در ایران مدتی است که بازار فروشگاه اینترنتی و خرید آنلاین بسیار داغ و پر از خبرهای جدید است، به همین جهت تصمیم داریم 10 فروشگاه برتری که سال 98 توانستند در صدر باقی بمانند را بر اساس معیارهای مشخصی تعیین و معرفی کنیم.

فروشگاه اینترنتی به سایتی گفته می شود که به ارائه کالا یا خدماتی به صورت آنلاین مشغول است، اما ما در اینجا قصد داریم فقط فروشگاه های ارائه کننده کالاهای فیزیکی را با یکدیگر مقایسه کنیم و سراغ فروشگاه های خدماتی در مطلبی دیگر خواهیم رفت.

 

در این مطلب فروشگاه ها بر اساس خلاقیت، نوآوری، میزان بازدید، تجربه کاربری، تجربه خرید، نحوه بازاریابی و موارد تخصصی دیگر تا حدی که امکان بررسی آنها وجود داشته باشد مورد ارزیابی قرار می گیرند و بر اساس رتبه ای که بدست آورده اند منتشر شده اند.

 

شایان ذکر است که فروشگاه ها بر اساس معیار های مطرح شده رتبه بندی شده اند و سعی می شود در مورد هر فروشگاه مزایا و معایب بررسی شده مطرح شوند تا بتوان به کیفیت و نحوه مقایسه فروشگاه ها نگرش بهتری پیدا کنیم، در ادامه وب سایت های فروشگاه اینترنتی را معرفی می کنیم و به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 

 

1- دیجی کالا:

بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران از دید عموم وب سایت دیجی کالا است که تقریبا در همه موارد مطرح شده در بالا تا حد ممکن خوب کار کرده است. دیجی کالا نزدیک به 10 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و در ابتدای کار مانند همه فروشگاه های اینترنتی بسیار ساده و با محصولاتی با تنوع پایین فعالیت خود را آغاز کرد.

 

 

به تازگی دیجی کالا هم مانند دیگر فروشگاه های اینترنتی بزرگ در سراسر دنیا به (Marketplace) تبدیل شده است و به خوبی هم توانسته در این حوزه فعالیت کند اما موردی که مورد توجه قرار گرفته این است که زمانی که از دو فروشگاه خرید میکنید سفارش شما در دو سبد خرید قرار می گیرد و اگر مبلغ یکی از این سفارشات بیش از 100 هزار تومان نباشد شما هر دو کالا را در یک زمان تحویل می گیرید اما برای یکی از آنها هزینه ارسال پرداخت خواهید کرد.

از جمله مزیت های کلیدی این وب سایت تمرکز روی رضایت مشتری می باشد که در تمام مدت فعالیت خود بسیار به این موضوع اهمیت داده اند، اما اخیرا با مشکلاتی مواجه شده که باعث افت کیفیت در ارائه خدمات به مشتریان می باشد. در همین خصوص نیز ویدیویی در سایت مدیر وب منتشر گردیده است.

حتما بخوانید: فروشگاه اینترنتی چیست؟

 

چند ماه گذشته دیجی کالا بخشی را به نام OPEN BOX به وب سایت خود اضافه کرد و در ایران این موضوع را جا انداخت، تا کنون هیچ فروشگاه اینترنتی اقدام به معرفی OPEN BOX نکرده بود. در قالب فایل اینفوگرافیک زیر متوجه خواهید شد OPEN BOX دقیقا به چه شکل کار می کند؟

 

 

دیجی کالا از ابتدای کار خود سعی در معرفی بسیار حرفه ای و هوشمندانه کالاهای خود داشت و همین موضوع سبب می شد کاربران برای کسب اطلاعات دقیق از یک کالا به دیجی کالا مراجعه کنند، اما در آن زمان که فرهنگ خرید اینترنتی هنوز به این جایگاه نرسیده بود اکثر افراد برای کسب اطلاعات به دیجی کالا مراجعه می کردند و پس از انتخاب محصول مد نظرشان به بازار مراجعه می کردند.

 

به جرات می توان گفت دیجی کالا در ترویج فرهنگ خرید اینترنتی در ایران نقش بسیار مهمی دارد و در آن زمان که فروشگاه های زرد به ارائه کالاهای بی کیفیت مشغول بودند دیجی کالا تنها مسیر آنلاین برای خرید کالا از طریق اینترنت بود.

 

اما خوب گذر زمان و ترویج استفاده از خدمات آنلاین توسط دولت و رسانه ها کم کم مردم را به سمت خرید آنلاین هدایت کرد و در نهایت غولی به نام دیجی کالا را ساخت تا بتواند نیازهای یک کشور را برای مدتی تامین کند.

اما خوب چندی نگذشت که صدای بلند سودهای کلان فروشگاه اینترنتی در رسانه ها رقبای دیگر را هوشیار کرد و سایت های فروشگاه اینترنتی جدیدی راه اندازی شدند.

