متوجه می‌شویم که این دسته از اتفاقات را اتفاقات به‌ظاهر بد نام‌گذاری کردم.

مثبت اندیشی و 11 نتیجه فوق العاده ی آن در زندگی

افکار منفی بدون اینکه خودمان بخواهیم در مغز و فکرمان در حال پچ پچ کردن هستند و بعضی اوقات آنقدر صدای پچ‌پچ‌شان بلند می‌شود که کلافه کننده است. همه تجربه صداهایی را در مغزمان داشتیم که می‌گفت : باز این کار رو خراب کردی، از پس این کار هم بر نمیایی یا من در مقایسه با دیگران هیچم! و صدها صدای اینچنینی. صدای افکار یک فرایند طبیعی در مغز است اما مشکل از جایی شروع می‌شود که به جای افکار مثبت فکرهای منفی سهم بیشتری تصاحب می‌کنند.


حتما بخوانید: معجزه های علمی قرآن

                                                                                            ترجمه نامه 31 نهج البلاغه

مثبت اندیشی چیست؟

نظر من در خصوص مثبت اندیشی این است که مثبت اندیشی برداشتی است که ما نسبت به وقایع، اتفاقات و شرایطی که برایمان پیش می‌آید داریم، در کل باید بگویم که ما دو نوع اتفاق داریم:
اتفاقات خوب
اتفاقات به‌ظاهر بد
من نمی‌گویم اتفاقات بد چراکه معتقد هستم اصلاً این دسته وجود ندارد و هر اتفاقی که برایمان رخ می‌دهد، هر شرایطی را که ما تجربه می‌کنیم، هر رویدادی که پیش می‌آید، در کل هر چیزی که در جهان رخ می‌دهد خیر است و خوبی و غیر از این نمی‌تواند باشد، اما ما یا خیر آن را همان لحظه می‌فهمیم که اسم این دسته را گذاشته‌ام اتفاقات خوب یا خیر آن را بعد متوجه می‌شویم که این دسته از اتفاقات را اتفاقات به‌ظاهر بد نام‌گذاری کردم.


پس با این حساب هر اتفاقی که برایمان رخ می‌دهد به نفع ماست یا آن را همان موقع متوجه می‌شویم یا بعداً.
فکر مثبت می تواند زندگی شما را به طرز چشمگیری تغییر دهد اما در عین حال مجبور کردن خود برای اندیشیدن به یک سبک خاص، 
ایده خوبی نیست.

 

معجزات مثبت اندیشی چیست

حتما بخوانید: عاداتی که انسانهای دوست داشتنی دارند

معجزات مثبت اندیشی چیست؟


1.    با مثبت اندیشی با استرس مقابله کنید.


به خاطر داشته باشید که صاحبان تفکرات مثبت به جای مشکلات به راه حل ها نگاه می کنند. وقتی روی راه حل ها متمرکز می شوید بدون شکاسترس شما کمتر می شود.


2.    با مثبت اندیشی به آرامش ذهنی برسید.

مثبت اندیشی موجب می شود به طرف مثبت سکه زندگی توجه کنید. وقتی فردی به بخش مثبت زندگی فکر می کند به آرامش ذهنی می رسد. افکار مثبت شما را آرام می کنند چون دیگر محدود نیستید برای رسیدن به اهدافتان از روش حمله و خشونت استفاده کنید.

 


3.    با مثبت اندیشی می توانید روابط عمیق تری داشته باشید.

آیا شما هم جذب افرادی که اندیشه مثبت بیشتری دارند، نمی شوید؟ چرا انسان هایی که صاحب تفکر مثبت هستند روابط عمیق تری با دیگران ایجاد می کنند و ارتباط گرفتن با آنها آسانتر است.



4.    با مثبت اندیشی برنامه ریزی بهتری برای زندگی داشته باشید.

وقتی ذهنتان از افکار منفی و غیرضروری پاک شود، بی تردید افکارتان سازمان یافته تر می شوند که تاثیر این امر در فعالیت ها و کارهای روزمره شما منعکس می گردد.

