6 اصل علم متقاعد کردن که می توانید به  مشتری زیاد  و فروش بالا برسد

 

 موفقیت خود را به شانس، موقعیت، کاریزما و یا قدرت اقتصادی اختصاص دهید. اما این قطعا تصویر کامل نیست. اگر چه این عوامل مهم هستند، روانشناسی نیز نقش مهمی در یک فروش بسیار و موفق دارد.

اگر فکر می کنید که موفقیت تنها بر اساس شانس است ، به شما می گویند که در مورد بعضی از ابزار قدرتمند برای دریافت  مشتری بسیار  ، ذهن وفادار مشتری یا علم نفوذ بر مشتری.  

پیش از این که از این علم بپرسید، می خواهم به شما بگویم که شگفت انگیز، جذاب و فوق العاده است، عمیقا سودمند است. 


علم تعقیب

 

ما توانایی جذب مردم، تأثیر مطلوب و ایجاد انگیزه خرید را داریم. جادو درکار نیست، بلکه دانش علمی است. علم متقاعد یا علم تأثیر از روانشناسی اجتماعی می آید.

 نظریه ارتباطات متقاعد کننده توسعه یافته است. این مبتنی بر استفاده از الگوهای خاص رفتاری است که به طور کلی در روان انسان وارد شده اند تا بتوانند بر رفتار انسان اثر گذارند .  در مورد درک اینکه چگونه می توانیم مهارت های ارتباطی خود را به منظور تاثیر بر تصمیم گیری افراد توسعه دهیم.

بنابراین ما قصد داریم  6 اصول علم متقاعد کردن را تشریح کنیم و به شما نشان دهیم چگونه می توانید آنها را به استراتژی کسب و کار یا استراتژی بازاریابی خود اعمال کنید. 

• 1: متقابل

• 2: سازگاری

• 3: اثبات اجتماعی 

• 4: همدردی / مانند-توانایی

• 5: اقتدار

• 6: کمبود

هدف اصلی در اجرای این اصول، فروش بالا ، مشتری زیاد ، بازدید بیشتر به وب سایت شما و دریافت پول بیشتر است. این به این معنی است که شما قادر به گرفتن  کاربران وب سایت خود  و تبدیل آنها به مشتریان هستید!

اجازه دهید نگاهی به چگونگی اعمال برخی از این تکنیک ها برای به دست آوردن مزایا (تبدیل مشتری،فروش بالا ، ایمیل، مشتری زیاد) نگاهی بیندازیم .

اگر شما یک بازاریاب، مدیر رسانه های اجتماعی هستید یا می خواهید کار پروژه خود را بهتر انجام دهید، این  6 اصل علم متقاعد کردن مشتری را بخوانید :


1-اصل اولویت :  "متقابل"

 

 

هنر متقاعدسازی

 

 

برای استفاده از اصل متقابل برای نفوذ بر دیگران، ابتدا باید درباره مخاطبان هدف خود ، اینکه چرا ما میخواهیم بر آنها تاثیر بگذاریم و آنچه که دقیقا آن افراد  چه میخواهند، روشن شود و اصل متقابل را با موفقیت پیاده سازی کنید.

مثال دیگری از استفاده از این اصل در بازاریابی رسانه های اجتماعی در محتوا است . خوانندگان خود را با اطلاعات و آموزش رایگان با محتوای بسیار کاربردی که زندگی آنها را بهتر خواهد کرد. این کار باعث می شود آنها از سایت شما بازدید کنند و محتوای شما را در شبکه های مختلف اجتماعی به اشتراک می گذارند و  بر اساس قانون متقابل ، احتمال دارد که خوانندگان ما احساس کنند مجبور به خرید در سایت شما هستند یا توصیه به دوستان خود برای خرید از شما..

Kobo یک صفحه اختصاصی برای خواندن دیجیتالی است که برای کاربران صدها کتاب الکترونیکی را برای خرید و دانلود فراهم می کند. کوبو به سرعت یک رهبر جهانی در خواندن دیجیتال شده است، ارائه یک پلت فرم جهانی برای خوانندگان.  این سایت برنامه های رایگان برای کاربران خود ارائه می دهد تا آنها بتوانند  به کتاب های الکترونیکی خود دسترسی پیدا کنند (چه در Apple، BlackBerry، Android و Windows). در این مثال از بهینه سازی تبدیل ، ما می توانیم روابط متقابل را مشاهده کنیم. زمانی که Kobo به بازدید کننده یک برنامه رایگان ارائه می دهد که مزایای عملی برای مصرف محصول خود را فراهم می کند.

 

 

متقاعدساز در روانشناسی اجتماعی

 

در اینجا ما قصد داریم به شما ایده هایی را ارائه دهیم که امروز می توانید از این اصل استفاده کنید.

• ارائه کتاب الکترونیکی با اطلاعات مربوطه (که شگفت انگیز، الهام بخش، و یا فوق العاده جالب است!) برای دانلود رایگان

• مشتری مورد نظر خود را به دوره ها، رویدادها و آموزش ها دعوت کنید

• مشتری بالقوه خود را به عنوان موردی که ارزشمند است در نظر بگیرید


2-اصل علم تضمین :  "تعهد" (و ثبات)

 

دوره متقاعدسازی

 

این اصل توضیح می دهد که چرا مشتری قدیمی بهتر از جذب یک مشتری جدید است.

هنگامی که ما  به چیزی یا فردی متعهد هستیم ، برنامه ریزی بیشتری می کنیم

بازاریاب ها  می توانند بازدیدکنندگان سایت را به کاری رایگان مانند پر کردن یک فرم یا ایجاد یک حساب متعهد کنند . این باعث می شود که بازدید کنندگان سایت در طول زمان خود را به عنوان مشتریان وفادار ببینند و اجازه دسترسی آسان به خرید محصولات یا پیوستن به خدمات خاص را فراهم می کنند و در خرید محصولات و دوره ها شرکت می کنند.

 

متقاعد سازی مشتری
 
 

به عنوان مثال، Spotify در بهینه سازی تبدیل کاربر به مشتری  و استفاده از اصل تعهد برای هدایت بازدید کننده به یک دوره برای فروش می باشد. ایجاد یک حساب کاربری در سایت  برای این هدف کار می کند.

  • آزمایش رایگان برای محصول شما برای مدت زمان محدود
  • اگر شما یک محصول با قیمت بالا را به فروش می رسانید ابتدا سعی کنید YES را در موارد محصولات کوچک تر به دست آورید. به عنوان مثال: سعی کنید مشتری بالقوه خود را برای عضویت در لیست کاربران خود، خواندن یکی از مقالات خود و یا تماشای یکی از وبینارهای خود را امتحان کنید. سپس، مشتری به دلیل اصل انسجام، بیشتر متعهد به خرید از شما خواهد شد.
  • سعی کنید کاربر را به کلیک بر روی چیزی در سایت خود ترغیب کنید و سپس در دیگری و سپس در دیگری. هر کلیک یک تعهد کوچک و قاعده سازگاری است. بازدید کننده ای که بیشتر کلیک می کند، بیشتر احتمال دارد که خرید کند.

3-اصل برابری :   "اثبات اجتماعی"

 

اصول متقاعد سازی مشتری

 

 

شما به یک شهر جدید می رسید که با آن آشنا نیستید و به دنبال یک رستوران می روید. شما در مرکز شهر هستید و دو رستوران بسیار شبیه هم وجود دارد. با این حال، یک تفاوت اساسی وجود دارد: یکی تقریبا پر از مشتری است و دیگری کاملا خالی است. شما کدام یک را انتخاب می کنید؟

ما به همان شیوه ای عمل می کنیم که جامعه ما (یا زیر گروه های اجتماعی) به آن عمل می کند.

 شما می توانید قدرت اثبات اجتماعی به طور چشمگیری برای افزایش نرخ تبدیل و خرید از وب سایت خود استفاده کنید . پیام هایی از قبیل: "9 نفر از 10 نفر توصیه می کنند ...." نمونه های خوبی از اصل اثبات اجتماعی اثبات شده برای بازاریابی هستند. در این مثال، سطح فروش بر اساس میزان تایید جمعی است.

 

 

چگونه مشتری راضی به خرید

 

Amazon.com یک شرکت شناخته شده در سراسر جهان برای فروش کالاها از طریق اینترنت است. ما می توانیم ببینیم که چگونه اثبات اجتماعی را با استفاده از نظر مشتریان و فروشندگان نسبت به رتبه بندی هایی که دیگران در مورد محصولاتشان انجام داده اند، استفاده می کنند. این به تسهیل تصمیم گیری کمک می کند، زیرا این تصمیم با تجارب دیگران پشتیبانی می شود. این با رتبه بندی ستاره (1 تا 5)، از جمله تعداد بازخورد دریافت شده مشخص می شود. شما همچنین می توانید نظرات دیگر کاربران را پیدا کنید.


4-اصل علم حصول اطمینان : "همدردی / مانند-توانایی" 
 

چگونه با مشتری حرف بزنیم

 

 

شرکت هایی که از نمایندگی های فروش در جامعه استفاده می کنند از این اصل با موفقیت بسیار خوبی نتیجه می گیرند. به همین دلیل مهم است که مشتریان بالقوه خود را بشناسید.

همدردی کلید فروش است. به ندرت کسی چیزی  که دوست ندارد بخرد.

این اصل را می توان برای بازاریابی رسانه های اجتماعی به شرح زیر اعمال کرد: شرکتی که می خواهد نرخ تبدیل و فروش خود را افزایش دهد، باید با ایجاد یک صفحه زیبا  که احساس بازدید کننده را با تصاویر، رنگ ها، کلمات را درگیر که نهایتا منجر به فروش شود.

بخشی از "درباره ما" در یک صفحه فرود، فرصتی عالی برای  نشان دادن مشتریان بالقوه و شباهت بین آنها و ما است. و باعث می شود مشتریان  با کسی یا چیزی را که دوست دارند ارتباط برقرار کنند.

در واقع شما می توانید یک نمونه واضح از این اصل را با رفتن به هر فروشگاه اپل تجربه کنید. همانطور که وارد می شوید، متوجه خواهید شد که فروشندگان در شلوار جین و پیراهن آبی هستند (و نه در کت و شلوار)! آنها غیر رسمی لباس می پوشند زیرا آنها نماینده خریدار معمولی اپل (آرام، هوشمند و خلاق است).

 

نکات:

  • لباس را به نحوی تنظیم کنید که با مشتریان شما هماهنگ باشد.
  • زبان بدن خود را با مشتری کپی کنید

5-اصل برابری  : "مقام" 

مردم به طور کلی تمایل دارند که از شخصیت های حکومت اطاعت کنند .

این فقط طبیعت انسانی است.

 

چگونه مشتری را قانع کنیم

 

هنگامی که مشتریان در مورد یک خرید مطمئن نیستند، معمولا به دنبال یک شهادت  «شخص با اقتدار در موضوع » به عنوان راهنما هستند. به همین دلیل نظر متخصصان یا کارشناسان در حال حاضر یک سند در دنیای تبلیغات است.

 

متقاعدساز در روانشناسی اجتماعی

 

 

آدیداس از لیونل مسی به عنوان یک شخصیت غیرقابل انکار در جهان ورزش، به ویژه فوتبال، استفاده می کند. شکی در مورد آن وجود ندارد. نفوذ و محبوبیت او باعث می شود  به عنوان فرد قابل اطمینان در کمپین های تبلیغاتی زیادی استفاده شود. 

برخی از کتاب های فروش در Amazon.com شرح هایی دارند که ما می توانیم شهادت مردم معروف را در این موضوع ببینیم. به عنوان مثال، اگر ما می خواهیم کتاب "Principle of Fortune Cookie" را بخریم، می توانیم نظر ، مقامات جهانی در زمینه بازاریابی را ببینیم . 

 

نکات :

  • اگر یک مقام یا رهبر در صنعت شما یک نظر مثبت در مورد محصول یا خدمات خود داشته باشد، با نشان دادن آن در صفحه اصلی یا صفحه قیمت گذاری خود، آن را در محصول خودتان بکار ببرید. این به فروش شما کمک می کند!

6-اصل برابری  : "کمبود" 

با  اصل علم حصول اطمینان ، مردم باید بدانند که در صورتی که اقدام برای خرید محصول شما نکردند، آن را از دست می دهند . این عمدتا به این واقعیت متکی است

وقتی که رسیدن به محصول و محصولات  محدود است ، یا زمانی که ما در معرض خطر از دست دادن فرصت  هستیم، جذابیت بیشتری ایجاد می شود.

 

تعریف متقاعدسازی

 

قانون عرضه و تقاضا در اصل کمبود ،نقش مهمی ایفا می کند . اگر مشتری ، تقاضای بالای  محصول را درک می کند، نشان می دهد که آنها بلافاصله علاقه مند هستند و حتی مایل به پرداخت بیشتر قیمت هستند .فرصت هایی که ارزشمندتر می شوند، زمانی که به سختی می شود آنها را بدست آورد.

 

اصول متقاعد سازی ارسطو

 

Ticketmaster از اصل کمبود به عنوان یکی از منابع اصلی خود استفاده می کند. وب سایت آنها پر از معاملات ارائه شده تنها برای مدت زمان محدود و بسته های منحصر به فرد منحصر به فرد است. آنها یکی از شرکت های پیشرو برای خرید بلیط به مسابقات موسیقی، فیلم و یا ورزشی هستند.

 

هتل پیشگام ENG

 

Orbitz.com به شما می گوید که هنگام جستجو برای اتاق ها و پروازهای، تنها چند نقطه وجود دارد. اگر شما در آن لحظه خریداری ننید، احتمال از دست دادن آن وجود دارد.

 

نکات:

  • اگر یک محصول به فروش برسد، مردم می خواهند محصول را حتی بیشتر خریداری کنند.
  • وقتی می دانیم ما قادر به خرید بیش از 5 عدد نیستیم و محدودیت وجود دارد، بیشتر به خرید می خواهیم.

ترکیب کردن

در مورد استفاده از این اصول جالب توجه است که:

  6 اصول علم متقاعد کردن به نادرست به طور مستقل استفاده می شود، بلکه همگی در کنار هم به عنوان بخشی از یک جامعۀ بازاریابی ترکیب شده است.

اگر این ابزار بسیار مفید برای طراحی استراتژی های بازاریابی است، شما نباید آنها را مورد سوء استفاده قرار دهید، زیرا اگر آنها بیش از حد آشکار می شوند، در واقع می توانند برند را تحت تاثیر قرار negatively.

این 6 اصل اعتقاد و نفوذ برای چندین دهه توسط شرکت ها، فروشندگان و برای هر یک از ما در زندگی روزمره ما مورد استفاده قرار گرفته است.

از زمان انفجار تجارت الکترونیک در اینترنت، شش اصول پیروی از دیگران به این طرح جدید اقتباس شده است.

شاید شما قبل از این از این آگاه نبودید. اما اکنون می دانیم که اگر شما آنها را به درستی اعمال، در طول زمان، می توانید یک افزایش قابل قبول در تبدیل نرخ و فروش خود را ایجاد کنید. نگران نباشید مشتریان خود را به یک نمونه رایگان ارسال و به آنها می گویند محصول شما برای برخی از قیمت ها و با تخفیف برای مدت زمان طولانی نمی شود.

این تصمیم مشتری است که کل فرآیند بازاریابی را منتقل می کند، بنابراین این جایی است که ما باید تاثیر گذار باشیم. ممکن است هزاران راهنمایی برای به دست آوردن مشتریان وجود داشته باشد، اما اصول  علم حصول اطمینان  حاکی از آن است که شما آنها را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث افزایش نرخ تبدیل (کاربران به مشتریان) و فروش بالا خواهد شد. امیدوارم این مقاله در کسب کسب و کار شما و افزایش مشتری و فروش کمک کردن.موفق باشید.

احمرضا کرامت

 

منبع  :  https://keramatzade.com/6-The-principle-of-science-is-to-convince-you-that-you-can-get-high-sales-and-high-sales