 

دیجی کالا هنوز هم در صدر جدول قرار دارد، با اینکه چندی پیش سعی کردیم با برگزاری مسابقه ای و دریافت نظر مشتریان این سایت را تحلیل کنیم و صدای مشتریان را به گوش دیجی کالا برسانیم تا خدمات مشتریان قبلی که دریافت می کردیم را مجدد دریافت کنیم، اما هنوز هم در همه موارد با فاصله زیادی دیجی کالا را در صدر جدول داریم.

حتما بخوانید: 20 اصول برای جلب اعتماد مشتری در فروش های اینترنتی

 

از نظر خلاقیت فقط می توانید ویدیوی سقف خیالتان کجاست را مشاهده کنید تا کاملا به خلاقیت بالای این شرکت پی ببرید و از نظر نوآوری نیز وارد شدن به بازارهای جدید و روشهای متفاوت ارسال و پیشنهادات ویژه دیجی کالا هنوز هم جذاب به نظر می رسد، همچنین میزان بازدید سایت که الکسای یک رقمی دیجی کالا کاملا این موضوع را تایید می کند و یکی از بهترین تجربه های کاربری و تجربه خرید که در هنگام جستجو در دیجی کالا می توان تجربه کرد و در پایان نیز اگر صحبت نحوه بازاریابی باشد چیزی که مشخص است پیوند دیجی کالا و شرکت Anetwork کمی بیش از حد تصور صاحبان دیجی کالا باعث رشد و تبلیغات این شرکت شد(که در اصل علت بوجود آمدن مشکلات اخیر این فروشگاه اینترنتی نیز همین بود)

 

مزایای دیجی کالا:

  • سرعت بسیار بالا سایت و جستجوی سریع
  • تجربه کاربری فوق العاده
  • پیشنهادات روزانه جذاب
  • ایمیل مارکتینگ
  • استفاده از موتور برقی جهت کاهش آلودگی هوا
  • بخش TV و بخش MAG
  • راه اندازی بخش بازارچه آنلاین (Marcketplace)
  • امکان مطلع شدن از موجود شدن کالاها
  • سیستم ترغیب به خرید مجدد (دیجی بن)
  • معرفی دقیق کالاهای ارائه شده
  • 7 روز گارانتی کالاهای خریداری شده
  • مشخصات فنی دقیق محصولات
  • ثبت نام سریع در هنگام سفارش
  • نرم افزار مناسب گوشی هوشمند
  • نمایش نسخه سه بعدی کالاهای پر مخاطب
  • و…

 

معایب دیجی کالا:

  • کاهش سرعت ارسال سفارشات (به تازگی)
  • عدم پیگیری مجدد پس از لغو سفارش
  • عدم امکان تعقیب دقیق وضعیت سفارش
  • عدم امکان خرید کالاهای مرتبط با یک کالا (خرید گوشی به همراه ضدخش و قلم مخصوص)
  • نداشتن سیستم تخفیف هنگام خرید
  • عدم ارسال و ارائه کلیه کالا ها در یک سبد خرید (به تازگی)
  • عدم ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه که خریدهای زیادی دارند
  • مشخص نبودن وضعیت سفارش پس از تحویل به پیک در تهران و نداشتن راه ارتباطی با فرد پیک موتوری
  • عدم تمایل تحویل کالا در داخل ساختمان و نیاز به رفتن به درب ورودی برای تحویل کالا در تهران
  • نداشتن بخش شکایات مشتریان و عدم پیگیری شکایات
  • نداشتن نرم افزار مخصوص تبلت

 

با توجه به همه موارد گفته شده باز هم رتبه یک را به دیجی کالا می دهیم و آن را در بالای جدول معرفی می کنیم، با همه معایبی که مطرح شد باز هم نمی توان هنوز جایگزینی برای دیجی کالا در صدر جدول پیدا کرد و هنوز هم اولین گزینه برای سفارش آنلاین کالا در ایران دیجی کالا است.


2- بامیلو

فروشگاه اینترنتی بامیلو تا آنجا که مشخص است توسط یک شرکت غیر ایرانی حمایت و راه اندازی شده است! شرکت راکت اینترنت با سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک ایران سعی دارد بخش گسترده ای از این بازار را بدست بگیرد.

روش کار شرکت راکت اینترنت پیدا کردن و شناسایی استارت آپ های موفق آنلاین در کشورهای موفق جهان و پیاده سازی مجدد آن استارت آپ ها در کشورهای دیگر است.

 


مرکز کار این شرکت برزیل است و از آنجا سرمایه گذاری خود در دیگر کشورها را مدیریت می کند، در ایران نیز توسط همکاری شکل گرفته بین راکت اینترنت و MTN تصمیم بر آن شد تا بروی استارت آپ های ایرانی سرمایه گذاری هایی انجام شود.