در نهایت نیز حاصل مثبت اندیشی شما سازمان یافتگی بهتر فضا و محیط زندگی تان است. وقتی مثبت می اندیشید، انرژی بیشتری دارید و کارهای خود را بهتر و مرتب تر انجام می دهید. فردی که تفکر مثبت دارد کمتر دچار آشفتگی و بی برنامگی می شود.


5.    با مثبت اندیشی بهتر به اهداف خود برسید.

با تفکر مثبت شما روی راه حل متمرکز می شوید و وقت و انرژی خود را صرف احساسات منفی نمی کنید. حذف احساسات منفی انرژی تمرکز شما را روی کارهایتان افزایش داده و سریعتر به هدفتان می رسید.

 

تاثیرات مثبت اندیشی


حتما بخوانید: 6 اخلاق سمّی که آدم‌ها را از شما می‌راند​

6.    با مثبت اندیشی قدرت تمرکز خود را بلا ببرید


وقتیکه مثبت اندیش باشید قدرت تمرکزتان رو چیزی که میخوایید و هدفی که دارید بالاتر میره و باعث میشه که دیگه به حواشی، نویزها، منفی بافی ها، و کلا هر چیزی که بوی غم و اندوه میده یا براتون ناامیدی به بار میاره و حواستون رو پرت میکنه، کاری نداشته باشید. یعنی رها میکنید، هر چی که اذییتون میکنه و باعث میشه اعتماد به نفس و عزت نفستون رو ازتون بگیره. عکسش هم صادقه، یعنی زمانیکه انرژی و اعتماد به نفستون پایین باشه دیگه نمی تونید رو نقاط مثبت زندگیتون تمرکز کنید و به چیزی که میخوایید برسید. پس در این بین فقط داشتن روحیه بالا و تفکر مثبته که شما رو از این دالون فکری بیرون میاره و به سر منزل مقصود میرسونه.


7.    با مثبت اندیشی شانس های جادویی زندگی خود را بیشتر کنید


تا زمانیکه بنا منفی بافی و غر زدن و نق و نوق کردن داشته باشی، هیچوقت نمیتونی نیمه پر لیوان رو ببینی. همینجوری میشه که هر جا میری بدشانسی پشت سرت میاد، هر جا میرسی مشکلاتت از تو جلوتر اونجا اتراق کرده و بدبیاری پشت بدبیاری و به قول معروف: به دریا میرسی، خشک میشه. اما همینکه دیدگاهت تو عوض میکنی و بر روی نکات مثبت زندگیت تمرکز میکنی، دیگه انگار دنیا برات رنگه دیگه ست. دیگه فقط نیمه پر لیوان رو میبینی و از آسمون واست طلا میباره و دست به خاکستر میزنی طلا میشه. مثبت اندیشی این رو بهت یاد میده مشکلات در زندگی انسانها ابدی و همیشگی نیستند و هر چالشی تو زندگی یه حکمتی داره و قطعاً راه حلی براش پیدا میشه. وقتیکه مثبت باشی به خودت میگی اینم یه خوان دیگه هست که من حتما ازش با موفقیت عبور خواهم کرد. یه انسان مثبت رو زندگی خودش سواره و مهندس زندگی خودشه. پس شعارش اینه: یا راهی خواهم یافت یا راهی خواهم ساخت.


8.    با مثبت اندیشی اعتمادبه نفس خودرا بالاببرید


خود باوری یکی دیگری از نشانه ها و اثرات مثبت اندیشی در فرد است. مثبت اندیشی ارتباط مستقیمی با اعتماد به نفس شما دارد. وقتیکه مثبت اندیش باشی اعتماد به نفس شما بالا میره و این باعث میشه که به خودت و تواناییهات اعتماد و اعتقاد داشته باشی. و به خودت بگی: این منم که لایق رسیدن به تمام هدفهام در زندگی هستم، این منم که از پس هر چالشی تو زندگیم برمیام و به اوج آرزوهام تو زندگی میرسم. قطعاً زمانیکه شما چنین تصوراتی از خودت داری تمام آدمهای اطرافت هم مجبور میشند که مثل تو فکر کنند و باهات هم عقیده باشند.


حتما بخوانید: چگونه میلیاردر شویم؛ 7 راهکاری که با آن می‌توانید پول پارو کنید
 

9.    با مثبت اندیشی فردی بااراده می شوید


مثبت اندیشی این خاصیت رو داره که در موتور اراده تو روشن میکنه و برنامه نویسی شو طوری انجام میده که تا زمانیکه به هدفی که تعیین کردی و زندگی رویایی که میخوای داشته باشی نرسی از حرکت بازنمی ایسته. همه ی عزمتو جزم میکنه تا به جایی که تعیین کردی برسی. تلخی و شکست ها تو رو متوقف نمیکنه و بر عکس دیدت رو بازتر میکنه ومسیر رو واست هموارتر میکنه.

 


10.    با مثبت اندیشی میتوانی  علایق و استعدادهای خود را کشف کنی


با داشتن یه ذهن مثبت میتونی علایقت رو کشف کنی و با تمرکز روی اونها شانس موفقیتت رو افزایش بدی. وقتیکه کار مورد علاقه تو با تمام شور و اشتیاق و هیجان درونت انجام میدی، انرژی مثبتی سمت کائنات میفرستی که زمین و زمان دست به دست هم میدن تا هرچی که بخوای همون بشه و تسلیم امر تو میشن.


11.    با مثبت اندیشی تبدیل به اسطوره میشوی


وقتیکه مثبت اندیش باشی، اعتماد به نفست بالا میره همین باعث میشه که به خود باوری برسی، وقتیکه خودت رو بشناسی و باور داشته باشی پس به علایق و تواناییهات هم اعتقاد پیدا میکنه و با شور و حرارت و هیجان درونیت برای رسیدن به هدفات تلاش میکنی. و آخر قصه اینه که وقتیکه در نهایت سربلندی به اون چیزی که میخواستی رسیدی تبدیل میشی به یک اسطوره در جمع خانواده و دوستان و آشنایان و هر کسی که تو رو میشناسه و از خطرات و خاطراتت خبر داره. اینجویه که میشی نقل محافل میشی الگوی عمل واسه بقیه، همه میان پیشت تا ازت مشاوره بگیرن همه ازت میپرسن: تو چی کار کردی ما هم همون کار رو انجام بدیم. پس میشی یه الگو، یه مشاور، یه معلم، و یا شایدم یه رهبر.


حتما بخوانید: افزایش درآمد با 8 راهکاری که جیب‌تان را پر پول می‌کند

 

معیارهای انتخاب همسر​

جمع بندی مثبت اندیشی


تو تقدیرت نوشته هرچی خواستی، پس خوب باش و خوب بخواه
دیگه نیازی نیست که بخوام خیلی توضیح بدم. در واقع نتیجه کلی همه موارد بالا که مفصل در موردش حرف زدیم نهایتش همین میشه. وقتیکه در نهایت آرامش و تمرکز خدا رو به خاطر داشته هات شکر کنی و روی نقاط مثبت زندگیت تمرکز کنی با وفور نعمت در زندگیت مواجه میشی، به خودباوری میرسی، علایقت رو کشف میکنی، واسه زندگیت هدف گذاری میکنی، با شور و هیجان به سمتشون میری و به دستشون میاری و تبدیل به موجودی افسانه ای میشی. دیگه لازم نیست همه بدبیاری ها و تقصیراتت رو بندازی گردن سرنوشت و تقدی و نصیب و قسمت و اینجور چیزا. تقدیر همه چیز دست خودته، اینو باور کن.

 

برگرفته از: successstory

احمدرضا کرامت

گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده

 

دانلود PDF مقاله:مثبت اندیشی و 11 نتیجه فوق العاده ی آن در زندگی