https://keramatzade.com/

https://keramatzade.com/

۲۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

چگونه به راحتی انواع بیمه نامه(شخص ثالث،بدنه،مسئولیت و عمر) را انجام دهیم؟

چگونه به راحتی انواع بیمه نامه(شخص ثالث،بدنه،مسئولیت و عمر) را انجام دهیم؟

 

بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو

یکی از رایج ترین انواع بیمه نامه شخص ثالث اتومبیل است. راننده که باعث خسارت مالی و یا جانی می شود که شخص ثالث است. بیمه شخص ثالث در اصل یک شکل از بیمه مسئولیت خریداری شده است.تمامی خودروها به اجبار موظف به انجام بیمه شخص ثالث می باشند(حتی خودروهای توقیفی و در پارکینگ). 

بیمه یکی از مهمترین و ضروری ترین خدمات هر جامعه و کشور است و همه مردم با توجه به فعالیت اجتماعی خود با یک یا چند نوع بیمه سروکار دارند. مدیر بیمه در کمترین زمان و مناسب ترین قیمت بیمه را به شما معرفی می کند و در تمام مراحل، پشتیبانی آنلاین کارشناسان خود را برای شما فراهم خواهد کرد و از لحظه سفارش بیمه، تا لحظه تحویل بیمه نامه درب منزل یا محل کار با شما خواهد بود.

گزینه های زیادی برای دریافت قیمت انواع بیمه نامه ها اعم از بیمه نامه شخص ثالث و بیمه نامه بدنه خودرو و بیمه عمر و زندگی و سایر بیمه نامه ها وجود دارد. شما می‌توانید حضورا به یکی از نمایندگی‌های بیمه ایران مراجعه کرد و قیمت بیمه خودرو و انواع بیمه نامه خود را از آنجا استعلام کنید.بیمه نامه بدنه خودرو که دارنده خودرو در برابر خطرات احتمالی ،خودروی خود را بیمه می کند و با توجه به تعهداتی که در زمان بیمه درخواست می کند در زمان خسارت پرداخت می شود.با توجه به گرانبها بودن زمان و در عصر الکترونیک شما به راحتی می توانید بصورت تلفنی و یا از طریق سایت مدیربیمه ،بیمه شوید و براحتی بدون ذره ای اتلاف وقت بیمه نامه خود را با بهترین مشاوره و برترین کیفیت بیمه ایران دریافت نمایید. 

بیمه عمر و زندگی از دیگر بیمه های پر طرفدار در کشور می باشد که دارای مزایای زیادی از جمله بازنشستگی و مستمری می باشد. بدین صورت که شما با انتخاب یک از گزینه ها ،ماهیانه مبلغی بصورت پنج ساله یا ده ساله تا 30 سال پرداخت کرده و چنذین برابر مبلغ پرداختی دریافت خواهید کرد.

 

بیمه عمرو زندگی - بیمه مسئولیت مهندسین ناظر

مدیر بیمه همگام با دانش روز اقدام به راه اندازی سفارش آنـلاین واینترنتی انواع بیـمه نامـه نمـوده است. سفارش اینترنتی سریع ، آسان و مطمئن است و با ایجاد حس اعتماد، در فعالیتهای خود و ارائه خدمات با رویکرد نوآورانه و الکترونیکی نمودن صدور و مشاوره پوشش های بیمه ای نموده است.

با توجه به این که بیمه ایران قوی ترین بیمه برای پرداخت خسارت در کشور طبق آمار بیمه مرکزی می باشد،بیمه ایران نمایندگی قسوریان کد 31019 با یک دهه تجربه در امور مشاوره و انواع بیمه نامه در خدمت مردم عزیز می باشد.

 

موبایل : 09131760166                               اینستاگرام : modirebimeh

 تلفن : 33350499-031                                     تلگرام : bimehiran31019@

فکس : 33385976-031

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

چرا نمی توانم وزن کم کنم؟(گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت)

چرا نمی توانم وزن کنم؟ 8 دلیلی که شما عادات مناسب برای کاهش وزن ندارید

 هر کسی که در چنین شرایطی است، تعجب می کند: "چرا نمیتوانم وزن کم کنم؟ چرا من تلاش می کنم که اندام مناسب داشته باشم؟ "

اول، مهم است که برجسته شود که لاغر بودن فرد به طور خودکار کسی را سالم و مناسب نمی کند. این یک واقعیت شناخته شده است که خطرات بهداشتی در ارتباط با چاقی وجود دارد. با در نظر داشتن این موضوع، از دست دادن 5-6 کیلو می تواند وضعیت سلامت و تناسب اندام شما را بهبود بخشد.

به عنوان مثال، چربی بیش از حد می تواند باعث التهاب شود و شما در معرض آسیب به مفاصل و بافت خود قرار می گیرید. با از دست دادن و کاهش وزن، شانس خود را برای داشتن بیماری مانند آرتریت، التهاب و آسیب مفاصل شما کاهش می دهید.

اکنون که ما اهمیت کاهش وزن را مورد بحث قرار داده ایم و هشت دلیل ممکن است که چرا نمی توانم وزن کم کنم را شرح می دهیم

1. آیا برای کم کردن وزن روزتان را با صبحانه شروع میکنید؟

 

 

در اینجا موضوع مربوط به رژیم غذایی است. صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است و اگر مهمترین وعده غذایی روز نداشته باشید، احتمالا خودتان را خسته می کنید.

ممکن است فکر کنید که صرف صبحانه کمک خواهد کرد که اضافه وزن پیدا کنید.اما نخوردن صبحانه باعث می شود شما ناهار بیشتری بخورید.

 خوردن چیزی که غنی از فیبر است و با پروتئین بسته بندی شده و شما تا ناهار تحمل می کند.

2. آیا متابولیسم شما بر تناسب شما برای کم کردن وزن تاثیر می گذارد؟

 

 

چقدر سریع کالری مصرف می کنید به متابولیسم شما بستگی دارد. اگر متابولیسم شما آهسته باشد، شاید این بدان معناست که شما وزن خود را تا جایی که می خواهید از دست نمی دهید.

بسیاری از عوامل موثر بر متابولیسم شما، به عنوان مثال پیری، و یا شیوه زندگی شما موثر است. اگر شما فعالیت ندارید و نمی کنید، ممکن است عضلات شما اب شود و تحلیل بروید. در نتیجه متابولیسم شما کاهش می یابد. اگر می خواهید سرعت متابولیسم خود را افزایش دهید، وزن خود را بالا ببرید و از رژیم های کم کالری دور شوید.

3. آیا ژنتیک بر تناسب شما برای کم کردن وزن تاثیر می گذارد؟

 

 

بله، ممکن است شما متابولیسم آهسته را از والدین یا حتی پدربزرگ و مادربزرگتان به ارث برده باشید. شما نمی توانید این نوع از ارث را کنترل کنید.

متاسفانه، با متابولیسم آهسته تر، شما باید سخت تر از افرادی که متابولیسم سریع دارند وزن کم کنید.

4. آیا جنسیت شانس از دست دادن وزن شما را کاهش می دهد؟

 

 

 

بر اساس یک مطالعه، به نظر می رسد که مردان نسبت به زنان از وزن کمتری برخوردار باشند. از سوی دیگر، هنگامی که زنان وزن کم می کنند،بهتر از مردان می توانند وزن خود را ثابت نگه دارند. تفاوت های بزرگ جایی است که زنان و مردان وزن کم می کنند.

مردان ابتدا از قسمت شکمی خود وزن کم می کنند. معده و باسن سخت ترین قسمت های بدن زنان برای از دست دادن وزن و تمایل به اب کردن هستند. 

بهترین راه برای از دست دادن وزن در کنار لباس پوشیدن و ورزش، ایجاد کسری کالری است.

5. آیا قبل از رفتن به تخت غذا می خورید؟

 

 

 با خوردن قبل از رفتن به رختخواب، چربی سوزی را دشوار می سازید.

حدود دو یا سه ساعت قبل از اینکه شب بخوابید، شام بخورید. 

6. آیا تنش و استرس بر تناسب شما و کم کردن وزن تاثیر می گذارد؟

 

 

اضطراب می تواند روی وزن افراد تاثیر بگذارد. اشتهای بعضی ها هنگام اضطراب زیاد می شود، میل شدیدی به خوراکی های چرب و شیرین پیدا می کنند و چاق می شوند اما عده ای هم هنگام اضطراب اشتهایشان کم می شود، وزن کم می کنند و لاغر می شوند.

اضطراب نقش مستقیمی بر روی سلامت افراد دارد ، یکی از اصلی ترین تاثیرات آن بر روی وزن فرد می باشد. برخی افراد در زمان استرس اشتهای زیادی پیدا می کنند و تمایل به خوردن مواد غذایی چرب دارند ، برخی نیز در زمان استرس نمی توانند غذا بخورند و همین موضوع باعث کاهش وزن آنها می شود.

7. بی خوابی عامل چاقی و کم نکردن وزن

 

 

گاهی اوقات زمانی که شما نگران هستید یا از بیماری خاصی رنج می برید، ممکن است دچار بی خوابی شوید. این می تواند بر میزان متابولیسم و ​​همچنین میزان انرژی شما تأثیر بگذارد.

افرادی که در شبانه روز 8.5 ساعت می‌خوابند دوبرابر بیشتر از افرادی که 5.5 ساعت می‌خوابند چربی خود را از دست می‌دهند.همچنین نداشتن یک خواب آرام و خوب می‌تواند سطح هورمون لپتین که مسئول احساس سیری در بدن است را کاهش دهد.

8. آیا تیرویید بر کم نکردن وزن موثر است؟

 

 

یک تیروئید کم فعال می تواند بر از دست دادن وزن تاثیر بگذارد. این بیماری به عنوان "کم کاری تیروئید" شناخته می شود.

یک تیروئید بیش از حد فعال  افزایش وزن را تحت تاثیر قرار می دهد، نه از دست دادن آن.

با کم کاری تیروئید، بدن شما آب و نمک را حفظ می کند. اختلال کم کاری تیروئید بسیار شایع است که در نتیجه کم تولید شدن هورمون تیروئید ایجاد می شود که نشانه های شایع آن را می توان خشکی پوست ، افزایش وزن ، ریزش مو ، افسردگی ، نامنظمی قائدگی ، فراموشی ، خستگی ، گرفتگی عضلات ،سرما خوردگی ، یبوست ، بر شمرد اما چیزی که از همه مهم تر است چاقی است.

 

جمع بندی

 

 

عوامل متعددی وجود دارد که بر میزان دریافت یا کاهش وزن تاثیر می گذارد. برای به دست آوردن بهترین شانس برای از دست دادن وزن به طور موثر، شما باید هدف این عوامل شناسایی و کنترل کنید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که همه چیز در مورد آنچه که می خورید نیست. در حالی که رژیم غذایی در فرایند از دست دادن وزن مناسب است، تنها عامل در هنگام از دست دادن وزن نیست. شما به یک برنامه تناسب اندام متعادل نیاز دارید که شامل رژیم غذایی و ورزش است. بیشتر افراد رژیم غذایی خود را بدون برنامه و انگیزه مناسب آغاز می کنند. در حقیقت برخی از دلایل محبوبی که باعث آغاز برنامه کاهش وزن می شود خارجی یا بر اساس دوره های زمانی کوتاه هستند. زمانی که تصمیم می گیرید کاهش وزن را تجربه کنید، بهتر است منبع انگیزشی قوی و قدرتمندی داشته باشید

لطفا از این راهنمایی های مفید برای کمک به کاهش وزن خود استفاده کنید و بدن خود را به رویای خود برسانید.


منبع: چرا نمی توانم وزن کم کنم؟

 چرا نمی توانم وزن کم کنم؟ عادات مناسب کم کردن وزن کم نکردن وزن


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

خوردن آب بیشتر برای سلامتی چگونه می توان مصرف کرد؟(گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت)

 آب بیشتری چگونه برای سلامتی می توان مصرف کرد؟

همه ما می دانیم که بدن ما بیشتر از آب ساخته شده است، این بهترین نوشیدنی برای تشنگی است و هیچ کالری، قند و هیچ نگهدارنده ندارد. 

اما پس چرا کار سختی است تا بتوانید به اندازه کافی آب بنوشید؟

به عبارت ساده، آب می تواند خسته کننده باشد.

در اینجا برخی از نکات سعی و کوشش برای افزایش خوردن اب و تمام مزایای فوق العاده ان را ارائه می دهیم

1. هدف خوردن آب را تنظیم کنید

 

 

این ممکن است بیش از حد صدق کند و حتی ممکن است به خودتان بگوید: "من پیش از این تلاش کرده ام". 