از جمله سرمایه گذاری های مطرح این شرکت در ایران می توان به فروشگاه اینترنتی بامیلو و پروژه تاکسی یاب اشاره کرد. تاکسی یاب که با مشکل ادامه مسیر مواجه شد بعد از مدتی با نام اسنپ مجدد راه اندازی شد و الان یکی از بهترین سرویس های حمل و نقل می باشد (تجربه کار با این سرویس در مدیروب منتشر شده است جهت مشاهده مطلب به لینک زیر مراجعه کنید)

حتما بخوانید: افزایش فروش آنلاین

 

فروشگاه اینترنتی بامیلو با راه اندازی کمپین حراجمعه در ایران تواست نگاه بسیاری از افراد جامعه را به سمت خود تغییر دهد،‌ حراجمعه شامل تخفیفات خیلی خوب در آخرین جمعه سال می باشد که در اکثر فروشگاه های بزرگ در دنیا همه ساله اجرا می شود. بامیلو، با تخفیفات شگفت انگیز و بیلبوردها و تبلیغات بسیار جدی در سراسر ایران برای کمپین حراجمعه توانست نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند.

 

فروشگاه اینترنتی بامیلو و موزاندو نیز با هم توسط این شرکت راه اندازی شدند، در ابتدا هدف این بود که بامیلو یک فروشگاه اینترنتی باقی بماند و موزاندو یک بازارچه آنلاین (Marketpalce) باشد اما بعد از مدتی راکت اینترنت تصمیم گرفت تمرکز خود را حفظ کند و دو برند موزاندو و بامیلو را با یکدیگر ادغام کرد!

علت این کار از دید من صرفا بالا بردن تمرکز روی یک پروژه آنلاین و کم کردن هزینه تبلیغات در دو جهت متفاوت بود!

بامیلو با موزاندو یکی شدند و امکان بازارچه به بامیلو نیز اضافه گردید و بعد از آن فروشگاه بامیلو با قدرتی دو برابر قبل کار خود را ادامه داد.

به تازگی سیستم تخفیف های روزانه و تخفیف های هفتگی در بامیلو آغاز شده است ، جای اینگونه تخفیف و آفر ها در سایت بامیلو واقعا خالی بود، هم چنین کمپین هایی برای ارسال کالا راه اندازی کرد که توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب میکند، به عنوان مثال به مدت یک هفته تمام سفارش های بالای 30 هزار تومان را با ارسال رایگان برای مشتریان خود می فرستد.

به عنوان مثال اگر شما با اسنپ سفر کنید حتما به شما پیشنهاد یک خرید خوشمزه از زودفود را خواهند داد.

از بامیلو که موضوع اصلی ماست دور نشویم، فروشگاه اینترنتی بامیلو تقریبا در همه دسته های کالا سعی در فعالیت دارد اما با توجه به نداشتن مجوزهای مورد نیاز تا مدت زیادی درگاه پرداخت نداشت!


در حال حاضر وب سایت بامیلو بیشتر یک بازارچه است تا فروشگاه! زمانی که شما خریدی را انجام می دهید در برخی از موارد نیاز است که قبل از تایید سفارش با فروشنده کالا هماهنگی هایی صورت گیرد و سپس شما امکان پرداخت و تهیه کالا را خواهید داشت.


در بخش رابط کاربری و تجربه کاربری در مورد این سایت نظر مثبتی نداریم و سایت در اولین نگاه بسیار شلوغ به نظر می رسد، بامیلو بسیار سعی در طراحی مدرن و سبک غیر ایرانی دارد و با بنر های بزرگ و شلوغی زیاد کاربر را خسته می کند.

 

مزایای بامیلو:

  • تخفیف های بسیار شگفت انگیز
  • بازگشت 30 روزه کالا به صورت رایگان
  • ایمیل مارکتینگ
  • مشخص بودن دقیق زمان تحویل هر کالا
  • ثبت سفارش آنلاین سریع
  • تغییر عکس کالا با توجه به انتخاب نوع آن
  • امکان سفارش کالا از چند فروشنده به طور هماهنگ
  • ثبت نام سریع در هنگام ثبت سفارش
  • پیشنهاد تخفیف های روزانه
  • تخفیفات هفتگی
  • نمایش محصولات جدیدی که اضافه شده اند(نوبرانه های بامیلو)
  • پشتیبانی آنلاین 24 ساعته
  • ارسال رایگان به سراسر کشور برای سفارشات بالای 75 هزار تومان
  • نرم افزار مخصوص موبایل هوشمند و تبلت

 

معایب بامیلو:

