در هماهنگی است

7 عادت خوشحال بودن که می توانید به خوشبختی و زندگی بهتر برسید

 

 
 
خوشحالی یعنی

 

 

"شادی این است که آنچه شما فکر می کنید، آنچه شما می گویید و آنچه شما انجام می دهید در هماهنگی است." مهاتما گاندی.

چرا گاهی اوقات بسیار سخت است که خوشحال باشید؟

 شاید شما، مثل من، به نقطه ای رسیده اید که آن منطقه "راحتی"  فقط کافی نیست . این در واقع تبدیل به "راحت ناراحت کننده" است. یا شاید، عمیق تر، شما فقط این احساس را دارید که باید راهی مناسب برای زندگی بهتر داشته باشید . 

پیدا کردن خودتان در اینجا، خواندن این مقاله، نشانه خوبی است و به این معنی است که شما مایل به تغییر هستید. چند نکته را تهیه کرده ایم (شادی یک کار روزمره است). من مطمئن هستم که اگر شما شروع به تمرین آنها کنید، از لحاظ علمی ثابت شده، شما هم خوشحال و به خوشبختی و زنذگی بهتر خواهید رسید


 1- با خوشحالی تصمیم بگیرید و در مورد چگونگی خوشبختی و زندگی بهتر فکر کنید

 

خوشحالی یعنی داشتن تو

 

زندگی خیلی کوتاه است. فکر می کنم که خوشبختی فقط از آسمان سقوط می کند و به نوعی پول، فرصت و یا شخصی خاصی به زندگی ما وارد می شود. و این  فقط با در نظر گرفتن لحظه ای است که قدرت را به دست می آوریم: "شروع به خوشحال شدن! خوشبختی سفر بسیار طولانی تر و عمیق تر است. خوشحال یک تصمیم روزانه است و درست مثل هر عادت دیگر ، شما باید آن را درونی کنید، که مستلزم تعهد مستمر است . بنابراین ابتدا  اراده کنید گام در خارج از منطقه راحتی خود بزارید، عادت های قدیمی و افکار منفی را پشت سر بزارید و در نهایت شروع به ساختن این تغییرات ساده که می تواند شما را تبدیل به یک فرد شاد تر کند، گام بردارید

به این ترتیب، به دنبال شادی و خوشبختی می روید .

یک مطالعه  نشان می دهد که دائما در جستجوی شادی می تواند باعث ایجاد اضطراب شود .مشکل این است که اگر نتایج به موقع به نظر نرسد ، آنها نمی دانند چگونه با ناامیدی برخورد کنند. بنابراین، حقیقت این است: خوشبختی و زندگی بهتر نتیجه یک چیز نیست، بلکه تغییر شیوه زندگی است.

شما می توانید در حال حاضر شروع  به خوشحالی کنید با چند تغییر کوچک. مانند : ببخش کسانی که به شما صدمه زده اند. دوباره تعریف ارزش های خود کنید ، لبخند بیشتر بزنید  ، سپاسگزار باشید.


2- تغییر پارادایم : موفقیت، خوشبختی را به ارمغان نمی آورد

 

خوشحالی یعنی خانواده خوب
 
 

این همه ما را تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا این پارادایم است که جامعه هنوز بر آن تأکید دارد. فشار فرهنگی و اجتماعی به ما این اجازه را می دهد که یک عنوان یا یک شغل یا یک موقعیت در یک شرکت یا یک پروژه موفق، چیزهایی است که ما را خوشحال می کند. اما  اگر اینها نباشد چه می شود؟ در واقع، چک های بزرگ، عناوین شغلی و پروژه ها اشتباه نیست ... اشتباه است که زندگی ما و "شادی" ما با این موارد است . این چیزها فقط موقت و بی ثبات هستند و تنها حمایت از زندگی ما است . به همین دلیل، راه موفقیت به طور کامل مخالف آنچه ما به ایمان آورده ایم، است و حقیقت این است که شما می توانید بیشتر، بیشتر از آنچه تصور می کنید، دریافت کنید، اگر چنین فکر می کنید :

 

"موفقیت کلید شادی نیست . شادی کلید موفقیت است. عاشق آنچه هستید انجام دهید ، تا موفق شوید. »- آلبرت شویتزر