کلید تنظیم این هدف برای خودتان این است که آب واقعی را قابل مشاهده کنید.

با یک ظرف بزرگ شروع کنید. این ظرف می تواند یک ظرف شیر یا آب یا یک کوزه بزرگ باشد. آن را در بین چشم خود نگه دارید و آن را پر از آب نگه دارید. آیا این ظرف آب در دفتر شما، در آشپزخانه خود و یا صندلی مسافر خود در ماشین شما می باشد؟ اما نکته این است که این را به عنوان یادآوری شما در طول روز داشته باشید.

یک هدف را تعیین کنید که هر روز 10 لیوان آب را مصرف کنید.

آب 100٪ فاقد کالری است، به سوزاندن بیشتر کالری کمک می‌کند و اگر پیش از غذا مصرف شود حتی می‌تواند اشتها را فروکش نماید.

چنانچه آب را جایگزین نوشیدنی‌های حاوی شیرین کننده نمائید، مزایای آن حتی بیشتر هم می‌شود. راهی خیلی ساده برای کاهش شکر و کالری.

با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستید و باید میزان چشمگیری از وزن خود کم نمائید، علاوه بر نوشیدن آب کارهای دیگری نیز باید انجام دهید

2. اضافه کردن طعم به آب

 

 

 ما به طعم و مزه عادت داریم.

آب طعم‌ دار به عنوان گزینه‌ای عالی برای آن دسته از افرادی که مایل به نوشیدن آب ساده نیستند، پیشنهاد می‌شود. انواع مختلف آب طعم‌دار، با طعم‌های گوناگون و جذاب می‌توانند راه حلی خوشمزه و دلچسب برای فراری‌ها از نوشیدن آب باشند و این افراد را با نوشیدن آب، آشتی دهند.

آب‌های طعم‌دار، نه تنها بی اشتهایی شما به نوشیدن آب را برطرف ساخته، بلکه دارای خواص زیادی هستند که ضمن نوشیدن آب، از آن‌ها نیز بهره‌مند خواهید شد

ایجاد آب های تزریقی یک راه عالی برای ساخت یک نوشیدنی خوشمزه است که هنوز هم تمام مزایای آب ساده را فراهم می کند! اضافه کردن انواع توت ها، گیاهان (مانند نعناع، ​​رزماری یا ریحان)، خیار، مرکبات، یا خربزه می تواند راهی عالی برای خوردن آب خسته کننده باشد و به شما احساس فوق العاده ای می دهد.

آب های تزئین شده در تمام طول روز نگه داشته می شود و در طول روز بیشتر خوشمزه تر می شود! استفاده از آب های تزیین شده باعث تامین آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها / مواد معدنی می شود.

 

3. آب را سرد نگه دارید

 

 

شیشه ای واقعا سرد و یخ زده معمولا جذاب تر از یک شیشه گرم است. اضافه کردن یخ به آب  یک نوشیدنی دلچسب را ایجاد می کند که فریاد می زند "حالا من را بنوش"!

به خصوص در تابستان زمانی که درجه حرارت به بالاترین بی حد و حصر می رسد، آب بهترین نوشیدنی عالی خنک کننده است.

بعضی افراد نیز که به یخ ارادت خاصی دارند می‌توانند به صورت غیر مستقیم یخ را درون نوشیدنی قرار داده تا سرمای یخ باعث خنک شدن مایعات گردد، مثلاً می‌توانیم تکه‌های یخ را در مشمع یا ظرف کوچکی ریخته و آن‌را درون نوشیدنی یا ظرف آب قرار دهیم یا این که از سیستم‌های دوجداره که یخ در یک جدار آن قرار می‌گیرد استفاده نماییم.

نکته مهم دیگری که در این خصوص باید رعایت شود، نخوردن چیزهای بسیار سرد یا گرم است بنابراین توصیه می‌شود آب خیلی سرد نیز نیاشامید. در این زمینه بوعلی سینا می‌فرماید: آب یخ خوردن، ضرر خود را اگر در جوانی نشان ندهد، در پیری حتماً ضربه‌اش را به تو خواهد زد

 

4. از نی برای خوردن آب استفاده کنید

 

 

 بسیاری از مردم در هنگام نوشیدن مقدار زیادی آب با نی خیلی موفقترند.نوشیدن با نی باعث می‌شود که نوشیدنی خود را سریع تر به پایان برسانید. هنگامی که از نوشیدنی های سالم مانند آب استفاده می‌کنید، می‌تواند شما را تشویق کند که فنجان خود را دوباره و به طور مکرر پر کنید و در نهایت آب بیشتری در طول روز بخورید. نوشیدن با نی می‌تواند به میزان قابل توجهی زمان قرارگیری دندان‌هایتان در معرض اسید را کاهش دهد

5. آب را با خود حمل کن

 

 

همیشه آب خود را در نزدیکی نگه دارید. آن را در ماشین، کار، جلسات، ورزشگاه، مرکز خرید و در همه جا با خود داشته باشید. بطری آب خود را به عنوان یک پسوند از لباس خود بشمارید.

داشتن بطری آب با خود، بهانه ای برای ننوشیدن نخواهید داشت. 

6. از یک برنامه خوردن آب استفاده کنید

 

 

نیاز به آب بیشتری دارد؟ یک برنامه برای آن وجود دارد.

شرکت های بی شماری برنامه هایی ساخته اند که از طریق روش های خلاقانه برای مصرف آب مردم استفاده می کنند.

همه ما می‌دانیم که آب یکی از حیاتی‌ترین عناصر برای ادامه زندگی بشر است و 65 درصد از وزن یک انسان را تشکیل می‌دهد. همچنین نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز موجب شادابی و زیبایی هر چه بیشر پوست و مو می‌شود؛ اما شاید اکثر اوقات موفق به مصرف مقدار آب مورد نیاز بدن خود نشویم، اپلیکیشن water drink reminder برنامه‌ایست که نوشیدن آب را به شما یادآوری می‌کند.

با نصب اپلیکیشن water drink reminder آب را به اندازه نیاز بدنتان مصرف کنید.

می‌توانید این برنامه مفید را به صورت کاملا رایگان بر روی پلتفرم‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید نصب و راه‌اندازی کنید.

7. ایجاد یادآوری خوردن آب

 

 

اکثر ما امروز از طریق تقویم مجازی عمل می کنیم. با ایجاد یادآوری و تنظیم زنگ موبایل به عنوان یادآوری برای نوشیدن آب در طول روز داشته باشیم.

این یادآورها را هر ساعت تنظیم کنید و خاص باشید! اگر میخواهید دو لیوان در ساعت بخورید باید موبایل خودتان را هر از نیم ساعت کوک کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی‌دانید روزانه به چه میزان آب نیاز دارید و یا در مصرف آب سهل‌ انگاری می‌کنید با نرم افزار به‌ راحتی می‌توانید میزان آب مورد نیاز روزانه خود را محاسبه کنید.

نزدیک به 60 درصد از وزن هر فردی را آب تشکیل می‌دهد. این ماده حیاتی نقش بسزایی در دفع مواد سمی از بدن ایفا می‌کند؛ برای همین هم نباید در مصرف آن سهل‌انگاری کرد.

کمبود آب بدن می‌تواند موجب بروز بیماری‌هایی نظیر گاستریت، سوزش سر دل یا رفلاکس، کولیت، یبوست، آرتریت، فشارخون، آسم و آلرژی و حتی افزایش کلسترول شود.

پایان افکار

 راه اندازی خود برای موفقیت در خوردن آب، کلید ایجاد عادات جدید است.در واقع  شیوه زندگی شما مناسب خواهد بود و احتمالا به مدت طولانی ادامه خواهد یافت.

آب خوردن به صورت ناشتا یکی از مهمترین رازهای زیبایی و سلامت بدن است که ژاپنی ها به آن اعتقاد زیادی دارند.نوشیدن آب پیش از صرف صبحانه فواید بسیاری برای سلامت و پیشگیری از بیماری ها دارد.ما اغلب برای نوشیدن آب، بعد از غذا یا بعد از خوردن چیزی تند، عجله می کنیم. اما آیا می دانستید که دقیقا چه موقع باید آب بنوشید؟ پاسخ آن معده خالی است.

اگر رژیم غذایی داشته باشید، نوشیدن آب با معده خالی می تواند به رژیم غذایی شما کمک کند چون می تواند متابولیک را تا نزدیک به 25 درصد افزایش دهد. بالا بردن متابولیسم به هضم سریع تر غذا کمک می کند و این به کاهش وزن در دراز مدت کمک می کند. همیشه ترجیح داده می شود حداقل چهار لیتر آب برای بهترین نتیجه بنوشید

 

 

 بیشتر از آنچه می توانید آب بخورید. نوشیدن مقدار زیادی آب راحت ترین راه برای داشتن پوست صاف و درخشان است. معمولا به خاطر تجمع سموم موجود در بدن، لکه های سیاه یا تیره روی پوست ایجاد می شوند. آب می تواند به دفع این سموم ناخواسته از بدن کمک کند. حرکات منظم روده به داشتن پوست تمیز و شفاف کمک می کند. خواص آب برای پوست و مو ثابت شده است و به خصوص به صورت ناشتا برای موها بسیار مفید است پس نوشیدن مقداری آب باعث تغذیه موها می شود. یک چهارم وزن موها را آب تشکیل می دهد؛ بنابراین اگر بدن آب کافی دریافت نکند موها خشک و شکننده می شوند.

سایر نوشیدنی‌ها (از جمله نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند چای و قهوه) نیز به حفظ تعادل مایعات در بدن کمک می‌کنند و بیشتر مواد غذایی نیز دارای آب هستند.

مصرف آب برای تضمین حرکات مفاصل، ماهیچه ها و لیگمان ها بسیار مهم است. توصیه می شود هر روز صبح آب نوشیده شود تا رطوبت کافی به بدن برسد و انرژی روزانه تامین شود. افرادی که به طور منظم فعالیت ورزشی انجام می دهند باید مقدار بیشتری آب بنوشند تا کاهش آب بدن طی تمرینات جبران شود.

برای اینکه مطمئن باشید مصرف آب در طول روز کافی بوده است باید وزن بدن را بر 30 تقسیم کنید تا مقدار آب به لیتر مشخص شود. شخصی که 50 کیلو وزن دارد باید روزانه 2 لیتر آب بنوشد.

منبع: خوردن آب

 خوردن آب سلامتی


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

ایجاد شادی با 13 روش شگفت انگیز که می توانید عادت کنید(گروه تحقیقاتی و اموزشی کرامت)

ایجاد شادی با 13 روش شگفت انگیز که می توانید عادت کنید

بعضی از مردم بدون توجه به اینکه چه اتفاقی برای آنها رخ می دهد خوشحال هستند. آنها همیشه یک چشم انداز مثبت در زندگی دارند. به نظر می رسد که آنها بیشتر از من و شما لذت می برند و روابط آنها با مردم به طریقی که فقط تصور می کنیم رشد می کند. خوب معلوم است که هیچ شگفتی خاصی برای خوشبختی وجود ندارد. درست مثل هر چیز دیگری ایجاد شادی،که ما باید یاد بگیریم که عادت کنیم. 13 رفتار زیر برای ایجاد شادی به زندگی روزانه خود اضافه کنید 

1.  چشم انداز خود را برای ایجاد شادی تغییر دهید

 

 

دلایل زیادی برای ایجاد شادی و خوشحالی وجود دارد. چیز جالبی در مورد ایجاد شادی و احساس خوشحالی که وجود دارد ،وقتی که این اتفاق می افتد شما در کنترل نیستید. منتظر نباشید تا شادی به دنبال شما بیایید بلکه شما به دنبال انجام کارهایی باشید که به زندگیتان نشاط هدف و معنا بدهد. مثلا خوب است که به فکر نوشتن یک برنامه زندگی برای خود باشید. برنامه ای که در آن نکاتی درج شده که رعایت آن ها انگیزه ی شادی و نشاط را در شما زنده میکند.مواردی از این قبیل عشق ورزیدن بالا بردن سطح سلامتی و نشاط بچه ها تحکیم روابط دوستانه بودن فردی مجرب و قابل اعتماد تکیه گاهی مطمئن برای افراد کم تجربه و نا آزموده و بدین ترتیب داشتن زندگی پر محتوا..