  • تجربه کاربری نا مناسب
  • عدم پاسخگویی به تلفن های پشتیبانی
  • شلوغی بیش از حد صفحه اصلی
  • عدم ارسال به موقع سفارشات 
  • لغو سفارش پس از ثبت بدون هماهنگی با مشتری توسط فروشگاه 
  • عدم تامین به موقع کالا از سمت تامین کننده
  • بروز مشکلات زیاد با توجه به فروشندگان زیاد
  • نداشتن نوآوری و خلاقیت متفاوت در فروشگاه های اینترنتی
  • پاک کردن محصولات نا موجود از روی سایت!
  • هیچ خدمات ویژه ای برای مشتریان وفادار خود ندارد
  • نبود سیستم تخفیف لحظه ای
  • نداشتن سیستم وفاداری مشتری
  • استفاده از روشهای تبلیغاتی غیر استاندارد (پاپ آپ)

 

فروشگاه اینترنتی بامیلو خیلی سعی کرد در مدت کوتاهی جایگاه دوم و حتی اول بازار اینترنتی ایران را بدست بگیرد و برای رسیدن به این هدف هزینه بسیاری را متحمل شد.

اکنون از هر ایرانی که خرید آنلاین را تجربه کرده است می توانید اسم بامیلو را نیز در کنار دیجی کالا بشنوید! طرفداران بامیلو با تخفیف های بی حد و مرز آن بود که اولین تجربه خود را در خرید از بامیلو کسب کردند.


بامیلو تخفیف های جهانی جمعه سیاه Black Friday را به طرز فوق العاده ای در ایران پیاده سازی کرد و تخفیف های بسیار زیادی را در آخرین جمعه سال 2015 در وب سایت خود منتشر کرد.

 بامیلو، با مزیت هایی هم چون تخفیف های شگفت انگیز، پیشنهاد های روزانه ، اضافه کردن بخش نوبرانه های بامیلو و کمپین های ارسال های رایگان، با توجه به بازدید بالای این سایت (هرچند که بخش زیادی از آن با تبلیغات پاپ آپ به سایت هدایت می شود) وهمچنین تنوع بیش از حد محصولات ارائه شده در بامیلو، توانسته است جایگاه دومین فروشگاه اینترنتی در ایران را به خود اختصاص دهد.

 

کد تخفیف:

- 40 هزار تومان تخفیف اپلیکیشن بامیلو

با وارد کردن کد تخفیف از 40 هزار تومان تخفیف اپلیکیشن بامیلو برای خریدهای بالای 250 هزار تومان بهره‌مند شوید.

(کد تخفیف: bml_takhfifan_afp40)

- 30 هزار تومان تخفیف اپلیکیشن بامیلو

با وارد کردن کد تخفیف از 30 هزار تومان تخفیف اپلیکیشن بامیلو ، برای خریدهای بالای 200 هزار تومان بهره‌مند می‌شوید. (کد تخفیف: hi30k)

 

3- خانومی

 

فروشگاه اینترنتی خانومی که در زمینه فروش لوازم آرایشی بهداشتی و عطر فعالیت می کند، کار خود را از سال 1393شروع کرده است. این فروشگاه این امکان را برای کاربران خود فراهم نموده تا بتوانند کالای موردنیاز خود را در بین مجموعه متنوعی از برترین برندهای خارجی و ایرانی انتخاب کنند.

یکی از گزینه هایی که این فروشگاه را می تواند در بین خریداران محصولات آرایشی و بهداشتی متمایز کند، کنترل قوی بر روی اصالت کالاها، کیفیت آنها و تاریخ انقضایشان است که به دلیل تخصصی بودن فروشگاه امکان پذیر می شود.

همچنین یکی از مزیت های خرید از فروشگاه خانومی امکان سفارش و درخواست اشانتیون کالاست. مشتریان این فروشگاه می توانند اشانتیون هر محصولی که قصد خرید آن را دارند، سفارش داده و تست کنند. که این موضوع می‌تواند برای تامین کنندگان نیز جذاب باشد چراکه می‌توانند محصول خود را برای تست کردن به راحتی در اختیار خریداران قرار دهند. همکاری مستقیم و تنگاتنگ تامین کنندگان با خانومی، امکان ارائه محصولات با قیمت مناسب را در اختیار این فروشگاه قرار داده است.

 

مزایای خانومی:

  • معرفی تخصصی محصولات آرایشی بهداشتی برندها
  • ارائه تخفیف های روزانه و دوره ای بر روی کالاهای منتخب
  •  انتشار مقالات به روز و کاربردی در حوزه زیبایی 
  •  امکان مطلع شدن از موجود شدن کالا و تخفیف آن
  •  معرفی دقیق کالاهای ارائه شده، براساس کاتالوگ محصول و توضیحات تولید کننده
  •  ارسال رایگان برای سفارش های تهران و شهرستان 
  • امکان انتخاب اشانتیون 


معایب خانومی:

  •  رابط کاربری جذاب و کاربرپسند ندارد
  •   سرچ سایت ضعیف است و به راحتی نمی توان کالای انتخابی را جست و جو کرد
  •   خانومی اپلیکیشن ندارد و الزاما باید برای سفارش به سایت خانومی مراجعه کرد
  •   با توجه به این که محور فروشگاه آرایشی، بهداشتی و عطر معرفی شده است اما تنوع در حوزه عطر پایین است

