصیت-هر کسی شخصیت خاص دارد 

هر کس شخصیتی دارد، و شخصیت شما به تعیین محدودیت های موفقیت، خوشی و خرسندی در زندگی شما کمک می کند. ما درباره ی روانشناسی شخصیت صحبت می کنیم، و اگر بگوییم که شخصیت شما یکی از مهم ترین موهبت های شماست گزافه گویی نکرده ایم. روانشناسی شخصیت شما تا حال هم به شکل گیری بسیاری از جنبه های زندگی شما کمک کرده است و در آینده نیز به همین کار ادامه می دهد. همه ی چیز هایی را که تاکنون به دست آورده ایم، تمام چیز هایی را که انتظار دارید در شغل خود به دست آورید، خواه همسر یا والد خوبی باشید و حتی حالت سالمتی عمومی شما می تواند تحت تاثیر شخصیت شما و شخصیت های افرادی که با آن ها تأمل دارید قرار گیرد.


3- روانشناسی شخصیت و ریشه های کیهانی انسان:

 

روانشناسی-شخصیت

روانشناسی شخصیت -که هستیم؟(( از پرسش )) کجا هستیم، از کجا می آییم، به کجا می رویم؟ (( جدایی‌ناپذیر است. شناخت انسان جدا کردن او از هستی نیست، بلکه جستجوی جایگاه او در هستی است. پیش از این پاسکال به درستی ما را میان دو بی نهایت قرار داد، دو بی نهایتی که در سده ی بیست، با پیشرفت میکروفیزیک و اختر فیزیک، به سادگی ثابت شده است. پاسکال با نوشتن این جمله که ))خوب است بینشمان را فراتر از سپهر قابل تصورمان رشد دهیم، ما تنها اتم هایی را به هزینه ی واقعیت اشیا می آفرینیم((، می توانست کوچکی وحشتناک ما را حدس بزن.

مقاله مرتبط:معنویت درمانی

4- روانشناسی شخصیت -شخصیت سالم، رشد و تحول افراد خود شکوفا: 

افراد خود شکوفا ورای کوشیدن یا خواستن چیزی هستند که نیاز به برآورده کردن یک کمبود را یرآورده می کنند. همه ی کمبود های آن ها از طریق ارضای نیاز های سطح پایین تر برآورده شده است. روانشناسی شخصیت-افراد خودشکوفا دیگر بر اساس ارضای نیاز های پایین تر در حال شدن نیستند. اکنون آنان در حالتی از شدن هستند که خودانگیخته و طبیعی است و با خوشنودی انسانیت کامل خود را نمایان می کنند.


5-روانشناسی شخصیت-نقش وراثت زیستی در رشد شخصیت

وراثت به منزله مواد خام شخصیت است. این مواد به اشکال مختلف شکل می‌پذیرند. روانشناسی شخصیت-بعضی از همانندیهای موجود در شخصیت و فرهنگ انسان ناشی از وراثت است، مثلا هر گروه انسانی ، مجموعه نیازها و قابلیتهای زیستی مشترک و یکسانی به ارث می‌برد. این نیازها ، شامل اکسیژن ، غذا ، آب ، استراحت ، فعالیت ، خواب ، پرهیز از شرایط هولناک و اجتناب از درد و نظایر آن است. 


6-روانشناسی شخصیت-اهمیت محیط طبیعی در رشد شخصیت

محیط طبیعی نیز بر شخصیت تأثیر می‌گذارد، زیرا افراد تا حد وسیعی سطح کارآیی خود را که برای حفظ حیاتش ضروری است، از محیط می‌گیرد واقعیت امر این است که در هر محیط طبیعی ، انواع مختلف شخصیت و فرهنگ ، و در محیطهای طبیعی کاملاً متفاوت ، فرهنگهای مشابهی ملاحظه می‌شوند. روانشناسی شخصیت


7-روانشناسی شخصیت-رابطه فرهنگ و شخصیت

بعضی از تجربه‌های فرهنگی بین همه افراد انسانی مشترک است. از تجربه‌های اجتماعی مشترک بین اعضای یک جامعه معین ، یک صورت بندی ویژه شخصیتی پدید می‌آید که شاخص و معرف شخصیت بیشتر اعضای آن جامعه است و اصطلاحاً شخصیت نمایی (Modal Personality) یا شخصیتاساسی (Basic Personality) یا رفتار اجتماعی (خوی اجتماعی) (Social Character) خوانده می‌شود.روانشناسی شخصیت- این مفاهیم به ویژگی‌های فرهنگی مشترکی که همه اعضای یک جامعه در آن‌ها سهیم‌اند، اشاره می‌کنند. 