افرادی که تمرین بودن در خوشحالی و تجربه لحظه های شاد روزمره، قادر به غلبه بر تمام چالش های دیگر زندگی می باشند. در روابط ، کار، خانواده ، و غیره ... با توجه به مطالعه در دانشگاه کالیفرنیا، زمانی که مردم احساس خوشحالی می کنند، تمایل دارند که خوش بین، پر انرژی و اعتماد به نفس باشند که باعث می شود دیگران آن ها را دوستانه تر و قابل اطمینان تر پیدا کنند. این جنبه ها فرصت های خود را گسترش می دهند : انجام کسب و کار، دستیابی به اهداف موفقیت آمیز، ایجاد و یا توسعه چیزهای جدید و ..


3 - ارتباط با افراد مثبت را حفظ کنید تا خوشحال باشید
 
خوشحالی یعنی عروسی داریم
 
 

شادی مثل یک بیماری کوچک و یا ویروس است که در اطراف ما شناور است. هنگامی که در اطراف ما افراد مثبت، متشکل و مشتاق می باشد، "انرژی ویژه ای" را می گیریم. 

 خوشبختی مردم به میزان زیادی بستگی دارد به شادی مردم که به آنها ارتباط دارید و حتی می تواند یک پدیده جمعی باشد.

به همین دلیل است که شما باید بدانید که چگونه افرادی را انتخاب می کنید که توسط شما احاطه شده اند. 

زندگی پر از چیزهای خوب و بد است. مهم این است که چگونه ما با آن شرایط برخورد می کنیم. افراد مثبت اعتماد به نفس کافی دارند تا بدانند که می توانند مسیر حوادث را تغییر دهند و یک لحظه غم انگیز، دردناک و حتی یک شکست را در تجربه ای که ما را عاقلتر یا قویتر می کند به خوشحالی تبدیل کنند.


4- از خوشحالی و خوشبختی در زندگی در لحظه استفاده کنید

"شادی واقعی ... برای لذت بردن از حال حاضر، بدون وابستگی و اضطراب از آینده است" - لوسیوس 

 

خوشحالی یعنی عروسی دخترت باشه
 
 

یک  مطالعه منتشر شده در Sciencemag ، نشان می دهد که مردم 47٪ از زمان خود را هدر می دهند . این بدان معنی است که ما دائما حال حاضر را از دست می دهیم.مانند تصمیماتی که ما می گیریم و یا لحظات به یاد ماندنی که می گذرد ... بعدا ما تعجب می کنیم: «چطور عید نوروز به این زودی  اومد؟»

یکی از مهمترین عوامل به دست آوردن شادی، تمرکز بر امروز است و لحظات در حال حاضر را در بر میگیرد، آگاهی از آنچه که ما را احاطه کرده و هر احساسی که تجربه می کنیم، که می توانیم به خوشحالی تبدیل کنیم. گذشته ، گذشته است، ما دیگر کنترل دیروز را نداریم، اما کنترل امروز و فردا را داریم .جای تعجب نیست که نوستالژی را فراموش نمی کنیم و برای ما خیلی سنگین است، چرا که ما بسیار ناراحت هستیم و بسیاری از ترس ها و نگرانی های غیر قابل توضیح داریم.

چرا ما خیلی از ما نادان هستیم و خودمان را از زندگی حال و کنونی محروم می کنیم؟

امروز شما سالم است. امروز شما قهوه داغ و خوشمزه را نوشیدید، امروز خورشید در حال برانگیختن است، امروز می توانید نفس بکشید، امروز شما یک شریک دارید، دوستی که تماس می گیرد . امروز ،امروز است. از خود بپرسید «آیا هنوز هم این چیزها را فردا خواهم داشت؟» خب ... ما نمیتوانیم این را با اطمینان بگوییم، اما مطمئنا، با زندگی در گذشته یا نگرانی در مورد آینده، زندگی امروز را از دست می دهیم. شاید زندگی که توانایی خوشبختی ما را داشته باشد، اما ما نمیتوانیم آن را تحقق بخشیم.


5- انجام تمرین خوشحال بودن برای زندگی بهتر

 

خوشحالی یعنی اسم عشقت

 

 

ورزش  می تواند در راه های بسیار قدرتمند و حتی برای آرام کردن اختلالات اضطرابی استفاده شود. مطالعه انجام شده توسط دانشگاه ایالتی آریزونا ، نشان می دهد که تمرین خوشحال بودن، بهتر از آرامش، مراقبه و موسیقی درمانی برای قسمت های اضطراب است.