 

کد تخفیف:

کد تخفیف 15% برای خرید اول : modirweb

اعتبار : از اول اسفند 97 تا پایان فروردین 98 

قابل استفاده فقط یکبار و برای اولین خرید و قابل استفاده برای محصولات در تخفیف و شانس های سایت

 

4-دیجی استایل

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد دیجی کالا از نظر کاربران بزرگترین فروشگاه اینترنتی در ایران می باشد که به تازگی وب سایت جدیدی برای پوشاک با نام دیجی استایل راه اندازی کرده است، از آنجایی که دیجی کالا تا کنون توانسته در صدر جدول فروشگاه های اینترنتی قرار بگیرد پس پروژه ی جدیدی که راه اندازی کرده نیز می تواند در همان تراز قرار بگیرد و بزودی برای خودش در میان دیگر فروشگاه های اینترنتی لباس جا باز کند.

 

دیجی استایل تا کنون به خوبی توانسته است در کنار دیگر رقیبان خود رشد کند و از تمام آنها پیشی بگیرد، دیجی استایل این کار را به خوبی انجام داده و با ارائه کالاهای اورجینال با کیفیت بسیار بالا هم چنین عقد قرار داد با تمام برند هایی که در ایران شناخته شده اند توانسته اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.

خرید از سایت دیجی استایل به شما این امکان را می دهد پشتیبانی واقعی برای پرو و عدم رضایت و بازگشت محصول را داشته باشید، البته با توجه به جایگاه دیجی کالا در ایران قطعا از دیجی استایل که فروشگاه زیر مجموعه دیجی کالا می باشد همینطور انتظار می رفت.

 

مزایای دیجی استایل:

  • سرعت بسیار بالا سایت و جستجوی سریع
  • تجربه کاربری فوق العاده
  • ایمیل مارکتینگ
  • قرار داد با تمام برند های پوشاک در ایران
  • مهلت تست واقعی جهت پرو لباس 
  • ارایه کلیه کالاها در یک سبد
  • معرفی دقیق کالاهای ارائه شده
  • 7 روز گارانتی کالاهای خریداری شده
  • مشخصات دقیق سایز و رنگ محصولات
  • قرار دادن گزینه راهنمای سایز برای هر محصول
  • ثبت نام سریع در هنگام سفارش
  • نرم افزار مناسب گوشی هوشمند (IOS_Android)

 

معایب دیجی استایل:

  • عدم پیگیری مجدد پس از لغو سفارش
  • عدم امکان لغو یا تغییر سفارش بعد از ثبت سفارش
  • عدم امکان تعقیب دقیق وضعیت سفارش
  • نداشتن نسخه واکنش گرا
  • نداشتن سیستم تخفیف هنگام خرید
  • نرفتن به سمت بازارچه آنلاین مانند فروشگاه های بزرگ دنیا (Maketplace)
  • عدم ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه که خریدهای زیادی دارند
  • مشخص نبودن وضعیت سفارش پس از تحویل به پیک در تهران و نداشتن راه ارتباطی با فرد پیک موتوری
  • عدم تمایل تحویل کالا در داخل ساختمان و نیاز به رفتن به درب ورودی برای تحویل کالا در تهران
  • نداشتن بخش شکایات مشتریان و عدم پیگیری شکایات
  • نداشتن نرم افزار مخصوص تبلت

 

5- مدیسه

وب سایت مدیسه هم مانند فروشگاه اینترنتی شیکسون به طور تخصصی با فروش لباس کار خود را آغاز کرد و وب سایت بسیار زیبایی را در این زمینه راه اندازی کرده است.

مدیسه یک فروشگاه تخصصی لباس بود تا زمانی که محصولات بخش کودک و نوجوان را ارائه کرد و پس از آن بخش لوازم خانه و خوراکی و آشامیدنی را به سایت اضافه کرد.

 


یکی از مزیت های مدیسه استفاده از سیستم کاملا هوشمندی است که پس از عضویت در سایت فعال می شود، طبق گفته یکی از دوستان تحلیل گر سایت ها این سیستم یک API است که توسط گوگل به فروشگاه های اینترنتی ارائه می شود و این امکان را فراهم می کند که با توجه به جستجوهایی که آن کاربر در گوگل انجام داده است سلایق شخصی آن کاربر به فروشگاه های اینترنتی ارائه شود تا بتوانند دقیقا مطابق با سلایق کاربران پیشنهاداتی را به آنها ارائه کنند.

