بازاریابی رسانه های اجتماعی را توسعه دهیم که نتایج را ارائه می دهد؟

7 راه آسان برای توسعه یک برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی موثر

 

بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

توسعه یک طرح بازاریابی رسانه های اجتماعی برای محتوای شما می تواند به عنوان یک کار دلهره آور احساس کنید.اما مانند بسیاری از چیزها، داشتن یک طرح جامع برای هدایت کارهایتان، زندگی شما را بسیار ساده تر می کند.

چرا باید با برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی شروع کنیم؟  آیا شما آماده هستید که برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی را توسعه دهیم که نتایج را ارائه می دهد؟ با این مراحل شروع کنید.


مرحله 1 : متوجه شوید مشتریان چگونه تصمیم خود را انتخاب می کنند

 

بازاریابی رسانه اجتماعی

 

برای ایجاد یک برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی موثر، باید بدانید مشتریان چگونه تصمیم می گیرند. این بدان معناست که بیشتر از دانستن اینکه مشتریان شما چه هستند ، این است که درک فرایند تفکر را از طریق تصمیم گیری در مورد محصول یا سرویس خود انجام دهید.

برای انجام این کار، چیزها را از دیدگاه خود در نظر بگیرید. چه فکری از ذهن آنها در زمانی که آنها برای اولین بار در مورد شما می شنوند؟ وقتی بیشتر فکر می کنید اولین چیزی که فکر می کنید سرتان می آید؟ همانطور که تحقیقات بیشتری انجام می دهند، چه سؤالی را می خواهند پاسخ دهند و کجا پاسخ آنها را بدهند؟ و در نهایت، آخرین چیزی است که آنها می خواهند بدانند قبل از تصمیم گیری برای خرید؟ این همه بخشی از شخصیت خریدار است.

این اعتبار شرکت شما را ایجاد می کند و به شما در کسب اعتماد مشتریان کمک می کند. این چیزی است که بازاریابی محتوا می باشد! برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ اینکه بازاریابی محتوا چیست و چرا مهم است، پست ما در مورد 9 روش موثر برای تبلیغات آنلاین یا تبلیغات اینترنتی، بخوانید .


مرحله 2 : شبکه های اجتماعی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما مناسب است

 

بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی بر بازاریابی و تبلیغات

 

بسیاری از شبکه های اجتماعی مختلف در حال حاضر محبوب هستند، اما نگران نباشید، شما لازم نیست همه آنها را استفاده کنید. احتمال دارد که مشتریان هدف شما  قبل از تصمیم گیری خرید ، چندین سیستم عامل مورد علاقه خود را برای انجام تحقیق مورد استفاده قرار دهند،این همان آنهایی هستند که باید تمرکز داشته باشید. در اینجا خلاصه سریع از سیستم عامل های اصلی و کسانی که از آنها استفاده می کنند.

  • فیس بوک در حال حاضر محبوب ترین سایت است و بیش از 1.86 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. یک نظرسنجی از مرکز تحقیقاتی پیو نشان داد که 68٪ از بزرگسالان آنلاین در ایالات متحده از فیس بوک استفاده می کنند. این نظرسنجی همچنین اشاره کرد که بیشتر زنان آنلاین (83٪) از مردان آنلاین (75٪) از سایت استفاده می کنند.
  • یوتیوب دومین پلتفرم محبوب اجتماعی محسوب می شود که هر ماه 167.4 میلیارد کاربر منحصر به فرد است که طبق گزارش Pew این آمار 94 درصد مردان بین 18 تا 24 سال را شامل می شود.
  • اینستاگرام دارای 600 میلیون کاربر ماهانه است و به سرعت در حال رشد است. بر اساس مطالعه Pew، زنان بیشتر از Instagram از مردان استفاده می کنند (38٪ از زنان آنلاین و 26٪ مردان آنلاین).
  • توییتر 381 میلیون کاربر ماهانه دارد، اکثر آنها از پلت فرم در دستگاه تلفن همراه خود استفاده می کنند.
  • LinkedIn دارای 106 میلیون کاربر ماهانه است و همچنان پلت فرم برای شبکه های آنلاین B2B است، به ویژه در بین فارغ التحصیلان کالج های اخیر و خانواده های با درآمد بالا.

بسیاری از کاربران رسانه های اجتماعی حداقل یک بار در روز فعال هستند و بعضی از گزارش ها با استفاده از یک پلت فرم چندین بار در هر روز، توسط مرکز پژوهشی Pew نشان داده شده است.

 

تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

بنابراین اگر خریدار شما یک زن حرفه ای در اواخر 40 سالگی خود باشد، فیس بوک گزینه ای بهتر از یوتیوب خواهد بود. با این حال، اگر شخصیت خریدار شما فارغ التحصیل پسر 24 ساله ای باشد، یوتیوب در فهرست شما بالا خواهد بود. در هر دو مورد LinkedIn نیز شرط خوبی خواهد بود.


مرحله 3: ایجاد اهداف و شاخص های عملکرد

 

پرسشنامه بازاریابی رسانه اجتماعی

 

حالا شما می توانید آنها را با یکدیگر برای ایجاد اهداف برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی خود قرار دهید . سه دلیل عمده وجود دارد که شرکت ها از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند:

  • آگاهی از برند ساخت
  • ترافیک  به یک وبسایت 
  • تولید منجر به فروش

این اهداف ممکن است واضح باشد، اما ارزش گذراندن وقت خاصی در مورد آنها است، زیرا برخی از سیستم های رسانه های اجتماعی برای اهداف دیگری نسبت به دیگران مناسب خواهند بود. مسابقه مناسب بستگی به نوع کسب و کار شما در شما دارد و البته، خریداران شخصی شما - و ممکن است کمی وقت ببرید تا بتوانید بهترین کار را برای شما انجام دهیم.