2.  ایجاد شادی در نور خورشید

 

 

نور خورشید سبب ایجاد شادی و ما را خوشحال می کند اشعه ماوراء بنفش به پوست آسیب می رساند و بدن شروع به تولید ویتامین D می کند (کمبود ویتامین D با افسردگی همراه است. هنگامی که نور خورشید به چشم شما می رسد، آن را به مغز شما نشان می دهد تا ترشح ملاتونین (هورمون ای که به خواب شما کمک می کند) را کاهش دهد و ترشح سروتونین (هورمون مرتبط با شادی و بیداری) را افزایش دهد. همه اینها به چه معنی است؟ گرفتن خورشید بیشتر باعث ایجاد شادی و خوشحالی شما خواهد شد. اگر حداقل روزی 15 دقیقه در معرض تابش خورشید قرار نگیرید، بهتر است که سعی کنید بیشتر از آن برای ایجاد شادی استفاده کنید.

اگر شما برنامه ای داشته باشید که مشتاقانه در انتظار انجامش باشید، انتظار انجام آن می تواند روز شما را تا موقع انجام آن کار با نشاط و پر کند(انرژی مثبت). این برنامه نباید حتما برنامه شلوغ و حجیمی باشد بلکه می تواند در یک پیک نیک خانوادگی با غذا خوردن با یک دوست خوب خلاصه شود. حداقل هر سه هفته یک بار یک برنامه تفریحی این چنینی در تقویمتان ثبت کنید شما می توانید در انتظار شادی بودن را تجربه کنید.

3.  یک لیست زندگی برای ایجاد شادی ایجاد کنید

 

 

لیست های زندگی بسیار جذاب هستند. در واقع زندگی متغییر و الهام بخش است. تغییر ممکن است ترسناک به نظر برسد. مخصوصا زمانی که فکر می‌کنید فرآیند تغییر و تبعات آن را به خوبی می‌شناسید. اما تغییر خود نوعی ثبات است. تغییر چیزی است که همواره در سراسر زندگی وجود دارد و می‌شود روی آن حساب باز کرد.به یاد داشته باشید که زندگی جریانی از تغییرات دائمی است. برنامه‌های زندگی خود را با تغییرات هماهنگ کنید و اساسا خود مولد تغییر باشید. از تغییر نهراسید. ما در دنیایی سرشار از تغییرات زندگی می‌کنیم. به اهداف خود فکر کنید و زندگی‌تان را در راهی صرف کنید که از آن احساس سربلندی و موفقیت می‌کنید. همین حالا دست به تحولی بزنید که نیاز دارید.

4. یک سرگرمی جدید برای ایجاد شادی بیاموزید

 

 

سرگرمی راه های سرگرم کننده برای تجربه و ایجاد شادی است. سرگرمی‌های شما می‌توانند موارد زیادی درباره آن چیزی که واقعا موجب شادی شما می‌شود، نشان دهند.این که آیا شما عاشق آشپزی، بازی، رنگ، و یا هر چیز دیگری هستید، لذت یادگیری یک سرگرمی جدید یکی از لذت بخش ترین تلاش هایی است که می توانید انجام دهید. هنگام شروع یک سرگرمی جدید، تمرکز بر ایجاد شادی فقط تجربه جدید است. زمانی که پیاده‌روی می‌کنید، به ورزش مشغول هستید و یا به کارهای دیگر در اوقات فراغت خود می‌پردازید، به این فکر کنید که چه چیزی می‌تواند برای شما شادمانی را به ارمغان آورد. خوشبختی خود را در چه چیز می‌یابید. اوقات فراغت خود را با چه کاری پر می‌کنید؟ شاید آن کار، منبع انگیزه و الهام شما برای زندگی توام با نشاط و سرزندگی باشد.

5. تمرکز بر قدردانی و ایجاد شادی

 

 

یادگیری برای نشان دادن تقدیر و تشکر از آنچه که دارید، به خودی خود پاداش است. افرادی که قدردانی می کنند ، سپاسگزار هستند و شادتر هستند و چشم انداز مثبتتری در زندگی دارند. با یک آزمایش ساده شروع کنید. هر شب قبل از رفتن به رختخواب، چیزی را که در طول روز برای شما ایجاد شادیمی کند را بنویسید. 

خبر خوب این است که همیشه فرصت‌های تازه‌ای برای خوشحالی وجود دارد. تصور کنید که زندگی همانند یک ایستگاه مرکزی بزرگ است و در این ایستگاه شاد شدن در زمان خاصی به جایگاه می‌آید. احتمال این وجود دارد که فرصت برای خوشحال شدن قبلا فرا رسیده باشد. گاهی اوقات خوشحالی در مقابل چشمان شما است و شما به هر دلیلی نمی‌توانید تمرکز خود را بر روی آن متمرکز کرده و از آن قدردانی کنید.

صرف نظر از آنچه در اطراف شما اتفاق می‌افتد، شما می‌توانید خوشحال‌تر، بهره‌ورتر بوده، موفقیت را به سمت خود جذب کرده و در طول فرایند از زندگی خود لذت ببرید. هنگامی که شما تمرکز و شیوه تفکر خود را تغییر دهید، هنگامی که این تغییر اتفاق بیافتد، زندگی تغییر می‌کند.

6. مراقبه و مدیتیشن برای ایجاد شادی

 

 

من مراقبه را به عنوان معنوی نمی بینم. من آن را به عنوان درمانی می بینم. 

در این عصر مدرن ، مدیتیشن ابزار کمکی است. چگونه مدیتیشن به شما کمک کند ؟” ” شما را آرام می کند احساس می کنید بیشتر از محیط اطراف خود آگاه هستید،” تمرین مدیتیشن باید به طور منظم انجام گیرد.محققان همچنین نشان می دهند که مدیتیشن یک ابزار بسیار قدرتمند شفا دهنده ای است.آیا می دانید که دانشمندان ادعا می کنند که با مدیتیشن می توانید فعالیت مغز خود را تغییر دهید و ایجاد شادی کنید

 

7. با ترس خود ایجاد شادی کنید

 

 

شروع به مقابله با ترس های خود کنید. شما خودتان را قوی تر، با اعتماد به نفس و شادتر با هر گونه ترس بگیرید.این مشکل و اختلال در افراد باید به‌صورت دقیقی بررسی شود.برای مثال، فردی ممکن است خنده‌های ناگهانی و خوشحالی‌های گاه گاهش به دلیل مکانیزم دفاعی و ایجاد سدی در برابر غم بزرگی باشد که ممکن است روان او را متلاشی کند. این مکانیزم دفاعی که تمام می‌شود و فرد از لاک دفاعی خود خارج می‌شود، ممکن است غم بازگردد و فرد این حس را داشته باشد که جزو تقدیر اوست که پس از هر شادی‌ای غمی را تجربه کند

8. لبخند بیشتر برای ایجاد شادی و نشاط

 

 

بخندید تا دنیا به شما بخندد. اخلاق شوخ و روح شاد، جسم انسان را همیشه جوان و سالم نگه می دارد. زیرا شوخ طبعی و سبک روحی برای بدن آدمی در حکم نور خورشید برای گیاهان است و همانگونه که آفتاب جان تازه به گیاه می دهد سرخوشی و نشاط هم روح تازه در کالبد بشر می دمد. هر روز که از درب منزل خارج می شوی، چند نفر را می بینی که لبخند بزنند؟ یا جایی که آدمها از شادی قهقهه بزنند.. می دانم که مشکلات و فشارهای مالی و عاطفی برای همه ما به نوعی وجود دارد، اما این میان نباید از یاد ببریم، که شادی یک نعمت بزرگ است. شادی و لبخند حق همه ما و بخصوص کودکان است و این شاد بودن می تواند به رها شدن گره مشکلات کمک کند. هر روز با کمی لبخند و اندیشیدن به نکات مثبت می تواند شروع خوبی برای یک روز خوب باشد

9. ورزش منظم برای ایجاد شادی

مزایای زیادی برای ورزش وجود دارد. من مطمئن هستم که من مجبور نیستم شما را متقاعد کنم. تسکین استرس، مزایای بهداشتی و آزادی اندورفین از مزایای ورزش است. ورزش باعث می شود احساس خوبی داشته باشید. محققان معتقدند که ورزش با افزایش ترشح آندروفین باعث شادی افراد شده و می تواند افسردگی را درمان کند. ورزش متعادل می‌تواند با تغییرات شیمیایی که در بدن ایجاد می‌کند، احتمال افسردگی را کاهش دهد و باعث شادمانی بیشتر شود. انجام مداوم ورزش باعث افزایش سلامت می‌شود. بعضی تحقیقات نشان داده‌اند که ارتباطی بین آمادگی جسمانی و زندگی شادتر وجود دارد.

10.  نفی سنجی خود را در آغوش بگیرید

افکار منفی در طبیعت فراگیر هستند و اغلب باعث ایجاد زندگی منفی می‌شوند. فکرهایی که ما می‌کنیم دو برابر رشد می‌کنند و افکار ما بر سلامت ما تأثیر می‌گذارند. پس باید برای رهایی از افکار مزاحم چاره اندیشید. ما قطعاً نمی‌توانیم یک زندگی مثبت را با چهارچوبی از افکار منفی در ذهن خود داشته باشیم. در برخی موارد، برای چنین افرادی که دارای افکار منفی هستند، ممکن است آرزوی خوبی برای ما نداشته باشند.

11. چالش برای ایجاد شادی

 

 

با به چالش کشیدن خود در راه هایی که قابل دستیابی است اما نیاز به کار دارند، شما همچنان به سختی کار می کنید و خود را بهبود می بخشید. اهداف چالش برانگیز را تنظیم کنید و سپس برنامه های واقع گرایانه ای را برای رسیدن به آنها ایجاد کنید. هر دستاوردی گامی دیگر بر روی پله ها به سویایجاد شادی می باشد.

12. وقت برای ایجاد شادی و خوشحالی

 

 

خوشحال بودن و زندگی شاد داشتن هدف همه‌ی انسان‌هاست، هرچند گاهی آن‌قدر درگیر مشکلات و سختی‌های زندگی روزمره می‌شویم که فراموش می‌کنیم کمی هم شاد باشیم! شاد بودن کار سختی نیست ولی آن‌قدرها هم آسان نیست. اگر به این باور برسیم که داشتن روحیه‌ی خوب و نگاه مثبت به زندگی به ما کمک می‌کند با توان و قدرت بیشتری با مشکلات مقابله کنیم، آن‌وقت تمام تلاش خود را برای رسیدن و ایجاد شادی به‌ کار می‌گیریم.

 

13. تاثیر وضعیت و تنفس عمیق بر ایجاد شادی

 

 

 شانه های خود را باز کنید و نفس عمیق بکشید. چند بار دیگر آن را انجام دهید.وضعیت و تنفس تأثیر عمیقی بر چشم انداز شما در زندگی دارد. در عرض چند لحظه، تنفس های ضعیف می توانند زندگی شما را از بین ببرند. تمرکز خود را بر روی شانه های خود قرار دهید و در هر زمانی که ممکن است نفس های عمیق بکشید و در طول روز شادتر باشید.

شما چه گام هایی برای ایجاد شادی عادت دارید؟ 

منبع: ایجاد شادی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

زنجبیل

11 مزایای بهداشتی زنجبیل اثبات شده است

زنجبیل در میان سالمترین (و خوشمزه ترین) ادویه جات بر روی این سیاره است.

این مواد حاوی مواد مغذی و ترکیبات زیست فعال است که دارای مزایایی قوی برای بدن و مغز شما هستند.

در اینجا 11 مزیت سلامتی زنجبیل که توسط تحقیقات علمی پشتیبانی می شوند توضیح می دهیم

1. زنجبیل حاوی گینگرول، ماده ای با خواص دارویی قدرتمند است

 

 

زنجبیل گیاه گلدار است که از چین تولید شده است.

این متعلق به خانواده Zingiberaceae است، و نزدیک به زردچوبه مربوط است.

ریزوم (بخش زیرزمین ساقه) بخشی است که معمولا به عنوان ادویه استفاده می شود. این اغلب به نام زنجبیل ریشه یا به سادگی زنجبیل نامیده می شود.

زنجبیل سابقه بسیار طولانی در استفاده از انواع مختلف طب سنتی / پزشکی جایگزین دارد. این دارو برای کمک به هضم، کاهش تهوع و کمک به مبارزه با آنفلوانزا و سرماخوردگی مورد استفاده قرار گرفته است.

زنجبیل را می توان  تازه، خشک، پودر، یا به عنوان یک روغن یا آب استفاده کرد، و گاهی اوقات به غذاهای فرآوری شده و لوازم آرایشی اضافه می شود.

عطر و طعم منحصر به فرد زنجبیل از روغن های طبیعی آن است که مهمترین آن ژنرال است.