 

مزایای مدیسه:

  • واسط کاربری جذاب و زیبا
  • سرعت بالای سایت
  • ایمیل مارکتینگ
  • تخفیف های روزانه مدت دار
  • سیستم هوشمند تحلیل سلایق
  • جستجوی سریع و جذاب
  • تضمین قیمت کالا
  • ضمانت اصالت محصولات
  • ارسال رایگان بالای 100 هزار تومان


معایب مدیسه:

  • عضویت پیچیده در هنگام خرید
  • عدم پیگیری پس از لغو سفارش از سمت کاربر
  • نیاز به ورود به صفحه دیگر برای عضویت در هنگام خرید
  • عدم نمایش جمع کل سفارش در سبد خرید سریع
  • وجود مشکلاتی در ریسپانسیو موبایل
  • نداشتن مدل برای لباس ها و نبود عکس های جذاب
  • استفاده از سیستم lazy load در آرشیو محصولات
  • نبود بخش عضویت مستقیم در سایت

 

فروشگاه مدیسه نیز در مدت بسیار کمی توانسته خیلی خوب ظاهر شود و وب سایت خوبی را با تجربه های قبلی خود راه اندازی کند.

طبق اطلاعاتی که البته منبع معتبری ندارد این وب سایت نیز توسط یک گروه غیر ایرانی راه اندازی شده است و همه تیم آن به جز بخش فروش و پشتیبانی نیز غیر ایرانی هستند.

در نهایت با توجه به خلاقیت بالای این سایت در طراحی یک فروشگاه اینترنتی و کیفیت رعایت شده در سایت رتبه 4 را به این فروشگاه انتساب می دهیم.

 

کد تخفیف:

- با عضویت در خبرنامه مدیسه می‌توانید کد تخفیف 35000 تومانی دریافت کنید.

 

6- آلیار

فروشگاه اینترنتی آلیار در بهمن ماه 1396 در زمینه وسایل موردنیاز جامعه به هدف ایجاد خریدی راحت‌تر و با صرفه‌تر شروع به کار کرد. این فروشگاه اینترنتی به دلیل خدمات با کیفتی که ارائه می‌داد، خیلی زود توانست جایگاه خود را در بین کسب‌وکارهای اینترنتی باز کند و با گذشت تنها چند ماه دسته‌های محصولات خود را گسترش داد. در حال حاضر آلیار در دسته‌بندی زیر محصولات خود را بفروش می‌رساند:

- سرگرمی و نوزاد

– مد و پوشاک

– خانه و آشپزخانه

 – هدایا و اکسسوری

– بهداشت، سلامت و ورزش

– کالای دیجیتالی

 – لوازم التحریر

– لوازم جانبی خودرو

–گل و پک ویژه آلیار

به تازگی بخش سوپرمارکت نیز به این وب‌سایت اضافه شده تا دیگر هر کاربری که به آلیار مراجعه می‌کند، بتواند کلیه نیازها و مایحتاج‌هاش را خریداری کند.

و اما چرا آلیار؟!

ارائه بهترین محصولات با قیمت پایین، دسترسی به تنوع کاملی از محصولات، تحویل به موقع و سریع و همچنین خدمات پس از فروش به مشتریان، از مهمترین اهداف فروشگاه اینترنتی آلیار است. این فروشگاه اینترنتی توانسته با ارائه تنوع عظیمی از محصولات، تمامی اقشارجامعه با هرسلیقه و رده سنی را پوشش داده و با ارائه توضیحات موردنیاز و مقایسه آن با سایرمحصولات، امکان بهترین انتخاب در کمترین زمان را برای مصرف‌کننده میسر سازد.

همچنین می‌توان با دانلود اپلیکیشن آلیار، خریداینترنتی راحت‌تر در هر زمان و مکان را تجربه کرد. فروشگاه اینترنتی آلیار با برگزاری انواع کمپین‌های مناسبتی، کدهای تخفیف هیجان‌انگیزی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. از طرفی نیز می توان در سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)فروشگاه اینترنتی آلیار، با عضویت در سایت و  ارسال درخواست همکاری، بدون سرمایه ی اولیه کسب درآمد کرد.

 

 

کمپین های در نظر گرفته شده برای فروشگاه آلیار:

  • کمپین ویژه تولد آلیار
  • کمپین ویژه یلدا
  • کمپین ویژه چهارشنبه سوری
  • کمپین ویژه عید نوروز

 

مزایای آلیار:

  • تنوع بالای محصولات از برندهای روز دنیا
  • ارائه تخفیف‌های متنوع روزانه و هفتگی
  • ارسالای رایگان برای خرید های بالای 100 هزار تومان
  • عدم بروز مشکلات از سوی فروشندگان (به دلیل اینکه تامین کننده مستقیم تمام محصولات خود آلیار است، احتمال افزایش قیمت یا جابه‌جایی کالا وجود ندارد.)
  • معرفی دقیق کالاهای ارائه شده
  • امکان مقایسه کالاها به طور دقیق
  • امکان استفاده از اپلیکیشن مخصوص موبایل و تبلت
  • امکان تست کالا به مدت 7 روز و بازگشت کالا در صورت وجود مشکل فنی
  • امکان لغو سفارش در صورت انصراف از خرید
  • بالا بودن کیفیت محصولات
  • قیمت بسیار مناسب محصولات
  • تخفیفات هفتگی
  • وجود عکس‌های با کیفیت و زنده از محصولات (به دلیل وجود آتلیه قوی و عکاس حرفه‌ای در آلیار)

معایب آلیار:

  • عدم امکان مطلع شدن از موجود شدن کالاها
  • عدم امکان تعقیب دقیق وضعیت سفارش
  • عدم ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه که خریدهای زیادی دارند

 

کد تخفیف:

- ثبت نام با کد معرف K00L2N و دریافت 6 هزار تومان هدیه از آلیار

- کد تخفیف  10درصدی ویژه خرید اول آلیار: modirweb

 

7- کیمیا آنلاین

فروشگاه اینترنتی کیمیا آنلاین با ارائه سخت افزار های کامپیوتر و محصولات دیجیتال فعالیت خود را ادامه می دهد، وب سایت کیمیا آنلاین طراحی جذاب و سبکی دارد و خیلی سریع می توانید یک کالا را در این وب سایت سفارش دهید.

 


کیمیا آنلاین بخش بیش فروشی را به خوبی در سایت خود پیاده سازی کرده است و شما در هنگام خرید یک محصول پس از اضافه کردن آن به سبد خرید حتما پیشنهاد خرید لوازم جانبی و خدمات ضروری مربوط به آن محصول را مشاهده خواهید کرد.


بخش جذاب دیگری که در فروشگاه اینترنتی کیمیا آنلاین دیده می شود قسمت ثبت تیکت پشتیبانی است که در وب سایت های فروشگاهی ایرانی کمتر دیده می شود.

 

8. فروشگاه اتما

فروشگاه آنلاین اتما اولین فروشگاه اینترنتی اقساطی کشور است که از سال 1391 تحت نظارت اتحادیه تعاونی های مصرف فرهنگیان شروع به فعالیت کرده است، عمده فعالیت این فروشگاه در زمینه لوازم خانگی و کالای دیجیتال بوده و برای فرهنگیان، کارمندان دولت و دارندگان کارت حکمت، تسهیلات ویژه ای ارائه می‌دهد.

تمام کاربران فروشگاه آنلاین اتما برای خرید اقساطی خود، می توانند با معرفی یک ضامن فرهنگی یا کارمند بدون نیاز به چک بانکی تا سقف 20 میلیون خرید کنند و اقساط آن را به صورت کسر از حقوق پرداخت نمایند. حتی این سایت امکان خرید خودرو را نیز به شکل قسطی فراهم آورده است. شما می‌توانید در مناسبت‌های رسمی در جشنواره های فروش این فروشگاه شرکت کنید و از تخفیف های جذابی بهره‌مند شوید.

 

 

مزایای اتما:

1-ارسال رایگان به سراسر کشور

2-قیمت مناسب کالاها

3- داشتن اپلیکیشن کارآمد

4- ارائه کد تخفیف های متنوع

 

معایب اتما:

1-تنوع پایین و محدودیت در انتخاب کالا

2-امکان خرید اقساطی که صرفا به فرهنگیان و کارمندان دولت و نیروهای مسلح محدود می شود

 

9- تهران کالا

فروشگاه اینترنتی تهران کالا یکی از قدیمی ترین فروشگاه های آنلاین ایرانی است که از ابتدای کاری خود به فروش لوازم خانگی مشغول بوده است.

مرکز فعالیت تهران کالا در چهارراه عباسی تهران ، یکی از بورس های لوازم خانگی قرار دارد و کلیه اجناس بطور مستقیم از شرکت های تولید کننده و وارد کننده دریافت و انبار می شود. در حال حاضر چندین هزار کالا در یک انبار با متراژ 500 متر که بصورت قفسه بندی و بسیار مرتب می باشد نگهداری می شود همچنین تهران کالا علاوه بر فروش کالا به مصرف کننده مستقیم به عنوان یکی از تامین کننده های اصلی کالا برای همکاران در این منطقه به حساب می آید.

تهران کالا از ابتدای کار خود عکس های بسیار با کیفیتی از محصولات تهیه می کرد و در وب سایت خود در قسمت توضیحات هر محصول این عکس ها را منتشر می کرد.

از خدمات جدید تهران کالا امکان پرداخت در محل ، علاوه بر تهران و کرج در شهرهای شیراز ، اصفهان و مشهد می باشد.

 


متاسفانه سالهاست که وب سایت این فروشگاه تغییری نه از لحاظ ظاهری و نه فنی نداشته است و به محض ورود به سایت کاملا متوجه قدیمی بودن سایت خواهید شد.

روال ثبت سفارش کاملا عجیب است و شما پس از اضافه کردن کالا به سبد خرید دیگر دکمه ثبت نهایی سفارش را نمی بینید!

فقط دکمه ای برای ثبت نام ظاهر می شود و شما باید حدس بزنید که حتما ثبت نام نیاز است تا سفارش خود را ثبت کنید.

بخش نشریه تهران کالا در آدرس mag.tehrankala.com با دید تخصصی و محلی برای کسب آموزش و اطلاع رسانی در زمینه خانه و لوازم خانگی در حال تکمیل است و البته از اکنون قابل مشاهده می باشد.

تهران کالا حجم بسیاری از محصولات لوازم خانگی را ارائه می دهد اما مشخصات فنی کالا ها به صورت یکپارچه در سایت منتشر نشده است و شما باید در توضیحات محصول به دنبال آنها باشید.

تهران کالا: مشخصات فنی در TAB مشخصات فنی در صفحه محصول وجود دارد و برای مشاهده آن بایستی بر روی آن کلیک شود، از نظر دقت مدعی هستیم که اطلاعات درج شده بسیار دقیق تر و درست تر از تمامی وب سایت های مشابه می باشد.

"توضیحات این فروشگاه به درخواست مدیر تهران کالا اصلاح گردید و توضیحات تکمیلی و دقیقی به این فروشگاه اضافه شد"

 

10- فینال

فروشگاه مجازی فینال نام اولین هایپر مارکت مجازی ایران است که با هدف ارتقاء سطح کیفی استاندارد زندگی مردم ایران شکل گرفته است. این فروشگاه با عرضه کالاهای ضروری و مصرفی زندگی، توانسته پاسخ‌گوی مؤثر و مناسبی به نیازهای در حال تغییر مشتریان خود باشد.

هایپر مارکت مجازی فینال در سال 84، کار خود را با نام فینال‌ای‌شاپ و با فروش کتاب، رسانه‌های صوتی و تصویری از قبیل موزیک و فیلم شروع کرد. در سال 90، این فروشگاه زیر نظر گروه هفت‌سین به فعالیت خود ادامه داد و محصولات الکامپ به ویژه CD و DVD را به سبد فروش خود اضافه کرد. در سال 91 نیز به منظور گسترش خدمات خود، محصولات FMCG که شامل خواروبار و محصولات آرایشی-بهداشتی می‌شود، را به سبد فروشش اضافه کرد.

هایپرمارکت فینال که با شعار «آمده‌ایم بازار الکترونیکی بسازیم که در آن با خلق آرامش خاطر از خرید، استاندارد زندگی مردم را بالا ببریم»، وارد بازار شده، هم‌اکنون سهمی 80 درصدی در فروش لوح‌های فشرده را در اختیار دارد.

حتما بخوانید: چگونه برای ساخت یک فروشگاه آنلاین اقدام کنیم؟ 9 مرحله آسان برای شروع فروش آنلاین

علاوه بر آن محصولات متنوعی بر اساس تقسیم‌بندی زیر به مشتریان ارائه می‌دهد:

- موادغذایی

- بهداشت و سلامت

- خانه داری

- کامپیوتر

- الکترونیک

- بازی

- محصولات فرهنگی

- اداری و تحریر

- لوح فشرده و قاب

 

 

فروشگاه اینترنتی فینال، ایجاد خریدی رضایت بخش در فضای اینترنت را رکن اصلی توسعه‌ فعالیت‌های خود قرار داده است. چشم انداز این فروشگاه «مرکز خرید 40 میلیون ایرانی» است و با تکیه بر اصول اخلاقی و ایجاد رابطه‌ای بادوام با مشتری، سعی دارد تا همواره حافظ ارزش پول مشتریان هنگام خرید باشد.

 

8 فروشگاه اینترنتی که آینده ی خوبی خواهند داشت:


      

 

نتیجه گیری نهایی:

در این مقاله هدف اصلی صرفا معرفی فروشگاه های برتر بر اساس معیار های فنی و کاربردی بود و پس از آن آشنایی کاربران مدیر وب با مواردی که در یک فروشگاه اینترنتی می تواند مهم تلقی شود و یا به عنوان ضعف آن فروشگاه در نظر گرفته بشود.

چیزی که اهمیت بسیار بالایی دارد این است که شاید در ظاهر این موارد کوچک به نظر برسند اما همین موارد به ظاهر کوچک است که باعث تفاوت های بسیار بزرگ می شود.

 

نظر شما چیست؟

در نهایت از شما می خواهیم که تجربه خرید خود از این فروشگاه ها و یا فروشگاه های اینترنتی دیگری که در این مقاله در مورد آنها صحبت نشد را در بخش نظرات با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید تا با این کار بتوانیم به یکدیگر در جهت انتخاب صحیح بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید های آنلاین بعدی کمک کنیم.

 

 https://keramatzade.com/Online-Store