 

روانشاسی-شخصیت


8-روانشناسی شخصیت-نقش تجربه گروهی در رشد شخصیت افراد

کودک نوزاد به صورت یک ارگانیسم به دنیا می‌آید. با اخذ و کسب مجموعه‌ای از نگرش‌ها و ارزش‌ها ، تمایلات و بیزاری‌ها ، هدف‌ها و مقاصد ، و یک مفهوم عمیق و ناپایدار از اینکه چه نوع شخصی است، به تدریج یک موجود انسانی مبدل می‌شود. همه این ویژگی‌ها را از طریق فراگرد اجتماعی شدن بدست می‌آورد. روانشناسی شخصیت-این فراگرد ، یادگیری او را از حالت حیوانی به شخصیت انسانی تغییر می‌دهد. به عبارت دقیق‌تر ، هر فرد از طریق فراگرد اجتماعی شدن ، هنجارهای گروههای خود را می‌آموزد تا اینکه یک خود مشخص که او را بی‌همتا می‌سازد، پدید می‌آید. شاید بتوان گفت که تشکل تصور خود ، مهمترین فراگرد در رشد شخصیت به شمار می‌رود.

نکات:
روانشناسی شخصیت مجموع کیفیت های موروثی و اکتسابی است که خصوصیات فرد بوده و او را منحصر به فرد می کند. شخصیت هر انسان همان چیزی است که رفتار او را شکل و جهت می بخشد، شاید بتوان این تعریف کلی از روانشناسی شخصیت را از دیدگاه قرآن کریم به حساب آوریم، این مطلب را از سوره ی مبارکه ی »اسراء« آیه ی 34 استنباط می کنیم: » قُل کُلُّ یَعمَلُ عَلَی شاکِلَتِهِ فَرَبُّکُم أعلَمُ بِمَن هُوَ أهدَی سَبِیالً « » بگو هر کس بر حسب ساختار )روانی و بدنی( خود عمل می کند و پروردگار شما به هر که راه یافته تر باشد داناتر است «.

 


 

مشاهده لینک pdf مقاله:روانشناسی شخصیت

مطالب مرتبط

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

https://keramatzade.com/The-rationale-of-attracting-wealth-with-the-law-of-attraction

آن‌وقت به‌طور یقین نسبت به پول احساس خوبی دارد.

اگر نگاهی به دنیای اطرافتان بی اندازید، خواهید دید که بیشتر مردم نسبت به پول احساس خوبی ندارند، زیرا بیشتر پول و ثروت دنیا دست حدود 10 درصد از مردم است.

تنها تفاوت میان ثروتمندان وسایرین این است که آن‌ها نسبت به پول بیش از آنکه احساسات بد نشان دهند، احساسات خوب بروز می‌دهند. به همین سادگی؛  جذب ثروت همین است.
مقاله مرتبط:قانون جذب ثروت

قانون جذب ثروت چگونه عمل می کند؟

در قانون جذب ثروت مهم نیست که کار شما چیست. شما اگر این قوانین را به کار ببرید، قطعاً در زمینه ثروت به رشدی فراتر از آنچه الان به ذهنتان می رسد خواهید رسید.


چگونه با قانون جذب ثروت ، ثروتمند شویم ؟

یکی از قوانین ثروت این است که یا عاشق کاری باشید که انجامش می دهید و یا کاری انجام دهید که عاشق اش هستید. حس خوب شما باعث می شود کارایی شما چند برابر شود.بتوانید ایده های خوب در کسب و کارتان پیاده سازی کنید و ایده ها را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید. چرا که ایده وقتی به سراغ شما می آید که کارتان را در قلب تان داشته باشید و به کار خودعشق بورزید. اگر در کارتان عشق نباشد، انرژی و انگیزههم نیست.

 

رموز حذب ثروت با قانون جذب


یکی دیگر از قوانین جذب ثروت که به عقیده من هیچ روش سریع تر دیگری برای جذب ثروت وجود ندارد این است که بابت هر پولی که وارد زندگی تان میشود شکرگذار باشید. کسانی که شکرگذارنیستند بدترین وضعیت مالی را دارند.