Gingerol ترکیب اصلی زیستی در زنجبیل است و مسئولیت بسیاری از خواص دارویی آن است. دارای اثرات ضد التهابی و ضد عفونی قوی می باشد. (1 منبع قابل اعتماد)

زنجبیل ادویه ای محبوب است. یک ماده با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان قوی است.

2. زنجبیل می تواند بسیاری از انواع تهوع، بخصوص بیماری صبحگاهی را درمان کند

 

 

زنجبیل در برابر تهوع بسیار موثر است (2 منبع قابل اعتماد)

به عنوان مثال، سابقه طولانی در استفاده از آن به عنوان یک درمان بیماری دریانوردی وجود دارد. (3 منبع قابل اعتماد)

زنجبیل همچنین ممکن است تهوع و استفراغ پس از جراحی را کاهش دهد و در بیماران مبتلا به سرطان تحت شیمی درمانی استفاده گردد (منبع قابل اعتماد4، 5 منبع قابل اعتماد)

اما ممکن است موثرتر از حالت تهوع مرتبط با بارداری مانند بیماری صبحگاهی باشد.

بر اساس بررسی 12 مطالعه که شامل مجموع 1278 زن باردار، 1.1-1.5 گرم زنجبیل می تواند به طور چشمگیری علائم تهوع را کاهش دهد (6 منبع قابل اعتماد)

 قبل از مصرف مقدار زیادی در صورت بارداری با پزشک خود صحبت کنید. بعضی معتقدند که مقدار زیادی می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد، اما در حال حاضر مطالعاتی برای پشتیبانی از آن وجود ندارد.

1-1.5 گرم زنجبیل می تواند به جلوگیری از انواع حالت تهوع کمک کند. این امر در مورد بیماری های دریایی، تهوع ناشی از شیمی درمانی، تهوع پس از جراحی و بیماری صبحگاهی موثر است.

3. زنجبیل می تواند باعث کاهش درد و درد عضلات شود

 

 

 زنجبیل برای درد عضلات ناشی از ورزش موثر است.

در یک مطالعه، مصرف روزانه 2 گرم زنجبیل به مدت 11 روز به میزان قابل توجهی کاهش درد ماهیچه ای را به دنبال داشت (7 منبع قابل اعتماد)

زنجبیل اثر فوری ندارد، اما ممکن است در کاهش روز افزون درد عضلانی موثر باشد (8 منبع قابل اعتماد)

بر این باورند که این اثرات به وسیله خواص ضد التهابی تأمین می شود.

زنجبیل در کاهش روز افزون درد عضلات مؤثر است و ممکن است درد عضلانی ناشی از ورزش کاهش یابد.

4. اثرات ضد التهاب زنجبیل می تواند با استئوآرتریت کمک کند

 

 

استئوآرتریت یک مشکل سلامتی رایج است.

این شامل انحطاط مفصل در بدن است که منجر به علائم درد و سفتی مفصلی می شود.

در یک پروسه کنترل شده از 247 نفر مبتلا به استئوآرتریت زانو، کسانی که عصاره زنجبیل مصرف کرده بودند درد کمتری داشتند و نیاز به داروهای کم دردتر داشتند (9 منبع قابل اعتماد)

مطالعه دیگری نشان داد که ترکیبی از زنجبیل، بتونه، دارچین و روغن کنجد می تواند درد و سفتی بیماران مبتلا به استئوآرتریت را کاهش دهد (10 منبع قابل اعتماد)

برخی مطالعات نشان می دهد که زنجبیل در کاهش علائم استئوآرتریت موثر است، که یک مشکل سلامتی بسیار رایج است.

5. زنجبیل به طور قابل توجهی موجب کاهش قند خون و بهبود عوامل خطر بیماری قلبی می شود

 

 

 زنجبیل خواص ضد دیابتی قوی داشته دارد.

در یک مطالعه اخیر از 41 شرکت کننده در دیابت نوع 2، 2 گرم پودر زنجبیل در روز قند خون ناشتا را 12٪ کاهش داد (11 منبع قابل اعتماد)

همچنین میزان 28٪ کاهش نسبت ApoB / ApoA-I و کاهش 23٪ نشانگرهای لیپوپروتئین اکسید شده بود. اینها هر دو عامل خطر عمده برای بیماری قلبی هستند.

6. زنجبیل می تواند به درمان سوء هاضمه مزمن کمک کند

 

 

سوء هاضمه مزمن (دیسپپسی) با درد مکرر و ناراحتی در قسمت فوقانی معده مشخص می شود.

اعتقاد بر این است که تخلیه در تاخیر معده سوء هاضمه است.

جالب توجه است، زنجبیل نشان داده شده است که سرعت تخلیه معده را در افراد مبتلا به این بیماری افزایش می دهد.

پس از خوردن سوپ، زنجبیل زمان لازم برای تخلیه معده را از 16 تا 12 دقیقه کاهش می دهد (12 منبع قابل اعتماد)

در مطالعه 24 فرد سالم، 1.2 گرم پودر زنجبیل قبل از غذا، 50٪ تخلیه معده را افزایش داد (13 منبع قابل اعتماد)

زنجبیل به سرعت بخشیدن تخلیه روره و معده را افزایش می دهد، که می تواند برای افرادی که دارای اختلال گوارشی و ناراحتی مربوط به معده هستند مفید باشد.

7. پودر زنجبیل به طور قابل توجهی در کاهش درد قاعدگی موثر است

 

 

درد قاعدگی به احساس درد در یک دوره قاعدگی زن اشاره دارد. یکی از کاربردهای سنتی زنجبیل برای تسکین درد، از جمله درد قاعدگی است. در یک مطالعه 150 زن به مدت سه روز اول قاعدگی (1 گرم پودر زنجبیل در روز) دستور داده شدند و از درد انها کم شد.(14 منبع قابل اعتماد)

زنجبیل موفق به کاهش درد به طور موثر مانند  مواد مخدر مفرنام اسید و ایبوپروفن می شود.

زنجبیل برای درد قاعدگی بسیار موثر است.

8. زنجبیل سطح کلسترول را کاهش می دهد

سطح بالای کلسترول بد با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ارتباط دارد.

غذاهایی که می خورید می تواند تاثیر مهمی در سطح کلسترول داشته باشد.

در یک مطالعه 45 روزه از 85 فرد مبتلا به کلسترول بالا، 3 گرم پودر زنجبیل باعث کاهش قابل توجهی در بیشتر نشانگرهای کلسترول شد. (15 منبع قابل اعتماد)

مصرف زنجبیل کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون را نشان دادند.

 زنجبیل می تواند باعث کاهش قابل توجهی در کلسترول LDL و  گلیسرید خون شود.

9. زنجبیل حاوی ماده ای است که می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند

 

 

سرطان یک بیماری بسیار جدی است که با رشد کنترل نشده سلول های غیر طبیعی مشخص می شود.

عصاره زنجبیل به عنوان درمان جایگزین برای چندین نوع سرطان مورد مطالعه قرار گرفته است.

خواص ضد سرطان  در مقادیر زیادی در زنجبیل خام است (17 منبع قابل اعتماد، 18 منبع قابل اعتماد)

در مطالعه 30 فرد، 2 گرم عصاره زنجبیل در روز به طور قابل توجهی موجب کاهش مولکول های سیگنال دهنده پرولاپلاسمی در روده بزرگ گردید (19 منبع قابل اعتماد)

شواهدی وجود دارد که حتی ممکن است نشان دهد که زنجبیل در برابر سرطان پانکراس، سرطان پستان و سرطان تخمدان موثر است. (21 منبع قابل اعتماد، 22 ،23 منبع قابل اعتماد)

زنجبیل حاوی ماده ای به نام 6-gingerol است که ممکن است اثرات محافظتی در برابر سرطان داشته باشد. با این حال، این باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.

10. زنجبیل ممکن است عملکرد مغز را بهبود بخشد و از بیماری آلزایمر محافظت کند

 

 

استرس و التهاب مزمن می تواند روند پیری را تسریع کند.

اعتقاد بر این است که آنها یکی از عوامل اصلی بیماری آلزایمر مرتبط با سن هستند.

 مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها و ترکیبات زیست فعال در زنجبیل می توانند پاسخ های التهابی را که در مغز رخ می دهد مهار کنند (24 منبع قابل اعتماد)

همچنین شواهدی وجود دارد که زنجبیل می تواند به طور مستقیم عملکرد مغز را افزایش دهد. در مطالعه 60 خانم میانسال عصاره زنجبیل بهبود زمان واکنش و حافظه کاری را بهبود بخشید (25 منبع قابل اعتماد)

مطالعات نشان می دهد که زنجبیل می تواند در برابر کاهش سن در عملکرد مغز محافظت کند (26 منبع قابل اعتماد، 27 منبع قابل اعتماد، 28 منبع قابل اعتماد)

مطالعات نشان می دهد که زنجبیل می تواند از آسیب های مربوط به سن به مغز محافظت کند. همچنین می تواند عملکرد مغز زنان سالمند را بهبود بخشد.

11. عنصر فعال در زنجبیل می تواند به مبارزه با عفونت کمک کند

 

 

گینگرول، ماده زیست فعال در زنجبیل تازه، می تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد.

در واقع، عصاره زنجبیل می تواند رشد بسیاری از انواع باکتری ها را متوقف کند (29 منبع قابل اعتماد، 30 منبع قابل اعتماد)

زنجبیل در برابر باکتری های دهانی مرتبط با بیماری های التهابی در لثه ها، مانند گینویویت و پریودنتیت مبارزه می کند (31 منبع قابل اعتماد)

زنجبیل تازه  در مقابله ویروس RSV و عفونت های تنفسی موثر است.(32 منبع قابل اعتماد)

 منبع: زنجبیل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه(مدیر بیمه-modirebimeh.ir)

بیمه های اتومبیل شامل بیمه بدنه اتومبیل، بیمه نامه حوادث راننده و بیمه شخص ثالث است که خسارات وارده به اشخاص ثالث از بیمه شخص ثالث پرداخت می‌شود.

در بیمه‌ بدنه، خسارت وارده به اتومبیل فرد خاطی و مقصر پرداخت می‌شود و تفاوت آن با بیمه شخص ثالث از این جهت است.

جهاندیده با تاکید بر اینکه بیمه شخص ثالث برای رانندگان اجباری است، ادامه داد: بیمه بدنه یک بیمه اختیاری است اما اگر بدنه و فنی اتومبیل راننده مقصر در سوانح دچار خسارت شود هم با این بیمه‌نامه تحت پوشش قرار می‌گیرد.

خسارت‌های احتمالی دیگر هم همانند سرقت کلی ماشین و یا سرقت بخشی از لوازم اتومبیل مانند رنگ، لاستیک، درب خورو و… که قابل جدا شدن هستند هم شامل بیمه بدنه می‌شوند.

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه نوین اظهار کرد: در بیمه بدنه زمانی که راننده مقصر نیست اما بیمه شخص ثالث طرف مقابل خسارت را به طور کامل جبران نمی‌کند هم می‌توان از آن استفاده کرد. به طور مثال در تصادفی که راننده مقصر نیست اما خسارتی به میزان ۱۵ میلیون تومان به اتومبیل آن وارد می‌شود و از سویی بیمه شخص ثالث راننده مقصر هم تنها به میزان ۷ میلیون تومان خسارت را جبران می‌کند، می‌توان تا سقف ۷ میلیون تومان از بیمه شخص ثالث راننده مقصر و باقی از بیمه‌نامه بدنه راننده دیگر استفاده کرد.

در این صورت شرکت بیمه حق بازیافت و حق جانشینی دارد که مبلغ پرداختی در این گونه سوانح را می‌تواند از راننده مقصر دریافت کند.

۲۵ درصد بیمه‌نامه‌های شرکت بیمه نوین مربوط به بیمه شخص ثالث و چیزی در حدود ۶ تا ۷ درصد مربوط به بیمه بدنه است که به طور کلی مجموعا ۳۱ درصد پرتفوی بیمه‌نامه‌های نوین مربوط به بیمه‌های اتومبیل از قبیل، شخص ثالث، بدنه، آتش‌سوزی و … است.

همه اطلاعات ضروری درباره بیمه‌ شخص ثالث

بر اساس این گزارش بیمه‌های شخص ثالث برای جبران خسارت های مالی و بدنی وارد بر اشخاص ثالث تا سقف تعهدات مندرج در بیمه‌نامه در تعهد بیمه‌گر است و حوادثی از قبیل تصادف، سقوط، واژگونی، انفجار و آتش‌سوزی را شامل می‌شود.