هنگامی که اهداف خود را می دانید می توانید تصمیم بگیرید که کدام شاخص های عملکردی برای سنجش پیشرفت شما پیگیری می کنند. به استثنای اینکه شما آن را اندازه گیری می کنید، مطمئنا نمی دانید که آیا کار شما پرداخت می شود یا خیر.به عنوان مثال، اگر هدف شما جابجایی ترافیک به وب سایت شما باشد، می خواهید پیگیری کنید که تعداد بازدید وب سایت شما چه مقدار است. 


مرحله 4: انجام برخی از تکالیف بازاریابی محتوا

 

تعریف بازاریابی رسانه های اجتماعی

 

شما ممکن است برخی از ایده ها داشته باشید، اما هنوز هم باید موضوع های پژوهشی را بیابید تا آنچه مخاطبان شما میخواهند در مورد آن بنویسند. این مساله مشکلی است زیرا یک استراتژی بازاریابی محتوا در مورد آنچه مخاطبان شما نیاز دارند، نه آنچه شما می خواهید به آنها بدهید.

خبر خوب این است که شما نیازی به دنبال یک سوزن در یک بیل مکانیکی نیستید - می توانید مستقیما از مخاطب خود بپرسید. فیس بوک و توییتر هر دو توانایی برای انجام نظرسنجی دارند، که می تواند وظیفه دوگانه را به عنوان راهی برای ارتباط با مخاطبین خود انجام دهد. Google Forms یک روش آسان دیگر برای ایجاد نظرسنجی کوتاه است.

همه این گزینه ها فرصت هایی را برای شما فراهم می کنند تا فرضیه های خود را درباره منافع و نگرانی های مخاطبان خود تأیید یا به چالش بکشید و اطلاعات ارزشمندی را جمع آوری کنید تا به نیازهای خود با محتوای خود برسید.

همچنین مطمئن شوید که دیگر حساب های رسانه های اجتماعی که مخاطبان شما علاقه مند هستند را دنبال کنید و ببینید که این پست ها چگونه انجام می شوند. هدف این نیست که آنچه را که دیگران انجام می دهند کپی کنند این به درک آنچه خارج از آن است و مخاطبان شما پاسخ می دهند . مسلح با این اطلاعات، شما می توانید محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید تا شکافهایی را که در هر جای دیگر مورد توجه قرار نگرفته اند، پر کنید.


مرحله 5: عناوین را برای طراحی پست های وبلاگ خود استفاده کنید

 

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی

 

 این به شما کمک می کند تا برنامه ارسالی خود را برنامه ریزی کنید.  این بسیار دقیق تر است، و به شما کمک خواهد کرد که مهلت تعیین زمانی که آن را ارسال کنید. چرا؟ از آنجا که اگر محتوا به منظور کمک به تماشاگران برنامه خرید خود را داشته باشد، قبل از شروع خرید، باید آن را ارسال کرد.

عنوان شما باید جالب باشد، اما همچنین باید آموزنده و صادقانه باشد. مقاومت در برابر تمایل به استفاده از عناصر هوشمند فقط برای جذب کلیک. هدف بازاریابی محتوا ایجاد اعتماد و ایجاد اعتماد به نفس شرکت شما می باشد. در عوض، از عناوین و محتویاتی استفاده کنید که به نیاز یا سؤالی که مخاطبان شما دارند پاسخ دهند. لیست ها مفید هستند (مانند مثال بالا). شما همچنین می توانید از کلمات مانند "چگونه" و "چه" و همچنین واژه های توصیفی مانند "بهترین" و "بالا" استفاده کنید. به این مثال ها از وبلاگ ما نگاه کنید:

هر دوی این عناوین به خواننده واضح می گوید آنچه از مقاله می توانند انتظار داشته باشند. اگر پاسخی به یک سوال یا مشکل داشته باشد، بیشتر احتمال دارد که روی آن کلیک کنید و ادامه دهید.

هنگامی که فهرستی از پیش نویس ها دارید، می توانید یک برنامه برای انتشار آنها در هر پلت فرم رسانه های اجتماعی ایجاد کنید . فرکانس پست های شما به چیزهای زیادی بستگی دارد، از جمله اینکه چه مقدار محتوایی که می توانید ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید. مهمترین چیز این است که هماهنگ باشیم. تعیین تاریخ هدف و انجام بهترین کار خود را با آنها، بنابراین مخاطبین خود را می دانم آنچه انتظار می رود.

قبل از اینکه هر پستی را نهایی کنید، آن را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که ابتدا، وسط و پایان منطقی، و آنچه که در عنوان شما قول داده اید، ارائه می شود.


مرحله 6: همیشه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

 

نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی

 

هنگامی که شما شروع به اجرای استراتژی بازاریابی محتوا خود می کنید، باید به طور فعال نظارت کنید که چگونه افراد پاسخگو هستند و همیشه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. اگر یکی از اهداف شما افزایش تعامل باشد، باید در مورد آنچه که در هر پست اتفاق می افتد، را دنبال کنید.


مرحله 7: پیشرفت برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی را اندازه گیری کنید

 

ابزارهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

 

وقت آن رسیده است که در مرحله 4 به شاخص های کلیدی عملکرد بروید و پیشرفت خود را اندازه گیری کنید. این بررسی را به فرایند برنامه ریزی هفتگی و ماهانه خود بسازید. آیا تغییرات متریک دارید؟ مشاهده کنید که پست ها به خوبی انجام شده و کدامیک از اینها انجام نشده است. بیشتر از همه، لذت بردن از روند - این یک روش افسانه ای برای ارتباط با مشتریان خود در هنگام رشد کسب و کار شما است.

 

source: https://keramatzade.com/Social-media-marketing