   برای جذب ثروت آنچه را دوست دارید، انجام دهید.

هیچ حسی در کاری که از آن متنفرید، وجود ندارد! اگر در حال حاضر کاری را که انجام می دهید دوست ندارید راهی برای لذت بردن از آن بیابید. دنبال کردن آنچه نسبت به آن شور و اشتیاق دارید،بزرگ ترین راز جذب ثروت است. دانی داچ، دونالد ترامپ، بیل گیتس و بسیاری از افراد موفق دنیا هم بر این باورند که «شور و اشتیاق» در کنار مواردی که گفته شود، جواز استقلال مالی شماست.

مندرزندگی کاری خودم، وقتی برای شرکت هایی کار می کردم که کارم را دوست نداشتم، راه هایی برای آنچه دوست دارم، پیدا می کردم؛ برای مثال اولین کتابم را در ساعت ناهار در چنین شرکت هایی نوشتم. آخر هفته ها هم کتابم را می فروختم. 

با گذشت زمان، انجام دادن کار مورد علاقه ام تمام زندگی ام شد و امروز هر لحظه از زندگی ام شگفت انگیز است. دوست دارید چه کاری انجام دهید؛ حتی اگر برای آن هزینه ای دریافت نکنید؟ این سرنخی برای آنچه باید انجام دهید است و البته یافتن راه هایی که باید صرف آن کنید.
شما می توانید با دوست داشتن، پول بیشتری جذب کنید.

در نهایت منتظر موفقیت باشید! انتظار این را داشته باشید که همین الان پول جذب کنید و بگویید: «تعجب می کنم این همه پول امروز چگونه به سمتم می آید؟!»

این امر مغز شما را نسبت به یافتن فرصت ها هوشیار نگه می دارد و شما پس از آن به اقدامی جسورانه دست می زنید.

مقاله مرتبط:چگونه از طریق قانون جذب ثروتمندشویم؟

    سرمایه گذاری کنید تا جذب ثروت کنید


.ممکن است شما فکر کنید که شرط موفقیت در سرمایه گذاری داشتن مقدار زیادی پول است اما سرمایه گذاری موفق اصولا هیچ ربطی به میزان پولشما ندارد.

برای اینکه بتوانید خوب سرمایه گذاریکنید باید خوب فکر کنید و از پول و دارائی های خود به بهترین نحو استفاده کنید. هنگامی که شما تصمیم بهسرمایه گذاری می گیرید قبل از هر چیزی باید امنیت سرمایه خود را تامین کنید.

 

رموزجذب ثروت با قانون جذب

منظورازتامین امنیت پرهیز از هرگونه سرمایه گذاری در مکانهائی است که هیچ تضمینی برای موفقیت سرمایه گذاری ندارد.

    ارباب پول خود باشید

آیا تا بحال فکر کرده اید که به چه دلیلی پول خرج می کنید؟ شما به چهار طریق از پول خود استفاده می کنید.

1- آن را خرج می کنید. 2- پس انداز می کنید. 3- سرمایه گذاری می کنید. 4- یا اینکه پول خود را می بخشید.

سوالی که ممکن است شما از خودتان بپرسید این است که چطور می توانید خلاقانه پول خرج کنید, یعنی هم خوب خرج کنید و هم خو پس انداز کنید؟

برای رسیدن به جواب این سوال
قبل از هرچیز باید مشخص کنید که شما چه نوع پول خرج کنی هستید؟ برای بعضی ها پول خرج کردن یه نوع تفریح است, بعضی ها هم برای پز دادن پول خرج می کنن. حتی ممکنه آدم هایی هم پیدا بشن که به پول خرج کردن معتاد شده باشند. به هر حال و به هر دلیلی که پول خرج می کنید فراموش نکنید که برای ثروتمند شدن باید ارباب پول خود باشید و به اواجازه ندید که هر کاری دوست داره بکنه.