در بیمه‌ شخص ثالث خسارت مالی شامل زیان هایی است که به سبب حوادث مشمول بیمه به اشخاص ثالث وارد می‌شود و خسارت بدنی شامل هر نوع دیه ناشی از صدمه، شکستگی، نقص عضو یا دیه فوت اشخاص ثالث به سبب حوادث تحت پوشش است.

در بیمه‌های شخص ثالث اگر خسارتی از محل بیمه نامه در مدت زمان بیمه پرداخت نشود، بیمه‌گر از سال دوم مشمول ۱۵ درصد تخفیف، ۳ سال عدم خسارت شامل ۲۰ درصد تخفیف، ۴ سال عدم خسارت شامل ۳۰ درصد تخفیف، ۵ سال عدم خسارت شامل ۴۰ درصد تخفیف، ۶ سال عدم خسارت شامل ۵۰ درصد تخفیف، ۷ سال عدم خسارت شامل ۶۰ درصد تخفیف و ۸ سال عدم خسارت شامل ۷۰ درصد تخفیف در حق بیمه خواهد شد.

کم و کیف بیمه بدنه

اما در بیمه بدنه، خسارت وارده به اتومبیل مورد بیمه جبران می‌شود، خسارت‌های تحت پوشش شامل موارد زیر است:

-خسارت ناشی از برخورد خودرو به یک جسم ثابت یا متحرک،برخورد اجسام دیگر به آن، واژگونی، سقوط، خسارت وارده در حین حرکت اجزا یا محمولات مورد بیمه

-خسارتی که در اثر آتش سوزی، انفجار و یا صاعقه به خودرو وارد شود.

– درصورتی که موضوع بیمه(اتومبیل) دزدیده شود و یا در اثر عمل دزدی و یا شروع به دزدی به وسیله نقلیه خسارت وارد شود.

بیمه‌ بدنه خطرات اضافی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد که بیمه گذار می‌تواند با پرداخت حق بیمه اضافی، تمام یا تعدادی از خطرهای مشروحه به بیمه نامه اصلی خود اضافه کند. این موارد شامل سرقت درجای قطعات و لوازم خودرو، هزینه ایاب ذهاب در دوره تعمیرات، شکست شیشه به تنهایی، تاثیر مواد شیمیایی، رنگ و اسید، خطرات حوادث طبیعی ( سیل، زلزله و …)، حذف ماده ۱۰ قانون بیمه (نوسان قیمت ها تا ۲۵% در خسارات جزئی)، افت قیمت خودرو بر اثر حادثه و افزایش قیمت خودرو است.

هرگاه بیمه‌گذار در طول یک ‌سال مدت اعتبار بیمه‌نامه خسارتی از محل بیمه نامه دریافت نکند، به هنگام تجدید بیمه نامه، تخفیف عدم خسارت برای سال‌های بعد را در حق بیمه خود دریافت می‌کند که در یک سال عدم خسارت شامل ۳۰ درصد، ۲ سال عدم خسارت شامل ۴۵ درصد تخفیف، ۳ سال عدم خسارت شامل ۵۵ درصد تخفیف، ۴ سال عدم خسارت شامل ۶۵ درصد تخفیف و ۵ سال عدم خسارت و بیش‌تر شامل ۷۵ درصد تخفیف خواهد بود.

منبع: بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه اتومبیل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

بیمه عمر(مدیر بیمه-modirebimeh.ir)

  • شما به بیمه عمر نیاز دارید تا بتوانید با آرامش خاطر زندگی کنید .
  • شما به بیمه عمر نیاز دارید چون تامین آتیه خانواده را به عهده دارید .
  • شما به بیمه عمر نیاز دارید اگر نگران دوران از کارافتادگی خود هستید .
  • شما به بیمه عمر نیاز دارید چون در برابر خانواده خود احساس دین دارید .
  • شما به بیمه عمر نیاز دارید اگر مایل هستید بازنشستگی رویایی را داشته باشید .
  • شما به بیمه عمر نیاز دارید اگر راحتی و آسایش خانواده تان برایتان اهمیت دارد .
  • شما به بیمه عمر نیاز دارید چون برای آینده فرزندانتان می بایست پس اندازی داشته باشید .
  • شما به بیمه عمر نیاز دارید زیرا که می بایست هزینه های تحصیل فرزندانتان را پرداخت نمایید .
  • شما به بیمه عمر نیاز دارید اگر می خواهید فرزندانتان بدون هیچ دغدغه ای به تحصیل بپردازند .
  • شما به بیمه عمر نیاز دارید اگر احساس می کنید نیاز به بیمه ای مکمل برای بیمه های درمانی خود دارید .
  • شما به بیمه عمر نیاز دارید اگر فکر می کنید نمی توانید خودتان پس اندازی را برای آینده تان کنار بگذارید .
  • شما به بیمه عمر نیاز دارید اگر می خواهید حقوق مستمری مناسبی را برای دوران بازنشستگی خود کنار بگذارید .
  • شما به بیمه عمر نیاز دارید زیرا با پرداخت مبالغی جزئی می توانید سرمایه گذاری قابل توجه و بدون ریسکی را انجام دهید .
  • شما به بیمه عمر نیاز دارید چون آینده فرزندانتان در دستان شماست که می توانید با خرید این بیمه نامه آینده ای روشن را به آنها هدیه دهید .

سود بالا

یکی از امتیاز‌های خرید یک بیمه عمر و تامین آتیه که باعث می‌شود به عنوان یک سپرده‌گذاری در نظر گرفته شود. تعلق گرفتن سود به پولی است که بابت بیمه‌نامه صرف می‌شود. در اصل شما هر چقدر حق بیمه می‌پردازید شبیه آن است که پول‌تان را در یک سپرده بلند‌مدت در بانک ها سرمایه‌گذاری کنید، با چند تفاوت. برای خرید بیمه عمر تعیین رقم دست شماست. در حالی که برای سپرده‌گذاری در بانک باید یک حداقل پول را به صورت یکجا در اختیار بانک قرار دهید.

قبلا سود پرداختی در خرید بیمه‌ زندگی ۱۵ درصد بود و چند سال هم تغییر پیدا نکرده بود اما با اصلاح قانون مربوطه این سود به ۱۸ درصد رسید و قرار است هر سال هم همراه با نرخ تورم اضافه شود. البته اگر حق بیمه را به صورت مشارکتی پرداخت کنید می‌توانید این میزان سود را به ۲۶ درصد هم برسانید.

بر اساس اجازه‌ای که بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه داده آنها می‌توانند با اجرای طرح مشارکتی به خریدار بیمه این امکان را بدهند که بین ۲۰ تا ۲۶ درصد به صورت سالانه از محل خرید بیمه سود کسب کند. بیمه‌گذار می‌تواند حق بیمه را به صورت سالانه یا ماهانه پرداخت کند. هر زمان که حق بیمه به حق بیمه‌های پرداختی اضافه شود بلافاصله سود پرداختی هم افزایش می‌یابد.

پشتوانه‌ای برای دوران از کار‌افتادگی

هر کسی ممکن است زودتر از زمانی که انتظارش را داشت توان کار کردن را از دست بدهد. برای اینکه در این دوران هر روز منتظر مرگ نباشید و بتوانید بهتر از باقی‌مانده زندگی‌تان استفاده کنید داشتن یک بیمه‌نامه عمر ضروری است. بیمه‌های معمول و مستمری‌های عایدی از آنها برای این دوران کافی نیست. یکی از مزیت‌های بیمه عمر و زندگی پوشش احتیاجات این دوران است. این موضوع از ناشناخته‌های مربوط به این بیمه‌نامه است. یک تصور غلط در جامعه وجود دارد مبنی بر اینکه بیمه عمر و زندگی هیچ تعهدی قبل ار مرگ بیمه‌گذار بر عهده ندارد. کسانی که این بیمه نامه را داشته باشند، در زمان از کار افتادگی می‌توانند از مستمر‌ی و خدمات درمانی این بیمه‌نامه استفاده کنند.

در مفاد این بیمه‌نامه قید شده فرد در هر سنی و پس از پرداخت هر مقدار حق بیمه اگر با تایید پزشکان از کار‌افتاده شده باشد شرکت بیمه تمام خدمات را بدون دریافت بقیه حق بیمه به او ارائه خواهد کرد. این بیمه عمر پس از فوت بیمه‌گذار هم معتبر و وارث‌ها هم از مفاد قرار‌داد بهره‌مند می‌شوند.

پرداخت تسهیلات با سود پایین

در حال حاضر هیچ کدام از بانک‌های کشور میزان سپرده‌ها را در پرداخت تسهیلات به مشتریان‌شان در نظر نمی‌گیرند. یعنی هیچ بانکی به خاطر اینکه کسی در آن بانک سپرده‌گذاری کرده حق ندارد امتیاز خاصی در زمینه پرداخت تسهیلات برای او در نظر بگیرد اما یکی از مشوق‌های شرکت‌‌های بیمه در فروش بیمه عمر و زندگی پرداخت تسهیلات ارزان است. این اجازه از طرف بیمه مرکزی به همه شرکت‌ها داده شده است بعد از پرداخت حداقل ۵۰ درصد از کل حق بیمه به میزان ۹۰ درصد از حق بیمه‌های پرداختی با نرخ سود ۵ تا ۹ درصد به آنها تسهیلات بدهند.

باز‌پرداخت این تسهیلات می‌تواند ماهانه یا سالانه باشد. اگر کسانی به تسهیلات نیاز داشته باشند این امکان را دارند که همه حق بیمه را یکجا پرداخت کنند و وام بیشتری بگیرند. پس از باز‌پرداخت وام هم یک سال صبر کنند، می‌توانند دوباره درخواست دریافت تسهیلات را ارائه کنند و باز هم تسهیلات با نرخ سود پایین در‌یافت کنند. البته اولویت با کسانی خواهد بود که وام نگرفته‌اند. اما تمام کسانی که بالای ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت کرده باشند به صورت یکسان و بدون توجه به اینکه چه کسی چه مقدار حق بیمه داده یا از کی بیمه‌نامه را خریده از این تسهیلات استفاده خواهند کرد.

اطمینان از پرداخت بدهی‌ها پس از فوت

خیلی از بیماران نگران پرداخت بدهی‌هایی هستند که در دوره بیماری روی دست‌شان مانده و می‌ترسند که وارثان‌شان از عهده آن بر نیایند. کسانی که بیمه عمر دارند خیال‌شان از این بابت راحت است.

بر اساس مفاد قرار‌داد در خرید بیمه‌نامه عمر ، شرکت بیمه موظف است علاوه بر جبران بدهی‌هایی که به خاطر مخارج درمان روی دست او مانده بوده حتی مخارج کفن و دفن را هم به طور کامل بپردازد تا فشاری به خانواده او در آن شرایط وارد نشود. این بخش به کسانی که ارثی برای به جا گذاشتن ندارند کمک می‌کند علاوه بر راحت شدن خیال‌شان از مخارج مراسم عزا‌داری و .. با خرید بیمه عمر برای بازماندگان یک ارثیه خوب هم تا رسیدن‌شان به استقلال مالی به جا بگذارند.

اطمینان از تامین مالی اعضای خانواده پس از فوت

یکی از دغدغه‌های مهم هر نان‌آور خانواده‌ای تامین نیاز‌های مالی اعضای خانواده‌اش است. کسانی که مشاغل سخت دارند و در معرض تهدید جانی هستند همیشه نگران این هستند که بعد از فوت‌شان این امکان وجود دارد افرادی که به درآمدشان متکی بوده‌اند، با مشکل مالی مواجه شوند. برای اینکه خیلی فکرتان به این موضوع مشغول نباشد و بتوانید سر کار هم حواس‌تان را بیشتر جمع کنید پیشنهاد می‌کنیم یک بیمه عمر و زندگی بخرید. بیمه عمر با پرداخت مستمری به افرادی که نام آنها در قرارداد ذکر شده ، موجب آسودگی خاطرتان خواهد شد.

به طور مثال زوج‌های جوانی که فرزندان کوچکی دارند و یا فرزندانی که والدین از کار افتاده دارند، شامل این بند می‌شوند.حتی اگر کسی پدر و مادر پیری داشته باشد می‌تواند با پرداخت حق بیمه ناچیز اضافی آنها را هم در لیست قرار دهد. پس از فوت بیمه‌گذار در هر سنی و در هر مرحله‌ای از بیمه‌نامه همسر او تا آخر عمر از مستمری برخوردار است و فرزندان پسر هم تا سن ۱۸ سالگی و فرزندان دختر هم تا زمانی که ازدواج نکرده باشند از این مستمری استفاده خواهند کرد.

یک پس‌انداز منظم

یکی دیگر از مزایای خرید بیمه عمر نظم دادن به پس‌انداز کردن است. کسانی که تحمل زیادی در پس‌انداز کردن ندارند و هر آن ممکن است همه آنچه را جمع کرده اند به باد دهند به خوبی می‌توانند از این ویژگی بیمه عمر استفاده کنند. بهتر است این را هم بدانید که بر اساس قوانین قضایی تقسیم سرمایه بیمه عمر و مقرری کارمند متوفی تابع مقررات ارث نیست. سرمایه بیمه عمر جزو ماترک نیست و از شمول مقررات ارث خارج است.

بنابر‌این شما یک سرمایه‌گذاری انجام داده‌اید که از محل پس‌اندازهای‌تان به دست آمده و به عنوان یک ارثیه خوب برای وارث‌ها حتی از پرداخت مالیات هم معاف است.ما به این قناعت رسیده‌ایم که خرید بیمه عمر و تامین آتیه یک سرمایه‌گذاری چند بعدی است و به شما هم توصیه می‌کنیم با این دیدگاه نگاه کنید.

منبع: بیمه عمر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

بیمه بدنه خودرو (modirebimeh.ir)

بیمه بدنه خودرو

«بیمه‌گر در چارچوب مقررات مصوب شورای‌عالی بیمه تعهد می‌کند خسارت‌های وارده به وسیله نقلیه بیمه شده ناشی از حوادث مختلف را مانند سرقت، آتش‌سوزی، نفجار، تصادف، سقوط، واژگونی و به‌طور کلی برخورد اتومبیل به هر جسم ثابت یا متحرک یا برخورد جسم دیگری با اتومبیل بیمه شده جبران کند.»

استثناء بیمه نامه بدنه خودرو

این تعریف کلی بیمه بدنه خودرو است؛ اما شرکت‌های بیمه مواردی چون : خسارت اتومبیل به علت جنگ، شورش، اعتصاب یا تهاجم - خسارت مستقیم و غیرمستقیم اتومبیل به علت انفجار - خسارت عمدی بیمه‌گذار، ذی‌نفع یا راننده به اتومبیل - خسارت اتومبیل حین گریز از تعقیب مقامات انتظامی، مگر اینکه گریزنده، متصرف غیرقانونی اتومبیل باشد - خسارت اتومبیل را در حادثه‌ای که طبق گزارش مقامات ذی‌صلاح، به علت مصرف مشروبات الکلی و استعمال مواد مخدر یا روان‌گردان توسط راننده پدید آمده باشد بیمه نمی‌کنند.

دو عامل تعیین‌کننده حق بیمه بدنه خودرو

در عین حال دو عامل تعیین‌کننده حق بیمه در «بیمه بدنه خودرو » عبارت‌اند از: «ارزش اتومبیل» و «نرخ حق بیمه». ارزش اتومبیل را خریدار بیمه اعلام می‌کند و نرخ حق بیمه انواع اتومبیل در «آیین‌نامه تعرفه بیمه بدنه اتومبیل» تعیین شده است. پس از آزادسازی و حذف این تعرفه، بیمه‌گران براساس نرخ‌های مقایسه‌ای آن را تعیین می‌کنند. هرچند انگیزه اصلی بیمه گذاران از خرید بیمه بدنه اتومبیل، جبران خسارات است، اما دارندگان اتومبیل باید بدانند بیمه‌نامه بدنه باید متناسب با ارزش آن باشد و با توجه به افزایش قیمت خودرو در بازار نسبت به افزایش سرمایه بیمه شده اقدام کنند، زیرا یک اصل بیمه‌ای متذکر می‌شود: «اگر ارزش بیمه شده اتومبیل کمتر از ارزش واقعی آن در روز وقوع حادثه باشد، خسارت وارده برمبنای نسبت این دو ارزش به یکدیگر یا بر مبنای «قاعده نسبی مبلغ بیمه» محاسبه و پرداخت می‌شود. برای مثال، فرض کنید که هنگام وقوع خسارت، ارزش واقعی اتومبیل در بازار۵۰ میلیون تومان باشد و این اتومبیل به ارزش ۳۰ میلیون تومان بیمه شده باشد، اگر خسارت وارد شده، پس از کم کردن سهم بیمه‌گذار از خسارت (فرانشیز)، ۱۰میلیون تومان تعیین شود، خسارت قابل پرداخت به روش زیر محاسبه می‌شود: ۱۰ (خسارت تعیین شده) ۳۰ (ارزش بیمه‌شده اتومبیل)، ۵۰ (ارزش واقعی اتومبیل) قیمت قطعات بارها اتفاق افتاده که بیمه‌گذاران از نحوه محاسبه قطعات اضافی روی خودرو و میزان خسارت پرداختی ناراضی بوده‌اند. این موارد بیشتر شامل سیستم‌های صوتی و تایر خودرو می‌شود که بیمه‌گر بسیار کمتر از ارزش واقعی آن می‌پردازد. البته دلیل آن این است که حق بیمه براساس نرخ واقعی خودرو و ارزش قطعات آن پرداخت نشده و سقف تعهد بیمه‌گر محدود است. برای جبران خسارت قطعات طبق ارزش واقعی آنان باید در زمان پرداخت حق بیمه این موضوع را در نظر گرفت. همچنین این خسارت برای یک بار پرداخت می‌شود و بیمه‌گذار موظف است پس از دریافت خسارت خرید قطعه زیان‌دیده، به بیمه‌گر مراجعه و مازاد حق بیمه را برای خسارت بعدی پرداخت کند.

تخفیف بیمه بدنه خودرو

یکی از مزایای بیمه بدنه در مقایسه با دیگر انواع بیمه اموال این است که در موارد بیشتری امکان تخفیف در حق بیمه وجود دارد. برای مثال، یکی از این موارد تخفیف به خاطر نداشتن خسارت است. این تخفیف برای سال اول ۲۵، سال دوم ۳۵، سال سوم ۴۵ و سال چهارم به بعد ۶۰ درصد است. درعین حال فرانشیز یا سهم بیمه‌گذار در جبران خسارت برای بار اول ۱۰، بار دوم ۲۰ و بار سوم ۳۰ درصد است که در تصادف چهارم، بیمه‌نامه باطل خواهد شد.

انتقال بیمه‌ بدنه خودرو

«آیا بیمه‌ بدنه خودرو قابلیت انتقال دارد؟» این پرسش بسیاری از دارندگان خودرو است، به ویژه افرادی که با احتیاط بیشتری رانندگی می‌کنند، زیرا بیمه بدنه براساس نحوه رانندگی دارنده خودرو صادر می‌شود و قابلیت انتقال به راننده دیگر را ندارد. در واقع فروشنده خودرو می‌تواند بیمه‌ بدنه خودرو خود را با تمامی تخفیفاتی که دارد به خودرو تازه‌ای که می‌خرد، منتقل کند و خریدار جدید خودرو فروخته‌ شده باید بیمه‌ بدنه خودرو را از اول برای خود خریداری کند. همچنین اگر بیمه‌گذار پس از فروش اتومبیل خود مایل به انتقال بیمه‌نامه بدنه آن به اتومبیل جدید باشد، در این صورت، شرکت بیمه پس از کم کردن حق بیمه بدنه اتومبیل اول بابت مدت بیمه منقضی شده، مبلغ باقیمانده را از حق بیمه محاسبه شده برای اتومبیل دوم کسر خواهد کرد. در حالت دیگر اگر او خواستار فسخ بیمه‌ بدنه اتومبیل اول شود، مبلغ باقیمانده بابت بقیه مدت در بیمه‌نامه را دریافت می‌کند. در این حالت، شرکت بیمه حق بیمه بابت مدت بیمه منقضی شده را با نرخ حق بیمه در بیمه کوتاه‌مدت محاسبه خواهد کرد. توجه داشته باشید که این نقل و انتقال باید ظرف ۲۴ ساعت پس از فروش خودرو صورت گیرد. این درحالی است که نوع استفاده اتومبیل برتعیین حق بیمه بدنه تاثیر دارد، به طوری که اتومبیل سواری کرایه و تاکسی تا میزان ۱۵۰ درصد و اتومبیل مخصوص آژانس، آموزش رانندگی و کرایه خطی به میزان ۱۰۰درصد بیش از اتومبیل سواری مشابه که استفاده شخصی دارد، حق بیمه می‌پردازند.

نکته آخر بیمه بدنه خودرو

در پی توافق پلیس راهنمایی و رانندگی و بیمه مرکزی، سقف پرداخت خسارت تصادفات بدون کروکی در بیمه شخص ثالث به بیش از ۳ میلیون تومان رسیده است، اما این سقف در بیمه بدنه حدود یک سوم این میزان است. بنابراین مقصر حادثه پس از پرداخت خسارت به شخص زیان‌دیده، نمی‌تواند بدون کروکی تا کل خسارت وارده به اتومبیل خود اقدام کند و می‌بایست کروکی داشته باشد. این موضوعی است که بسیاری از افراد نمی‌دانند و پس از مراجعه به بیمه‌گر خود، متوجه می‌شوند. هرچند تصمیم پرداخت خسارت بدون کروکی به منظور تسهیل کارها و جلوگیری از ایجاد ترافیک گرفته شد، اما دارندگان بیمه بدنه خودرو بدون کروکی تصادف نمی‌توانند تا سقف تعهد بیمه‌نامه خود از شرکت بیمه خسارت بگیرند. بگو مگو‌های بیمه‌ای با تمام این احوال، بسیار پیش می‌آید که مراجعان به واحدهای پرداخت خسارت و کارشناسان بیمه است وارد مجادله‌هایی شده‌اند که بیشتر آنها ناشی از کم‌اطلاعی از قوانین است. به این یک مورد توجه کنید؛ این مورد در یک نمایندگی بیمه دیده شده و خبرنگار دنیای‌اقتصاد در مورد آن می‌نویسد: خانمی به کارشناس می‌گوید: چرا به ماشین من خسارت کامل تعلق نمی‌گیرد؟ بیمه‌نامه این ماشین کامل است و شما موظف هستید هر چه زودتر کل خسارت را پرداخت کنید. کارشناس پاسخ می‌دهد: ماشین شما وقتی تصادف کرده، شخص دیگری راننده آن بوده و طبق مقررات، شما نمی‌توانید از کل خسارت کارشناسی شده استفاده کنید. خانم می‌گوید: چرا؟ راننده پسر من بوده و حق داشتم ماشینم را در اختیار فرزندم قرار بدهم، شما هم باید خسارت را پرداخت کنید. کارشناس پاسخی نمی‌دهد.

خبرنگار دنیای‌اقتصاد از خانمی که با کارشناس بیمه به بگومگو پرداخته و حالا هم عصبانی است، جریان را می‌پرسد. او پاسخ می‌دهد: پول خرید بیمه‌نامه را از هر جایی که باشد جور می‌کنیم، اما موقع خسارت گرفتن باید التماس کنیم. او ادامه می‌دهد: پسرم تازه گواهینامه گرفته و روز گذشته از من خواست تا خودرو را در اختیارش بگذارم، رفت بیرون و بعد از چند ساعت تماس گرفت که تصادف کرده، وقتی خیالم راحت شد تلفات جانی در میان نیست، گفتم نگران نباش ماشین بیمه‌نامه دارد، اما امروز که مراجعه کردیم، شرکت از پرداخت کل خسارت طفره می‌رود و می‌گوید باید ۱۰‌درصد کسر شود.

خبرنگار دنیای‌اقتصاد از او می‌پرسد: آیا شما مواردی را که پشت بیمه بدنه خودرو آمده است مطالعه کرده‌اید؟ می‌دانید اگر چند نفر از یک خودرو استفاده کنند، باید به ازای هر نفر اضافه مبلغ ۱۰‌ درصد حق بیمه بیشتر پرداخت کنند وگرنه در زمان پرداخت خسارت ۱۰‌ درصد از مبلغ کسر می‌شود؟ او پاسخ می‌دهد که اصلا فرصت نکردم بیمه‌ نامه را مطالعه کنم، پس چاره‌ای نیست باید نظر کارشناس را قبول کنم.

بیمه‌گذار دیگری به کارشناس بیمه می‌گوید: ماشین من این همه خسارت دیده، چرا فقط ۴۰۰ هزار تومان خسارت تعیین کردی؟ من با این پول می‌تونم ماشین را تعمیر کنم؟ کارشناس بیمه پاسخ می‌دهد: اگر فکر می‌کنید چنین چیزی امکان ندارد، خودرو را تحویل دهید، ما خودمان درست می‌کنیم و سالم به شما تحویل می‌دهیم. بیمه‌گذار قبول نمی‌کند و خواهان افزایش میزان خسارت است. کارشناس می‌گوید: ماشین شما خسارت دیده و از نظر من ۴۰۰هزار تومان بیشتر هزینه ندارد. بیمه‌گذار معتقد است که طبق گفته تعمیرکار، خودرو ۷۰۰ هزار تومان خرج دارد. اما کارشناس می‌گوید: اگر من کارشناسم، یقین دارم که ۴۰۰ هزار تومان بیشتر هزینه ندارد.

یک آقای جوان دیگر به کارشناس بیمه با دلخوری می‌گوید: ضبط ماشین من CD می‌خورد، گران بود، همه چیز هم که کامل است، گزارش کلانتری هم که هست، چرا پولش را نمی‌دهید؟

کارشناس بیمه می‌گوید: قبول دارم که شما خسارت دیده‌اید و ضبط هم گران بوده، اما بیمه بدنه ماشین‌ شما پوشش سرقت در جا را ندارد؛ در صورتی که شما حق بیمه این ریسک را نپرداخته‌اید، نمی‌توانیم خسارت به شما بدهیم. از مراجعه کننده دیگری در کنار یک سمند تصادفی ایستاده بود و با تاسف به آن نگاه می‌کرد، دلیل ناراحتی‌اش را می‌پرسم. می‌گوید که یک ماه است این خودرو را خریده، تصادف کرده و وقتی برای گرفتن خسارت آمده می‌گویند نمی‌تواند از بیمه‌نامه بدنه استفاده کند. چون بیمه بدنه قابل انتقال به غیر نیست، کارشناس می‌گوید بعد از اینکه خودرو خریده شده، باید برای بیمه بدنه آن اقدام می‌شد. دو مشتری دیگر معترض‌اند که چرا وقتی می‌گویند بدون کروکی می‌توانید خسارت بگیرید این اتفاق نمی‌افتد؟ پلیس صحنه تصادف را به هم می‌زند و می‌گوید بروید خسارت بگیرید از بیمه. اینجا هم می‌آییم می‌گویند که کل خسارت را نمی‌توانند پرداخت کنند. از کارشناس دلیلش را می‌پرسم. کارشناس می‌گوید: سقف خسارت بدون کروکی در بیمه بدنه محدود است؛ خسارت این آقا هم نزدیک دو میلیون تومان است و ما نمی‌توانیم کل آن را بپردازیم. بیشتر بگو مگوهایی از این دست به دلیل اطلاعات ناکافی از بیمه‌ نامه‌ها رخ می‌دهد و به جز موارد خاص با توضیح کوتاهی حل می‌شود، البته اینکه چرا این توضیح روز خرید بیمه‌نامه داده نمی‌شود، راهکاری می‌خواهد که باید شرکت‌های بیمه آن را پیدا کنند.

منبع: بیمه بدنه خودرو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

بیمه ایران چیست(مدیر بیمه)

بیمه ایران چیست و چه دلیلی دارد ما ازآن در زندگی استفاده کنیم

 

بیمه ایران اصفهان

 

 بیمه ایران اصفهان می‌تواند در هنگام وقوع اتفاقات ناگوار، جلوی ضرر مالی شما را بگیرد. برای مثال، تلفن همراه شما ممکن است در طول سفر بشکند و به یک موبایل جدید نیاز داشته باشید یا ممکن است در تصادف با یک خودرو، آسیب ببینید و لازم باشد هزینه‌های درمان و تعمیر خودرویتان را پرداخت کنید. اگرچه بیمه می‌تواند تا حدودی خیال شما را راحت کند، اما مانند یک حساب پس‌انداز نیست که هر پولی در آن بگذارید، متعلق به خودتان باشد. پولی که می‌توانید از یک شرکت بیمه طلب کنید، به نوع قرارداد بیمه‌‌ی شما بستگی دارد. در این مقاله یاد می‌گیریم بیمه ایران چیست و چه دلیلی دارد ما ازآن در زندگی استفاده کنیم


بیمه ایران چگونه کار می‌کند؟

 

بیمه بدنه اصفهان

 

بسته به اینکه چه چیزی را بیمه کرده‌ باشید،نمایندگی بیمه ایران اصفهان به شما پول می‌دهد تا هزینه‌های ایجاد‌ شده را پرداخت کنید.

برای مثال اگر لپ‌تاپ شما دزدیده شود و آن را در برابر دزدی بیمه کرده‌ باشید، می‌توانید از شرکت بیمه‌تان بخواهید که با توجه به قرارداد، هزینه‌ی خرید یک لپ‌تاپ جدید را به شما پرداخت کند. به این کار «انتقال خطر» گفته می‌شود، چرا که بیمه ایران خطر پرداخت هزینه‌ی گم شدن لپ‌تاپ را برعهده می‌گیرد. در واقع بدون وجود بیمه، خودتان خطر پرداخت هزینه‌های مالی را در هنگام بروز وقایع ناخواسته برعهده می‌گیرید.


چه چیزی را می‌توانید در بیمه ایران اصفهان کنید؟

 

بیمه اصفهان

 

شما می‌توانید قرارداد‌های متنوعی ببندید و با توجه به چیزی که بیمه می‌کنید، شرکت بیمه هزینه‌های مختلفی را متقبل می‌شود.نمایندگی بیمه ایران اصفهان قرارداد‌های مختلف با ویژگی‌های مختلفی پیشنهاد می‌دهد درنتیجه باید مطمئن شوید قراردادی را انتخاب می‌کنید که مناسب شماست.


قرارداد بیمه اصفهان چیست و چه چیزی را مشخص می‌کند؟

 

نمایندگی بیمه ایران اصفهان

 

شما و شرکت بیمه اصفهان بر سر چیزی که قرار است بیمه شود، توافق می‌کنید و آن را به‌صورت یک سند قانونی می‌نویسید که «قرارداد بیمه ایران» نامیده می‌شود. قرارداد بیمه ایران به‌ طور دقیق مشخص می‌کند که:

  • شما در برابر چه چیزی بیمه شده‌اید (موارد و شرایط)؛

  • چه مواردی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند؛

  • در صورت وقوع حادثه، بیمه چه مقدار خسارت پرداخت می‌کند؛

  • این قرارداد چقدر برای شما هزینه دارد (حق بیمه).

حق بیمه می‌تواند به چیزهای زیادی (مثلا محل زندگی شما) بستگی داشته باشد و با توجه به آنها، شرکت بیمه می‌پذیرد که هزینه‌ی شی‌ء دزدیده‌شده یا آسیب‌دیده را پرداخت کند. حق بیمه از هزینه‌ی کلی چیزی که آن را بیمه می‌کنید، کمتر است.


چگونه می‌توانید تحت پوشش بیمه ایران اصفهان قرار بگیرید؟

شما می‌توانید بیمه را به‌صورت مستقیم از شرکت بیمه ایران اصفهان خریداری کنید.برای سهولت در امر بیمه شخص ثالث اتومبیل و بیمه بدنه خودرو می توانید به نمایندگی بیمه ایران اصفهان مراجعه یا تماس حاصل کنید.


چرا باید از بیمه ایران اصفهان استفاده کنیم؟

 

بیمه اصفهان

 

  1. بیمه ایران اصفهان می‌تواند به شما کمک کند اموالی را که توانِ مالیِ جایگزینیِ مجدد آنها را ندارید، جایگزین کنید. برای مثال اگر خانه‌ی شما در یک آتش‌‌سوزی نابود شود، هزینه‌ی بازسازی آن بسیار زیاد خواهد بود.

  2. بیمه ایران اصفهان می‌تواند در برابر حوادثی که احتمال وقوع‌شان کم اما نتایج‌شان ناگوار است، از شما محافظت کند. برای مثال اگر در یک تصادف آسیب ببینید و دیگر نتوانید کار کنید، برای ادامه‌ی زندگی به پول نیاز خواهید داشت.

  3. اگر چیزی که با استفاده از یک وام خریده‌اید آسیب ببیند یا نابود شود، بیمه می‌تواند به شما کمک کند وام خود را پرداخت کنید. برای مثال اگر برای خرید خودرو وام گرفته باشید و خودروی شما در یک تصادف نابود شده باشد، شما برای پرداخت وام‌تان به پول نیاز خواهید داشت.

در قرارداد بیمه‌ نامه ممکن است با موارد زیر مواجه شوید:

1. هزینه‌های مازاد

برخی از قرارداد‌های بیمه ایران اصفهان شامل هزینه‌های مازاد می‌شوند. هزینه‌ی مازاد عبارت است از میزان پولی که در هربار استفاده از بیمه باید از جیب خودتان پرداخت کنید. برای مثال اگر با خودرو‌یتان تصادف کرده باشید و هزینه‌ی کلی تعمیر آن 2 میلیون تومان و مازادی که برعهده‌ی خودتان است 500 هزار تومان باشد، شما ابتدا باید 500 هزار تومان را پرداخت کنید و پس از آن شرکت بیمه 1٫5 میلیون تومان باقی‌مانده را پرداخت می‌کند.

گاهی وقت‌ها پرداخت مازاد اجباری است (برای مثال بیمه‌ خودرو برای راننده‌های جوان). در موارد دیگر می‌توانید حق بیمه‌ی بالاتری پرداخت کنید تا هزینه‌ی مازاد را کاهش بدهید یا آن را به‌طور کامل حذف کنید. به‌طورکلی هرچه هزینه‌ی مازادی که پرداخت می‌کنید بیشتر باشد، حق بیمه‌ی کمتری پرداخت خواهید کرد.

2. دوره‌ی انتظار

برخی از قرارداد‌های بیمه شامل یک دوره‌ی انتظار هستند، به این معنا که شما پس از خرید بیمه ایران باید مدتی صبر کنید تا بتوانید از قرارداد بیمه‌تان استفاده کنید. برای مثال باید 12 ماه صبر کنید تا بتوانید هزینه‌های دندان‌پزشکی‌تان را دریافت کنید.

ممکن است بتوانید دوره‌ی انتظار بعضی از قرارداد‌ها را تغییر بدهید. اگر بخواهید دوره‌ی انتظار را افزایش بدهید، حق بیمه‌ی کمتری پرداخت خواهید کرد. درنتیجه لازم است مشخص کنید که آیا می‌توانید مدتی برای دریافت هزینه‌ از بیمه ایران صبر کنید یا خیر.

3. استثنا‌ء‌

استثناء‌ها مواردی هستند که تحت پوشش بیمه ایران اصفهان قرار نمی‌گیرند. درنتیجه اگر چنین مواردی رخ بدهد، بیمه هزینه‌ی آنها را تقبل نمی‌کند.

4. ارزش

 

بیمه ثالث اصفهان

 

در برخی از قرارداد‌های بیمه ایران اصفهان، به چیزی که بیمه می‌کنید یک ارزش (یا هزینه) نسبت داده می‌شود و این همان مبلغی است که شما از شرکت بیمه طلب می‌کنید. سه نوع ارزش وجود دارد:

  • ارزش توافقی: در این موارد شرکت بیمه ایران اصفهان براساس چیزی که در قرارداد نوشته شده است، به شما پول پرداخت می‌کند.

  • ارزش بازار: در این موارد شرکت بیمه ایران اصفهان براساس ارزش و شرایط اقلام در زمانِ از بین رفتن، به شما پول پرداخت می‌کند (برای مثال خودرو‌ها و لپ‌تاپ‌ها ارزش‌شان را به‌سرعت از دست می‌دهند، درنتیجه پولی که شرکت بیمه به شما پرداخت می‌کند، از پولی که برای جایگزینی آنها لازم دارید، بسیار کمتر خواهد بود.)

  • هزینه‌ی جایگزینی: در این موارد شرکت بیمه ایران اصفهان هزینه‌ی جایگزینی موارد از دست رفته با نمونه‌‌های نو را تقبل می‌کند.

«ارزش»، می‌تواند بر روی میزان حق بیمه‌ای که پرداخت می‌کنید، تأثیر بگذارد. برای مثال اگر از «ارزش بازار» استفاده کنید، حق بیمه‌تان کمتر خواهد بود.

5. مطالبه

مطالبه به این معنی است که شما از شرکت بیمه ایران اصفهان و نمایندگی بیمه ایران اصفهان می‌خواهید براساس قرارداد، هزینه‌‌هایتان را پوشش بدهد. فقط در مواردی می‌توانید بیمه‌ی‌ خود را طلب کنید که موارد از دست رفته تحت پوشش بیمه‌ی شما باشند. زمانی که به دنبال یک شرکت بیمه‌ی خوب هستید، روند مطالبه یا شرایط قرارداد را به‌دقت بررسی کنید. این مورد زمانی که می‌خواهید از آنها پول دریافت کنید، بسیار مهم خواهد بود.


آیا شما هم به بیمه ایران احتیاج دارید؟

 

نمایندگی بیمه اصفهان

 

جدول زیر به شما نشان می‌دهد در چه مواردی ممکن است به انواع مختلف بیمه ایران اصفهان احتیاج داشته باشید. البته موارد دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشند که در این فهرست نیامده‌اند، پس همیشه با دقت شرایط خود را بررسی و بهترین قرارداد بیمه ایران را انتخاب کنید.

 

source : modirebimeh

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت

12 راه برای به دست آوردن پول(گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت)

12 راه برای به دست آوردن پول

 

شما همیشه آرزو می کنید که ای کاش پول بیشتری داشتید، درست می گویم؟به دست آوردن پول  ،تا می توانستید آن لباس زیبا یا آن گجت جدید را بخرید، تا می توانستید پول بیشتری را برای رفتن به تعطیلات یا یک شام اشرافی پس انداز کنید، تا می تواستید قرض های خود را زودتر بدهید و به همان ثبات مالی قبلی بر گردید. لیست زیر شامل راه های ساده و در عین حال موثر برای پول در آوردن بدون صرف هزینه و تلاش زیاد است!

 

هوش، استعداد و جذابیت ویژگی‌های خیلی خوبی هستند اما اغلب این موارد نیستند که افراد موفق ثروتمند را از دیگران متمایز می‌کنند. موفقیتشانسی نیست و ثروت نیز اتفاقی به دست نمی‌آید. افرادی که به موفقیت و ثروت دست می‌یابند، عادت‌هایی دارند که بازده و بهره‌وری‌شان را افزایش می‌دهد. «تام کورلی» در کتابی با عنوانِ «عادات ثروتمندان: عادات روازنه‌ی افراد ثروتمند برای موفقیت»، به عادت‌هایی می‌پردازد که «دارا»ها را از «نَدار»ها متمایز می‌کند. در این مقاله شما با 12 تا از این عادت‌ها برای به دست آوردن پول و ثروت و موفقیت آشنا می‌شوید.

 

شاید شما نیز به این فکر کرده باشید که چرا اکثر مردم زندگی‌شان را روی حالت «پرواز خودکار» (AutoPilot) گذاشته‌اند و لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند تا الگوهای‌ هر روزه‌شان را بازنگری کنند.

 

مقاله مرتبط:  6 راه برای ثروتمند شدن

 

 

  1. ایجاد عادات خوبِ روزانه برای به دست آوردن پول

عادات خوب، پایه‌ و اساسی برای بنایِ ثروت هستند. تفاوت بین افراد موفق و ناموفق در عادات روزانه‌ی آنها است. به‌ عبارت ساده‌تر، افراد موفق عادات خوبِ متعدد و عادات بدِ کمی دارند. اگر متوجه شوید که عادات بدتان از ثروتمند شدن‌تان جلوگیری می‌کنند، پس گام اول را برای بهبود شرایط‌تان برداشته‌اید.

کورلی در کتابش از شما می‌خواهد که یک برگه‌ی کاغذ بردارید و عادت‌های بدتان را در یک ستون بنویسید. سپس آنها را طوری تغییر دهید که به عادت‌های خوب تبدیل شوند. به شکل زیر:

عادات خوب

خودم را محدود می‌کنم که فقط روزی یک ساعت تلویزیون نگاه کنم.

نام‌ها را یادداشت می‌کنم و به خاطر می‌سپارم.

عادات بد

زیاد تلویزیون نگاه می‌کنم.

نام افراد را فراموش می‌کنم.

سپس برای 30 روز، راهنمایی‌های فهرست عادت‌های خوب و جدیدتان را دنبال کنید. مطمئن باشید از اینکه می‌توانید تا چه حد خوب باشید، شگفت‌زده خواهید شد!


 

  1. توسعه‌ی فردی روزانه برای به دست آوردن پول

افراد موفق همیشه به دنبال به دست آوردن پول  وراه‌هایی برای رشد و توسعه‌ی خودشان هستند. هر روز مطالعه می‌کنند و در حرفه‌ی خودشان مانند دانشجویان رفتار می‌کنند. هرگز وقت‌شان را صرف فعالیت‌هایی نمی‌کنند که می‌دانند آنها را به اهداف‌شان نزدیک‌تر نمی‌کند.

 

اخیرا در رویدادی که با میزبانی «بِرِندن بِرچارد»، نویسنده‌ی آمریکایی، برگزار شد. این نویسنده‌ می‌گفت همیشه برای خلق امور تازه وقت می‌گذارد. افراد موفقی مانند بِرچارد می‌دانند که زمان باارزش‌تر از آن است که بگذارند هدر برود. آنها وقت‌شان را صرف کارهایی می‌کنند که برای کسب‌وکارشان منفعت ایجاد کند. تعهد داشتن نسبت به دست آوردن پول وبه رشد و توسعه‌ی فردی به این معنا است که فعالیت‌هایی داشته باشید که شما را به چالش بکشند.

 

راه‌هایی را بیابید تا دانش‌تان را گسترش دهید. این همیشه آسان نیست، اما افراد در مواجهه با عواملی رشد می‌کنند که آنها را به چالش بکشند. هنگامی که دانش‌تان افزایش یابد، فرصت‌ها خودشان ظاهر می‌شوند.

 

 

  1. هدف‌گذاری‌های منظم

افراد موفق از اهداف‌شان انگیزه می‌گیرند. آنها همیشه هدف‌سازی می‌کنند. شب قبل از خواب، روز بعد را با فهرستِ «کارهایی که باید انجام دهند» برنامه‌ ریزی می‌کنند.

افرادی که به سمت موفقیت در حرکتند، بلندمدت فکر می‌کنند. آنها اهداف روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه دارند. اما هدف بدون برنامه‌ای برای رسیدن به آن، به چه دردی می‌خورد؟ در نتیجه افراد موفق نه‌ تنها هدف دارند، بلکه روش‌هایی برای رسیدن به هدف‌هایشان نیز پیدا می‌کنند و خودشان را ملزم به انجام آن می‌کنند.

 

مقاله مرتبط:  10 روش اثبات شده در مورد چگونگی ثروتمند شدن

 

  1. مراقبت منظم از سلامت فردی برای به دست آوردن پول

افراد موفق هر روز و همیشه تلاش می‌کنند که تغذیه‌ی سالم داشته باشند و ورزش کنند. تغذیه‌ی صحیح بیشترین اهمیت را دارد. ورزش روزانه نیز می‌تواند به یک عادت منظم تبدیل شود، درست مانند دوش گرفتن! افرادی که هر روز ورزش می‌کنند، انرژی بیشتری برای انجام کارها دارند. وضعیت شما در این مورد چگونه است؟


 

  1. به طور منظم پس‌انداز کردن برای به دست آوردن پول

طبق گفته‌های کورلی، افراد موفق 10 تا 20 درصدِ درآمد ناخالص‌شان را پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری می‌کنند یا برای بازنشستگی‌شان برنامه‌ریزی می‌کنند. همه‌ی افراد توانایی این کار را ندارند، اما مهم این است شما چند درصد کنار می‌گذارید؟


 

  1. میانه‌روی در کارها جهت به دست آوردن پول

اگر در فعالیت‌های‌تان میانه‌رو باشید، آنگاه زندگی‌تان تعادل خواهد یافت. این به معنای متعادل بودن در کار، خوردوخوراک، ورزش، مصرف نوشیدنی‌ها، تلویزیون نگاه کردن، استفاده از اینترنت و سایر کارها است. در نتیجه‌ی این کار، افراد از هم‌نشینی با شما لذت می‌برند. اگر افراد در کنارِ شما بودن را دوست داشته باشند، آنگاه شما به همکاری با دیگران یا یافتن شریک کاری جدیدی برای توسعه‌ی کسب‌ و کار، تمایل بیشتری پیدا خواهید کرد.

 

به انجام رساندن کارها

 

  1. به انجام رساندن کارها و به دست آوردن پول

کار امروز را به فردا نیندازید و همین حالا تمامش کنید! همه‌ی افراد ترس‌هایی دارند، اما افراد موفق ترس‌های‌شان را پشت سر می‌گذارند. آنها کارها را به تعویق نمی‌اندازند و به هر قیمتی، کارهای مهم را انجام می‌دهند.

کورلی در کتابِ «عادات ثروتمندان»، توضیح می‌دهد که هنگامی که فکر عقب انداختن کاری به ذهنتان می‌آید، با گفتن جمله‌ی «همین حالا انجامش بده!» فورا از ذهنتان بیرونش کنید. اگر ضروری است، 100 بار هم که شده، این جمله را تکرار کنید. اما تا زمانی که کارتان تمام نشده است، از آن دست نکشید.

 

مقاله مرتبط:  چگونه میلیاردر شویم

 

  1. وقت گذاشتن برای ایجاد ارتباطات و به دست آوردن پول

افراد موفق افرادی اجتماعی هستند. آنها در طول روز زمانی را صرف تقویت پیوندهای دوستانه‌‌شان می‌کنند و با دیگران روابط بلندمدت برقرار می‌کنند. شبکه‌سازی کاری است که همیشه انجام می‌دهند. آنها با آشنایان‌شان ارتباط برقرار می‌کنند و راه‌هایی برای کمک به آنها می‌یابند، بدون اینکه انتظار پاداش و منفعتی داشته باشند.

جمله‌ی معروفی وجود دارد که زیباترین صدای روی زمین، شنیدن نام‌تان است. پس یادگیری نام تمام افرادی را که ملاقات می‌کنید، جزو اهداف‌تان قرار دهید. آیا وقتی کسی نام شما را به یاد دارد، خوشحال نمی‌شوید؟ افراد زیادی هستند که خوشحال می‌شوند! پس متفاوت باشید و نام افراد را به خاطر بسپارید.


 

  1. مثبت به نظر رسیدن  برای به دست آوردن پول

موفق‌ترین فردی را که می‌شناسید، درنظر بگیرید. این فرد مثبت است یا منفی؟ به احتمال زیاد او فردی مثبت، مشتاق، پرانرژی و شاد است. چنین فردی تصمیم گرفته است که خوبی‌ها را در خودش و در دیگران ببیند. برای این شخص، مشکلات فقط فرصت‌هایی هستند که باید کشف شوند.

مردم هر روز با اخبارِ رویدادها و اعمال ناگوار بمباران می‌شوند. افراد موفق تا جایی که بتوانند خودشان را در معرض چنین خبرهایی قرار نمی‌دهند و در عوض تصمیم می‌گیرند که ذهن‌شان را با ایده‌های مثبتِ کتاب‌ها و مجله‌ها پر کنند.


 

  1. کنار گذاشتن افکار محدود کننده

افراد موفق بر افکار و هیجانات‌شان مسلط هستند و به‌محض اینکه افکار بد وارد ذهنشان می‌شوند، آنها هر چیزی را که توانایی‌شان را برای موفقیت در وظیفه‌ی کنونی‌ به چالش می‌کشد، از سرشان بیرون می‌کنند. آنها خودشان را با افکار منفی معطل نمی‌کنند. با خودشان مثبت حرف می‌زنند و از خودشان خیلی انتقاد نمی‌کنند. آنها افکار منفی را با اندیشه‌های خوب جایگزین می‌کنند.

از آنجا که افراد موفق به توسعه‌ی فردیِ روزانه متعهدند و همیشه درگیر کارهای مثبت هستند، به خودشان فرصت غرق شدن در احساسات منفی را نمی‌دهند.


 

  1. به‌ اندازه خرج کردن برای به دست آوردن پول

افراد ثروتمند از ولخرجی اجتناب می‌کنند. اما در میان افرادی که با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، برخی افراد بیش از «دخل‌»شان «خرج» می‌کنند. چنین افرادی پشت سر هم چِک می‌کشند و قرض می‌گیرند. اگر شما نیز اینگونه هستید، همین امروز عزم‌تان را جزم کنید که وضعیت‌تان را تغییر دهید.

 

مطالعه روزانه

 

  1. مطالعه‌ی روزانه برای به دست آوردن پول

افراد موفق روزانه دست‌کم 30 دقیقه مطالعه می‌کنند. مطالعه‌، دانش و مهارت شما را افزایش می‌دهد. هنگامی که مطالعه می‌کنید، اغلب به دنبال پیشرفت خودتان هستید. پس این کار به‌طور خودکار شما را از هم‌قطاران‌تان متمایز می‌کند و درنتیجه شما برتر از آنها خواهید بود.

احمدرضا کرامت

گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا کرامت