مزایای ورزش فراتر از تاثیر آنها بر بدن است. یک مطالعه نشان داده است افرادی که دچار اختلال افسردگی هستند می توانند مواد مخدر را ترک و به جای آن روش های مختلف ورزشی را انجام می دهند.  آنها میزان بالای بهبودی را نشان دادند .

 

خوشحالی یعنی عروسی

 

 ورزش بهترین پادزهر است. اگرچه  پس از حل تمام مشکلات مربوط به یک روز طولانی، برای خوشحال بودن و شادابی و زندگی بهتر ، پیاده روی، دوچرخه سواری می کنیم. شما احساس قوی تر، زنده تر، سالم تر و قدرتمند تر خواهید داشت. این یک گام در جهت درست است. آن را امتحان کنید، بخشی از این کار زیبا روز به روز برای تبدیل شدن به خوشحال بودن و زندگی بهتر است.


6- اگر می خواهید زندگی بهتر و خوشحال بودن را تجربه کنید ،سپاسگزار باشید

این جایی است که احساس خوب و راحت می کنید و هیچ موقع فرصت سپاسگزاری و شکر خدا را فراموش نکنید. به زندگی، به جهان و خدا  که به آن اعتقاد دارید سپاسگزاری کنید.      وقتی شما بیشتر سپاسگزار باشید، زندگی بیشتر به شما پاداش می دهد.

ابراز قدردانی شما را قادر به زندگی در حال حاضر می کند. ممکن است  احمقانه به نظر برسد، اما ضروری است که از داشتن تمام اندامهایمان سپاسگزار خداوند باشیم: دو پا، دو دست، دو گوش ... وقتی این کار را می کنیم، به راحتی احساس راحتی می کنیم، همه چیز در جایگاه خودش قرار میگیرد. 

 

 

خوشحالی بعد از گل

 

 

همه اینها به شما کمک می کند تا بیشتر از آنچه که فکر می کنید، خوش شانس هستید و به شما کمک می کند تا روز بعد با انرژی بیشتری شروع کنید.


7- دیگران را کمک کنید تا خوشحال و زندگی بهتر داشته باشید

 

خوشحالم که هستی

 

 

اغلب ما در مورد کارهایمان، کسب و کارها، نگرانی ها و غیره متمرکز هستیم، انگار که ما برای هر چیز دیگری وقت نداشته ایم. اما  زمانی که ما چند ساعت در روز به افراد دیگر اختصاص می دهیم، انگار وقت خیلی زیادی برای ان گذاشته ایم.  یک ژست ساده می تواند باعث شود کسی احساس ارزشمندی کند، که تنها نیست و امیدوارتر باشد. 


نتیجه خوشحال بودن :

امیدوارم این نکات در مورد چگونگی خوشحال بودن و زندگی بهتر و خوشبختی برای شما مفید باشد. به یاد داشته باشید که اکنون می توانید شروع کنید ، بنابراین شروع کار بر روی شادی خود دست نکشید. زندگی بهتر و خوشبختی یک انتخاب روزمره است و شما باید آن را دنبال کنید و آن را شروع کنید. برای رسیدن به این هدف، باید بر روی کنجکاوی تمرکز کنید و از همه آنچه که شما دارید، احساس کنید و می توانید امروزه تجربه کنید و خوشحالباشید. شاید شما هم اکنون همه چیز را برای خوشحال شدن داشته باشید و هنوز هم آن را درک نکردید.

لذت بردن ازهر نفس عمیقی که می توانید بکشید و هر روز صبح می توانید خورشید را ببینید. راه رفتن، دویدن یا دوچرخه سواری ، مفیدتر از نشستن روی نیمکت خواهد بود. با زمان و فضای خود، با کمک دیگران، سخاوتمند و خوشحال باشید.امیدوارم در تمام طول زندگیتون شاد و خوشحال در کنار خانواده لحظات پرشوری را تجربه کنید.موفق باشید

احمدرضا کرامت

 

source :https://keramatzade.com/7-A-happy-habit-that-you-can-achieve-happiness-and-a-better-life