   سپاسگزار باشید ثروت فعلی باشید

به خاطر پول و ثروت فعلی خود شکرگزار باشید؛ حتی اگر ثروت چندانی ندارید! خواهید دید که پول بیشتری جذب خواهید کرد. حس قدردانی سیگنالی می فرستد که برای شما چیزهای بیشتری برای شکرگزاری به ارمغان می آورد.
با آنچه در این لحظه می تواند برای آن سپاسگزار باشید، شروع کنید. من خانه ای نداشتم  و در حالی که فقر را تجربه می کردم این تمرین را با سپاسگزاری برای داشتن یک مداد شروع کردم! وقتی منحس سپاسگزاری واقعی را تجربه کردم، حس و انرژی آن به زندگی ام منتقل شد و سپاسگزاری ام را بیشتر و بیشتر گسترش دادم. امروز موارد بسیار زیادی برای سپاسگزاری دارم؛ از خانه و ماشینگرفته تا کلکسیون گیتارم؛ اما همه این ها با یک مداد شروع شد. به اطراف نگاه کنید و از خود بپرسید: «همین الان برای چه چیزی سپاسگزارم؟»: و سپس حس سپاسگزاری را تجربه کنید.

 

مشاهده لینک pdf مقاله:رموز جذب ثروت با قانون جذب

مطالب مرتبط

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

کتاب الکترونیکی تو ثروتمند زاده شده ای-باب پراکتور

کتاب الکترونیکی تو ثروتمند زاده شده ای-باب پراکتور

بدون شک باب پراکتور استاد کنترل ذهن و برنامه‌ریزی ضمیر ناخودآگاه است. باب پراکتور از کاری که در آن مهارت زیادی دارد، یعنی برنامه‌ریزی ضمیر ناخودآگاه، در کتاب "تو ثروتمند زاده شده ای" استفاده کرده است و نشان داده است برای دستیابی به ثروت باید ابتدا ذهنیت ثروت را در خود ایجاد کنیم

کتاب صوتی نگران نباشید،پول درآورید

کتاب صوتی نگران نباشید،پول درآورید

در این کتاب کاملا استثنایی، ریچارد کارلسون 100 کلید ثروتمند شدن را به شما می‌آموزد. این کتاب با تمرکز کاملا ویژه بر روی کـسب درآمد بیشتر و ثروتمند شدن، راه‌های عملی را ارائه می‌دهد که هر فردی با بکارگیری آن‌ها به راحتی می‌تواند میزان ثروت و سرمایه خویش را چندین برابر افزایش دهد و آنچه را که سالیان سال به دنبالش بوده است، بدست آورد.» به خاطر داشته باشید مسافرت یک هزار کیلومتری با قدم اول آغاز می‌شود، ببخشید و ببخشید و ببخشید، جادوی عدم وابستگی را بیاموزید، اشتیاق آرام را تجربه کنید، جادوی عدم وابستگی را بیاموزید و...

کتاب صوتی قانون جذب ثروت

کتاب صوتی قانون جذب ثروت

این کتاب به ما میگوید،مهمترین عاملی که نمی توانیم پول درآوریم,عدم درک این است که: هر ذره در جهان هستی، شامل هم خواسته و هم ناخواسته است و اصل و اساس قانون جذب این است که شما با توجه کردن به هر چیزی، آن را به زندگی‌تان دعوت می‌کنید، نه با فکر کردن به آن

کتاب صوتی راز ثروت

کتاب صوتی راز ثروت

اگر فیلم راز  را دیده باشید، در ابتدای فیلم، خانم راندا برن به نسخه قدیمی کتابی اشاره می‌کند که رازی را به او فهماند و این راز زندگی‌ مالی‌اش را به کلی تغییر داد. رازهایی که در آن کتاب بود خانم راندا برن را از درماندگی و آن وضعیت سخت زندگی به ثروت و خوشبختی رساند. “کتاب راز ثروت ” همان کتاب است. وقتی این کتاب را می‌خوانی، متعجب می‌شوی از اینکه والاس واتلز، نویسنده کتاب، بیش از صد سال پیش، چقدر دقیق، اصول ثروت  را درک و بیان نموده است.

کتاب صوتی موفقیت نامحدود در20 روز-آنتونی رابینز

کتاب صوتی موفقیت نامحدود در20 روز-آنتونی رابینز

کتاب صوتی موفقیت نامحدود در 20 روز اثر آنتونی رابینز، مدرس – سخنران و مربی موفقیت است که میشه این کتاب رو معروف ترین و بهترین کتاب رابینز در ایران دونست. به جرات می توان گفت که کتاب موفقیت نامحدود در 20 روز بهترین کتابی است که از این نویسنده منت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت